C A C nyelv utasításai. Ismétlés Utasítások csoportosítása.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Szerver oldali programozás
Advertisements

C# nyelvi áttekintő A „Programozás C# nyelven (Illés Zoltán)”
Vezérlő utasítások.
Koordináták, függvények
Programozás I. Szelekciók: egy- és kétágú szelekció
Algoritmusok.
Összefoglalás 1. Pascal program szerkezete 2. Pascal típusai
Matematika és Tánc Felkészítő tanár: Komáromi Annamária
Ismétlés: Döntések a feltétel egy logikai kifejezés if feltétel then
LFüggvények Alkalmazott Informatikai Tanszék MŰSZAKI INFORMATIKA dr.Dudás László 20./0. lFüggvények deklarációja és prototípusa lA függvénydefiníció lHivatkozás.
A C nyelv utasításai. Kifejezés+ ; Utasítás printf("Hello")printf("Hello"); a=b+ca=b+c; fuggveny(a,b)fuggveny(a,b); Blokkok: több utasítás egymás után,
3. előadás (2005. március 1.) Utasítások, tömbök
Benczúr Zsolt VBA gyorstalpaló Benczúr Zsolt
Gyakori hibák C# programozásban
Programozás alapjai.
Táblázatkezelés alapjai MS Excel, OpenOffice Calc
C A C nyelv utasításai.
Mutatók, tömbök, függvények
Java programozási nyelv 2. rész – Vezérlő szerkezetek
Fordítóprogramok FORD01 Programozó matematikus III. évf. Miskolci Egyetem 1 Fordítóprogramok 1 Programozó matematikus szak 2003/2004-es tanév II. félév.
Fordítóprogramok FORD01 Programozó matematikus III. évf. Miskolci Egyetem 1 Fordítóprogramok 1.5 Programozó matematikus szak 2003/2004-es tanév II. félév.
Utasítások, elágazás- és ciklusszervezés C nyelvi utasítások
PHP Webprogramozás alapjai
C++ Alapok, első óra Elemi típusok Vezérlési szerkezetek
Nem determinisztikusság és párhuzamosság. A nem determinisztikusság a párhuzamosságban gyökeredzik. Példa: S par  parbegin x:=0   x:=1   x:=2 parend;
Programozás I. Ciklusok
Programozás I Függvények általános jellemzői
Programozás I. Egymásba ágyazott szelekciók, többágú szelekció
Vizuális és web programozás II.
ISZAM III.évf. részére Bunkóczi László
Vezérlési szerkezetek: elágazások, ciklusok
PHP I. Alapok. Mi a PHP? PHP Hypertext Preprocessor Szkriptnyelv –Egyszerű, gyors fejlesztés –Nincs fordítás (csak értelmező) Alkalmazási lehetőségek:
Programozás C# -ban Ciklusok.
Programozás C# -ban Elágazások.
P ROGRAMOZÁS C# - BAN Kivételkezelés. P ÉLDA I. Nullával való osztás miatt kapjuk a hibaüzenetet.
Programozás Az adatokról C# -ban.
CSS.
C nyelv utasításai.
Ismétlés A pascal program szerkezete: program programnev; Programfej
Összetett adattípusok
PHP nyelv. PHP Interpreteres nyelv → parancsértelmező szükséges hozzá Rasmus Lerdorf 1995 → személyes felhasználás (internetes önéletrajzának megtekintésének.
Készítette: Csíki Gyula
1 Hernyák Zoltán Web: Magasszintű Programozási Nyelvek I. Eszterházy.
Hernyák Zoltán Programozási Nyelvek II.
1 Hernyák Zoltán Web: Magasszintű Programozási Nyelvek I. Eszterházy.
1 Hernyák Zoltán Web: Magasszintű Programozási Nyelvek I. Eszterházy.
Készítette: Lipp Marcell
Objektumorientált programozás
Turbo Pascal Indítás: C:\LANGS\Turbo Pascal Turbo Pascal.
Java programozási nyelv Vezérlési szerkezetek
Elnevezések, ciklusok, feltételvizsgálat
Objektum orientált programozás
Objektum orientált programozás
Egyágú elágazás Szintaxis: if (feltétel)
Operátorok Vezérlési szerkezetek Gyakorlás
Török Katalin és Marosi Nóra 11/c. Pascal: Az es években megjelent magas szintű programozási nyelv, közel áll az emberi gondolkodáshoz. Nevét.
Programozás III KIVÉTEL. KIVÉTELKEZELÉS Hibátlan program nincs!!! eddig hiba esetén leállt a program. Példa ilyen hibákra: ─ ArrayBoundsOfException (tömb.
C++2. Ciklusok elöltesztelő (for, while) A ciklusmag feldolgozása előtt történik a vizsgálat  lehet, hogy egyszer sem fut le. A soronkövetkező iteráció.
Adatszerkezetek és algoritmusok 2008/ Algoritmus Az algoritmus szó eredete a középkori arab matematikáig nyúlik vissza, egy a i.sz. IX. században.
TÁMOP /1-2F JAVA programozási nyelv NetBeans fejlesztőkörnyezetben I/13. évfolyam Utasítás és blokk. Elágazás típusai, alkalmazása Kovács.
Gépészeti informatika (BMEGEMIBXGI)
Beépített függvények használata programozáskor
Programozás C# -ban Elágazások.
Hernyák Zoltán Magasszintű Programozási Nyelvek I.
Példa: Dinteger = {..., -1,0,1,...}; Dboolean = {true, false};
JAVA programozási nyelv NetBeans fejlesztőkörnyezetben I/13. évfolyam
Változók.
JAVA programozási nyelv NetBeans fejlesztőkörnyezetben I/13. évfolyam
Informatikai gyakorlatok 11. évfolyam
Algoritmus készítés.
Előadás másolata:

