A kommunikációs mix elemei

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Marketing mix Holt (1995).
Advertisements

Az agrár- és élelmiszeripar az Internet kapujában Előadó: Varga István avagy: az Internet a kapuk előtt.
5. A reklám Megszületett a reklám törvény: évi LVIII. törvény (ami már megjelenése előtt is heves vitákat váltott ki) A törvény hatálya kiterjed,
A design szerepe Végvári Imre, kreatív igazgató Online Marketing - Keresőmarketing, Linkmarketing és Egyéb technikák.
REKLÁMTERVEZÉS 2..
A direkt marketing fogalma
•online kommunikáció •branding, márkaépítés •kommunikációs stratégiák kitalálása, felépítése •Közösségi marketing •Szociális érzékenység, non-profit partnerek.
Reklámeszközök, reklámhordozók
MARKETING.
Lilla útja a sikerig– a Lilla magazin kampánya szeptember 11.
A reklámeszközök jellemzöi
DPR kommunikáció alapelvei
Alternatív oktatási finanszírozási lehetőségek Beiskolázást (is) növelő marketing koncepciók és PR tevékenységek módszertana.
A szolgáltatásokról.
4. Tétel Válassza ki szépségszalonja számára a legoptimálisabb helyszínt! Határozza meg, hogy milyen szempontokat vesz figyelembe, és mutassa be őket gyakorlati.
Keresőmarketing stratégiák
2002. február 6. Mobil marketing a hirdetők szemszögéből.
Reklám.
2. A marketing kommunikáció társtudományai és azok marketing kommunikációban hasznosítható eredményei Pszichológia Szociológia Esztétika.
ARCOK ÉS KUDARCOK A téma a lényeg vagy az arc, akivel az eladható? DR. SIMON ANDRÁS senior partner, Ispiro Consulting.
Marketingkommunikáció
Vállalatgazdaságtan a gyakorlatban
REKLÁM ötletek, termékek, szolgáltatások bármilyen, beazonosítható szolgáltató (szponzor) által fizetett, nem személyes bemutatása és népszerűsítése azonosítható.
MARKETING-KOMMUNIKÁCIÓ
Vásárlásösztönzés (sales promotion)
Közönségkapcsolat (public relations)
Személyes eladás (personal selling)
A kommunikációs mix elemei
Személyes eladás (personal selling)
Szemeszter vázlat (1. órán)
Kommunikációs politika
Marketingkommunikáció
Vasné dr. Egri Magdolna Kommunikáció -marketingkommunikáció
A magyar vontatási piac helyzete és jövője
 2002 október – december  Post szeptember 11-i kampány  Cél: bemutatni az amerikai muzulmánok boldog életét, meggyőzni a világot, hogy ne utálják az.
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek III. Marketing KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
19. Tétel Tevékenységünk alapja a kommunikáció
6. Tétel Új üzletét szeretné reklámozni
SZEMÉLYZETI MARKETING
Medical Spa közös kommunkációja Buktatók és kihívások Verik Orsolya Oxygen Medical.
Bevezetés. Bevezetés FELÍRÁS UNIVERZUMUNK ORVOSLÁTOGATÁS Cég Image Szakirodalom E-marketing Kutatási eredmények Termék tulajdonságai Ár KOL DM Mások.
Hatékony OTC kommunikáció az interneten
Reklámozás, Public Relations
A KOMMUNIKÁCIÓS MIX-STRATÉGIA ALAPJAI
PROMOTION Kotler: Reklám Személyes eladás Vásárlásösztönzés
Mission 5 M A reklámcél meghatározása Tájékoztatás Meggyőzés
DPR kommunikáció Alternatív marketing eszközök Deliné dr. Győrmárton Rita alumni irodavezető, PTE DPR Szakmai Nap, április 15.
FoglalkoztaTárs – Társ a foglalkoztatásban Hévíz, október 9.
Kérdések a második zh-hoz
Sponsorare necesse est
A Piros Orr Bohócdoktorok Alapítvány „1%-os” kampányának bemutatása Budapest, január 30.
A TAMOP projektek az világhálón. Miről lesz szó ? A kommunikációs terv és arculat A meglévő honlapok vizsgálata domain használat arculat tartalom.
8. Az eladásösztönzés.
KAMPÁNYTERVEZÉS ALAPJAI – mit gondoljunk végig, mielőtt hirdetni kezdünk?
A közösségi agrármarketing lehetőségei a közösségi médiában
Máth András, Ringier tanácsadó – OAG Szakmai Nap Marketing és kutatás hogyan segíthet a kutatás.
Portfólió Horváth Violetta Marketing menedzser
A QR kódok használata marketingben és elektronikus ügyvitelben KOVÁCS BLANKA MŰSZAKI KOMMUNIKÁCIÓS MENEDZSMENT SZABADKA 2014.
Hallgatói kommunikációs csatornák, a hallgatók mozgósításának eszközei a sportszervezésben Debrecen, szeptember 3.Készítette: Barota László.
Kérdések a második zh-hoz A vizsgán mindkettő lesz.
1. A VÁLLALKOZÁS MARKETING TEVÉKENYSÉGE
A marketing olyan eljárás (ma már tudomány, szakma), amely feltárja a kielégítetlen szükségleteket és igényeket, méri és értelmezi jelentőségüket, eldönti,
1.Gyógyszeripari kommunikáció célcsoportja 2.Direkt mail és mérési lehetőségei 3.Direkt és alapfogalmak 4.Direkt mérési lehetőségei 5.Direkt.
A PIACBEFOLYÁSOLÁS TERVEZÉSE 2. A célkitűzés. 2. A reklámcélok megtervezése.
Marketing VIII. előadás Kovács István BME – Menedzsment és Vállalatgazdaságtan Tanszék 1.
2015 | 05 | 28 VÁROSOK KÜLSŐ-BELSŐ KOMMUNIKÁCIÓJA.
Reklámterv Hanzl Bence „A reklám annak művészete, hogy a fejet célozzuk meg, és a pénztárcát találjuk el.” Vance Oakley Packard.
2/18/2018 Marketingterv Név.
MARKETING Kovács István VIII. előadás
Reklám (advertising).
Előadás másolata:

