1. J OHNSON & J OHNSON E GÉSZSÉGÜGYI ÉS B ABAÁPOLÁSI T ERMÉKEKET G YÁRTÓ ÉS F ORGALMAZÓ K FT. Székhely: 2045 Törökbálint, Tó park. Telephelyek száma:

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Az információs társadalom helyzete Magyarországon
Advertisements

MAGYAR SZABVÁNYÜGYI TESTÜLET
A Gazdasági Versenyhivatal fogyasztóvédelmi tevékenysége dr. Grimm Krisztina október 21.
Tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatok a GVH eljárásaiban
Reklámállítások megítélése Balogh Virág május 5.
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. Az Európai Unió és a Magyar Állam által nyújtott.
„A megye szerepe a parlagfű elleni mozgalomban” Tájékoztató a Jász-Nagykun-Szolnok Megyei Önkormányzat által kezdeményezett Megyei Parlagfű-mentesítési.
Gyógyszernek nem minősülő gyógyhatású készítmények
A Nemzeti Iskolagyümölcs-program jelentősége – hazai gyakorlatok, értékelés Dr. Feldman Zsolt agrárgazdaságért felelős helyettes államtitkár Budapest,
A GYÓGYSZERHAMISÍTÁS ÉS KOMMUNIKÁCIÓS VETÜLETEI
Digitális világ A digitális reklám
Milyen jogsértésért mennyit kell fizetnünk? – kockázatmátrix az e- kereskedelem és az online marketing területén Dr. Ormós Zoltán Ormós.
„Az élet női oldala”. Sminkvideók a Life.hu-n Tények •Life.hu: 170 ezer egyedi látogató decemberben A Life.hu átlagos napi belföldi látogatószáma decemberben.
Forgalomterelés videóhirdetéssel Sáfrány Katalin Marketing és online szolgáltatások osztályvezető.CommerceDay Budapest,
To protect the confidential and proprietary information included in this material, it may not be disclosed or provided to any third parties without the.
Dr. Markovich Réka főtitkár Magyar Reklámszövetség Változások szerkezetben és érdemben Az új reklámtörvényről 1.
KLENEN, Werle Rita Topten Egy nemzetközi projekt az energiahatékony termékekért KLENEN Mátraháza március 8. – 9. Werle Rita Topten International.
A felnőttképzés népszerűsítése az FMM és az NFI stratégiájában Március 6. Kossuth Klub.
Hatósági és Jogi Főosztály UCP és Közérdekű Keresetek Osztálya
A fogyasztókkal szembeni tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatok a évi XLVII. törvény alapján dr. Nagy Andrea Magdolna ügyvéd május 30.
IAB Hungary Adex április 9.. IAB Adex Az IAB 1996 óta teszi közzé az online reklámköltési adatokat (US) Az IAB Europe 2006-ban indította.
NAPI NAPI ÖSSZEFOGLALÓ ÁLTALÁNOS MÉDIAAJÁNLAT „Minden egy helyen, ha csak egyet kattint, ez legyen.” Érvényes: január 1-től.
Verseny Versenyfelügyelet az egészségügyben és a kapcsolódó piacokon Torjákné Amberger Teréz Gazdasági Versenyhivatal – Versenypolitikai Iroda január.
MEGEMELT, HATÁROZOTT ARCKONTÚR
CLV Partners Ügyvédi Iroda
Célcsoport elérése – online támogatással Go East! – a ki nem használt lehetőségek birodalma.
A kutatás-fejlesztési tevékenység minősítése az SZTNH-ban
Különös tekintettel a gyógyszerekre
Versenyjog és fogyasztóvédelem
Tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatok
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek III. Marketing KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
4-es katalógus újdonságai
Az SPSS technológiával háromszorosára nőtt az online eladásokból származó bevétel.
ADÓ Farkas Gábor Szenior Menedzser február 28. Adózás 2006.
AZ ÚJ MAGYARORSZÁG VIDÉKFEJLESZTÉSI PROGRAM KOMMUNIKÁCIÓJA.
Fogyasztóvédelmi tapasztalatok a tőkepiacon
FELVI Média A fiatalok figyelnek ránk!. Médiaértékesítés az OFIKnál 2005-ben indult, elsősorban az online és a nyomtatott médiában 2006-tól adatbázisok.
