HEFOP/2006/3.3.2 pályázat Menedzsment tréning – nyitó előadás

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A képzett szakemberekért A HEFOP és programok szinergikus eredményei Budapest május 20.
Advertisements

A Leonardo kísérleti projekt célja: Az AIFSZ (illetve az ISCED szintnek megfelelő) képzések európai és hazai felmérése, elemzése Egy konkrét AIFSZ képzés.
A Than mint referencia intézmény
„Ezt egy életen át kell játszani”
1 Hasznosítható pedagógiai konzekvenciák a K+F területén Veszprém Workshop Prof. Dr. Bábosik István Prof. Dr. Bábosik István
LKG–HEFOP Szakmai Nap, / Kompetensek leszünk!? Bánhegyesi Zoltán Leövey Klára Gimnázium
„ A kompetencia-alapú pedagógusképzés programjainak disszeminációja a Nyugat-Dunántúlon ” HEFOP /0 8 / /1.0 A projekt eredményei.
E URÓPAI P EDAGÓGIAI IKT J OGOSÍTVÁNY EPICT tanfolyam a Calibrate projektben Kárpáti
ÚJ DIMENZIÓK A FELSŐFOKÚ SZAKKÉPZÉSBEN Dr. Sediviné Balassa Ildikó: A FELSŐFOKÚ SZAKKÉPZÉS SZERKEZETI, TARTALMI ÉS MÓDSZERTANI FEJLESZTÉSE A LEONARDO KÍSÉRLETI.
Alprojektek eTanulás rendszer fejlesztése
A kompetencia-alapú oktatás megvalósítása a Katedra Informatikai és Művészeti Szakközépiskolában HEFOP / /1.0.
A TÁMOP pályázat bemutatása. A támogatás célja -A befogadó közoktatási rendszer megteremtése -A sajátos nevelési igényű gyerekek, tanulók sikeres.
Estefánné Varga Magdolna projektmenedzser „Kompetenciaalapú tanítási-tanulási programok elterjesztése a pedagógusképzésben” EKF HEFOP/2006/3.3.2 pályázat.
Estefánné Varga Magdolna projektmenedzser, dékán Kutatás-fejlesztés az EKF-en a kompetencia alapú tanárképzés támogatására A HEFOP projekt VII. Nevelésügyi.
A HEFOP program bemutatása Nyíregyháza,
A kompetencia-alapú oktatás bevezetése a kistokaji ÁLTALÁNOS MŰVELŐDÉSI KÖZPONTBAN Biztos alap, biztos jövő.
Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés - Innovatív intézményekben pályázati felhívásához
„Kompetencia alapú oktatás- egyenlő hozzáférés a vésztői Szabó Pál Általános Iskolában” TÁMOP / „ Az első mag ezerszer újra kel, folyton.
1. Tájékoztató az Oktatási Minisztérium HEF OP pályázati kiírásairól február 24.
Magyar Pedagógiai Társaság Somogy Megyei Tagozata november 21. Kis Jenőné dr. Kenesei Éva megyei elnök.
Disszeminációs Konferencia „KEZEK” TÁMOP C-12/1/KONV
A kutatási program rövid bemutatása
ELTE TÁMOP /2/B/KMR projekt workshop
A „MÁSODIK ESÉLY” PROJEKT PEDAGÓGUS TOVÁBBKÉPZÉSI PROGRAMJAI
P edagógusképzést segítő szolgáltató és kutatóhálózatok kialakítása TÁMOP /1/B.
Pedagógusképzést segítő szolgáltató és kutatóhálózatok kialakítása
Pedagógusképzést segítő szolgáltató és kutatóhálózatok kialakítása TÁMOP /1/B Prof. Dr. Font Márta Pécs, január 28.
ISKOLAI MENTOR SZAKIRÁNYÚ TOVÁBBKÉPZÉSI SZAK
A gyakorlatvezető mentor
Gyakorlatvezető mentortanárképzés
TÁMOP /1/B A kompetencia-alapú pedagógusképzés regionális szervezeti, tartalmi és módszertani fejlesztése Tájékoztatás az 1. pécsi konzultáció.
D ISSZEMINÁCIÓS K ONFERENCIA „KEZEK” TÁMOP C-12/1/KONV Miskolci Egyetem Eszterházy Károly Főiskola Károly Róbert Főiskola II. alprogram: Képzők képzése.
DEBRECENI EGYETEM Kompetenciaalapú tanítási-tanulási programok
