(1) A marketingkörnyezet

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Laboratóriumi munka szerepe a minőségbiztosításban
Advertisements

Kisvállalati marketing
Stratégiai menedzsment
Fenntarthatóság – vállalati szemszögből. Fenntartható növekedés - makro  válságot követő stabilizáció  a növekedés mennyiségi/minőségi tényezői  válság.
A turizmus rendszer környezete
Agrárgazdaságtan II. Előadás
Üzleti terv.
Versenyelemzés 8.fejezet.
Michael E. Porter Berencsi Balázs GTK – GM ARFWIM
Művelődésmarketing A marketingkörnyezet elemzése
A piac Szakiskola.
AZ ÚJ gazdaságfejlesztési programról
Regionális gazdaságtan 4.
Az Esőemberekért Egyesület által gondozandó elemek bemutatása.
Értékteremtő folyamatok menedzsmentje
A fogyasztói magatartás
A vállalkozások környezete
Üzleti piacok, üzleti vásárlók (ipari marketing)
Vállalati EEM. Vezetési orientációk változása Termelés Értékesítés Marketing Stratégia Minőség Emberi tőke Tudástőke idő.
Vállalati folyamatok, alrendszerek, tömegszerűség, külső környezet, belső adottságok, hierarchia, kultúra.
Logisztika 6.előadás.
Vállalkozásgazdaságtan 1. előadás
A külső környezet elemzése
Marketingmenedzsment 2008
Stratégiai tervezés.
Vasné dr. Egri Magdolna Kommunikáció -marketingkommunikáció
1 Logisztika Szakirány – II. 2. téma Vállalkozási rendszerek átszervezése Bp.2008.febr. Prof.Dr.Knoll Imre.
KNOLL1 Prof.Dr.,Dr.hc. Knoll Imre c.egyetemi tanár, MTA doktor Új törekvések a logisztikai közreműködésben BKF-HFF Kar Logisztika Szakirány II. Budapest,
  Kitartás  Önbizalom  Magabiztosság  Versenyképesség  Sokoldalúság  Gyakorlati érzék  Kreativitás  Alkalmazkodóképesség  Kommunikációs készség.
Regionális innovációs fejlesztési lehetőségek az Új Magyarország Fejlesztési Tervben Kleinheincz Ferenc főosztályvezető, Nemzeti Fejlesztési Ügynökség.
A marketing új dimenziója: a geomarketing Kovács András főiskolai tanársegéd Modern Üzleti Tudományok Főiskolája, Tatabánya
Fejlesztési, stratégiai útmutató
Marketing BA A marketingkörnyezet Dr. Pavluska Valéria egyetemi docens
A marketing mix, a marketingkörnyezet és a piac
Hiányzók: Varga László, Horváth Balázs Szervezeti környezet.
A STRATÉGIAI KONTROLLING SZEREPE
Digitális szolidaritási háló – a szerves megoldás Gáspár Mátyás
Kérdések a második zh-hoz
Szilvási Mihály TM Magyarország Kft.
Az EEM helye a menedzsmentben
A marketingkörnyezet elemzése
Művelődésgazdaságtan 2. előadás Szomor Tamás A m űvelő désgazdaságtan tárgya  A művelődést, kultúrát gazdasági szemszögből jellemzi - makro megközelítés.
Az üzleti vállalkozás kialakulása, fogalma, a vállalkozás környezete
Társadalmi-gazdasági egyenlőtlenségek Régiók, megyék, kistérségek.
Nemzetközi Bankárképző Központ Rt. 1 SWOT- analízis a programkidolgozásban Öcsi Béla témavezető Nemzetközi Bankárképző Központ.
A vállalkozás fogalma:
Menedzsment alapjai V.előadás
SZERVEZETTAN (7. hét) A szervezetek környezete. STEEP és
Foglalkoztatás-politika
A MARKETING FOLYAMATA.
Pénzügyi-számviteli mutatók
CSR ISMERETTÉRKÉP. Munkahely Közösség Környezetvédelem Piaci környezet Üzleti Etika Vállalatok Társadalmi Felelősségvállalása.
Mikroszintű versenyk é pess é g. Az üzleti szervezetek versenyképességének elemzése, a versenyképesség növelése Egy, a magyar közgazdászok által 1995-ben.
i.e. SMART üzleti ötletek versenye SWOT analízis workshop
Kockázat elemzés Mikor? 150M Kritikus tényezők volatilisek.
Vállalkozásmenedzsment I.
A PIAC.
SZERVEZETTAN (8 hét) A szervezetek környezete. STEEP és SWOT analízis.
ÉRTÉKTEREMTŐ FOLYAMATOK MENEDZSMENTJE Tóth Attiláné dr 2015/16-os tanév II. félév WSUF Első óra.
1 HEVES MEGYEI KERESKEDELMI ÉS IPARKAMARA 3300 Eger, Faiskola u. 15. Tel: +36/36/ , , Fax:+36/36/ Web:
 Üzleti szervezetek, vállalkozások, vállalatok fogalma  Üzleti szervezetek: azok a fogyasztói igényt kielégítő szervezetek, amelyek gazdasági erőforrásaikkal.
Harsányi László: Munkafüzethez 1. MOME 1. 2 A számításba veendő öt alaptényező: Beszállítók (írók, nyomdák, stb.) alku-pozíciója Vásárlók (fogyasztók)
And what else?... Leszakadó gyerekek.
A külső környezet elemzése
Marketing I. 2. előadás A vállalat piaca és környezete
Kérdések a második zh-hoz
A GAZDÁLKODÁS Készíítette: Czeglédi László. A GAZDÁLKODÁS KÖRNYEZETE Fogalma: céltudatos tevékenység, melynek keretében a rendelkezésre álló erőforrásokat.
Értékteremtő folyamatok menedzsmentje
Üzleti terv.
Üzleti terv.
Előadás másolata:

(1) A marketingkörnyezet Marketingmenedzsment 2008

Mi a marketingkörnyezet? Azon a marketingen kívüli szereplők és erők, melyek befolyásolják a marketingmenedzsmentet a sikeres vevőkapcsolatok kiépítésében és fenntartásában. Belső környezet (vállalaton belüli tényezők, melyek befolyásolják a marketinget) Mikrokörnyezet: A vállalathoz közel álló szereplők, akik befolyásolják a vállalat vevőkkel való kapcsolatát (beszállítók, marketingközvetítők, versenytársak, közvélemény, vevőpiacok). Makrokörnyezet: A mikrokörnyezetet befolyásoló jelentős társadalmi erők (demográfiai, gazdasági, természeti, technológiai, politikai, kulturális).

Környezeti elemzés eszközei SWOT analysis (belső-külső) Five forces analysis (mikro) STEEP analysis (makro)

Mikrokörnyezet Beszállítók Marketing közvetítők Vevők Versenytársak Közvélemény

Porter 5 forces analysis

STEEP (makrokörnyezet) Társadalmi tényezők Demográfia, kultúra, társadalmi mobilitás, életstílus, stb. Technológiai Internet hozzáférés, technológia transzfer sebessége, infrastruktúra Gazdasági tényezők Infláció, foglalkoztatás, rendelkezésre álló jövedelem, üzleti ciklusok, energia költségek, adók, stb. Környezeti tényezők Kormányzati beavatkozás, CSR, nyersanyagforrások Politikai/jogi tényezők: Törvények, versenyszabályozás, fogyasztóvédelem, munkajogi kérdések