A kiskorúak védelme a hatósági gyakorlatban dr. Futó Gábor Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság Médiafelügyeleti főosztály szeptember 28.
„SEGÍTSÉG – A DOHÁNYFÜSTMENTES ÉLETÉRT” – az Európai Bizottság új kezdeményezése Dr. Szilágyi Tibor, MD, MPhilPH május 31.
dr. Szöllősy András UCP Osztály július 29.
Kalandorok kíméljenek! Július 29.. A címadás indoka Reklám céljai: –Termékeladás –Márkanév ismertsége –Márkakép kialakítása –Márkahűség kialakítása.
Fogyasztóvédelmi Felügyelősége Tipikus fogyasztói panaszok a tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatok tükrében április 3.
A Magyar Köztársaság kormánya. A recesszió foglalkoztatásra gyakorolt hatásának kezelésével kapcsolatos munkaerő-piaci intézkedések Simon Gábor államtitkár.
TRUEFOOD RENDEZVÉNYEINK Március 12. Budapest: ”Kutatás az innovációért” Április 29. Budapest: INTÉZETLÁTOGATÁS a Campden & Chorleywood Magyarország.
Vállalkozói - szakhatósági fórum üzleti partnerkeresés Tóth Katinka fogyasztóvédelmi felügyelő Mezőtúr, november.
Vállalkozói - szakhatósági fórum üzleti partnerkeresés Tóth Katinka fogyasztóvédelmi felügyelő Kunszentmárton, december.
A nyomdaipar évi teljesítménye a papírkereskedelem tükrében.
2008 február 26.1 Szonda Ipsos-GfK Hungária országos rádióhallgatottsági mérés 2008 január ● Módszertan Módszertan ● 15+ célcsoport  15+ célcsoport 
2007 július 24.1 Szonda Ipsos-GfK Hungária országos rádióhallgatottsági mérés 2007 június ●MódszertanMódszertan ●15+ célcsoport 15+ célcsoport  ●15+
Mátrai Balázs vidékfejlesztési szakértő Magyarországi LEADER Központ
2011. évi CLXXXVII. törvény a szakképzésről Hatályos: január 1-től.
Nagykanizsa MJV Önkormányzatának új munkahelyek létrehozását támogató pályázata Vállalkozói Információs Nap – március 31.
Seite Az újrahasználat jogi keretfeltételei Ausztriában.
Befektetői csomag. NAGY BEVÉTELI LEHETŐSÉG! LIMITÁLT IDŐ 2011 áprilisig A MAGAS JÖVEDELEMÉRT.
Reklámpapír A kötelezettek teljesítési fegyelme Viszkei György ÖKO-Pannon Kht. Budapest, január 21.
A munkaerőpiac átalakulása a válságban
A „VÉD” jegy mint a szellemi tulajdonvédelem fontos eszköze Szellemi Tulajdon Nemzeti Hivatala Nemzeti Védjegy Osztály Szép Erika.
Öngyilkosság és időjárás összefüggése Magyarországon
A DIGITÁLIS MARKETING JOGI VONATKOZÁSAI
Bányászati kommunikáció Koritár Henriett Koordinációs munkatárs - NFM Országos Bányászati Konferencia Március Egerszalók.
…az élet forrása! Hévíz.hu hirdetési tarifák 2015 A Hévíz.hu weboldal Hévíz városának turisztikai weboldala, melyen minden Hévízről szóló információ megtalálható.
Gyógyít, megelőz és fogyaszt? Étrend-kiegészítők reklámjainak versenyhatósági megítélése Dr. Udvardi Anita október 1.
Üzleti Jog I. Versenyjog I. Dr. Pázmándi Kinga Tanszékvezető e.doc. Üzleti Jog Tanszék.
Kereskedelmi gyakorlatok megítélése a hatóságok joggyakorlatában dr. Dobó-Kocsis Veronika Veszprém Megyei Kormányhivatal Fogyasztóvédelmi Osztály 2016.
Balogh Virág Főtitkár Magyar Reklámszövetség A kuponozás jogi buktatói.
Dr. Dávid Ivett Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság Hatósági és Jogi Főosztály április 22. Várható szankcionálási eszközök.
AZ INFORMÁCIÓS TÁRSADALOM JOGA
Megjelentek az infokommunikációs pályázatok
Digitális világ Online márkaépítés Kereskedelmi márkák és Nem kereskedelmi márkák Az óra célja: megérteni, hogyan segítik a honlapok a márkák ismertségét.
A Versenyjogi szabályozás rendszere Dr. Pázmándi Kinga
Előadás másolata:

