Krúdy Gyula: Szindbád Érettségi tételminta

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A magyar irodalom és nyelvtan vizsga a 8. évfolyamon
Advertisements

Szemiot i ka.
Pszichoanalízis és film
Hogyan illeszkedik be Mészöly munkássága a második világháború utáni magyar irodalomba?
Egy ötlet megvalósítása
Fanfiction. fanfiction fan fiction „rajongói irodalom”,,fanfic’’ A fanfiction vagy fan fiction szó a magyar nyelvben is meghonosodott angol kifejezés.
Móricz Zs.: Hét krajcár.
A fejhallgatók története
Arany János balladái Műfaji sajátosságok.
Kétszintű érettségi vizsga Magyar nyelv és irodalom Miről? Hogyan? §?! Tájékoztassuk diákjainkat!
A képzőművészet-terápia
A MŰNEMEK ÉS A MŰFAJOK RENDSZEREZÉSE
Szóbeli érettségi tétel (középszint) Témakör: Portrék Tétel: A felvilágosodás Csokonai Vitéz Mihály költészetében A tétel forrása: SÍPOS Jenőné – SZÉLLNÉ.
Mérés és adatgyűjtés 4. Óra Adatok importálása és exportálása, adatok elemzése szeptember 24., 27. Kincses Zoltán, Mingesz Róbert, Vadai Gergely.
Krúdy Gyula és Szindbád útja
Arany János Érettségi tételminta.
Berzsenyi Dániel Érettségi tételminta.
Vörösmarty Mihály Érettségi tételminta.
Petőfi Sándor Érettségi tételminta.
Ady Endre Érettségi tételminta.
József Attila Érettségi tételminta.
 A nyelv megismerése mint  Kommunikációs eszköz  A tanulás eszköze  Árnyalt és reflexív ismeretek a nyelvről  A társadalom belső kohéziójának.
…mű lehet: nyomtatott (névjegykártya, prospektus, levélpapír, boríték, jegyzetpapír, plakát) elektronikus (prezentáció, hírlevél, weboldal, multimédia,
A 19. századi líra átalakulása
Hallgató: Sinkovics Norbert Mentor: Dr. Györe Zoltán.
Az Istenről való beszéd lehetőségei Thomas Mann József és testvérei című regényében.
Jézus Krisztus filmsztár Jézus filmes reprezentációinak értelmezése vallástudományi megközelítésben.
Algoritmikus munkafolyamatok az irodalomórán Valaczka András, 2009.
A stílus fogalma, hírértéke
A szövegértés tanítása II.
Központi Érettségi Nyílt Nap Szeptember 24.
Másodfokú függvények ábrázolása
Kommunikáció a szervezetben
Kertész Imre: Sorstalanság
Méréstechnika.
A kommunikáció nem nyelvi kifejezőeszközei
Dráma Irodalmi mű.
műelemzés ELJÁRÁSOK, MÓDSZEREK
Vizuális nevelés tantárgypedagógia
A szövegértési feladatok összeállítása
A szövegértési feladatok összeállítása
Színész Szerep Nézők  Színház lényege, ami nélkül, nincs színház  Nincs színház  Színész / szerep-be lépés,  Néző (közönség), több ember  Közös.
Irodalom filmen. 1. Bevezetés A mozi, a film jelentősége a 20. századi európai (amerikai) kultúrtörténetben.
Az irodalmi művek elemzésének és értelmezésének lehetséges szempontjai
Az epikus művek elemzésének lehetséges szempontjai
Méliusz Juhász Péter Megyei Könyvtár
ELBESZÉLÉS ÉS TÖRTÉNET
Az epikus művek elemzésének lehetséges szempontjai
Filmelemzési szempontok
Összeállította: Nikli Károly
Bölcsész Hefop tananyag- fejlesztési zárókonferencia szept ELTE BTK.
Madách Imre Érettségi tételminta.
MÉRÉS ÉS ÉRTÉKELÉS A VIZUÁLIS KULTÚRA TANÍTÁSÁBAN c. konferencia Kádárné Szepesi Ibolya Az általános iskolai értékelés formái, jelene és jövője Eszterházy.
Filmezés alapjai, ötlet-forgatókönyv 6. témakör. A forgatókönyv játékfilmek és dokumentumfilmek írásban rögzített anyaga. Hasonló a szövegkönyv, amely.
1. Témakör. A tanév feladatai A terem rendje Ülésrend kialakítása Érintés és-balesetmegelőzés Eszközök bemutatása.
OH. Az egyes vizsgázói rétegek átlageredményeinek összehasonlítása %-ban, középszinten VizsgatárgyÖsszesGimnázium Kecskeméti Református Gimnázium.
1. Balladák.
Nagy elbeszélések II. / Epika I.
MOZGÓKÉPI KIFEJEZŐESZKÖZÖK
A képzőművészet-terápia
Szemiot i ka.
A nemzeti irodalom megteremtése. 2.
LÍRA – EPIKA - DRÁMA.
A Nyugat költőinek kiadásai a magyarországi antikvár árveréseken c
(főműveik összehasonlítása)
Tudásstruktúrák szerepe a befogadásban
Mit kell megtanítani, mit lehet kihagyni?
Mikszáth Kálmán novellái
Oktatási segédlet a Kommunikáció-akusztika c. tantárgy tanulásához
Katona József Érettségi tételminta.
Előadás másolata:

Krúdy Gyula: Szindbád Érettségi tételminta

Témakör-Tétel Témakör: Krúdy Gyula (Látásmódok) Tételek A lírai novella műfaji, tematikus és stiláris sajátosságai Krúdy Gyula regényei Krúdy Gyula Szindbád és Huszárik Zoltán Szindbád című filmjének összehasonlítása

Témakör-Tétel Témakör: Irodalom filmen Krúdy Gyula-Huszárik Zoltán (Az irodalom határterületei) Tételek Huszárik Zoltán Szindbád című filmje* Krúdy Szindbád-novellái és Huszárik Zoltán Szindbád című filmjének összevetése

Feladat - Mutassa be Huszárik Zoltán Szindbád című filmjét az irodalmi alkotás filmes megvalósítása alapján! - Készítsen komplex filmelemzést Huszárik Zoltán Szindbád című filmjéről!* - Egy szabadon választott Szindbád-novella filmbeli megjelenítésének műfaji, tartalmi és stiláris elemzése.

Filmelemzési szempontok

Tartalom motívumrendszer (fő- és mellékmotívumok) időszerkezet (a reális idő és a szubjektív idő) az mű térszerkezete (helyszínek; külső, belső terek) nézőpontváltások és azok szerepe

tónus (hangulati réteg) ábrázolt tárgyiasságok és sematizált szemléletességek közvetített világkép, eszmerendszer értékszerkezet (szintek, viszonyok) informatív és reflexív rétegek viszonya

Kép A kép -statikus és dinamikus képek -nézőpont, azonos jelenet többnézőpontúsága, nézőpontváltás -nézőpont, mint ábrázolási stratégia, álláspont Képbeállítás -méret, perspektíva, mozgás stb.

Hang A hang -zene, zörejek, zajok, beszélt nyelv -dialógusok, monológok -narráció -a beszélt nyelv stílusa Szinkron* -eredeti hang és szinkronhang karakterének hasonlósága eltérése -a szinkronhang tulajdonosának karaktere

A narratív struktúra elemzése elbeszélés, ábrázolás cselekménymenet dramaturgia jelentés-összetevők, jelentésrétegek idő és térkezelés (sűrítés, gyorsítás, lassítás stb.)

Színjátszás, szereplők Szereplőválasztás -karakterek -fő- és mellékszereplők -szereplőcsoportok Szereplők és a szerep -előadói stílus, karakterjegyek -mozgás, gesztus, mimika -beszéd (ének)