1
J OHNSON & J OHNSON E GÉSZSÉGÜGYI ÉS B ABAÁPOLÁSI T ERMÉKEKET G YÁRTÓ ÉS F ORGALMAZÓ K FT. Székhely: 2045 Törökbálint, Tó park. Telephelyek száma: 0 Alapítási éve: - A J&J 1886-ban alakult 120 éves - Magyarországon 1991-ben jelent meg Alaptőke: 1 milliárd Ft felett és 3 milliárd Ft alatt 2
J OHNSON & J OHNSON E GÉSZSÉGÜGYI ÉS B ABAÁPOLÁSI T ERMÉKEKET G YÁRTÓ ÉS F ORGALMAZÓ K FT. A J&J 57 országban van jelen – 250 vállalat világszerte – munkavállalót foglalkoztat Főbb központok: – New Brunswickban – New Jersey – USA 3
J&J 4szektor: I. A Janssen-Cilag II. Fogyasztási Cikk Részleg 1. Babaápolási termékek 2. Női Higiéniai termékek 3. Felnőtt bőrápolási termékek 4
J&J III. A Vision Care IV. Orvosi termék részleg Társasági felelősségvállalás támogatás Például: o Magyar Rákellenes Liga mellrákszűrése o Bethesda gyermekkórház műtőjének bővítésére, stb. 5
A G AZDASÁGI V ERSENYHIVATAL V ERSENYTANÁCSÁNAK V IZSGÁLATA A J OHNSON &J OHNSON K FT. ELLEN 6
A GVH MEGÁLLAPÍTOTTA október 1. és április 14. közötti időszakban a fogyasztók megtévesztésére alkalmas magatartást tanúsított a: RoC CompleteLift, Retin-Ox+, Retin-Ox Illuminateur és Johnson’s Baby termékek kapcsán adott tájékoztatásaival. 7
I NDOKLÁS október 1. és április 14. között alkalmazott kommunikációs anyagokban szereplő egyes állítások a tisztességtelen piaci magatartás és a versenykorlátozás tilalmáról szóló évi LVII. törvény III. fejezetének rendelkezéseit sértették meg. 8
A TISZTESSÉGTELEN PIACI MAGATARTÁS ÉS A VERSENYKORLÁTOZÁS TILALMÁRÓL SZÓLÓ ÉVI LVII. 8. § (1) Tilos a gazdasági versenyben az üzletfeleket megtéveszteni. (2) Az üzletfelek megtévesztésének minősül különösen, ha a) az áru ára, lényeges tulajdonsága - így különösen összetétele, használata, az egészségre és a környezetre gyakorolt hatása, valamint kezelése, továbbá az áru eredete, származási helye, beszerzési forrása vagy módja - tekintetében valótlan tényt vagy valós tényt megtévesztésre alkalmas módon állítanak, az árut megtévesztésre alkalmas árujelzővel látják el, vagy az áru lényeges tulajdonságairól bármilyen más, megtévesztésre alkalmas tájékoztatást adnak; … 9. § A használt kifejezéseknek az üzleti életben elfogadott általános jelentése az irányadó annak megállapításánál, hogy a tájékoztatás megtévesztésre alkalmas-e. 9
B ÍRSÁG Ft Ft szakértői eljárással összefüggésben felmerült költség 10
R O C C OMPLETE L IFT BŐRFESZESÍTŐ NAPPALI KRÉM NÉPSZERŰSÍTÉSÉRE ALKALMAZOTT KOMMUNIKÁCIÓS ESZKÖZÖK : Televíziós reklámfilm Nyomtatott sajtóban megjelent reklám 11
