A „MÁSODIK ESÉLY” PROJEKT PEDAGÓGUS TOVÁBBKÉPZÉSI PROGRAMJAI

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Váczy Zsuzsa közoktatási szakértő, Bp május 13. OPKM.
Advertisements

TÁMOP / TÁMOP / A kompetencia alapú oktatás megvalósítása Mosonmagyaróváron A pályázati kiírás forrását az Európai.
Ifjúsági Egészségnap április 7.. Célcsoport és célok •18-28 éves korosztály •A felsőoktatásban tanuló hallgatók •Egészségmagatartás fejlesztése.
VEZETÉKNÉV KERESZTNÉV | A KOM-PASSZ program ismertetése „KOM-PASSZ” pályaválasztást segítő program GEBAUER FERENC MFPI, március 7.
Tisztelt Látogatóink! Szeretnénk rövid tájékoztatást adni az általános iskolában megvalósuló új tanulásszervezési eljárásokról és azok tartalmáról a TÁMOP.
„Ezt egy életen át kell játszani”
TÁMOP 3.1.5/ PEDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA
TÁMOP / „Munkába lépés” A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. TÁMOP.
TÁMOP Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés
Miért? Minden ember más, egyedi és megismételhetetlen.
TÁMOP 3.1.5/ PEDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA
A kompetencia-alapú oktatás megvalósítása a Katedra Informatikai és Művészeti Szakközépiskolában HEFOP / /1.0.
Estefánné Varga Magdolna projektmenedzser „Kompetenciaalapú tanítási-tanulási programok elterjesztése a pedagógusképzésben” EKF HEFOP/2006/3.3.2 pályázat.
Estefánné Varga Magdolna projektmenedzser, dékán Kutatás-fejlesztés az EKF-en a kompetencia alapú tanárképzés támogatására A HEFOP projekt VII. Nevelésügyi.
TÁMOP / „Munkába lépés” A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. TÁMOP.
A kompetencia-alapú oktatás bevezetése a kistokaji ÁLTALÁNOS MŰVELŐDÉSI KÖZPONTBAN Biztos alap, biztos jövő.
Magyar Pedagógiai Társaság Somogy Megyei Tagozata november 21. Kis Jenőné dr. Kenesei Éva megyei elnök.
Disszeminációs Konferencia „KEZEK” TÁMOP C-12/1/KONV
Szakképzési szakemberek kompetenciáinak meghatározása
A vezetőtanáron „innen és túl” Szivák Judit ELTE PPK
Változások – kompetenciafejlesztés az óvodai nevelésben
KÖRNYEZETTANULÁS A PEDAGÓGUSKÉPZÉSBEN
Pedagógusképzést segítő szolgáltató és kutatóhálózatok kialakítása
Pedagógusképzést segítő szolgáltató és kutatóhálózatok kialakítása
A gyakorlatvezető mentor
Mentorképzés a Debreceni Egyetemen
Kutatási terv Az inklúzió fenntarthatóságának vizsgálata az oktatási intézményekben, fókuszba helyezve a hálózati együttműködést, a kreatív alkotó műhelyek.
Az országos pedagógiai-szakmai ellenőrzés,
Tudás + képességek + attitűdök ismeretekalkalmazás 20 m hosszúságú kerítéssel téglalap formájú konyhakertet kerítenek el. Ha a kert szélessége 4 m, akkor.
A közoktatás „dobbantási” esélye Dobbantó Programindító Konferencia Setényi János 2008 Budapest.
NYUGAT-MAGYARORSZÁGI EGYETEM REGIONÁLIS PEDAGÓGIAI SZOLGÁLTATÓ KÖZPONT 1 A KOMPETENCIA ALAPÚ PEDAGÓGUSKÉPZÉS ELŐKÉSZÍTÉSÉNEK (HEFOP PROJEKT) EREDMÉNYEI.
Együttműködés a HUMÁN TISZK és a Mérei Intézet között SÁRIK ZOLTÁN.
Nevelési Tudásdepó Csík Tibor projektmenedzser. Az országos lelőhely-nyilvántartás számára rekordok Magyar közoktatás tankönyvei Gyermek- és ifjúsági.
Disszeminációs Konferencia Budapest, december 2. dr. Sediviné Balassa Ildikó TANÁRTOVÁBBKÉPZÉS A FELSŐFOKÚ SZAKKÉPZÉSHEZ.
A szakképzés változása napjainkban Feigl Ágnes 2006 ETI.
Tudományos konferencia Nyíregyháza Október
Kompetensek lettünk? június 27..
A Számvitel Didaktikája
Vezeti: Szigetváriné Söjtöry Andrea
„KOM-PASSZ” pályaválasztást segítő program
A gyakorlati képzés megújítása a pedagógia szakos képzésben
Gyermekvilág régen és ma
Megközelítésmódok a tanári kompetenciák leírására
LÉPÉSRŐL – LÉPÉSRE program
Dr. SEDIVINÉ BALASSA ILDIKÓ SZÁMALK OKTATÁSI ÉS INFORMATIKAI ZRT. KORSZERŰ STRUKTÚRA ÉS TARTALOM, INNOVATÍV MÓDSZEREK A FELSŐFOKÚ SZAKKÉPZÉSBEN Szolnok,
Kompetencia alapú nyelvtanítás Projektindító szakmai értekezlet Sümeg2010.
Avagy: Mit lát a pitypang magja repülés közben?
Educatio Társadalmi Szolgáltató Nonprofit Kft.
II. Calderoni Kompetencia Kerekasztal Konferencia
Dr. Schiffer Csilla Társas interakciók a tanulók között
MODERN ÜGYVITELI GYAKORLÓHELY KIALAKÍTÁSA A NYÍREGYHÁZI FŐISKOLÁN
A szövegértés-szövegalkotás programcsomag jellemzői
A HEFOP PÁLYÁZAT EREDMÉNYEI A GYAKORLATI KÉPZÉSBEN.
Inklúziós Pedagógiai Fejlesztések Központja
Hanák Zsuzsanna PhD Eszterházy Károly Főiskola
Készítette: Tóth Györgyné Szakmai konferencia HEFOP Felkészítés a kompetencia alapú oktatásra.
K OMPETENCIA ALAPÚ OKTATÁS. Háttér 2000 Lisszabon EU határozata 2004 Európai Bizottság dokumentuma Hazánkban: Nat Oktatási Minisztérium stratégiája Nemzeti.
„Mindenről lehet beszélni” bűnmegelőzési modellprojekt 2010.
Ki az a mentortanár? „az a pedagógiai gyakorlattal rendelkező tanár, aki tapasztalatai és a továbbképzésben szerzett speciális képzettsége eredményeként.
A tanárképzés filozófiája és gyakorlata. Hogyan készíti fel a tanárképzés a jelölteket a NAT nevelési feladataira?
Fény vagy Te is, ragyogj, hát” TÁMOP / Társadalmi Megújulás Operatív Program Hétszínvirág Óvoda, Bölcsőde, Gyermekjóléti és Családsegítő.
Tájékoztató fórum Szakiskolai fejlesztési program C komponens iskolái számára KOMPONENS C Miskolc május 5. Nagy Zoltán komponensvezető
SZAKISKOLAI FEJLESZTÉSI PROGRAM „A” komponens Schottner Péterné komponensvezető
A köznevelési intézmények művészetpedagógiai módszertani megújítása
Az osztatlan tanárképzés gyakorlati képzési rendszere
Szakiskolai fejlesztési program
A gyakorlati képzés szemléleti hátterének és kereteinek meghatározása
SZERETETTEL KÖSZÖNTJÜK „ Az intézményi felelősök felkészítése a Szakképzési Minőségbiztosítási Keretrendszer (SZMBK) követelményeinek figyelembevételével,
Tájékoztató a Református Tananyagfejlesztő Csoport munkájáról
Tanító szak, nappali- és levelező tagozat
Előadás másolata:

A „MÁSODIK ESÉLY” PROJEKT PEDAGÓGUS TOVÁBBKÉPZÉSI PROGRAMJAI VIII. Országos Neveléstudományi Konferencia 2008. november 13. Gaál Gabriella Eszterházy Károly Főiskola

A kidolgozást megelőző kutatómunka Szakirodalmak, források, dokumentumok feltárása, amelyek értelmezik a célcsoport személyes, családi és társadalmi problémáit Pedagógiai folyóiratokban publikált hátrányos helyzetű tanulókról szóló esetek tanulmányozása Hospitálások keretében a domináns iskolai gyakorlatok, eljárások és technikák megfigyelése Pedagógusok véleményének megismerése

A kutatómunka eredményei Az ismeretközpontú oktatás módszerei és eszközei meghatározóak Legnagyobb problémák:  az agresszív viselkedésekből adódó nevelési-helyzetek kezelése  a szociális magatartás fejlesztése  az alulmotiváltság arányának csökkentése  a tanuláshoz való viszony alakítása * 3x30 órás egymásra épített pedagógiai továbbképzési program kidolgozása, akkreditálása és nyomtatott taneszközeinek elkészítése

Kommunikációs technikák elsajátítása 1. Alapozó tréning Célja Kommunikációs technikák elsajátítása Tartalma Kommunikációs zavarokra visszavezethető és az agresszív viselkedésből adódó nevelési problémák kezelése A meggyőző közlés használata Befolyásolási stílusok és módszerek Az együttműködésen alapuló készségek fejlesztése, a konszenzus létrehozásának folyamata

2. Tanulói kompetenciák feltárása és fejlesztése Célja Elméleti és módszertani felkészítés a korosztály kompetencia-szintjének megítélésére, fejlesztésére A pedagógusok attitűdjének formálása Tartalma – moduláris felépítés 1. A kompetencia fogalma, a tanuló megismerésének lépései és módszerei 2. Kommunikációs kompetencia - vizuális, nyelvi, formális, olvasási-szövegértési 3. Szociális kompetencia - érzelmi nevelés, a hatékony együttműködés szintjei és készségei, életvezetési ismeretek és készségek 4. Tanulási kompetencia - stílusok, stratégiák, technikák, módszerek

