Kimeneti követelmények a 8. osztály végén

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Tájékoztató az emelt szintű érettségiről a 10-dik évfolyamosoknak
Advertisements

Krúdy.
Miből tanítsak? A taneszköz-választás kérdései a 6-10 évesek nyelvoktatásában Kuti Zsuzsa Oktatási Minisztérium.
Készítette: Vári Lászlóné Szolnok,
Euroexam nyelvvizsgákra
Rádai Péter Euro Nyelvvizsga Központ Top tippek az Euroexam nyelvvizsgákra készülőknek Angol B2 / C1.
Gimnáziumi tagozat 9. a normál tantervű 9.b nyelvi előkészítő.
A kompetencia alapú oktatás elterjesztéséért Szolnokon (TÁMOP-3. 1
Euroexam nyelvvizsgákra
Angol nyelvi kompetencia
Rádai Péter Euroexam Nyelvvizsga Központ Top tippek az Euroexam nyelvvizsgákra készülő diákoknak Angol, német B2 / C1.
Tippek, anyagok a Beszédkészség vizsgarészre, éles próbavizsgával
Rádai Péter Euro Nyelvvizsga Központ Top tippek az Euroexam nyelvvizsgákra készülő diákoknak Angol B2 / C1.
Út a beszédértéstől a szövegértésen keresztül a matematikai problémák megoldásáig Előadó: Horváth Judit.
Képességszintek.
Megértési értelmezési folyamatok
Tudományos és publicisztikai szövegtípusok
Kétszintű érettségi vizsga Magyar nyelv és irodalom Miről? Hogyan? §?! Tájékoztassuk diákjainkat!
Az idegen nyelvekről a NAT-BAN
Az üzleti szaknyelvi ECL nyelvvizsga
Utazás &Turizmus érettségi 2008 tavasz. U&T érettségi Központilag akkreditált érettségi vizsgatárgy (Ady Endre Gimn., Ráckeve Csak k özépszintű! Felvételinél.
Új utak és lehetőségek a középiskolások
Méltányossági elvek a közoktatásban
Az esszé Segédlet tanulóknak és tanároknak
BOLYAI JÁNOS GIMNÁZIUM
TANTÁRGY-ORIENTÁLT IDEGEN NYELV OKTATÁS Istvánffy Miklós Általános Iskola.
NYELVI EL Ő KÉSZÍT Ő ÉVFOLYAMMAL INDULÓ EMELT IDEGEN NYELVI KÉPZÉS NYELVI EL Ő KÉSZÍT Ő ÉVFOLYAMMAL INDULÓ EMELT IDEGEN NYELVI KÉPZÉS.
 A nyelv megismerése mint  Kommunikációs eszköz  A tanulás eszköze  Árnyalt és reflexív ismeretek a nyelvről  A társadalom belső kohéziójának.
Stílus és jelentés /társalgási stílus, publicisztikai stílus, tudományos-szakmai stílus, hivatalos stílus /
XVI. Apáczai-napok Tudományos Konferencia Győr, október 26.
Orosz nyelv TÁMOP / Kép helye április 10.
A francia nyelvi érettségi tapasztalatai. Források: Oktatási Hivatal adatbázisa Országos Közoktatási Intézet Követelmény- és Vizsgafejlesztő Központjában.
I. Előadás Az anyanyelvi nevelés alapjai, célja, területei és elvei
III. előadás: Írásbeliség, egyén, társadalom
Hasznos információk a kétszintű kémia érettségiről
Idegen nyelvek tanulása
Központi Érettségi Nyílt Nap Szeptember 24.
Központi Érettségi Nyílt Nap Szeptember 24.
Összeállította: Dóber Valéria
A szövegszerkesztés menete
Összeállította: Dóber Valéria
Rádai Péter Euro Nyelvvizsga Központ Top tippek az Euroexam nyelvvizsgákra készülőknek Angol B2 / C1.
A szövegértési feladatok összeállítása
INFORMATIKAI NYELVVIZSGA - KÖZPONT A vizsgákkal kapcsolatos gyakorlati tudnivalók Spisák Andor.
1 NYESZE KONFERENCIA NYESZE KONFERENCIA ÁLTALÁNOS NYELVI ÉS SZAKNYELVI VIZSGÁK, VIZSGAANYAGOK Varga György
A „diszes” problémák korai jelei
Tájékoztató az emelt szintű érettségiről a 10-dik évfolyamosoknak
Kétszintű érettségi.
Az emelt szintű idegen nyelvi érettségi feladattípusai.
Az iskolai pedagógiai program átdolgozásának előkészítése Nevelési értekezlet 2007.szept.20.
Az idegen nyelv fejlesztésének célja és rendszere Készítette: Robinson Erika Anna.
DSD 1 vizsga Német Nyelvi Diploma.
Bevezetés Előadó: Blasszauer János Kaposvár, január 14.
Rádai Péter Euro Nyelvvizsga Központ Top tippek az Euroexam nyelvvizsgákra készülőknek Angol B2 / C1.
Az idegennyelvi képzés helyzete a bolognai- rendszerű képzésben (Nyelvi követelmények) MFRFK Gödöllő április 22.
Kétszintű érettségi. tartalom érettségi érettségi és nyelvvizsga emelt szint szerepe emelt szintű oktatásra jelentkezés pontszámítás jogszabályi háttér.
Tanórai szokásaim 5/14.
A két- és többnyelvűségről Vélemények és gondolatok.
Pályaválasztási szülői értekezlet
Az idegen nyelv oktatása a Darusban 1990-ig kötelező az orosz nyelv társadalmi igény:német angol mindennapos német a két tannyelvű oktatás – 2000-ben.
Tantárgy: Magyar nyelv és irodalom Cél: Micó című olvasmány feldolgozása Iskola: Munkácsy Mihály Áltanos Iskola 2. osztály Készítette: Vilmanné.
A különböző eszközök egymáshoz való viszonya IKER társadalmasítás workshop Budapest, április 12.
Érettségi élő idegen nyelv
Általános iskolai német sorozatok
DARUS a gyermekekért.
Angol nyelvi tagozat.
Idegen nyelvek tanítása az alternatív iskolákban
Bonyhádi Általános Iskola, Gimnázium és Alapfokú Művészeti Iskola
Kétszintű érettségi 2018 május
Beiskolázás a „Gundel”-ben
Előadás másolata:

Kimeneti követelmények a 8. osztály végén ÁTMENET az általános iskolából a középiskolába Mit mond a NAT (2003)? (Előadás 2010. nov. 17-én a Szent-Györgyi Ált. Iskolában az angol nyelvi verseny felkészítő tanári részére Készítette: Kajdi Marianna – Varga Katalin Gimnázium, Szolnok) Kimeneti követelmények a 8. osztály végén Beszédértés Beszédkészség Olvasott szöveg értése Írás Szókincs - A tanuló szókincse kb. 1200 aktív és 400 passzív szóból kifejezésből álljon.

BESZÉDÉRTÉS (8. o.) A tanuló legyen képes – megérteni az ismerős szavakat, fordulatokat, melyek személyére, családjára, közvetlen környezetére vonatkoznak, – megérteni a hozzá intézett gondosan és lassan megfogalmazott instrukciókat, – követni rövid, egyszerű útbaigazításokat, – megérteni a tanárának a tananyaggal kapcsolatos egyszerű angol nyelvű magyarázatát, – kikövetkeztetni a jórészt ismert nyelvi eszközökkel megfogalmazott, kb.100 szavas szövegből az ismeretlen nyelvi elem jelentését, – elkülöníteni a jórészt ismert nyelvi eszközökkel megfogalmazott, kb.100 szavas szövegben a lényeges információt a lényegtelentől.

Követelmények a 12. osztály végén Hallott szöveg értése A tanuló legyen képes – kb. 250 szavas szövegben a lényeges információt a lényegtelentől elkülöníteni, – kb. 250 szavas szövegben ismeretlen nyelvi elem jelentését a szövegösszefüggésből kikövetkeztetni, – kb. 250 szavas szövegben fontos információt megérteni, – kb. 250 szavas szövegben specifikus információt azonosítani, – köznyelvi beszélgetést vagy monologikus szöveget anyanyelvén és/vagy célnyelven összefoglalni.

BESZÉDKÉSZSÉG (8.OSZTÁLY) A tanuló legyen képes – egyszerű beszélgetésben részt venni, amennyiben a partner lassan, jól artikulálva beszél, – feltenni és megválaszolni egyszerű kérdéseket ismerős témára és helyzetre vonatkozóan, – önmagát, lakóhelyét egyszerű fordulatokkal leírni, – fenntartani a beszélgetést, pl. új témát kezdeményezni, problémát felvetni, – részt venni egyszerű, begyakorolt, hétköznapi témákról szóló beszélgetésben, mely közvetlen információcserét igényel ismert tevékenységgel kapcsolatban, – képes magát megértetni társasági beszélgetésben.

