SDT-monitor Informatikai eszközök alkalmazása a tanulási folyamatban Budapest, 2006. febr. 6.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
AZ EPICT TANÁRTOVÁBBKÉPZÉS HATÁSVIZSGÁLATA IKT-METRIA FELVÉTELEK ALAPJÁN Az IKT-metria mérőeszköz.
Advertisements

SDT-monitor Informatikai eszközök alkalmazása a tanulási folyamatban – 1. év febr. 6. – május 23.
Az előminősített referenciaintézményi szerepből adódó gyakorlati feladatok december.
Tanfelügyelet – A megújuló külső értékelési rendszer
A tanári munka sikerességének vizsgálata a pedagógiai attitűdök, a tanár-diák viszony és az iskolai élmények összefüggésrendszerében Indoklás.
A Than mint referencia intézmény
Tanácsadási szolgáltatások „ A jövő önkormányzatának alapja Pusztamonostoron – ÁROP-1.A.2/A számú forrás felhasználásával” projektben Bíró Gabriella.
LKG–HEFOP Szakmai Nap, / Kompetensek leszünk!? Bánhegyesi Zoltán Leövey Klára Gimnázium
2009/2010. tanév szaktanácsadói tevékenysége
Tehetséges tanulóink szakkörökön, a több éve működő tehetséggondozó műhelyekben (természettudományos, környezetvédelmi), valamint a különböző szintű.
„EU-s tartalmak az oktatásban" Pedagógustovábbképzési program Budapest, 2008 április 1 EU-S TÉMÁK FELDOLGOZÁSA PEDAGÓGIAI PROJEKTEKKEL Rádai Péter (Nyíregyházi.
A kompetencia-alapú oktatás megvalósítása a Katedra Informatikai és Művészeti Szakközépiskolában HEFOP / /1.0.
Estefánné Varga Magdolna projektmenedzser, dékán Kutatás-fejlesztés az EKF-en a kompetencia alapú tanárképzés támogatására A HEFOP projekt VII. Nevelésügyi.
A projekt megvalósítás tapasztalatai
A HEFOP program bemutatása Nyíregyháza,
Kulcskompetenciák Európai Bizottság 2005
JÓ GYAKORLATOK AZ IKT ISKOLAI ALKALMAZÁSÁBAN
Mérés, értékelés és minőségbiztosítás a közoktatásban
Az IKT-eszközök alkalmazásának és fejlesztésének pedagógiai támogatottsága évfolyam OKI-kutatás-fejlesztési projekt.
Készítette: Bónisné Fürjesi Magdolna
SDT-monitor Kommunikáció. Kommunikációs színtereink Levelezés Keretrendszerek TIP-TAP Telefon MSN Skype.
ISKOLAI MENTOR SZAKIRÁNYÚ TOVÁBBKÉPZÉSI SZAK
Kutatási terv Az inklúzió fenntarthatóságának vizsgálata az oktatási intézményekben, fókuszba helyezve a hálózati együttműködést, a kreatív alkotó műhelyek.
e-Learning a tanárképzésben
A pedagógus-életpályamodell, a minősítés rendszere
„XXI. SZÁZADI KÖZOKTATÁS ( FEJLESZTÉS, KOORDINÁCIÓ )” TÁMOP / Keretrendszer az egész napos iskola nevelési-oktatási programjának fejlesztéséhez.
1 TÁMOP-3.1.4/08/2. A Zala Megyei Önkormányzat Pedagógiai Intézetének szolgáltatásai Zala Megyei Önkormányzat Pedagógiai Intézete.
Integrációs és képesség-kibontakoztató felkészítés az intézményekben Bedőné Fatér Tímea IPR szakértő Integrációs szaktanácsadó
Szakmai Monitoring Műhely. RÉV projekt célja többek között: országosan egységes mérési és értékelési rendszer álljon rendelkezésre a szakpolitikai döntéshozók.
Informatikai iskolák szakképzési igények és kapacítások
Az IKT-metria mérőeszköz