A kommunikációs mix elemei Reklám (advertising) A kommunikációs mix elemei

Marketingkommunikációs mix személyes értékesítés (personal selling) reklám (advertising) közönségkapcsolat (PR) vásárlásösztönzési eszközök (sales promotion) direkt marketing (DM)

REKLÁM ötletek, termékek, szolgáltatások bármilyen, beazonosítható szolgáltató (szponzor) által fizetett, nem személyes bemutatása és népszerűsítése azonosítható hirdetők (eladók) az üzenetközvetítésért fizetnek célközönségnek szól, de szélesebb közönséghez jut el Vágási (2007): Marketing- stratégia és menedzsment, Aliena. 227. oldal

A reklám (hirdetés) jellemzői előnye: óriási tömegek elérése könnyen és gyorsan gyakori ismétlés lehetősége alacsony az 1 főre jutó költsége Hosszú távú imázs-építésre kiváló (márkaimázs, szervezeti imázs, márkapreferencia, attitüd) nem mindig szükséges az adott üzleti évben a nyereség növelése hátránya személytelen egyirányú kommunikáció nem szükséges odafigyelni a (TV) reklám drága!

Reklámozás folyamata tervezés megvalósítás célok meghatározása szolgáltatáskör célközönség meghatározása költségvetés reklámüzenet tervezése ismert személy segítsége? médiaválasztás (üzenet forrása) időzítés megvalósítás reklámok a kommunikációs csatornákon hatékonyság vizsgálata (feedback)

Célok meghatározása kommunikációs célok alapján tájékoztató reklám meggyőző reklám emlékeztető reklám marketing célok alapján bevezető reklám imázsreklám termékreklám (termékelőny) eladásorientált reklám (hely, ár, akció) reklámkampány (intenzív, több csatorna) stb.