R O C C OMPLETE L IFT – TV REKLÁM &NR=1 Hallható Csinálta már valaha ezt a moz- dulatot? Csak pár milliméter és máris fiatalabbnak látszik. Új CompleteLift, az első feszesítő krém a RoC-tól mérhető ered-ményekkel. Akár 2 mm-es lifting hatás az arckontúron és a szemhéjakon. Pár milliméterrel feszesebb bőr, és újra felfedez- heti fiatalabb önmagát. CompleteLift – mérhető a különbség. RoC – A megtartott ígéret. Látható Új kozmetikai lifting hatás akár 2 mm* *3 főn mért eredmény – átlag 0,7 mm (8 hetes, 18 fős, az arckontúron végzett klinikai vizsgálat) akár 2 mm* *4 főn mert eredmény – átlag 0,8 mm (8 hetes, 29 fős, a szemhéjakon végzett klinikai vizsgálat) CompleteLift – Mérhető a különbség Új RoC – A megtartott ígéret Kérje gyógyszerésze tanácsát! 12
R O C C OMPLETE L IFT – N YOMTATOTT REKLÁMHÍRDETÉS MÉRHETŐ, AKÁR 2 MM-ES 1 LIFTING HATÁS 2 Innováció a bőr megereszkedése ellen: az első bőrfeszesítő a RoC-tól mérhető eredményekkel: akár 2 mm-es lifting hatás az arckontúron es a szemhéjakon, hidratáló, feszesítő formula szabadalmazott THPE-vel, klinikailag bizonyított eredmények 8 hét alatt: pár milliméterrel feszesebb bőr - és újra felfedezheti fiatalabb önmagát. 1 8 hetes klinikai vizsgálat. Arckontúr: 3 fő esetében mért eredmény (18 fős vizsgálat, átlagos eredmény: 0,7 mm). Szemhéjak: 4 fő esetében mért eredmény (29 fős vizsgálat, átlagos eredmény: 0,8 mm). 2 Kozmetikai lifting hatás. 13
R O C R ETIN -O X + „Az arc visszanyerheti 10 évvel azelőtti kinézetét” A reklámok kategorikus, minden fogyasztónak szóló ígéretet tettek arra, hogy kedvező változás fog bekövetkezni a termék alkalmazásával. Online reklámok e-DM Banner-ek PR cikk Vásárláshelyi tájékoztatás Televíziós reklámfilmek Nyomtatott sajtóban megjelent reklám 14
J OHNSON ' S B ABY „A magyarországi újszülött osztályok orvosainak 89%-a ajánlja a Johnson's Baby termékeket.” „A Johnson & Johnson 1995-től folyamatosan ingyen látja el a magyarországi újszülött osztályok 100%-át különböző babaápolási termékekkel.” internetes honlapon elhelyezett tájékoztatás Online reklámok Vásárláshelyi reklámanyag 15
A JOGSÉRTÉS AZ ALÁBBI KOMMUNIKÁCIÓS ESZKÖZÖK RÉVÉN VALÓSULT MEG : Johnson’s Baby termékcsalád: a Soothing Naturals Fogyasztói tájékoztató elnevezésű vásárláshelyi reklámanyag a „300 × 250 Soothing Naturals. gif” banner a „468×60 Védőkrém pelenkakiütés ellen gif” banner a internetes honlapon elhelyezett tájékoztatás 16
RoC CompleteLift, a Retin-Ox+ és a Retin-Ox Illuminateur termékek: a 2007 októberében sugárzott mp-es televíziós reklámfilm a 2008 januárjában és februárjában sugárzott 20 mp-es televíziós reklámfilm a 2008 márciusában és áprilisában sugárzott 20 mp-es televíziós reklámfilm a 2008 februárjában a nyomtatott sajtóban megjelent reklám a 2008 áprilisában a nyomtatott sajtóban megjelent reklám a „RoC A megtartott ígéret” című brosúra a 2007 októberében alkalmazott online reklámok a 2008 februárjában több internetes oldalról elérthető online monitoring a 2008 februárjában több internetes oldalról elérhető PR cikk a 2008 márciusában és áprilisában alkalmazott online reklámok 17
K ÖSZÖNJÜK A FIGYELMET ! Készítette: Seress Mária Zsófia Molnár Csilla 18