A logisztikai vevőkiszolgálás Lipák Mária BGF KVIF 2009.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Logisztika alapvetések.
Advertisements

Ákos FÜZI Energetika 2011.
4. Marketing előadás 2009.Március 4. A szervezetek beszerzése- a vállalatok „fogyasztói magatartása”
RENDELÉS, VEVŐKISZOLGÁLÁS, E - BUSINESS
Eladásösztönzés (Sales promotion)
Forgóeszköz-gazdálkodás
B – csoport E-kereskedelem logisztikája és E-logisztika
Az üzleti terv.
Eredménytervezés Fedezeti összeg számítás: Értékesítés árbevétele
A piac Szakiskola.
4. Tétel Válassza ki szépségszalonja számára a legoptimálisabb helyszínt! Határozza meg, hogy milyen szempontokat vesz figyelembe, és mutassa be őket gyakorlati.
Az értékesítési rendszer 9. szeminárium
V. A készletezés logisztikája
Vevőkiszolgálási szintek, mutatók, normák
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek III. Szervezés és logisztika KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
Forgóeszköz-gazdálkodás
Értékesítési csatornák
2011. március 20. Disztribúciós hálózat Zsibrita Mátyás –
Forgóeszköz-gazdálkodás
Személyes eladás az Avon Cosmetics Hungary Kft esetében
tételsor 2. tétel A kistérség a korábbi együttműködési lehetőségek alapján megtartotta a soron következő ülését. Az ülés célja a logisztikai.
Alapfogalmak.
ÉRTÉKESÍTÉSI POLITIKA
Marketingkommunikáció
Minőségmenedzsment 1. előadás
Logisztika 6.előadás.
Mekkora készletet tartsunk?
A marketing és a logisztikai költségek közötti kölcsönhatások Lipák Mária BGF, KVIFK, 2009.
Kapun kívüli logisztika A nagy kihívást egyre inkább az jelenti, hogy: -mely csatornákon (beszállítókon) keresztül, milyen költséggel és feltételekkel.
A logisztika-menedzsment alapjai Lipák Mária BGF KVIFK február
Személyes eladás (personal selling)
Vasné dr. Egri Magdolna Kommunikáció -marketingkommunikáció
Új törekvések a logisztikai közreműködésben
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek III. Szervezés és logisztika KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek III. Marketing KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek III. Szervezés és logisztika KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
Logisztika bevezető elemek.
E-beszerzés Bravo csoport.
III. A logisztika jövője
Kontrolling házi dolgozat
Reklámozás, Public Relations
Marketing mix.
Kérdések a második zh-hoz
Szilvási Mihály TM Magyarország Kft.
A controlling és vezetői számviteli rendszer architektúrája
Vállalkozásgazdaságtan 3. előadás Marketing
8. Az eladásösztönzés.
EZERMESTER a magyar barkácsbolt hálózat
A logisztikai rendszer beszerzési alrendszerének jellemzői és modellje
Termék & Márka Kopcsay László.
Forgóeszköz Azok az eszközök, amelyek várhatóan egy évnél rövidebb ideig szolgálják a vállalkozási tevékenységet Főbb csoportjai: a) készletek b) követelések.
LOGISZTIKA Előadó: Dr. Fazekas Lajos Debreceni Egyetem Műszaki Kar.
Készletgazdálkodás és logisztika
1. 2 a gyártók & fogyasztók igényeinek összehangolása a hatékonyság növelése az elérhetőség javítása szakértői szolgáltatás biztosítása vásárlói igények.
Vállalkozásmenedzsment I.
1 VIIR Vállalatirányítási Integrált Információs rendszerek I. (Történeti áttekintés - TEI) Szent István Egyetem TATA Kiválósági Központ és Informatikai.
Kérdések VIZSGÁHOZ. VÁLLALKOZÁSI FORMÁK Mi szükséges egy üzleti vállalkozás sikeréhez? Hasonlítsa össze a Kft-t és a Bt-t, mint vállalkozási formát! Melyiket,
Az expressz szállítási iparág mai tendenciái a magyarországi TNT példáján keresztül Október 16.
Dr. Veres István BME-MVT Az értékesítés funkciói, szereplői, az értékesítési rendszer tervezése.
Szent István Egyetem Közgazdaságtudományi Jogi és Módszertani Intézet
11. tétel.
Operatív menedzsment és versenyképesség
8. tétel.
Marketing I. X. előadás Beszerzési magatartás és ipari marketing
HUMANTRADE Ügyfélszolgálat 2005.
Marketing I. X. előadás Beszerzési magatartás és ipari marketing
Prof. Dr. Illés Béla* tanszékvezető egyetemi tanár
L O G I S Z T I K A A L A P J A I Készítette: Gács Nóra
A marketinginformációs rendszer
A VEZETÉS FOGALMA, FUNKCIÓI
Előadás másolata:

A logisztikai vevőkiszolgálás Lipák Mária BGF KVIF

- a termékhez kapcsolódó szolgáltatások döntő befolyással vannak a vállalkozás piaci helyzetére - termékszolgáltatás és szolgáltatástermék - milyen termékszolgáltatások vannak?

A logisztikai rendszer - anyagi áramlások és készletek, kapcsolódó információk és irányítási struktúrák rendszere - mi a különbség a beszerzés és a beruházás között?

A logisztikai rendszer kettős struktúrája Forrás: Chikán A., alapján. 2.1 ábra. A logisztikai rendszer szerkezete

2.2 ábra. A költségek rétegződése az árbevételben

A logisztikai termék 2.3 ábra. A logisztikai rendszer folyamatdiagramja KínálatKészletKereslet Rendelés Anyagáramlási dominancia Információáramlási dominancia

Push és pull rendszerek - melyik folyamatiránynak adunk folyamatalakítási illetve vezérlési privilégiumokat - push: megkeressük a megtermelt javak fogyasztóit - pull: a fogyasztói igények mérése, ennek eredményei váltják ki a reakciót - kísérő információk?

Személyes eladás szerepe a push stratégiában A személyes eladás - előnyei: a rugalmasság ( egyénre szabott )‏ közvetlenül lezárható, döntések születnek más marketingfeladatok is elvégezhetők - hátránya a költségesség, kvalifikált üzletkötök száma és tehetsége korlátozott - push stratégiában nélkülözhetetlen

Az értékesítésösutönzés eszközei: -versenyek, játékok, jutalmak; -ajándékok; kuponok; -prémiumok, engedmények; - áruminták; -árukapcsolatok; -kereskedőknek adott visszavásárlási kedvezmények; -vásárok, kereskedelmi bemutatók, kiállítások. - Mindezek az interneten

A marketinglogisztika A marketinglogisztika értelmezése és szerepe az eladásösztönzésben - támogatás - vevőkiszolgálási színvonal szerepe - vevőszolgálat szerepe ( elérhetőség, panaszkezelés hatása a lojalitásra, kvalifikált munkaerő szerepe

Vevőkiszolgálási szintek A logisztikai fejlesztések 2 célja: - logisztikai költségek csökkentése - magasabb vevőkiszolgálás biztosítása ( szolgáltatás, mely befolyásolja a a rendszeres vásárlást, fenntartja a vevőkört, többe kerül az új vevő, mint egy régi megtartása.?) - kettő egyszerre?

- paradigmaváltás a vevőkiszolgálás és a költségek tekintetében – milyen elemei hatnak az értékesítés-növekedésre - rendszerintegrátori szerepkör - lapos csomagolás, önkiszolgálás - vevőit az értékesítési folyamatának szereplőivé teszi - rövid ellátási lánc, beszerzés, saját disztribúciós csatorna (A logisztika 2001-ben létrehozta az IKEA Retail AB-t, ami az IKEA-t tette a világon az első olyan vállalattá, aminek saját vasúti lánca van.)‏

Miért problémás a VSZ mérése? - pénzügyi mutatókkal nem operálhatunk - mit mérjünk? - nehéz eldönteni, mert esetenként más a fontos, sőt időben is változik - külső információkat kell megszereznünk - szerves része kell, hogy legyen a logisztikai rendszerünknek, mert közvetlen hatása van a piaci részesedésre, jövedelmezőségre