HEFOP / /1.0 „Kompetencia-alapú tanítási-tanulási programok az Észak-alföldi régió pedagógusképzésében” A „KOTTA” projekt (Szabó.
Hatékonyság – Esély - Integráció TÁMOP /2-C június 27.
Hatékonyság – Esély - IntegrációHatékonyság – Esély - Integráció TÁMOP /2-C SZEPTEMBER 30.
1 Estefánné Varga Magdolna A modern tanárképzés kapcsolódási pontjai a kompetencia alapú oktatáshoz HMPSZKSZ TÁMOP Nyitókonferencia Eger szeptember.
NYUGAT-MAGYARORSZÁGI EGYETEM REGIONÁLIS PEDAGÓGIAI SZOLGÁLTATÓ KÖZPONT 1 A KOMPETENCIA ALAPÚ PEDAGÓGUSKÉPZÉS ELŐKÉSZÍTÉSÉNEK (HEFOP PROJEKT) EREDMÉNYEI.
Együttműködés a HUMÁN TISZK és a Mérei Intézet között SÁRIK ZOLTÁN.
ÚMFT TÁMOP / „A képzés minőségének és tartalmának fejlesztése” Juhászné Víg Éva programvezető május 26.
TANÁR-TOVÁBBKÉPZÉSI ALPROGRAM
Farkas Katalin – Vilmányi Márton június 15.
Társadalmi Megújulás Operatív Program Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés – Innovatív intézményekben TÁMOP 3.1.4/08/2. – A kompetencia.
Disszeminációs Konferencia Budapest, december 2. dr. Sediviné Balassa Ildikó TANÁRTOVÁBBKÉPZÉS A FELSŐFOKÚ SZAKKÉPZÉSHEZ.
A PROJEKT KÉPZÉSI ÜTEMEZÉSE ÉS CÉLCSOPORTJAI Kaposvár, szeptember 8.
Kompetensek lettünk? június 27..
TÁMOP / „Integrációs bázisiskola a Jászságban”
A gyakorlati képzés megújítása a pedagógia szakos képzésben
Educatio Társadalmi Szolgáltató Nonprofit Kft.
II. Calderoni Kompetencia Kerekasztal Konferencia
KOMPETENCIA ALAPÚ TANÁRKÉPZÉS FÓKUSZBAN A GYAKORLATI KÉPZÉS
„Migráns tanulók a magyar közoktatásban” Oktatási és Kulturális Minisztérium Társadalmi Megújulás Operatív Program „BÁBEL- interkulturális pedagógia porjekt”
Debreceni Egyetem Kompetencia-alapú tanítási-tanulási programok elterjesztése a Hajdú-Bihar megyei pedagógusképzésben. HEFOP / /1.0.
A HEFOP PÁLYÁZAT EREDMÉNYEI A GYAKORLATI KÉPZÉSBEN.
Inklúziós Pedagógiai Fejlesztések Központja
Szaktanácsadói tevékenységek, kompetenciák
Hanák Zsuzsanna PhD Eszterházy Károly Főiskola
IKT alapú kompetenciák a XXI. századi pedagógusképzésben
Készítette: Tóth Györgyné Szakmai konferencia HEFOP Felkészítés a kompetencia alapú oktatásra.
A MODERN IKT SZEREPE A MESTER-TANÁRKÉPZÉSBEN
A SZAKMAI PEDAGÓGUSKÉPZÉS HELYZETE Tóth Béláné október.
Debreceni Egyetem Kompetencia-alapú tanítási-tanulási programok elterjesztése a Hajdú-Bihar megyei pedagógusképzésben. HEFOP / /1.0.
Az IKT fejlesztési folyamat- szaktanácsadó felkészítése a digitális kompetencia-fejlesztés támogatására Educatio Társadalmi Szolgáltató Nonprofit Kft.
Sári Gusztáv Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskola TÁMOP B „Közoktatási intézmények esélyegyenlőségi alapú fejlesztéseinek támogatása”
Dávid Mária Online nemzetközi kurzusok a korszerű tanárképzésért Social Network in Teacher Education - Közösségi hálózatok a tanárképzésben Szakmódszertanos.
Pályázati eredmények Humánerőforrás-fejlesztési Operatív Program Pályázati eredmények Humánerőforrás-fejlesztési Operatív Program HEF OP –Térségi.
KOMPETENCIA ALAPÚ TANÁRKÉPZÉS FÓKUSZBAN A GYAKORLATI KÉPZÉS
Barcsák Marianna KPSZTI
Szakiskolai fejlesztési program
EKE NTDI-DIGITÁLIS PEDAGÓGIA PROGRAM 2017
Előadás másolata:

HEFOP/2006/3.3.2 pályázat Menedzsment tréning – nyitó előadás Estefánné Varga Magdolna projektmenedzser „Kompetencia-alapú tanítási-tanulási programok elterjesztése a pedagógusképzésben” HEFOP/2006/3.3.2 pályázat Menedzsment tréning – nyitó előadás EKF Eger, 2006. december 14.

A projekt fő célja „Olyan pedagógusképzési program, illetve az ehhez szükséges tananyag, és taneszközök készítése, amely képessé teszi a tanárjelölteket a XXI. század pedagógiai gyakorlatában jelentkező kihívásokkal történő szembenézésre, felkészíti őket az elméleti és gyakorlati ismeretek és kompetenciák kreatív alkalmazására.”

A projekt közvetlen célkitűzései az alapképzésben a tanári pályaorientációs pedagógiai-pszichológiai tanegységek tartalmának kialakítása (10+2 kr.) a tanárképzésben a kompetencia-orientált fejlesztés módszertanának elméleti megalapozása, elterjesztése, képzésbe való beépítése. a hallgatók felkészítése a NAT céljainak megvalósítására, a közoktatási igényeknek megfelelő feladatok elvégzésére

A projekt közvetlen célkitűzései felkészítés az ismeretek gyakorlati alkalmazására, az egészéleten át tartó tanulás megalapozására. a hallgatók tanári kompetenciáinak fejlesztése az intézményen belüli, nemzeti és nemzetközi szakmai együttműködés módszereinek kialakítása, feltételeinek megteremtése, a maximális szinergiahatás elérése érdekében technológia és infrastruktúra kiépítése, fenntartása a projekt eredményeinek, valamint az e területen dolgozók tevékenységeinek megismertetése, disszeminációs tevékenység

Konzorciumi partnerek Eszterházy Károly Főiskola Eszterházy Károly Főiskola Gyakorló Általános Iskola, Középiskola és Alapfokú Művészeti Oktatási Intézmény Arany János Általános Iskola és Szakiskola Miskolci Egyetem – Neveléstudományi Tanszék Digitális Pedagógiai Szakmai Szolgáltató Intézet Heves Megyei Önkormányzat Pedagógiai Intézete

A projekt célcsoportjai Közvetlen célcsoportok: felsőoktatási intézményekben és gyakorló intézményeikben, továbbá a konzorciumi partnereknél pedagógus jelöltek felkészítésében résztvevő oktatók, pedagógusok, szakemberek felsőoktatási intézmények tanár szakos hallgatói közoktatási (iskolai) tanítási gyakorlatra hallgatókat fogadó közoktatási intézmények diákjai

A projekt szervezeti felépítése, munkacsoportjai

A projekt fő tevékenységei Nyitókonferencia, Menedzsment tréning, Képzők képzése Programadaptálási és fejlesztési tevékenység Programcsomag beépítése a képzésbe, hallgatói speciálkollégium meghirdetése, portfólió kialakítása Adaptáció elvégzése a közoktatás igényei szerint, gyakorló iskolai kipróbálás Tananyagfejlesztés, pedagógiai-pszichológiai 10 kredit tartalmi kidolgozása; Tananyagok digitalizálása – IKT Kutatási-fejlesztési tevékenység: számítógépes tanulásfejlesztő programcsomag kidolgozása Minőségbiztosítás, mérés-értékelés, hatásvizsgálat; Szinergia+disszemináció

