Nyitórendezvény „Szak-nyelv-tudás” – Az idegen nyelvi képzési rendszer fejlesztése a Debreceni Egyetemen TÁMOP D-12/1/KONV
Nyitó rendezvény TÁMOP D-12/1/KONV Cím: „Szak-nyelv-tudás” – Az idegen nyelvi képzési rendszer fejlesztése a Debreceni Egyetemen Azonosító: TÁMOP D-12/1/KONV Támogatás: Ft Támogatási intenzitás: 100 % Futamidő: – (24 hónap) Alapvető információk „Szak-nyelv-tudás” – Az idegen nyelvi képzési rendszer fejlesztése a Debreceni Egyetemen TÁMOP D-12/1/KONV
Nyitó rendezvény TÁMOP D-12/1/KONV A projekt országosan Beadott pályázatok száma: 20 db, nyertes: 12 db megítélt támogatás: Ft Támogatott intézményTámogatás Debreceni Egyetem Dunaújvárosi Főiskola Edutus Főiskola Eszterházy Károly Főiskola Kaposvári Egyetem Nyíregyházi Főiskola Nyugat-magyarországi Egyetem Pannon Egyetem Pécsi Tudományegyetem Széchenyi István Egyetem Szolnoki Főiskola Tomori Pál Főiskola „Szak-nyelv-tudás” – Az idegen nyelvi képzési rendszer fejlesztése a Debreceni Egyetemen TÁMOP D-12/1/KONV
Nyitó rendezvény TÁMOP D-12/1/KONV éves korosztály 74,8%-a nem beszél idegen nyelvet Európában csak Románia és Törökország áll rosszabbul Nyelvvizsga hiánya miatt át nem vett diplomák: 26,5% Nyelvvizsga-orientált nyelvoktatási szemlélet átalakítása Középfokú komplex nyelvvizsga felvételi követelmény 2016-tól A projekt háttere „Szak-nyelv-tudás” – Az idegen nyelvi képzési rendszer fejlesztése a Debreceni Egyetemen TÁMOP D-12/1/KONV
Nyitó rendezvény TÁMOP D-12/1/KONV A közoktatás feladata az általános nyelv oktatása A felsőoktatás feladata a szaknyelv oktatása Gyakorlati nyelvtudás szükségessége (munkavállalás) Szakmai nyelvvel bővített vállalati szaknyelv oktatása A projekt szemlélete „Szak-nyelv-tudás” – Az idegen nyelvi képzési rendszer fejlesztése a Debreceni Egyetemen TÁMOP D-12/1/KONV
Nyitó rendezvény TÁMOP D-12/1/KONV intézmény/cég (60% profitorientált) Legfontosabb készségek: Beszédkészség 82,9% Beszédértés 79,5% Javaslatok kurzusok témáit munkahelyi/üzleti kontextusba helyezni 59,8% szakma-specifikus idegen nyelvű képzések közös kidolgozása 58,1% lehetővé tenni tantárgyak idegen nyelven történő tanulását 47,9% Kérdőíves felmérés: munkaadók „Szak-nyelv-tudás” – Az idegen nyelvi képzési rendszer fejlesztése a Debreceni Egyetemen TÁMOP D-12/1/KONV
Nyitó rendezvény TÁMOP D-12/1/KONV hallgató Szívesen használná internet-hozzáférését nyelvtanulásra: 80,4% A diplomához szükséges nyelvvizsgával rendelkezik 54,5% Valamennyi oktatott tárgy közül hova sorolná az idegen nyelvet? nagyon fontos: 80,3% kevéssé fontos: 18,4% nem fontos: 1,3% Kérdőíves felmérés: hallgatók „Szak-nyelv-tudás” – Az idegen nyelvi képzési rendszer fejlesztése a Debreceni Egyetemen TÁMOP D-12/1/KONV
Nyitó rendezvény TÁMOP D-12/1/KONV Célkitűzések „Szak-nyelv-tudás” – Az idegen nyelvi képzési rendszer fejlesztése a Debreceni Egyetemen TÁMOP D-12/1/KONV
Nyitó rendezvény TÁMOP D-12/1/KONV Célcsoport Államilag finanszírozott képzésben részt vevő hallgatók Az oklevél megszerzéséhez szükséges nyelvvizsgával nem rendelkezők Nyelvek angol, német, francia, olasz, orosz 200 csoport, 12 fő/csoport: összesen 2400 hallgató Kompetencia központú, „vállalati szaknyelv” KER B1-ről B2 szintre való felkészítés „Pilot” képzések Nyelvoktatás „Szak-nyelv-tudás” – Az idegen nyelvi képzési rendszer fejlesztése a Debreceni Egyetemen TÁMOP D-12/1/KONV
Nyitó rendezvény TÁMOP D-12/1/KONV NyelvoktatásHALLGATÓK (költségtérítéses, önköltséges) TÁMOP (jövő)HALLGATÓK (költségtérítéses, önköltséges) TÁMOP (jövő)OKTATÓK (nyelvvizsgára felkészítés) lezárult TÁMOP pályázatOKTATÓK HALLGATÓK (államilag támogatott) TÁMOP D.HALLGATÓK (államilag támogatott) TÁMOP D.OKTATÓK (prezentációs készségek) TÁMOP D.OKTATÓK (prezentációs készségek) TÁMOP D. PROJEKTEK KAPCSOLÓDÁSA KAPCSOLÓDÁSA NYELVTANÁROK (szakmódszertan) TÁMOP D.NYELVTANÁROK (szakmódszertan) TÁMOP D. NEM OKTATÓK (alap-/középfok) TÁMOP C. NEM OKTATÓK (alap-/középfok) TÁMOP C. „Szak-nyelv-tudás” – Az idegen nyelvi képzési rendszer fejlesztése a Debreceni Egyetemen TÁMOP D-12/1/KONV
Nyitó rendezvény TÁMOP D-12/1/KONV Munkaerő-piaci szereplők bevonása Nyelvi laborok kialakítása (online és blended elemek) Tananyag-fejlesztés Angol nyelvű szakmai tananyagok Képzési területekhez kapcsolódó szaknyelvi tananyagok Lektorok alkalmazása Oktatók, nyelvtanárok képzése Kampány a hallgatói aktivitás érdekében Szaknyelvi képzés feltételeinek fejlesztése „Szak-nyelv-tudás” – Az idegen nyelvi képzési rendszer fejlesztése a Debreceni Egyetemen TÁMOP D-12/1/KONV