3. Jó gyakorlatok Célja Tartalma – moduláris felépítés Saját élményű tanulás segítségével a olyan eljárások és technikák megismerése, amelyek növelik az oktató munka hatékonyságát Tartalma – moduláris felépítés 1. Problémaháttér - ifjúsági szubkultúrák, az iskolarendszer átalakulása 2. Az iskolarendszeren kívüli példák - alternatív utak 3. Új módszertani modellek - oktatási stratégiák 4.Tanulás és a munka világa - az élethosszig tartó tanulás, felkészítés a munka világára 5. A tanulás szociális tere - az iskola szervezete, társadalma, szerepek az iskolában 6. Siker és eredményesség a szakképzésben - eredményes iskolák, tanulói sikertörténetek

Munkaformák, módszerek, tevékenységek Tréning – saját élményen alapuló ismeretelsajátítás, kérdőívek feldolgozása, a résztvevők saját nevelési problémáinak kiscsoportos megbeszélése 2. Előadás, magyarázat, kooperatív tanulásszervezés, saját élményű kérdőív kitöltése, megbeszélés, egyéni munka, megfigyelés 3. Előadás, vita, szituációs játék, csoportmunka, megbeszélés, projekt

Nyomtatott taneszközök Alapozó tréning Szöveggyűjtemény Munkafüzet Tanulói kompetenciák feltárása és fejlesztése serdülőkorban Elméleti ismeretek Hallgatói munkafüzet Jó gyakorlatok Szemelvénygyűjtemény Munkatankönyv

A szöveg-, szemelvénygyűjtemény, elméleti ismeretek tartalma 1. Társadalmi háttér A magyar közoktatás eredményességi problémái Évfolyamismétlők számának hazai alakulása és összehasonlítása a nemzetközi tapasztalatokkal Negatív magatartási formák 2. Válaszok a társadalmi változásokra Az oktatási rendszer és a tanulói továbbhaladás kapcsolata Az esélynövelő és a hátránykompenzáló iskolák sajátosságai Nemzetközi programok tapasztalatai, adaptálásának lehetőségei A tanulás jellemzőinek feltárása

Hallgatói munkafüzet, munkatankönyv 2.2.3. Embléma leírása, pontosítása A gyakorlat a verbális kommunikációs készségek közül a leírás-pontosítás készségét fejleszti. 2.2.3. Embléma leírása, pontosítása A gyakorlat a verbális kommunikációs készségek közül a leírás-pontosítás készségét fejleszti. Hallgatói munkafüzet, munkatankönyv Tanulók körében is eredményesen alkalmazható feladatok A játékszituáció: a játékos egy konferenciára utazott, de otthon felejtette a belépőként is szolgáló emblémáját; telefonon hívja az otthon maradt barátait, hogy keressék meg a kérdéses emblémát és küldjék utána. A verbális kommunikáció megengedett, mindenki kérdezhet, a játékos mindenkinek válaszolhat. A játékszituáció: a játékos egy konferenciára utazott, de otthon felejtette a belépőként is szolgáló emblémáját; telefonon hívja az otthon maradt barátait, hogy keressék meg a kérdéses emblémát és küldjék utána. A verbális kommunikáció megengedett, mindenki kérdezhet, a játékos mindenkinek válaszolhat.

Kimeneti követelmények Alapozó tréning „Reflexiós levél” kitöltése Tanulói kompetenciák feltárása és fejlesztése serdülőkorban Esettanulmány készítése egy tanulóról, amely tartalmazza a szociális, kommunikációs és tanulási kompetenciák feltárásának eredményeit, és az ezekre alapozott fejlesztési tervet Jó gyakorlatok Portfolió – a modulok feladatainak - tématerv, önértékelés és önfejlesztési terv, reflexiók, összegző esszé, tematikus terv, félig strukturált interjúk – gyűjteménye

Várható eredmények A hallgatók képesek lesznek eddiginél eredményesebb kapcsolatot kiépíteni a tanítványaikkal, kollégáikkal, ill. külső környezetükkel tudatosan használni a személyközi kommunikáció verbális és nonverbális módszereit; a tanítványaik speciális nevelési problémáit hatékonyan kezelni; tervszerű megfigyeléseket végezni a különböző kompetenciaterületeken; a szociális- és kommunikációs kompetenciák összetevőinek feltárására és fejlesztésére kooperatív módszerek és technikák alkalmazására; értelmezni a korosztály szubkulturális sajátosságait; az új elméleti és módszertani megoldásokat beépíteni a pedagógiai gyakorlatukba.

KÖSZÖNÖM A MEGTISZTELŐ FIGYELMET!