Nyitókonferencia, Menedzsment tréning, Képzők képzése F E L A D A T O K Rendezvények: Nyitókonferencia: 2006. november 23-24. Workshop 2007. szeptember - Arany János Iskola Zárókonferencia: 2008. február Menedzsment-tréning Képzők képzése IKT kompetencia - felkészítés megtörtént: 2006. szeptemben 5-6-7. 2. 3 napos felkészítés - Kompetencia területenként 10 óra (Noszvaj, 2007. január 24-25-26.) Képzők képzését követő konzultációk - 10 óra Mentorálás - 10 óra A közoktatásban dolgozó pedagógusok, egyetemi és főiskolai tanárok felkészülése a feladatra Tananyagok lektorálása A projekt tevékenységben tanácsadás, szupervízió

K I M E N E T I E R E D M É N Y E K - Korszerű képzésmenedzsment - oktatásmenedzsment könyv + munkafüzet - 3 ív - FELELŐS: Dr. Kis-Tóth Lajos E-learning anyagok készítésének módszertana tanulmány 3 ív - Dr. Komenczi Bertalan - Kompetencia alapú tanítás-tanulás pedagógiája, Kompetencia alapú tanítás-tanulás pszichológiája: FELELŐS: Dr. Estefánné dr. Varga Magdolna; Dr. Nagy Mária - Lektori vélemények

2. Programadaptálási és fejlesztési tevékenység F E L A D A T O K Képzők képzését követő adaptálás és fejlesztés 3.1. : szociális és életviteli kompetenciaterület életpálya építési kompetenciaterület IKT kompetenciaterület 2.1.: kooperatív tanulás multikulturális tartalmak projektpedagógiai módszerek Tananyagfejlesztés-kivitelezés, módszertani felkészítés Kompetenciafejlesztő programcsomagok adaptációjának előkészítése, adaptálása, beépítése a képzésbe Szakmai anyagok lektorálása Tananyagfejlesztés, kivitelezés

K I M E N E T I E R E D M É N Y E K Adaptált programcsomagok elkészítése Átdolgozott képzési tematikák, oktatási tananyagok Az adaptált programcsomagok beépítése a mesterszintű tanárképzés pedagógiai, pszichológiai és módszertani tartalmaiba Indikátorok: 6 adaptált programcsomag – 3 ív/programcsomag Kiképzett pedagógusok száma: 220 fő Újjonan kifejlesztett tartalmazó programok: 5 db beépítése az MA képzésbe Gyakorló órákról multimédiás DVD - 20 óra elkészítése

3. Programcsomag beépítése a főiskolai és egyetemi képzésbe; Hallgatói speciálkollégiumok meghirdetése; Portfólió kialakítása F E L A D A T O K - Hallgatói célcsoport toborzása - Hallgatói szemináriumok megszervezése - Hallgatói portfólió szakmai anyagának, forgatókönyvének előkészítése - A hallgatói portfólió tananyagainak elektronikus formában való elkészítése

K I M E N E T I E R E D M É N Y E K - Portfólió tartalmi és formai keretei meghatározva, - Útmutató + CD készítése

4. Adaptáció elvégzése a közoktatás igényei szerint, gyakorló iskolai kipróbálás F E L A D A T O K Kompetencia területenként a mentorálás és a konzultációk segítik a pedagógusokat (Gyakorló iskola + Arany János Iskola) Kiképzett pedagógusok a tanmenetbe, tantervekbe, óratervekbe beépítik a kompetencia területek fejlesztését. Hallgatói hospitálásokat vezetnek. Hallgatói próbatanításokra felkészítik a hallgatókat és mentorálják a munkájukat. A hallgatói próbatanítások DVD-re történő felvételének előkészítése.