Vevői igények alá- ill. fölétervezése - mindkettő többletköltséggel jár - mi az elvárt kiszolgálási szint? 1. vevők igénye 2. szolgáltatás-megfizetési hajlandóságuk (1-1 vásárlás mekkora összegű?) 3. konkurencia ( bútorker: Szerelés, szállítás, tervezés)

A vevőkiszolgálás értelmezése Cél: termékeink megkülönböztetése Vásárlók megtartása Forgalomnövelés Profitnövelés Fő elemei: a termék ára A termék minősége A termékhez kapcsolódó szolgáltatások – legfontosabb, mert: - logisztikai változók uralják az ár, termék és promóciós szempontokat - mind a termék elérhetősége, mind a rendelési ciklusidő domináns logisztikai változó.

A vevőkiszolgálás jelentése 1. szabályozandó tevékenység, panaszkezelés: vevőszolgálat 2. teljesítmény-mérőszámok rendszereként – felelősségek megállapítására is jó 3. vállalati filozófia:minden dolgozó a vevő igényeinek kielégítésére koncentrál Szintek is

Vevőkiszolgálás = lehetőség -a szolgáltatás olyan minőségű vagy színvonalú biztosítása, amely új vásárlókat vonz, és megtartja őket; -újfajta szolgáltatások meglévő vevőink számára, amiért fizetnének, de eddig nem kapták meg. (Egy olyan „új” minőség megtalálása, amelyre igényük van - új igények felkeltése )

A vevőkiszolgálás elemei 1. a termék elérhetősége – elfogadott időtávon belül teljesíteni; 2. megrendelési kényelem – szabványosított, „tévedésbiztos” űrlapok, többcsatornás rendelésfelvételi információs rendszer, napi 24 órás elérhetőség stb.; 3. a megrendelések és a kérdések hatékony kezelése (telefonos menülista, személyi állomány, informatikai rendszer, amely képes a vásárlói kérdések intelligens kezelésére, információk nyújtására;

4. szabványosított, a szolgáltatási szintet bemutató információ, nyomtatott anyag hozzáférhetősége (a vevő előzetes informálása); 5. a teljesítési idő – az áru megrendelésétől annak megérkezéséig eltelt idő 6. a megbízhatóság – a termékre és a kapcsolódó szolgáltatásokra vonatkozóan egyaránt;

7. „vevőszolgálati iroda” kialakítása, hozzáértő, panaszokat kezelni tudó szakemberekkel; 8. a kapcsolódó pénzügyi-adminisztratív elemek kezelése (számlaellenőrzés, számlázás stb.); 9. a vásárlást követő szolgáltatás – a hibás vagy megsérült áru gyors, azonnali cseréje; a berendezés üzembe helyezése, a felhasználó elégedettségének utólagos mérése stb. ( házhoz is)

Vevőkiszolgálást megelőző elemek 1. vevőkiszolgálási politika: előzetesen hozzáférhetővé kell tenni 2. hiánycikkek aránya – S klasszifikáció 3. szervezeti felépítés: kommunikáció és kooperáció 4. rendszer rugalmassága: előre nem tervezhető eseményekre hatékonyan reagálni – pld. váratlan készlethiány 5. vásárlói tájékoztatók – megismertetni a vásárlókat a folyamatainkkal (pld. rendelési procedúrák )

Vásárláshoz kapcsolódó elemek 1. vevő gyors és pontos tájékoztatása – készlet, megrendelés helyzete, várható érkezés, 2. megrendelési ciklusidő – részfolyamatok pontos tervezése és ellenőrzése 3. szállítások gyorsítása, szegmentálás – mely vevők járulnak hozzá leginkább a vállalat jövedelmezőségéhez 4. a rendszer pontossága – vevő és gyártó számára jelentős plusz költséget jelenthet 5. megrendelési kényelem 6. termékhelyettesítés

Vásárlást követő elemek 1. beállítás, jótállás, módosítások, javítások, alkatrészek 2. termékkövetés – hibás termékek 3. vásárlói követelések, panaszok és visszatérítések – drága a nem rutinszerű árukezelés, adatbázist kell létrehozni ezekről.