Reklámüzenet tervezése 1. készítő reklámügynökség megrendelő > brief (dokumentum) > kreatív brief (terv) saját marketingszakemberek reklámüzenet (szöveg, copy) tervezésének elemei koncepció, téma megfogalmazása Mi a szolgáltatás hasznossága? pozícionálás (mástól megkülönböztetés) Melyik szolgáltatásjellemző kerüljön előtérbe a hasznosság igazolására? megjelenés (forma, stílus, kommunikátor, hatás) Milyen legyen az üzenet hangneme?

Példa reklámüzenetre reklámüzenet-stratégia koncepció pozícionálás márkát választani = barátot választani koncepció fizikai megjelenés finom ruha ígéret pozícionálás karaktere: gyöngéd megjelenés stílusa meseszerű (maci miatt)

Reklámüzenet tervezése 2. Tartalom Racionális (minőség, érték, teljesítmény, gazdaságosság) Érzelmi (humor, félelem, öröm, stb.) Morális (helyes versus helytelen cselekedet) Szerkezet Legyen konklúzió vagy hagyjuk a nézőre? A legerősebb érveket az elején vagy a végén mutassuk be? Csak az erősségeket, vagy a gyengeségeket is bemutassuk? („Heinz Ketchup is slow good”, „Listerine tastes bad twice a day”) Forma A kommunikációs csatornától függ Szín, forma, felirat, méret, pozíció, alak, mozgás, hang, arckifejezés, gesztus, illat, stb.

Reklámüzenet tervezése 3. A jó reklámüzenet ismérvei: fantáziadús illeszkedik a marketingstratégiához a célcsoportot figyelembe véve azonnal érthető erdeti (a versenytársakhoz képest) időtálló, hosszú távon alkalmazható

Reklámüzenet tervezése 4. A reklám hatásmechanizmusa Vágási (2007): Marketing- stratégia és menedzsment, Aliena. 228. oldal az információk 20%-át dolgozzuk fel az értelmünkkel 80% az információk 80%-át dolgozzuk fel érzelmek alapján 20%

Reklámüzenet tervezése 5. Alapérzelmekkel nem lehet reklámozni > az üzenet nem jut el a fogyasztóhoz a 6 alapérzelem bármely kultúrában közel 90%-os biztonsággal felismerhető egy arcképről: düh félelem undor meglepődés öröm szomorúság Mérő László előadása Egerben következő dia

Példa az undorító, így legfelháborítóbb reklámokhoz... Az NHS „Get unhooked” dohányzásellenes kampánya (2007) rengeteg ember nemtetszését váltotta ki Angliában. A szülők szerint gyerekeiket felkavarta a reklámfilmek és poszterek durva stílusa.

Reklámüzenet tervezése 6. Hogyan vélekednek a nézők a „kommunikátorról”? Milyen mértékben kapcsolják össze a márka és az azt hirdető személyiségét? Hitelesség! orvos, színészek, sportolók, stb. Kásás Tamás vizilabdázó

Médiaválasztás, a reklámozás eszközei nyomtatott újsághirdetés brosúra reklámcédula katalógus szaknévsor plakátok hirdetőtáblák eladóhelyi reklám eletronikus hirdetőtábla logó, szimbólumok villanyoszlopon járműreklám elektronikus statikus audió anyag rádióhirdetés kazetta, CD audióvizuális televíziós hirdetés mozi videókazetta dinamikus (interaktív) online eszközök digitális televízió csak termék esetén csomagolás melléklet Vágási (2007): Marketing- stratégia és menedzsment, Aliena. 224. oldal

Médiaválasztás reklám-hordozó előny hátrány napilap rádió televízió nagy példányszám viszonylag olcsó rövid életű korlátozott rádió nagy hatókör adásidő kiválasztható hallgatók szeektív figyelme rövid életű, kikapcsolható televízió kombinált hatás rövid sugárzási idő kikapcsolható drága internet folyamatos elérhetőség olcsó hozzáférés korlátai

