1 2014.07.17. DISSZEMINÁCIÓ Eredmények, ismeretek megosztása.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Tájékoztatás a szakmai programok megvalósításáról június 26. BARTÓK TAMÁSNÉ.
Advertisements

Friss diplomások a versenyszektorban
FIATALOK LENDÜLETBEN PROGRAM Fiatalok Lendületben Program •Időtartam: •Célja: –Fiatalok tapasztalati tanulása nem-formális tanulási.
Eredmények, ismeretek megosztása
Goronné Ondré Katalin Bihari Mentor Hálózat kiépítése a résztvevő szemével.
•online kommunikáció •branding, márkaépítés •kommunikációs stratégiák kitalálása, felépítése •Közösségi marketing •Szociális érzékenység, non-profit partnerek.
„EU-s tartalmak az oktatásban" Pedagógustovábbképzési program Budapest, 2008 április 1 DISSZEMINÁCIÓ.
Mennyire projekt érett a mai magyar társadalom? 1022 Budapest, Bimbó út 3. Telefon/fax:
Nyitórendezvény „Szak-nyelv-tudás” – Az idegen nyelvi képzési rendszer fejlesztése a Debreceni Egyetemen TÁMOP D-12/1/KONV
H-M Szakért ő i Akadémia Tematikus fejlesztésére Pécs – 9. szeminárium.
TÁMOP / „Munkába lépés” A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. TÁMOP.
„INTER-CIVIC: Vývoj dvojjazyčného portálu a digitálnych obsahov pre NGO”
Egy integrált szociális intézmény válaszai az igénybevevői, jogalkotói és fenntartói elvárásokra GYŐR szeptember
Kulcskompetenciák Európai Bizottság 2005
dr. Földy Ferenc Operatív Program Kft február 23.
Velünk egy jobb világért! II. Országos Módszertani Konferencia Beszámoló az elmúlt 1 év Munkájáról.
Közösségfejlesztés a debreceni városrészekben
Magyarország - Szerbia IPA Határon Átnyúló Együttműködési Program Növényvédelmi ismeretek átadása szeptember – július Serbian-Hungarian Co-operation.
GYERMEK- ÉS IFJÚSÁGPOLITIKA – JÓ képzettséget és JÓ munkát minden gyermeknek, mire felnő! Debreceni Egyetem Szociológia és Szociálpolitika Tanszék Czibere.
Közösségi munka. 1. A közösségi munka előnyei az egyéni és családi esetkezeléssel szemben A szociális munkások rendelkezésére álló eszközök rendszerint.
Szaktanácsadói értekezlet május 27.. Pedagógiai szakmai szolgáltatás a pedagógiai értékelés (benne az azt megalapozó mérés), a szaktanácsadás, a.
A szociális segély indokoltsági célzása – önkormányzati esettanulmányok tapasztalatai (vázlat) Bódis Lajos – Nagy Gyula.
Besenyi Sándor Regionális szakmai munkatárs Országos Foglalkoztatási Közhasznú Nonprofit Kft. Régiós szakmai műhely - Szeged A „FoglalkoztaTárs.
A TÁMOP Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés - Innovatív intézményekben Tanácsadói feladatok 1 Közoktatási Igazgatóság.
PÁLYÁZATI LEHETŐSÉGEK A HUMÁNERŐFORRÁS OPERATÍV PROGRAMOKBAN
A társadalmi kohézió erősítése bűnmegelőzési és reintegrációs programokkal TÁMOP kiemelt projekt.
DISSZEMINÁCIÓ A projektek eredményeinek terjesztése május 2. Tordai Péter, Tempus Közalapítvány.
Valorizáció a Leonardo programban Muradin Eszter december 2. Leonardo Nemzeti Iroda.
Partnerség és együttműködés Érdekcsoport-elemzés
A TIPP Tudástranszfer Innovatív Projektekhez, Partnerséghez képzési program bemutatása Tütő Eszter DDRFÜ Kht március 23.
Együttműködés a HUMÁN TISZK és a Mérei Intézet között SÁRIK ZOLTÁN.
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg Nemzetközi és határ menti együttműködések támogatása.
Pénzesné Tóth Márta kistérségi tanácsadó Észak-Alföldi Regionális Fejlesztési Ügynökség Kht. „Civil pályázati lehetőségek a időszakban”
A team-munka elméleti alapjai
TANÁR-TOVÁBBKÉPZÉSI ALPROGRAM
