Nyitórendezvény „Szak-nyelv-tudás” – Az idegen nyelvi képzési rendszer fejlesztése a Debreceni Egyetemen TÁMOP-4.1.2.D-12/1/KONV-2012-0008.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Moodle tapasztalatok, megoldások a Széchenyi István Egyetemen
Advertisements

A magyar felsőoktatás.
KÉTSZINTŰ ÉRETTSÉGI MÁJUS-JÚNIUS
Tájékoztató az emelt szintű érettségiről a 10-dik évfolyamosoknak
Hámoriné Váczy Zsuzsa. •Története: 1936-tól szakképzés, flexibilis szakmacsoportos oktatás, a gazdaság, mint megrendelő.
SZE Nemzetközi Projekt Központ Mészáros Márta Ösztöndíjas kiutazási lehetőségek a Széchenyi István Egyetemen.
NYELVVÁLASZTÁS A 10B 10C. LEHETŐSÉGEK • EDDIGI NYELV FOLYTATÁSA 12. OSZTÁLY VÉGÉIG • ÚJ NYELV VÁLASZTÁSA ELŐREHOZOTT ÉRETTSÉGI UTÁN.
Változások az iskola pedagógiai programjában (2013/14-től): 1.Nem lesz es rendszer (azaz NYEK-be nem jelentkezhetnek a mostani 5-8. osztályos tanulók)
1 TÁMOP B-11/2/KMR Az oktatás és kutatás színvonalának emelése a Szent István Egyetemen AZ OKTATÁS ÉS KUTATÁS SZÍNVONALÁNAK EMELÉSE A SZENT.
A tudásgyárak technológiaváltása és humánstratégiája – a felsőoktatás kihívásai a XXI. században május MOOC és e-learning kölcsönhatása Dr.
kiemelt projekt szolgáltatásainak bemutatása
A Leonardo kísérleti projekt célja: Az AIFSZ (illetve az ISCED szintnek megfelelő) képzések európai és hazai felmérése, elemzése Egy konkrét AIFSZ képzés.
1. Érettségi vizsga • Itt az iskolában kiosztott jelentkezési lapon • február 15-ig • Érettségi tárgyak: • magyar, matematika, történelem, idegen.
AMIT FELTÉTLENÜL TUDNI KELL AZ ÉRETTSÉGI VIZSGÁKRÓL 2014.
Nyitórendezvény „Szak-nyelv-tudás” – Az idegen nyelvi képzési rendszer fejlesztése a Debreceni Egyetemen TÁMOP D-12/1/KONV
Nyitó rendezvény „Motiváló képzések és kapcsolódó szolgáltatások a ”Pro-Team” Nonprofit Kft-nél.” TAMOP A2-12/ október 18.
Nyitórendezvény „Szak-nyelv-tudás” – Az idegen nyelvi képzési rendszer fejlesztése a Debreceni Egyetemen TÁMOP D-12/1/KONV
Informatikai Szaknyelvi Vizsga
Technical University of Budapest
NYELVI KÉPZÉS AZ ÓBUDAI EGYETEMEN Elfogadta a Rektori Tanács
Magyar Nyelv oktatása Kínai Állampolgároknak
Disszeminációs Konferencia „KEZEK” TÁMOP C-12/1/KONV
"Együttműködés, Lehetőség, Tudáshasznosítás, ELTE" Kutatási- és technológiatranszfer szolgáltatások fejlesztése az ELTE-n TÁMOP /1/KMR
Projekt adatai Azonosító: TÁMOP A/1-11/ Cím: Társadalominformatika: moduláris tananyagok, tartalom és tudásmenedzsment rendszerek fejlesztése.
INFOTÁRS A Társadalomtudományi és Informatikai Kar közös projektje.
A tételek eljuttatása az iskolákba
NYELVI EL Ő KÉSZÍT Ő ÉVFOLYAMMAL INDULÓ EMELT IDEGEN NYELVI KÉPZÉS NYELVI EL Ő KÉSZÍT Ő ÉVFOLYAMMAL INDULÓ EMELT IDEGEN NYELVI KÉPZÉS.
Pontszámítás BSc,osztatlan képzések és felsőfokú szakképzések esetén, 2011 Nagy Pontszámítási Nap Felvételi összpontszám ( pont): -Tanulmányi.
Nyugat-magyarországi Egyetem Apáczai Csere János Kar
Pedagógusképzést segítő szolgáltató és kutatóhálózatok kialakítása TÁMOP /1/B Prof. Dr. Font Márta Pécs, január 28.
Beszélj velünk és a világgal!
Nyiss velünk a világ felé ! PTE BTK Idegennyelvi Lektorátus Zank Ildikó.
D ISSZEMINÁCIÓS K ONFERENCIA „KEZEK” TÁMOP C-12/1/KONV Miskolci Egyetem Eszterházy Károly Főiskola Károly Róbert Főiskola VI. alprogram: Karrierszolgáltatások.
A MAGYAR REGIONÁLIS TUDOMÁNYI TÁRSASÁG VIII. VÁNDORGYŰLÉSE Debrecen, november Az idegennyelv-oktatás szerepe a szervezeti és regionális versenyképességben.
HEFOP / /1.0 „Kompetencia-alapú tanítási-tanulási programok az Észak-alföldi régió pedagógusképzésében” A „KOTTA” projekt (Szabó.