1

J OHNSON & J OHNSON E GÉSZSÉGÜGYI ÉS B ABAÁPOLÁSI T ERMÉKEKET G YÁRTÓ ÉS F ORGALMAZÓ K FT. Székhely: 2045 Törökbálint, Tó park. Telephelyek száma: 0 Alapítási éve: - A J&J 1886-ban alakult  120 éves - Magyarországon 1991-ben jelent meg Alaptőke: 1 milliárd Ft felett és 3 milliárd Ft alatt 2

J OHNSON & J OHNSON E GÉSZSÉGÜGYI ÉS B ABAÁPOLÁSI T ERMÉKEKET G YÁRTÓ ÉS F ORGALMAZÓ K FT. A J&J 57 országban van jelen – 250 vállalat világszerte – munkavállalót foglalkoztat Főbb központok: – New Brunswickban – New Jersey – USA 3

J&J 4szektor: I. A Janssen-Cilag II. Fogyasztási Cikk Részleg 1. Babaápolási termékek 2. Női Higiéniai termékek 3. Felnőtt bőrápolási termékek 4

J&J III. A Vision Care IV. Orvosi termék részleg Társasági felelősségvállalás  támogatás Például: o Magyar Rákellenes Liga mellrákszűrése o Bethesda gyermekkórház műtőjének bővítésére, stb. 5

A G AZDASÁGI V ERSENYHIVATAL V ERSENYTANÁCSÁNAK V IZSGÁLATA A J OHNSON &J OHNSON K FT. ELLEN 6

A GVH MEGÁLLAPÍTOTTA október 1. és április 14. közötti időszakban a fogyasztók megtévesztésére alkalmas magatartást tanúsított a: RoC CompleteLift, Retin-Ox+, Retin-Ox Illuminateur és Johnson’s Baby termékek kapcsán adott tájékoztatásaival. 7

I NDOKLÁS október 1. és április 14. között alkalmazott kommunikációs anyagokban szereplő egyes állítások a tisztességtelen piaci magatartás és a versenykorlátozás tilalmáról szóló évi LVII. törvény III. fejezetének rendelkezéseit sértették meg. 8

A TISZTESSÉGTELEN PIACI MAGATARTÁS ÉS A VERSENYKORLÁTOZÁS TILALMÁRÓL SZÓLÓ ÉVI LVII. 8. § (1) Tilos a gazdasági versenyben az üzletfeleket megtéveszteni. (2) Az üzletfelek megtévesztésének minősül különösen, ha a) az áru ára, lényeges tulajdonsága - így különösen összetétele, használata, az egészségre és a környezetre gyakorolt hatása, valamint kezelése, továbbá az áru eredete, származási helye, beszerzési forrása vagy módja - tekintetében valótlan tényt vagy valós tényt megtévesztésre alkalmas módon állítanak, az árut megtévesztésre alkalmas árujelzővel látják el, vagy az áru lényeges tulajdonságairól bármilyen más, megtévesztésre alkalmas tájékoztatást adnak; … 9. § A használt kifejezéseknek az üzleti életben elfogadott általános jelentése az irányadó annak megállapításánál, hogy a tájékoztatás megtévesztésre alkalmas-e. 9

B ÍRSÁG Ft Ft szakértői eljárással összefüggésben felmerült költség 10

R O C C OMPLETE L IFT BŐRFESZESÍTŐ NAPPALI KRÉM NÉPSZERŰSÍTÉSÉRE ALKALMAZOTT KOMMUNIKÁCIÓS ESZKÖZÖK : Televíziós reklámfilm Nyomtatott sajtóban megjelent reklám 11