A képzett szakemberekért HEFOP központi program „ KORSZERŰ FELNŐTTKÉPZÉSI PROGRAMOK KIDOLGOZÁSA ÉS ALKALMAZÁSA” Záró rendezvény A KONFERENCIA.
Iskolák határok nélküli együttműködése.
A KTI az EU és a hazai közlekedéspolitika irányelveit követve a fenntartható fejlődés szempontjait figyelembe véve folyamatosan fejlődő,
Vállalati kapcsolatok fejlesztése Nógrád Megyei Szakképzés-szervezési Társulás.
Kordás László december Társadalmi Párbeszéd Központ.
INTERREG IIIC Szolnok, INTERREGIONÁLIS EGYÜTTMŰKÖDÉS ÉS INTERREG PROGRAMOK MAGYARORSZÁGON „Centurio Szeminárium” RÓZSA Diána Program menedzser,
"Új látásmód" érzékenység, innováció és közös tanulás a látássérült emberek munkaerő-piaci re/integrációjáért TAMOP /
Határon átnyúló civil együttműködések Kulcsár Mária, Fórum Információs Központ, Somorja.
SZERETETTEL KÖSZÖNTJÜK A TÁMOP Jó pályán! projekt nyíregyházi szakmai fórum RÉSZTVEVŐIT! Nyíregyháza, július 16 szombat.
Somogy Megye Önkormányzatának szakképzési koncepciója.
Intézményesített határon átnyúló együttműködési lehetőségek az INNOAXIS régióban - CESCI - Intézményi háttér - Térszerkezeti háttér.
CODEX – „Coordinated Development and Knowledge Exchange on Spatial Planning Methodology” A CODEX projekt fő célkitűzéseinek valamint kulcstevékenységeinek.
TÁMOP / Munka és tanulás – Munkahelyi képzések támogatása a Közép-dunántúli Régió mikro- és kisvállalkozásainál.
Civil szervezetek kapcsolatai Egészségügyi Szakdolgozók Együttműködési Fórum Alapítás 2001.
Szakmai munkánk a pályázatban
A duális felsőoktatási képzés „kecskeméti” modellje
A szaktanácsadó segítő szerepe
A projekt általános szakmai célkitűzései
KONSZENZUS BUDAPEST KONSZENZUS BUDAPEST „ BÉKE AZ AKÁCFÁK ALATT” Mediáció a közösségi és távoltartási konfliktusok kezelésében EGYÜTTMŰKÖDŐ PARTNER: NÓGRÁD.
OFA HÁLÓZAT KOOPERÁCIÓ KIEMELT PROJEKT (TÁMOP-2.4.3/B/1-09/1) – Szociális szövetkezetek részére nyújtható térítésmentes szakmai.
Workshop VI. - Bevált gyakorlatok a mediációban - A Közép Európai Mediációs Intézet bemutatása.
Az Emelt szintű eTanácsadó akkreditált felnőttképzés tapasztalatai Dr. Tóth András - Herpainé Lakó Judit AGRIA MEDIA 2011 KONFERENCIA OKTÓBER ,
Máté Szilvia programvezető OFA Hálózat - Észak-Alföldi Regionális Iroda „KoopeRáció projekt hálózatépítéssel kapcsolatos kérdőíves felmérés eredményének.
Dr. Németh Gábor egyetemi docens Faipari mérnöki alapszak duális képzésének szakfelelőse Duális képzés a faipari mérnöki alapszakon.
Az Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmények által nyújtott szolgáltatások fejlesztése a sajátos nevelési igényű gyermekek, tanulók együttnevelésének.
A kiemelt projekt eredményei: a módszertani feladatok és a hálózatépítés tükrében Avagy az „emberorientált” hálózat működése a hajléktalan-ellátáson belül.
Mitől innovatív egy vállalkozás? Nyert a pályázatom! Hogyan tovább? Segítünk a megoldásban!
„A legkisebb ellenállás” – bűnmegelőzés a szépkorúak körében BM – 15 – MI – 0092 projekt szakmai bemutatása Összeállította: Dr. Dobos László 3.KEMA Kuratórium.
A projektek hosszú távú előnye – tartós foglalkoztatás A projekt generáló szerepe, a továbblépés lehetőségei, komplex fejlesztési elképzelések.
Erasmus+ tapasztalatok
A foglalkoztatási paktumok működési tapasztalatai – a siker fokmérői
„ÖSSZEFOGÁSBAN AZ ÉSZAK- HEGYHÁTÉRT”- EFOP
PROJEKTMÓDSZER Tratnyek Magdolna PhD
Együtt a változásokért
A projektek hosszú távú előnye – tartós foglalkoztatás
Előadás másolata:

DISSZEMINÁCIÓ Eredmények, ismeretek megosztása

A disszemináció fogalma A disszemináció = magvetés (pályázatok kapcsán szétterjedés) a projektek eredményeinek (és hibáinak) terjesztése Ráfordítás/Hatás optimalizálás – széles körben történő alkalmazásra. HISZEN közpénzből közérdekre kaptunk támogatást! Kellermann Éva nyomán

A disszemináció tárgya Disszemináljuk A kézzelfogható eredményeket (kurzusok, kézikönyvek, tananyagok, tantervek, taneszközök, …), Szakmai tapasztalatokat Módszertant A projektmegvalósítási tapasztalatainkat (projektmenedzsment, együttműködés, …) Az áttételesen érvényesülő hatásokat (személyiség-fejlődés, készségek alakulása, a szakmai ismeretek bővülése, …)

Eredményes disszemináció MA az intézmények egymás versenytársaként tűntek fel, pedig nem egymás riválisai, hanem csapattársai!! Nincs igazi együttműködés. Megoldás: Együtt sírunk, együtt nevetünk elv érvényesítése!

Milyen szinten kívánják a projekttel kapcsolatos információkat terjeszteni? Miért van szükség disszeminációra? Milyen hatást várok el tőle a projekt egyes szakaszainak és az egyes célcsoportoknak a vonatkozásában? Hogyan erősítheti a disszemináció a projekt minőségét? Kiknek, milyen célcsoportoknak akarják eljuttatni a projekttel kapcsolatos információkat? Mit, milyen jellegű információkat akarnak terjeszteni? Hogyan, milyen eszközök és kommunikációs csatornák révén, milyen módszerrel akarnak disszeminálni? Mikor kerüljön sor az egyes disszeminációs lépésekre? Ki vegyen részt benne (mely intézmények, illetve személyek)? Mennyibe kerül? A disszemináció alapkérdései

A disszemináció legalsó szintjét a részt vevő intézmények jelentik A következő szint a partnerintézmények Gazdasági szektor – ideális a hasonló, ám akár határon átnyúló projektek együttműködésére Régió Nemzeti szint EU szint A disszemináció szintjei Kellermann Éva nyomán

Döntő a terjesztendő eredmény relevanciája és a meglévő kapcsolatrendszerünk! (más intézmények, HR szakemberek, szakmapolitikai döntéshozók, szakújságírók stb.) Nem csak a saját szűkebb szakmánkat, hanem a projekt célcsoportját, és – ha releváns – más szakmák képviselőit is megcélozhatjuk! (munkaügyi központok, kamarák, képzőintézmények, non-profit szervezetek, szociális partnerek, szakmai szervezetek stb.) A disszemináció célcsoportjai Kellermann Éva nyomán

Belső disszemináció Ne felejtsük el házon belül sem terjeszteni az eredményeket, átadni tapasztalatainkat! Belső képzés Kézikönyv Beszámoló Bekapcsolódás tanácsadóként más munkaközösségek munkájába… Kellermann Éva nyomán

A disszemináció során a lehető legváltozatosabb kommunikációs csatornákat lehet igénybe venni. Az interperszonális kapcsolatok - a projektről közvetlen visszajelzés nyerhető Önálló kiadványok megjelentetése – szórólapok brossurák, hírlevelek, E-módszerek,… Szakkiállítások, konferenciák és szemináriumok A tömegkommunikációs eszközök Viszonylag költségtakarékos módja az eredmények terjesztésére igénybe venni a partnerek bejáratott disszeminációs csatornáit. A disszemináció módszerei

A tervezés során érdemes számításba venni a disszeminációt gátló esetleges tényezőket: a célcsoportok alacsony érdekeltségi szintje, a szükséges szakértelem hiánya, elzárkózó magatartás, forráshiány stb. A disszemináció lényeges eleme az interaktivitás! A disszeminációs gondok

A disszemináció kritikus pontjai Szoros együttműködést igényel a partnerekkel és a disszemináció célcsoportjaival – jólinformáltság, széleskörű kapcsolatrendszer szükséges Erős érdekképviseletet, jó prezentációs készségeket igényel Rosszul tűrjük az építő szándékú kritikát? Az információ és a tudás hatalom, sokan nem szívesen osztják meg Kevés a kifejezetten disszeminációs célú forrás, pályázat (túlzott hangsúly a folyamatos innováción)