Outsourcing Készítette: Giczi Gyöngyi és Gáspárné Tatai Kinga

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
„A vasúti áruszállítás szerepe a logisztikai rendszerben ”
Advertisements

B – csoport E-kereskedelem logisztikája és E-logisztika
A kereskedelmi vállalkozás erőforrásai
E.ON – Versenyben Önökért!
I. AZ EMBERI ERŐFORRÁS MENEDZSMENT SZEREPE A SZERVEZETEKBEN
BEVEZETÉS A HUMÁN ERŐFORRÁS MENEDZSMENTBE
Business Process Outsourcing © Arthur Andersen 2001 Szolgáltató központok a harmadik évezredben Várnai Éva partner Andersen, Vezetési tanácsadás.
Elbocsátás.
Microsoft Üzleti Megoldások Konferencia Az informatika szerepe a vállalati kultúra és versenyképesség javításában Dr. Kornai Gábor AAM Tanácsadó.
Közmű tulajdon Önkormányzat – önkormányzati törvény – alapfeladat – ellátási kötelezettség – üzemeltető kiválasztása Állam – regionális rendszerek – Vízgazdálkodási.
Baranya Megyei Munkaügyi Központ
Optimális szervezet Kiegyensúlyozott stratégiai mutatószám rendszerrel
Outsourcing – varázsszer?
Az állást kereső kerületi lakosoknak nyújtott szolgáltatások a Baross utcai munkaügyi kirendeltségen és a Kesztyűgyári állásbörzéken Szakmai gyakorlat.
”PRO-TEAM” REHABILITÁCIÓS NONPROFIT KFT. Versenyszféra Fórum „Munkaerő-piaci szolgáltatások a „Pro-Team” Nonprofit Kft-nél.” TAMOP /
Dr. Hermann Csaba, Töreki Andrea, Dr. Dávid Gyula
Vállalkozásindítás kockázat nélkül! Békés Megyei Kormányhivatal Munkaügyi Központja.
Starjobs Magyarország Kft.. A Starjobs Magyarország Kft óta kínál megoldásokat munkaerő-közvetítés, -kölcsönzés területén, a diákmunkában 1983 óta.
Projektmenedzsment Erőforrás tervezés.
1. előadás.
A marketing és a logisztikai költségek közötti kölcsönhatások Lipák Mária BGF, KVIFK, 2009.
Kapun kívüli logisztika A nagy kihívást egyre inkább az jelenti, hogy: -mely csatornákon (beszállítókon) keresztül, milyen költséggel és feltételekkel.
Outsourcing.
Microsoft Üzleti Megoldások Konferencia IT biztonság menedzsment a gyakorlatban (döntéshozóknak) Kovács Balázs META Group Stratis.
Piac és Profit - Pénzek a régióban március 21. Nézd meg kivel kötsz üzletet!
MASTERPLAST GROUP Nemzetközi terjeszkedés lehetőségei és veszélyei.
A HR vezető, mint a Vezérigazgató legfontosabb partnere
Fejlesztési, stratégiai útmutató
A postai képzés lehetséges irányai a felnőttképzésben és a szakképzésben április 5. Előadó: Szűts Ildikó Humánerőforrás vezérigazgató helyettes.
A szolgáltatói jelleg erősítése a postai szakképzésben Rosta Péter.
SZOLGÁLTATÁSMENEDZSMENT 2. előadás: ITIL V3 / Service Strategy I.
Humánerőforrás Kontrolling
Kontrolling Kis- és Közép vállalatok esetén Készítette: Németh Rita YFVZUC KGKIEG.
HUMÁNKONTROLLING Készítette: Buránszki Szilvia – MRDA9O, KGKIEG I.ÉVF.
Humánkontrolling Kiélezett verseny→ legjobb munkaerő
Környezeti kontrolling
A STRATÉGIAI KONTROLLING SZEREPE
A szervezeteken belüli funkcionális területek kontrollingja
Stratégiai kontrolling az egészségügyben
Kiválasztás: érvényesség, megbízhatóság az interjú és az Assesment Center módszere esetén Barta Bea
Kérdések a második zh-hoz
A HEM kialakulása és fejlődése
HUMÁN KONTROLLING.
Szakkönyvtári teljesítménymérés Hegyközi Ilona - Fazokas Eszter Székesfehérvár május 8.
Állami és önkormányzati vállalatok átláthatósága - a FŐTÁV Zrt. esetében Budapest, április 28.
Vállalati emberi erőforrás menedzsment
Az EEM helye a menedzsmentben
Controlling feladata A controlling időbeli dimenziói: 1. Stratégiai
EGY SIKERES PROJEKT ISMÉRVEI ÖTLETTŐL A MEGVALÓSULÁSIG Vendler Balázs, ügyvezető.
Kormányszóvivői tájékoztató 1 Tanulni és versenyben maradni felnőttkorban is.
Megtakarítási módszerek a vállalatok gyakorlatában Berey Zita
Projekt eredményeinek disszeminációja – 2. és 12. fejlesztési elem ÁROP- 1.A „Szervezetfejlesztés a konvergencia régióban lévő önkormányzatok számára”
Munkaerőbiztosítás II. TOBORZÁS
Készítette Kaponya Gergely 2014/2015 I félév Msc
Outplacement, azaz „gondoskodó elbocsátás”
Az önkormányzati cégek és önkormányzat közötti szerződéses kapcsolatok vizsgálata és az önkormányzati feladatellátást szabályozó külső szerződések rendszere.
A TÁVMUNKA Balázs Viktória Emberi erőforrások III. évfolyam.
Intézményi Férőhely Kiváltást Támogató Országos Hálózati Találkozó március 19. Budapest.
Emberi erőforrás tudatos fejlesztése
Projektirányítás elmélet - teszt
1 VIIR Vállalatirányítási Integrált Információs rendszerek I. (Történeti áttekintés - TEI) Szent István Egyetem TATA Kiválósági Központ és Informatikai.
Az informatikai stratégia tervezése BPR üzleti folyamatok újjászervezése Dr. Kovács Árpád Endre SZIE – GTK TATA Kiválósági Központ és Informatikai Intézet.
FLOTTAKIHELYEZÉS ELŐNYEI Outsourcing a kis- és középvállalkozások gyakorlatában.
Szent István Egyetem Közgazdaságtudományi Jogi és Módszertani Intézet
Vállalatirányítási rendszerek bevezetése és tapasztalatai a KKV szektorban Oldal Zoltán vállalati tanácsadó Gy-M-S Kereskedelmi és Iparkamara KKV vezetők.
8. tétel.
Projektirányítás elmélet - teszt
OUTSOURCING Lehetőségek a vállalat építésben
Készítette: Farkasné Veres Edina
Biztosítás üzletág /Fejlesztési koncepció
Előadás másolata:

Outsourcing Készítette: Giczi Gyöngyi és Gáspárné Tatai Kinga II. évf., emberi erőforrások szak

Vázlat Mi is az az outsourcing? Outsourcing típusai A kiszervezés előnyei és veszélyei A kiszervezés kockázatai HR outsourcing Magyarországi helyzetkép

Mi is az az outsourcing? „Outside Resource Using”  a vállalkozáson kívül elérhető erőforrások igénybevétele a vállalkozás feladatainak ellátásához. Az outsourcing lényege: - erőforrás kihelyezés; - alkalmazás kihelyezés; - tevékenység kiszervezés; - egy cég olyan tevékenység, szolgáltatás elvégzését bízza egy külső vállalkozásra, amelyet jellemzően maga is el tudna végezni. Fogalma: outsourcing alatt azt a speciális folyamatot értjük, amiben egy vállalat az addig szokásosan maga által végzett valamelyik tevékenységét átadja egy, az adott tevékenységre szakosodott más vállalatnak és a jövőben azt a bizonyos tevékenységet – díjazás ellenében – ezen másik vállalat látja el. Sikeres outsourcing esetén a tevékenységet átadó és az azt átvállaló cég egyaránt profitál az átszervezésből.

Az outsourcing területei Az outsourcingot először azokon a területeken (pl. takarítás, biztonsági szolgálat, étkeztetés) alkalmazták, amelyek kívül estek a vállalatok fő tevékenységi körén. A következő hullámban az információtechnológia területén kötődtek hosszabb távú szerződések, és ma már a módszert alkalmazzák a következő területeken is: - Adminisztráció (sokszorosítás, levelezés, leltározás), - Pénzügy (bérelszámolás, anyagbeszerzés, könyvelés, ügyvitel), - Emberi erőforrások (toborzás, kiválasztás, humánerőforrás fejlesztés, HR-információs rendszer), - Marketing (direct marketing, telemarketing, reklámozás, kiállításszervezés, marketing terv készítés).

Szélsőségek „Szervezzünk ki mindent, amit csak lehet!” „A kiszervezés szót nem is szabad kiejteni!” Meg kell találni a megfelelő középutat, és olyan kiszervezéseket végrehajtani, amelyek a cég számára előnnyel járnak.

Kiszervezést kiváltó okok Törvényi környezet Anyavállalat nyomása Költségcsökkentés Hatékonyságnövelés Létszámleépítés igénye Funkcionalitás (nem alaptevékenység) Szakmai kompetencia Pénzügyi mutatók javítása

Outsourcing típusai Spin-off cégek – A cég profiljától eltérő tevékenység kivitele egy elkülönülő vállalatba. Munkaerő-kölcsönzés – Nem tekinthető igazán outsourcingnak, de nagyon markáns vonulatot jelent. „Hagyományos” outsourcing – Adott tevékenység magas színvonalú ellátása külső szolgáltató által – A cég fő tevékenységére tud koncentrálni.