R O C C OMPLETE L IFT – TV REKLÁM &NR=1 Hallható Csinálta már valaha ezt a moz- dulatot? Csak pár milliméter és máris fiatalabbnak látszik. Új CompleteLift, az első feszesítő krém a RoC-tól mérhető ered-ményekkel. Akár 2 mm-es lifting hatás az arckontúron és a szemhéjakon. Pár milliméterrel feszesebb bőr, és újra felfedez- heti fiatalabb önmagát. CompleteLift – mérhető a különbség. RoC – A megtartott ígéret. Látható Új kozmetikai lifting hatás akár 2 mm* *3 főn mért eredmény – átlag 0,7 mm (8 hetes, 18 fős, az arckontúron végzett klinikai vizsgálat) akár 2 mm* *4 főn mert eredmény – átlag 0,8 mm (8 hetes, 29 fős, a szemhéjakon végzett klinikai vizsgálat) CompleteLift – Mérhető a különbség Új RoC – A megtartott ígéret Kérje gyógyszerésze tanácsát! 12

R O C C OMPLETE L IFT – N YOMTATOTT REKLÁMHÍRDETÉS MÉRHETŐ, AKÁR 2 MM-ES 1 LIFTING HATÁS 2 Innováció a bőr megereszkedése ellen: az első bőrfeszesítő a RoC-tól mérhető eredményekkel: akár 2 mm-es lifting hatás az arckontúron es a szemhéjakon, hidratáló, feszesítő formula szabadalmazott THPE-vel, klinikailag bizonyított eredmények 8 hét alatt: pár milliméterrel feszesebb bőr - és újra felfedezheti fiatalabb önmagát. 1 8 hetes klinikai vizsgálat. Arckontúr: 3 fő esetében mért eredmény (18 fős vizsgálat, átlagos eredmény: 0,7 mm). Szemhéjak: 4 fő esetében mért eredmény (29 fős vizsgálat, átlagos eredmény: 0,8 mm). 2 Kozmetikai lifting hatás. 13

R O C R ETIN -O X + „Az arc visszanyerheti 10 évvel azelőtti kinézetét” A reklámok kategorikus, minden fogyasztónak szóló ígéretet tettek arra, hogy kedvező változás fog bekövetkezni a termék alkalmazásával. Online reklámok e-DM Banner-ek PR cikk Vásárláshelyi tájékoztatás Televíziós reklámfilmek Nyomtatott sajtóban megjelent reklám 14

J OHNSON ' S B ABY „A magyarországi újszülött osztályok orvosainak 89%-a ajánlja a Johnson's Baby termékeket.” „A Johnson & Johnson 1995-től folyamatosan ingyen látja el a magyarországi újszülött osztályok 100%-át különböző babaápolási termékekkel.” internetes honlapon elhelyezett tájékoztatás Online reklámok Vásárláshelyi reklámanyag 15

A JOGSÉRTÉS AZ ALÁBBI KOMMUNIKÁCIÓS ESZKÖZÖK RÉVÉN VALÓSULT MEG : Johnson’s Baby termékcsalád: a Soothing Naturals Fogyasztói tájékoztató elnevezésű vásárláshelyi reklámanyag a „300 × 250 Soothing Naturals. gif” banner a „468×60 Védőkrém pelenkakiütés ellen gif” banner a internetes honlapon elhelyezett tájékoztatás 16

RoC CompleteLift, a Retin-Ox+ és a Retin-Ox Illuminateur termékek: a 2007 októberében sugárzott mp-es televíziós reklámfilm a 2008 januárjában és februárjában sugárzott 20 mp-es televíziós reklámfilm a 2008 márciusában és áprilisában sugárzott 20 mp-es televíziós reklámfilm a 2008 februárjában a nyomtatott sajtóban megjelent reklám a 2008 áprilisában a nyomtatott sajtóban megjelent reklám a „RoC A megtartott ígéret” című brosúra a 2007 októberében alkalmazott online reklámok a 2008 februárjában több internetes oldalról elérthető online monitoring a 2008 februárjában több internetes oldalról elérhető PR cikk a 2008 márciusában és áprilisában alkalmazott online reklámok 17

K ÖSZÖNJÜK A FIGYELMET ! Készítette: Seress Mária Zsófia Molnár Csilla 18