Könczöl Tamás igazgató Sulinet Expressz Programiroda.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Dr. Magyar Bálint Oktatási miniszter
Advertisements

Az Informatika-Számítástechnika Tanárok Egyesülete a tagjai által önkéntesen létrehozott, önkormányzattal rendelkező, közhasznú szervezetként működő jogi.
Jó gyakorlat „A 21. század gyermekeiért” – IKT eszközök használata egy inkluzív iskolában II. Rákóczi Ferenc Tagiskola 7400 Kaposvár, Kanizsai u
Pályázati adatok: Projekt címe: „ A pedagógiai módszertani reformot támogató informatikai infrastruktúra fejlesztése Békéscsaba iskoláiban” Azonosító:
Tisztelt Látogatóink! Szeretnénk rövid tájékoztatást adni az általános iskolában megvalósuló új tanulásszervezési eljárásokról és azok tartalmáról a TÁMOP.
A Leonardo kísérleti projekt célja: Az AIFSZ (illetve az ISCED szintnek megfelelő) képzések európai és hazai felmérése, elemzése Egy konkrét AIFSZ képzés.
FELVÉTELI tájékoztató
A filozófia helye a középiskolai oktatásban
TÁMOP Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés
LKG–HEFOP Szakmai Nap, / Kompetensek leszünk!? Bánhegyesi Zoltán Leövey Klára Gimnázium
TÁMOP B-09/ Digitális Középiskola beindítása a Leövey Klára Gimnáziumban Bánhegyesi Zoltán Leövey Klára Gimnázium.
E URÓPAI P EDAGÓGIAI IKT J OGOSÍTVÁNY EPICT tanfolyam a Calibrate projektben Kárpáti
Alprojektek eTanulás rendszer fejlesztése
A kompetencia-alapú oktatás megvalósítása a Katedra Informatikai és Művészeti Szakközépiskolában HEFOP / /1.0.
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
Estefánné Varga Magdolna projektmenedzser „Kompetenciaalapú tanítási-tanulási programok elterjesztése a pedagógusképzésben” EKF HEFOP/2006/3.3.2 pályázat.
Estefánné Varga Magdolna projektmenedzser, dékán Kutatás-fejlesztés az EKF-en a kompetencia alapú tanárképzés támogatására A HEFOP projekt VII. Nevelésügyi.
A HEFOP program bemutatása Nyíregyháza,
A kompetencia-alapú oktatás bevezetése a kistokaji ÁLTALÁNOS MŰVELŐDÉSI KÖZPONTBAN Biztos alap, biztos jövő.
Szűts József Általános Iskola
Beiskolázási tájékoztató december
TÁMOP / A kompetencia alapú oktatás feltételeinek megteremtése Vas megye közoktatási intézményeiben - TÁJÉKOZTATÓ -
Értékünk az ember – értékünk a gyermek!.
IKT projektek a közoktatásban
ELTE TÁMOP /2/B/KMR projekt workshop
Átfogó informatikai fejlesztési programok a közoktatásban Magyar Bálint oktatási miniszter.
Sulinet Expressz, Sulinet Generáció Sulinet Generáció 1998: valamennyi középiskola bekötése az Internet hálózatba a Sulinet Program keretében.
A közoktatás intellektuális infrastruktúrája Magyar Bálint oktatási miniszter.
Esélyegyenlőségen alapuló tehetség- felismerés, tehetséggondozás egy innovatív Észak-Pest megyei gimnáziumban (TÁMOP 3.4.4/B-08/2/KMR) Az Európai Unió.
JUHÁSZ GYULA REFORMÁTUS GIMNÁZIUM ÉS SZAKKÉPZŐ ISKOLA TIOP / A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Regionális Fejlesztési.
Hunya Márta módszertani szakértő
Az IKT kompetenciaterület specialitásai
Sokszínű Digitális Tanítás főszerkesztő-helyettes
Barki Katalin Szombathely, május 4.
e-Learning a tanárképzésben
Világ – Nyelv, az idegennyelv-tudás fejlesztésének kormányprogramja. FPN Budapest, 2004.
Info-kommunikációs Technológia Nedeczky Veronika Sulinet
REFORMÉRTÉKŰ LÉPÉSEK A SZAKKÉPZÉS TERÉN MAGYAR SZAKKÉPZÉSI TÁRSASÁG május 30.
Megújul a Sulinet Könczöl Tamás osztályvezető
Debrecen, /10 „Matáv oktatás - Ma távoktatás” Krausz János Igazgatóhelyettes Matáv Oktatási Igazgatóság.
TIOP február 2.. TIOP 1.1.1/09 Tanulói laptop Támogatás összege: Ft Pályázat időtartama: május 1. – március 1.
Frontális pedagógia helyett „konstruktivista” pedagógia Dr. Magyar Bálint Oktatási miniszter október 12.
Felsőoktatás szerepe a távmunka elterjesztésében Benedek András Felsőoktatás szerepe a távmunka elterjesztésében VI. Országos Távmunka Konferencia Budapest,
A kerettantervek fejlesztése
IKT alapfogalmak, IKT-val támogatott módszerek
1 dr. Sediviné Balassa Ildikó EGY PÁLYÁZATI FEJLESZTÉS EREDMÉNYE AZ E-KÉPZÉSFEJESZTÉS ÉS A TANÁRTOVÁBBKÉPZÉS TANULSÁGAI.
ÚJ TUDÁS – MŰVELTSÉG MINDENKINEK A digitális írástudás elterjesztése Az idegennyelv-tanulás ösztönzése Az integrált természetismeret-oktatás bevezetése.
A kompetenciafejlesztés eszközrendszere
Tokaji Ferenc Gimnázium, Szakközépiskola és Kollégium
Kompetensek lettünk? június 27..
LKG és a KIT, LKG és a KIT Bánhegyesi Zoltán.
A szaktanácsadó segítő szerepe
European Computer Driving Licence
Debreceni Egyetem Kompetencia-alapú tanítási-tanulási programok elterjesztése a Hajdú-Bihar megyei pedagógusképzésben. HEFOP / /1.0.
Konferencia a digitális tananyagok alkalmazóinak és fejlesztőinek
A HEFOP PÁLYÁZAT EREDMÉNYEI A GYAKORLATI KÉPZÉSBEN.
A Magyar Tehetséggondozó Társaság tehetségfejlesztést segítő tevékenysége a gyakorlati programokban Debrecen, szept Dr. Polonkai Mária a.
MTT MA Mérnöktanár mesterszak Elektronikus tanulás 2. konferencia.
Könczöl Tamás igazgató Sulinet Digitális Tudásbázis.
Az IKT-alapú pedagógia munkaformái, módszerei. 3 betűs világ IKT IST SDT.
EDUCATIO Társadalmi Szolgáltató Kht
TIOK IKT – összefoglaló Nagy Regina Sulinet Programiroda tartalomfejlesztési szakértő.
Készítette: Tóth Györgyné Szakmai konferencia HEFOP Felkészítés a kompetencia alapú oktatásra.
A MODERN IKT SZEREPE A MESTER-TANÁRKÉPZÉSBEN
Tanulói laptop használata a tanítási órákon
LKG–HEFOP konferencia, / Kompetensek lettünk!? Bánhegyesi Zoltán Leövey Klára Gimnázium
Barcsák Marianna - KPSZTI
VÁCI SZAKKÉPZÉSI CENTRUM
A digitális kompetencia fejlesztése
Fővárosi Petrik Térségi Integrált Szakképzési Központ
Előadás másolata:

Könczöl Tamás igazgató Sulinet Expressz Programiroda

Mottó A tudás = rendezett információ. (Stan Davis)

Az előadás főbb pillérei a program társadalmi-oktatási környezete a Sulinet múltja, jelene, jövője a Sulinet Expressz program főbb pillérei –tartalomfejlesztés –tantervi és módszertani megújulás –IKT alapú pedagógus-továbbképzés –otthoni számítástechnikai eszközök adókedvezményes támogatása –hálózat és iskolai infrastruktúra fejlesztés

A program társadalmi - oktatási környezete A társadalmi-gazdasági igény megjelenése: az oktatás célrendszerének, eszközeinek és módszereinek változása az IKT fejlődése miatt bekövetkezett változások a tanítási-tanulási folyamatban Az oktatás-politika válasza: Sulinet, Sulinet Expressz

Sulinet: múlt, jelen, jövő szeptember 1. – a program bejelentése szeptember 1. – a kiépítés megkezdése szeptember 1. – minden középiskola bekötve tartalomfejlesztés a Sulinet honlapon, az általános iskolák bekötése elkezdődött november 16. – elindul a Sulinet Expressz program 2003-től - Digitális Tudásbázis pályázatok - Innovatív iskola program - tantervi megújulás – Nat szeptember 1. - Digitális Tudásbázis Rendszer december 31-ig - minden általános iskola internet hálózatba kötve, iskolai intranet program – Digitális Tudásbázis kiterjesztése

Tartalomfejlesztés - Sulinet honlap a világháló legnagyobb magyar nyelvű oktatási portálja naponta ezer látogató célközönség: diákok, pedagógusok, intézményvezetők, szülők tananyagok, adatbázisok, interaktív tesztek, feladatbank hírszolgáltatás, törvénytár, hírlevelek

Tartalomfejlesztés – Sulinet Digitális Tudásbázis cél: a teljes közoktatási tananyag-adatbázis elkészítése Sulinet Digitális Tudásbázis pályázatok (OM, IHM) 1. Digitális tananyagok és taneszközök készítése –Földünk és környezetünk (7-12. évfolyam) –Magyar nyelv (9-12. évfolyam) –Magyar irodalom (7-12. évfolyam) –Történelem (9-12. évfolyam) –Matematika (9-12. évfolyam) –Fizika (7-12. évfolyam) –Biológia (7-12. évfolyam) –Kémia (7-10. évfolyam) –Ének-zene (7-10. évfolyam) –Mozgókép és médiaismeret ( évfolyam)