Együttműködés a HUMÁN TISZK és a Mérei Intézet között SÁRIK ZOLTÁN.
Iskolák határok nélküli együttműködése.
IKT ÉS ISKOLAFEJLESZTÉS
ELEMÉR
Európai Unió Európai Regionális Fejlesztési Alap Két ország, egy cél, közös siker! Dr. Kovács Ferencné.
A projekt oktatási rendszere Előzmények Fejlesztőknek szóló oktatások Képzőknek szóló oktatások TÁMOP A/1-11/ Homor.
A PROJEKT KÉPZÉSI ÜTEMEZÉSE ÉS CÉLCSOPORTJAI Kaposvár, szeptember 8.
Tokaji Ferenc Gimnázium, Szakközépiskola és Kollégium
Nyugat-magyarországi Egyetem Benedek Elek Pedagógiai Kar
Kompetensek lettünk? június 27..
Minőségstandardok a PSZ-ek működésében?
LKG és a KIT, LKG és a KIT Bánhegyesi Zoltán.
A Számvitel Didaktikája
Az EDUCOOP-projekt szakmai programja
A Wlislocki Henrik Szakkollégium részvétele és tapasztalatai TÁMOP „A tudás disszeminációja.” Trendl Fanni.
Oktatásfejlesztés Dr. Schiffer Csilla.
2012. augusztus Nyári Tanártovábbképzés.
Horváth & Dubecz Tanácsadó Kft. TÁMOP projektben megvalósult képzések.
Felzárkóztatás, tehetséggondozás
IKT ÉS ISKOLAFEJLESZTÉS eLEMÉR Projektkonferencia –2010. okt. 21. Leövey Gimnázium, Budapest.
„XXI. SZÁZADI KÖZOKTATÁS ( FEJLESZTÉS, KOORDINÁCIÓ )” TÁMOP / Kinek áll érdekében? - KERETRENDSZER az egész napos iskola nevelési-oktatási.
ONK 2011 Békési Kálmán Budapest november 3-5. A prezentált eredmények alapja a TÁMOP kutatási projekt. A projekt az Oktatáskutató és.
A pályázati kiírás: „Szakképző intézmények felkészülésének támogatása a rövidebb képzési idejű szakképzés bevezetésére.” A pályázat címe: Az Asbóth Szakközépiskola.
Digitális eszközök és források a tanórán Országos informatikai mérés Hunya Márta Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet Fejlesztési és Innovációs Központ.
A program elméleti hátterének bemutatása Szász Piroska, pedagógiai szakértő Nyiregyháza, 2009 november 13. Két ország, egy cél, közös siker!
A Calderoni projekt az OFI szakmai tevékenységében Calderoni Taneszköz-információs és Oktatástechnológiai Központ Kőrösné Mikis Márta Budapest, április.
Szaktanácsadói tevékenységek, kompetenciák
Informatikai eszközök a tanórán
Startol a tanfelügyelet – összefoglaló a legfontosabb változásokról, kiegészítésekről Maus Pál szakmai vezető TÁMOP
ICT (Information and Communication Technologies) IKT (Információs és Kommunikációs Technológiák) IKT pedagógiai értelmezése ○ Informatika tantárgy ○ Más.
Mérés-értékelés konferencia március 28. Eger.
Önértékelési kézikönyv október 5-i módosítása alapján
Szivák Judit Intézeti értekezlet jún Oktatási asszisztens szakirány.
Dánia Mérés-értékelés tanulmányút Készítette: Bite Zoltán Kolping Katolikus Szakiskola, Speciális Szakiskola és Kollégium - Pétfürdő.
Tanév előkészítő fórum szeptember Bedőné Fatér Tímea Szakmai blog: Magyartanítást.
Az osztatlan tanárképzés gyakorlati képzési rendszere
TÁRSADALMI INFRASTRUKTÚRA OPERATÍV PROGRAM
Mérés – értékelés 2006/2007 Gál Ferenc augusztus 31.
TANULÓINK SZFP-II programban résztvevő osztályok:
Előadás másolata:

SDT-monitor Informatikai eszközök alkalmazása a tanulási folyamatban Budapest, febr. 6.

Kutatási és fejlesztési terv Kutatási feladatokFejlesztési feladatok 1. év Egy innovatív iskolai kör megtalálása és felmérése, kontrollcsoportos vizsgálat 6 kiválasztott iskola fejlesztése mentorok és tréningek segítségével, iskolafejlesztési szemlélettel 2. év Az iskolák teljes körének felmérése 2 alkalommal: az IKT eszközhasználatra koncentrálva Az iskolák műhelyekké fejlesztése, e műhelymunka támogatása; közhasznú kézikönyv létrehozása 3. év Az iskolák teljes körének felmérése: az IKT eszközhasználatra koncentrálva a 3 éves változások elemzése Az IKT-tanártovábbképzés Tanácsadás, főként a kézikönyv használatában, ped. intézetekkel együttműködve

Kutatási hipotézisek - 1 HipotézisMérőeszköz és indikátor Produktum Van egy olyan innovatív iskolai kör Magyarországon, amely műhellyé válva mintául szolgálhat a követő iskolák számára. Meghívásos jelentkeztetés Műhelyek kialakítása A műhelyek sikeressége A fejlesztésben résztvevő iskolák köre A létrejött műhelyek Az éves munkát összefoglaló tanulmány Ezek az innovatív iskolák maguk is igénylik a segítséget a továbbfejlődéshez. A műhelyek sikeressége Részvétel a tréningeken A mentori segítség igénybevétele Az éves munkát összefoglaló tanulmány

Kutatási hipotézisek - 2 HipotézisMérőeszköz és indikátor Produktum Az informatikai eszközök szak- és korszerű alkalmazásának tudatos segítése emeli a digitális eszközök használatának pedagógiai színvonalát és az eszközhasználat intenzitását, ugyanakkor hatással van az iskolai munka egészére is. Bemeneti és záró kérdőív Interjúk Mentori látogatások Óravázlatok, feladatlapok Iskolaportrék, valamint az éves munkát összefoglaló tanulmány kötet (kézikönyv) a 2. évben A motivált, de tapasztalatlan iskolákban a fejlesztő folyamat hatékonyabb. ua

Kutatási hipotézisek - 3 HipotézisMérőeszköz és indikátor Produktum A jó gyakorlatok összegyűjtése és terjesztése képes az informatikai eszközök tanórai alkalmazásának katalizálására. Kérdőív, interjú a 2. évben Kézikönyv Az új eszközök alkalmat adnak a pedagógiai paradigmaváltás – a kooperatív tanulás – felgyorsítására, az iskolafejlesztésre. Ezt a célt jól szolgálják a kollaboratív platformok. Óralátogatások, óravázlatok, feladatlapok, kérdőív, interjú Kézikönyv

Kutatási hipotézisek - 4 HipotézisMérőeszköz és indikátor Produktum Az IKT-eszközöket tanórán használó tanárok, illetve az ilyen órák száma kb. duplájára nő a 3 éves időszakban. Első éves bemeneti és záró mérés Országos mérések rendszere (3 alk.) Évenkénti „Jelentés” az IKT tanórai alkalmazásáról” A hatékony IKT- tanártovábbképzés rendszere kialakul a projekt 3. évére Dokumentumelemzés, kérdőív, interjú Jelentés a 3. évben

A csapat felépítése Témavezető Dancsó Tünde MóraMóra - SzegedSzeged 5 tanár Pasztuhov Balázs Miklós M.-né AlmásiAlmási - MakóMakó 5 tanár Almási Pál Csibi Erzsébet Szabó L. Szabó L. – Bp. 5 tanár Friss Tamás Zoltán L. Kalmár L. Kalmár L. – Bp.Bp. 5 tanár Krizsán Attila Dr. Stúr D.-né Diószegi Endre Leövey K. Leövey K. – Bp.Bp. 5 tanár Kauders Tamás Bánhegyesi Z. Eötvös J. Eötvös J. - TataTata 5 tanár Gál Botond Katona Márta Vollárné F TündeKeretrendszerek

A tanárok, iskolák feladatai Tanáronként 10 előre megtervezett, tanmenetbe illesztett SDT-s óra (Napló bevezető)Napló bevezető Keretrendszer-használat Tanári kutatási napló (óránkénti)óránkénti Műhelymunka –Az iskolán belül (óralátogatás is) –A mentorral (óralátogatás is) –Az iskolák között (óralátogatás is)

Konkrét feladatok Részvétel 2 összevont tréningen Részvétel 2 iskolai tréningen Naplózás (10 óra, - 5 szerkesztett) Egymás látogatása jegyzőkönyvvel Obszerváció másik iskolában (2 óra) Belső műhelymunka (2) Összefoglaló jelentés Bemutató tanítás (1 óra)

Határidők A napló bevezető, tervezéssel: II. 13. Órák: II. 15. – V. 15. Belső látogatások: tetszés szerint Másik iskola látogatása: márc. – ápr. Iskola tréningek: febr. vége, márc. vége Iskolai műhelymunka: szükség szerint 2. összevont tréning: április eleje Mentori látogatások: megbeszélés szerint

Jó munkát, sok sikert! Hunya Márta