Költségek személyesen telefonon interneten

A reklám online eszközei

Az online marketing eszközei direkt honlap online hirdetés társzervezet gyűjtőhonlap (pl. tematikus kereső) hirdetési honlap keresőmarketing indirekt közösségi oldalak videomegosztók humoros oldalak

Gerillareklám, vírusmarketing, reklámeltérítés

Gerillamarketing olyan merketingtevékenység, ami nem hagyományos, megszokott kis befektetéssel nagy hasznot remélő sok esetben törvénytelen tevékenység pl.: kéretlen e-mail, lesből támadó (ambush) marketing lesből támadó marketing: legálisan azt a látszatot kelti, mintha egy eseményhez köze lenne pl.: sportesemény rendezésekor a környék óriásplakát helyeit felvásárolja

Gerillareklám, vírusmarketing reklámkerülés > egyre több helyen jelenik meg a reklám = gerillareklám járda, alsónemű, szatyor, wc papír, testfelület, házfal, autó szélvédő üvege, internet... ha szemtelen, provokatív, erotikus, humoros, tabu témát érintő > emberek nem kerülik, sőt önként továbbítják = vírusmarketing pl. Coca-Cola Feri TV videója fizetett hirdetés

Vírusmarketing példák provokatív

Vírusmarketing példák szemtelen

Vírusmarketing példák szexualitás http://infovilag.hu/hir-13892-ex-librisek-nemzeti-konyvtarban.html http://www.advertolog.com/focus/selection-of-ads-for-wonderbra/

A reklámeltérítés alapvetően rossz vagy gerillareklámok szerencsés utóélete a fogyasztók segítségével példák MÜSZI (Mezőgazdasági Ügyvitelszervezési Intézet) reklámja nem érte el célját, de a közönség hozzátett egy kis pluszt, ismert lett később a tőzsdei bevezetéskor ez előnyére vált http://www.origo.hu/teve/20060106reklambotranyok.html?pIdx=1 Gálvölgyi: 10 fogorvos közül 1 nem ajánlja fogkrémes reklám vidám hangulatban Sas István (2007): Reklám és pszichológia. Kommunikációs Akadémia, Budapest. (341. o)

Példák reklámeltérítésre Klapka reklám: Vámház körút 9. (gerillareklámszámba megy, de) a közönség parodizálása, humora révén a legkedveltebb reklámok közé került

Példák reklámeltérítésre Sziget Fesztivál > kistehén rossz zene, kialakítás, de különlegessége miatt a közönség a fesztivál szimbólumává emelte

Gyakorló feladat

Csoportmunka Tervezzen reklámot az alábbi témához: kisgyermekes családok hétvégi könyvtári látogatásához

Felhasznált irodalom Forgó Sándor (2001): Kommunikációelmélet. Üzleti kommunikáció. Médiainformatikai kiadványok. EKF Líceum Kiadó, Eger. Lackó L. Balázs - Zsom László (2004): Sales&Marketing Szakszótár. Angol - magyar - angol. KJK-KERSZÖV Jogi és Üzleti Kiadó Kft., Budapest. Sándor Imre (2006): A marketingkommunikáció kézikönyve. Aula, Budapest. Sas István (2007): Reklám és pszichológia. Kommunikációs Akadémia, Budapest. Veres Zoltán (2003): Szolgáltatásmarketing. KJK-KERSZÖV Jogi és Üzleti Kiadó Kft., Budapest. Vágási Mária (2007): Marketing - stratégia és menedzsment. Alinea, Budapest.

Online marketing www.honliner.hu (poén, fogalmak stb.) http://www.piliscentrum.hu/cegeknek/ (árak...) http://reklamokesnemek.blog.hu/ http://www.reklamhet.hu http://www.mfor.hu/cikkek/Melyik_reklamot_szerettuk_legjobban_2007_ben_.html