Outsourcing előnyei Költségcsökkentés A hatékonyság növelése A professzionalitás kiterjesztése a lehető legtöbb tevékenységre A képzési költségek csökkentése A járulékos tevékenységek csökkenése Stratégiai gondolkodás, világos célok

Outsourcing előnyei Megbízhatóság A szolgáltatóval kiépített jó kapcsolat Teret nyer a hozzáadott érték Gyors változások nyomon követése Időszakos igények kielégítése Ügyfélelégedettség

Az outsourcing veszélyeket is rejt magában: a kihelyező vállalat elveszítheti az ellenőrzést a korábban „kapun belül” megoldott tevékenység felett, és ez zavarokat okozhat a működésben, nehéz előre jelezni, milyen hosszú távú pénzügyi hatásokkal jár a kihelyezés, a kihelyezés miatti létszámleépítés feszültségeket okozhat, fokozottan ügyelni kell a partner helyes megválasztására.

A kiszervezés kockázatai Mottó: A kihelyezés kockázatokkal jár, de nem kihelyezni ha szükséges, az még nagyobb kockázat. A kihelyezés sikerét több kockázati tényező is befolyásolhatja, az alábbiak a gyakoribbak: - stratégiai kockázatok, - bevezetési kockázatok, - a szolgáltató kiválasztásának kockázatai, - a kihelyezés menedzsmentjének kockázata, - a szolgáltatás minőségének kockázata, stb. A sikeres kihelyezés érdekében a lehetséges kockázatokat még a kihelyezés előtt fel kell térképezni és meg kell fogalmazni a kezelési stratégiákat - ez nagymértékben hozzájárul a kihelyezés sikerének biztosításához.

Humánügyviteli outsourcing Jellemzően kiszervezett tevékenységek: - Bérszámfejtés - TB feladatok - Munkaerő-kölcsönzés Esetenként kiszervezésre kerül: - Munkaügyi feladatok - HR ügyfélszolgálat Általában cégen belül marad: - Toborzás - Képzés - Teljesítményértékelés Mindenképpen érdemes cégen belül maradnia hozzáértő kapcsolattartónak, aki a munkavállalók felé is fontos, de a külső céget is ellenőrizni tudja.

Munkaerő-kölcsönzés Elsősorban a következő területeken alkalmazzák: – Nagy fluktuáció esetén, – Nincs kapacitás a HR funkciókra (toborzás, elbocsátás, stb), – Kampányszerű működés. Típusai: – Állandóan foglalkoztatottak – Kampánymunkások

Munkaerő-kölcsönzés előnyei Jól becsülhető munkaerő-költségek. Kisebb belső HR szükséges. A kölcsönzött munkaerő jól motiválható az állandó státusz ígéretével. A kölcsönzött munkatársak a kölcsönzés lejártával könnyebben találnak munkát a kölcsönző cégen keresztül.

Munkaerő-kölcsönzés veszélyei A kölcsönzött munkaerő másodrendű állampolgárnak érzi magát. Kevésbé motivált. Nagyobb lehet a fluktuáció. Bérfeszültségek a kölcsönzött és az állandó munkaerő között.

Humánügyviteli adminisztrációs outsourcing Szolgáltatás kiszervezése, az informatikai háttér megváltoztatása nélkül, vagy a munkaügyi szoftver cseréjével együtt. Olyan szolgáltató partner kiválasztása, amely: - saját főtevékenységéhez kiválóan ért és megbízható szolgáltatást tud nyújtani, - megfelelő szaktudással biztosítja a szolgáltatás állandó színvonalát, - megbízható informatikai és szakmai háttérrel rendelkezik.

Magyarországi helyzetkép Az outsourcing terén Magyarországon egymással ellentétes folyamatok figyelhetők meg. A szolgáltatás-outsourcing terén az ország egyre vonzóbbá válik – e téren a régió más országaival együtt már India pozícióit fenyegeti – (IBM, GE, SAP service centerek létrehozása, vagy áthelyezése ide), ugyanakkor a gyártás terén – a magas bérek és az erős forint miatt – veszített vonzerejéből és üzembezárásra is sor került (pl. IBM merevlemez-gyár bezárása 2002-ben, az Artesyn áttelepülésre Romániába 2005-ben). A Global Outsourcing Report 2005-re Indiát, Kínát, Costa Ricát, Csehországot és Magyarországot sorolta a legfőbb outsourcing célországok közé, és a 2008-as outsourcingra ajánlott országok harmincas toplistáján Magyarország szintén szerepel.

Forrás: http://www.bankihitel.hu/index.php?us=fogalomtar&id=315 http://www.hrportal.hu/hr/az-outsourcing-buktatoi-20080226.html http://www.sg.hu/cikkek/53038/tovabbra_is_nepszer_369_az_outsourcing http://www.mestarsa.hu/outsourcing.htm http://outsourcingonline.blog.hu/2008/06/05/a_kihelyezes_kockazatai http://www.hrportal.hu/hr/az-outsourcing-meg-mindig-nyero-jatek-de-a-szabalyok-megvaltoztak-20070613.html http://www.hrportal.hu/hr/sokat-sporolhatnak-a-cegek-a-berszamfejtes-kiszervezesevel-20090115.html www.hoa.hu/download/upload/60/html/Outsource_Trends_2006_Feb.pdf http://nonstopuzlet.hu/magyarorszagon-is-olcso-az-outsourcing-20080522.html

Elérhetőségeink: http://groups.google.com/group/gazdmen07 perlchen@t-online.hu tataikinga@freemail.hu

Köszönjük a figyelmet!