Tartalomfejlesztés - Sulinet Digitális Tudásbázis 2. Új fejlesztésű, választható oktatási modulok tananyagainak kifejlesztése –Elektronikus írásbeliség (4-6. évfolyam) –Digitális kultúra (7-12. évfolyam) –Filozófia és etika ( évfolyam) –Emberismeret (7-12. évfolyam) –Vallás- hitoktatás (7-12. évfolyam) –Vallás- és kultúrtörténet (9-12. évfolyam) –Gazdasági és vállalkozási ismeretek (7-12. évfolyam) –Művészettörténet (7-12. évfolyam) –Egészséges életmód (7-12. évfolyam) –EU ismeretek (7-12. évfolyam) –Kultúrák és népek Magyarországon (7-12. évfolyam)

Tartalomfejlesztés – Sulinet Digitális Tudásbázis 3. Digitális oktatási segédanyagok fejlesztése: 67 nyertes pályamű –Új elektronikus oktatási segédanyag elkészítése, a pályázatban benyújtandó forgatókönyv alapján –Már meglévő, a közoktatásban felhasználható, referenciákkal rendelkező elektronikus oktatási segédanyagok átdolgozása –Gyűjtemények és/vagy már digitalizált elektronikus szöveges és multimédia adatbázisok web-alapú, multimédiás, interaktív átdolgozása, implementálása.

Tartalomfejlesztés – Sulinet Digitális Tudásbázis 4. Az interneten hozzáférhető elektronikus oktatási segédanyagok forgatókönyveinek elkészítése –Pedagógusok, szakmai szervezetek pályázhatnak elektronikus oktatási anyagok forgatókönyveivel. – A nyertes forgatókönyveket a Sulinet Programiroda valósítja meg.

Digitális pedagógia számítógéppel segített kollaboratív, kooperatív tanítás-tanulási módok a számítógép használata: –nem cél, hanem a módszert segítő eszköz számítógép szerepe: –információszerzés –kutató, gyűjtő, elemző tevékenységek –feladatmegoldás szoftveres kivitelezése –kommunikáció támogatása –publikálás „Sulinet Virtuális Tanulási Környezet”

Sulinet „Virtuális Tanulási Környezet” Sulinet VLE infrastruktúra keretrendszer tartalom módszertan képzés kommuni- káció

IKT alapú pedagógus-továbbképzés 1.támogatott informatikai és informatika alapú képzések –számítástechnikai alapképzések –továbbképzés informatika szakos tanárok, és iskolai rendszergazdák részére –iskolai statisztikai képzések –IKT felhasználása a tanítók munkájában –ECDL Start, ECDL, OKJ Oktatás informatikus képzések 2.SDT modulrendszerű továbbképzési program –képzés nem informatika szakos pedagógusoknak: IKT alapismereti modul multimédia eszközök és szoftverek kezelése tananyagszerkesztés (SDT) modul számítógéppel segített kooperatív módszerek IKT alkalmazása az oktatásban (módszertani képzés) speciális és kiegészítő modulok

Adókedvezményes számítástechnikai eszközprogram Cél: az otthoni számítógép-ellátottság szintjének emelése Az adótörvények módosítása révén 2003-tól számítógép-vásárlás, -bérlet vagy -lízing esetén évente Ft-ot leírhatnak adójukból: ∙ a közoktatásban dolgozó pedagógusok, ∙ az egyetemi, főiskolai oktatók, ∙ az egyetemi, főiskolai hallgatók, ∙ tanulót vagy hallgatót nevelő szülők. A főbb aktuális adatok: –forgalom összértéke: ~ 4,9 milliárd Ft –konfiguráció: ~ db –egyéb termék: ~ db –upgrade, opció: ~ db

Infrastruktúra fejlesztés internet hálózati fejlesztés: Közháló Program –2005-re minden közoktatási intézmény internet hálózatba kötve iskolai intranet program: –közoktatási intézmények belső hálózati fejlesztése –„digitális zsúrkocsi” program közoktatási licenc program: –alapszoftverek biztosítása: operációs rendszer, irodai programcsomag, egyéb célszoftverek

Összefoglaló Sulinet Expressz - tartalomfejlesztési és módszertani tudásközpont –Sulinet virtuális munkaközösség, –innovatív iskolák, –konferenciák az IKT alapú fejlesztési rendszer elemei: –infrastruktúra –publikációs keretrendszer –digitális tartalmak –digitális pedagógia –továbbképzési rendszer –adókedvezményes számítástechnikai eszközprogram a várható hatás

Köszönöm figyelmüket! Könczöl Tamás