Világ – Nyelv, az idegennyelv-tudás fejlesztésének kormányprogramja. FPN Budapest, 2004.
Bagaméri Zsuzsanna, BME Nyelvvizsgaközpont
Bagaméri Zsuzsanna, BME Nyelvvizsgaközpont 1 SZAKMAI NAP Az akkreditált egynyelvű és kétnyelvű középfokú francia nyelvvizsgák bemutatása 2. Ebédszünet.
Széchenyi István Egyetem, Győr
FRANCIA NYELV, IRODALOM ÉS KULTÚRA MESTERKÉPZÉSI SZAK.
Rehabilitáció - Érték - Változás (RÉV): Megváltozott munkaképességű személyek munkaerő-piaci helyzetének elősegítése érdekében történő rendszerszintű képzési.
„FoglalkoztaTárs-Társ a foglalkoztatásban” kiemelt projekt - TÁMOP / A kiemelt projekt célja Az innovatív és a tranzitfoglalkoztatási.
˝ FELSŐOKTATÁS 2007 Hiller István Oktatási és kulturális miniszter November 8.
ÚMFT TÁMOP / „A képzés minőségének és tartalmának fejlesztése” Juhászné Víg Éva programvezető május 26.
A képzett szakemberekért Idegen nyelvi fejlesztések a programban Juhászné Víg Éva alprogram-vezető május 20.
Tájékoztató megbeszélés a projekt előrehaladásáról
Dr. Sediviné Balassa Ildikó: A FELSŐFOKÚ SZAKKÉPZÉS ÁLTALÁNOS ÉS SPECIFIKUS JELLEMZŐI HOGYAN TANÍTSUNK EREDMÉNYESEBBEN? TANÉVNYITÓ SZOLNOK, VIII.
ÚJ TUDÁS – MŰVELTSÉG MINDENKINEK A digitális írástudás elterjesztése Az idegennyelv-tanulás ösztönzése Az integrált természetismeret-oktatás bevezetése.
Az idegen nyelvi kompetenciák fejlesztése, valamint az intézményeken belüli implementáció és megyei szaktanácsadás. KOMPETENCIA-KONFERENCIA Debrecen, 2006.
CAMPUS HUNGARY PROGRAM. A program célja A projekt a hazai felsőoktatási intézmények hallgatóinak, munkatársainak külföldi K+F, tanulmányi, operatív intézményi.
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. TÁMOP-4.2.1/B-09/1/KONV „A felsőoktatás.
Tájékoztató az emelt szintű érettségiről a 10-dik évfolyamosoknak
Kétszintű érettségi.
Angol alap és középszint, számítástechnika alap és középszint A programban egyéni pályázó vehet részt, a képzésekre milliárd forint európai.
A tudásgyárak technológiaváltása és humánstratégiája – a felsőoktatás kihívásai a XXI. században május Az intézmény partnerségi kapcsolatainak.
„P EDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA ” TÁMOP-3.1.5/ A szaktanácsadó összetett szerepe a TÁMOP kiemelt projektben.
A szaknyelvoktatás helyzete és jövője Hidasi Judit/ BGF
MODERN ÜGYVITELI GYAKORLÓHELY KIALAKÍTÁSA A NYÍREGYHÁZI FŐISKOLÁN
Célja: - az utolsó két évfolyamon heti plusz két órában az emelt szintű érettségihez szükséges többletismeretek.
1 Üzleti szakfordító és tolmács SZAKIRÁNY Nyelvi és Készségfejlesztési Tanszék Vogelné Takács Gabriella tanszékvezető
Vásárhelyi Pál kereskedelmi Szakközépiskola
A Francia Tanszék 50 kredites képzési formái az alapképzésben (BA)
A felsőoktatás nemzetköziesedése: a nyelvoktatás helye és lehetőségei az uniós felsőoktatási programokban Dobos Gábor március 31. A szaknyelvoktatás.
TÁMOP E-13/1/ KONV A 21. század követelményeinek megfelelő, felsőoktatási sportot érintő differenciált, komplex felsőoktatási szolgáltatások.
Felsőoktatási felvételi ponthatárok 2007 Dr. Hiller István oktatási és kulturális miniszter Oktatási és Kulturális Minisztérium július 26.
NYELVI KÉPZÉS AZ ÓBUDAI EGYETEMEN Elfogadta a Rektori Tanács
Emberi erőforrások FOKSZ. FOKSZ Felsőoktatási szakképzés 4 félév 2 szakirány: személyügyi és humánpolitikai 120 kredit  90 kredit, besorolási szakon.
Makovecz-program Jakabné dr. Szalai Krisztina Pécs, augusztus 31
Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem
Az állami fenntartású felsőoktatási intézmények gazdálkodása az erőforrásokkal Budapest, november 18. Földesi Gabriella főosztályvezető Intézményfinanszírozási.
Előadás másolata:

Nyitórendezvény „Szak-nyelv-tudás” – Az idegen nyelvi képzési rendszer fejlesztése a Debreceni Egyetemen TÁMOP D-12/1/KONV

Nyitó rendezvény TÁMOP D-12/1/KONV Cím: „Szak-nyelv-tudás” – Az idegen nyelvi képzési rendszer fejlesztése a Debreceni Egyetemen Azonosító: TÁMOP D-12/1/KONV Támogatás: Ft Támogatási intenzitás: 100 % Futamidő: – (24 hónap) Alapvető információk „Szak-nyelv-tudás” – Az idegen nyelvi képzési rendszer fejlesztése a Debreceni Egyetemen TÁMOP D-12/1/KONV

Nyitó rendezvény TÁMOP D-12/1/KONV A projekt országosan Beadott pályázatok száma: 20 db, nyertes: 12 db megítélt támogatás: Ft Támogatott intézményTámogatás Debreceni Egyetem Dunaújvárosi Főiskola Edutus Főiskola Eszterházy Károly Főiskola Kaposvári Egyetem Nyíregyházi Főiskola Nyugat-magyarországi Egyetem Pannon Egyetem Pécsi Tudományegyetem Széchenyi István Egyetem Szolnoki Főiskola Tomori Pál Főiskola „Szak-nyelv-tudás” – Az idegen nyelvi képzési rendszer fejlesztése a Debreceni Egyetemen TÁMOP D-12/1/KONV

Nyitó rendezvény TÁMOP D-12/1/KONV éves korosztály 74,8%-a nem beszél idegen nyelvet Európában csak Románia és Törökország áll rosszabbul Nyelvvizsga hiánya miatt át nem vett diplomák: 26,5% Nyelvvizsga-orientált nyelvoktatási szemlélet átalakítása Középfokú komplex nyelvvizsga felvételi követelmény 2016-tól A projekt háttere „Szak-nyelv-tudás” – Az idegen nyelvi képzési rendszer fejlesztése a Debreceni Egyetemen TÁMOP D-12/1/KONV

Nyitó rendezvény TÁMOP D-12/1/KONV A közoktatás feladata az általános nyelv oktatása A felsőoktatás feladata a szaknyelv oktatása Gyakorlati nyelvtudás szükségessége (munkavállalás) Szakmai nyelvvel bővített vállalati szaknyelv oktatása A projekt szemlélete „Szak-nyelv-tudás” – Az idegen nyelvi képzési rendszer fejlesztése a Debreceni Egyetemen TÁMOP D-12/1/KONV