K I M E N E T I E R E D M É N Y E K Átalakított tanterv, tanemenet, óraterv, nevelési program Indikátor: 350 fő kiképzett hallgató 90 fő kiképzett pedagógus (EBI szakvizsga program) Új módszerekkel oktatott diákok száma a közoktatásban: 2000 fő

5. Tananyagfejlesztés, pedagógiai-pszichológiai 10 kredit tartalmi kidolgozása; Tananyagok digitalizálása – IKT F E L A D A T O K 1. Tananyagírás + digitalizálásra előkészítés, - pedagógiai-pszichológiai tanegységek tematikáinak és tananyagainak kidolgozása, - véglegesítése, a tanegységek beépítése a képzésbe 2. E-learning tananyagok elkészítése a 10 kredithez: - Pszichológia elméleti alapok - Gondolkodók a nevelésről - A nevelés társadalmi alapjai elmélet és gyakorlat - A pedagógusszemélyiség fejlesztése Elektronikus portfólió elkészítése

K I M E N E T I E R E D M É N Y E K Gondolkodók a nevelésről 10 ív tananyag nyomtatott és e-learning A nevelés társadalmi alapjai 10 ív tananyag nyomtatott Pszichológia elméleti alapok 10 ív tananyag nyomtatott A nevelés társadalmi alapjai gyakorlat 4 ív nyomtatott formátum A pedagógusszemélyiség fejlesztése 4 ív nyomtatott formátum. Újjonan kifejlesztett anyagok - tantárgyak száma: 5 db

6. Kutatási-fejlesztési tevékenység: számítógépes tanulásfejlesztő programcsomag kidolgozása F E L A D A T O K Kutatási terv Kérdőív kidolgozása Számítógépes terület elkészítése - programírás Próbavizsgálat Validizálás reliabilitásvizsgálatok Kérdőív véglegesítése Fejlesztő feladatok kidolgozása. Fejlesztő területenként minimum 10 feladat. DPSZI: Együttműködés a K+F tevékenységben az EKF-el

K I M E N E T I E R E D M É N Y E K Kutatási terv elkészítése Végleges kérdőív kidolgozása - angol és magyar nyelven, 1 db 150 kérdéses tanulásdinamikai kérdőív Számítógépes program A kérdőív eredményeinek elemzése A kidolgozott fejlesztő feladatok végleges változata - Fejlesztési terülketenként 10 db fejlesztő feladat Próbakuzus serdülő és ifjúsági korosztályban, külső felnőttképzési és közművelődési intézményben. Tanuló-pont tanácsadó irodájában kipróbálás

7. Minőségbiztosítás, Mérés-értékelés, hatásvizsgálat; Szinergia+disszemináció F E L A D A T O K a., Felelős: Koncsos Ferenc Minőségügyi értékelési szempontrendszer kidolgozása Minőségbiztosítási terv kidolgozása b., Felelős: Nagy Mária Hallgatói kompetenciamérések; tanulói kompetencia mérések Hatásvizsgálat - Hatásvizsgálati tanulmány Projekt minőségértékelési jelentésének elkészítése. DPSZI: részvétel a mérés-értékelés eszközrendszerének kidolgozásában, adatok tárolása. c., Felelős: Juhász Erika Sajtókonferencia - Líceum TV Részvétel külföldi és belföldi konferenciákon Digitális portólió Comenius nemzetközi pedagógustovábbképzési programon részvétel 2 fő.

K I M E N E T I E R E D M É N Y E K Minőségbiztosítási, Képzésmenedzsment kézikönyv Mérési-értékelési dokumentáció Zárótanulmány elkészítése Honlap elkészítése, információs anyagok, stb., Indikátorok: Pozitív eredményhez jutott személyek száma: 1000 fő Készség-Kompetencia vizsgálatokban mért különbségek az új kódszerekkel és a hagyományos módszerekkel oktatott diákok között: 30 %

Projekt végrehajtásának ütemezése

A projekt várható eredményei, indikátorok

Köszönöm a figyelmet! estefan@ektf.hu