Követelmények a 12. osztály végén Beszédkészség A tanuló legyen képes – egyszerű beszélgetésben részt venni, amennyiben a partner lassan, jól artikulálva beszél, – feltenni és megválaszolni egyszerű kérdéseket ismerős témára és helyzetre vonatkozóan, – önmagát, lakóhelyét egyszerű fordulatokkal leírni, – fenntartani a beszélgetést, pl. új témát kezdeményezni, problémát felvetni, – részt venni egyszerű, begyakorolt, hétköznapi témákról szóló beszélgetésben, mely közvetlen információcserét igényel ismert tevékenységgel kapcsolatban, – képes magát megértetni társasági beszélgetésben.

OLVASOTT SZÖVEG ÉRTÉSE (8. o.) A tanuló képes – megérteni az ismerős szavakat feliratokon, reklámokban, katalógusokban, – elkülöníteni a jórészt ismert nyelvi eszközökkel megfogalmazott, kb. 100 szavas szövegben a lényeges információt a lényegtelentől, – kikövetkeztetni a jórészt ismert nyelvi eszközökkel megfogalmazott, kb. 100 szavas szövegből az ismeretlen nyelvi elem jelentését.

Követelmények a 12. osztály végén Olvasott szöveg értése A tanuló legyen képes – kb. 300 szavas szöveget elolvasni, – kb. 300 szavas szövegben lényeges információt a lényegtelentől megkülönböztetni, – ismert nyelvi elemek segítségével kb. 300 szavas szövegben ismeretlen nyelvi elemek jelentését kikövetkeztetni, – kb. 300 szavas szövegben fontos információt megtalálni, – kb. 300 szavas szövegben specifikus információt azonosítani, – kb. 300 szavas köznyelven megírt szöveget anyanyelvén összefoglalni, – egyszerű vagy egyszerűsített publicisztikai vagy irodalmi szöveget anyanyelvén és/vagy célnyelven összefoglalni.

ÍRÁS (8. o.) A tanuló képes – egyszerű nyomtatványt kitölteni, – rövid üzenetet megírni, – magáról és kitalált személyekről egyszerű fordulatokat és mondatokat írni, – ismert nyelvtani szerkezetek felhasználásával tényszerű információt közvetítő, kb. 50 szavas szöveget írni, – kb. 50 szavas jellemzést, beszámolót írni.

Követelmények a 12. osztály végén Íráskészség A tanuló legyen képes – kb. 200 szavas, tényszerű információt közvetítő néhány bekezdésből álló, szöveget írni, – gondolatait, érzelmeit, érvekkel alátámasztott véleményét változatos kifejezésekkel és mondatszerkezetekkel, a megfelelő nyelvi eszközök használatával logikai összefüggések alapján, bekezdésbe rendezett szövegben megfogalmazni, – különböző szövegfajtákat létrehozni, – változatos közlésformákat (leírás, elbeszélés, jellemzés, baráti és hivatalos levél, beszámoló, riport, könyv- / filmismertető, újságcikk, esszé) használni.

Idegen nyelvi felvételi vizsga 8.osztály után ☺/☻ szóbeli meghallgatás ↑ BESZÉDKÉSZSÉG BESZÉDÉRTÉS SZÓKINCS KOMMUNIKÁCIÓS KOMPETENCIÁK

Hogyan fejlesszük? ÍRÁSBAN IS!!! Szinonimák Egyszerű definíciók Memoriterek (tartalom, párbeszéd) A témákhoz kapcsolódó kérdések tanítása Személyes vonatkozású FOGALMAZÁSOK készítése az olvasmányok alapján FOGALMAZÁSOK íratása képek alapján

ÖTLETEK Pármunka Projektterv a félévre: Ki mit vállal? - Önálló felkészülés – szóbeli produkció – zsűrizés (pontozás előre megbeszélt szempontok alapján) A szóbeli vizsga helyszínének utánzása Sok írásbeli munka is – kreatív feladatok

PÉLDÁK

Pre-Intermediate

Intermediate