Nyitó rendezvény TÁMOP D-12/1/KONV intézmény/cég (60% profitorientált) Legfontosabb készségek:  Beszédkészség 82,9%  Beszédértés 79,5% Javaslatok  kurzusok témáit munkahelyi/üzleti kontextusba helyezni 59,8%  szakma-specifikus idegen nyelvű képzések közös kidolgozása 58,1%  lehetővé tenni tantárgyak idegen nyelven történő tanulását 47,9% Kérdőíves felmérés: munkaadók „Szak-nyelv-tudás” – Az idegen nyelvi képzési rendszer fejlesztése a Debreceni Egyetemen TÁMOP D-12/1/KONV

Nyitó rendezvény TÁMOP D-12/1/KONV hallgató Szívesen használná internet-hozzáférését nyelvtanulásra: 80,4% A diplomához szükséges nyelvvizsgával rendelkezik 54,5% Valamennyi oktatott tárgy közül hova sorolná az idegen nyelvet?  nagyon fontos: 80,3%  kevéssé fontos: 18,4%  nem fontos: 1,3% Kérdőíves felmérés: hallgatók „Szak-nyelv-tudás” – Az idegen nyelvi képzési rendszer fejlesztése a Debreceni Egyetemen TÁMOP D-12/1/KONV

Nyitó rendezvény TÁMOP D-12/1/KONV Célkitűzések „Szak-nyelv-tudás” – Az idegen nyelvi képzési rendszer fejlesztése a Debreceni Egyetemen TÁMOP D-12/1/KONV

Nyitó rendezvény TÁMOP D-12/1/KONV Célcsoport  Államilag finanszírozott képzésben részt vevő hallgatók  Az oklevél megszerzéséhez szükséges nyelvvizsgával nem rendelkezők Nyelvek  angol, német, francia, olasz, orosz 200 csoport, 12 fő/csoport: összesen 2400 hallgató Kompetencia központú, „vállalati szaknyelv” KER B1-ről B2 szintre való felkészítés „Pilot” képzések Nyelvoktatás „Szak-nyelv-tudás” – Az idegen nyelvi képzési rendszer fejlesztése a Debreceni Egyetemen TÁMOP D-12/1/KONV

Nyitó rendezvény TÁMOP D-12/1/KONV NyelvoktatásHALLGATÓK (költségtérítéses, önköltséges) TÁMOP (jövő)HALLGATÓK (költségtérítéses, önköltséges) TÁMOP (jövő)OKTATÓK (nyelvvizsgára felkészítés) lezárult TÁMOP pályázatOKTATÓK HALLGATÓK (államilag támogatott) TÁMOP D.HALLGATÓK (államilag támogatott) TÁMOP D.OKTATÓK (prezentációs készségek) TÁMOP D.OKTATÓK (prezentációs készségek) TÁMOP D. PROJEKTEK KAPCSOLÓDÁSA KAPCSOLÓDÁSA NYELVTANÁROK (szakmódszertan) TÁMOP D.NYELVTANÁROK (szakmódszertan) TÁMOP D. NEM OKTATÓK (alap-/középfok) TÁMOP C. NEM OKTATÓK (alap-/középfok) TÁMOP C. „Szak-nyelv-tudás” – Az idegen nyelvi képzési rendszer fejlesztése a Debreceni Egyetemen TÁMOP D-12/1/KONV

Nyitó rendezvény TÁMOP D-12/1/KONV Munkaerő-piaci szereplők bevonása Nyelvi laborok kialakítása (online és blended elemek) Tananyag-fejlesztés  Angol nyelvű szakmai tananyagok  Képzési területekhez kapcsolódó szaknyelvi tananyagok Lektorok alkalmazása Oktatók, nyelvtanárok képzése Kampány a hallgatói aktivitás érdekében Szaknyelvi képzés feltételeinek fejlesztése „Szak-nyelv-tudás” – Az idegen nyelvi képzési rendszer fejlesztése a Debreceni Egyetemen TÁMOP D-12/1/KONV