C A C nyelv utasításai

Ismétlés

Utasítások csoportosítása

Utasítások és blokkok Tetszőleges kifejezés utasítás lesz, ha pontosvesszőt (;) helyezünk mögé. Kifejezés; A kifejezés utasítás végrehajtása a kifejezésnek, az előző órán ismertetett szabályok szerint történő kiértékelését jelenti. Mielőtt a következő utasításra kerülne a vezérlés, a teljes kiértékelés ( mellékhatásokkal együtt) végbemegy.

Utasítások és blokkok Az üres utasítás egyetlen pontosvesszőből áll: ; Az üres utasítás használatára akkor van szükség, amikor logikailag nem kívánunk semmilyen tevékenységet végrehajtani, azonban a szintaktikai szabályok szerint a program adott pontján utasításnak kell szerepelnie. (Pl: do, for, while, if szerkezetekben) A kapcsos zárójeleket ( { és } ) használjuk arra, hogy a logikailag összefüggő deklarációkat és utasításokat egyetlen összetett utasításba vagy blokkba csoportosítsuk. A blokkokat nem kell pontosvesszővel lezárni.

Az if utasítás segítségével valamely tevékenység (utasítás) végrehajtását egy kifejezés (feltétel) értékétől tehetjük függővé. Az if alábbi formájában az utasítás csak akkor hajtódik végre, ha a kifejezés értéke nem nulla (igaz). Az if utasítás

A különböző vezérlési szerkezetek működésének grafikus szemléltetésére a blokkdiagramot szokás használni. Az if utasítás Mivel az if utasítás feltétele egy numerikus kifejezés nem nulla voltának tesztelése, a kód kézenfekvő módon egyszerűsíthető. if(kifejezés != 0)  if(kifejezés)

Az if utasítás teljes formájában, amely tartalmazza az else-ágat, arra az esetre is megadhatunk egy tevékenységet (utasítás2), amikor a kifejezés (feltétel) értéke zérus (hamis). Az if-else utasítás 2_6.c

Az if-else utasítás ! 2_6.c

Az else-if szerkezet Az egymásba ágyazott if utasítások gyakran használt formája, amikor az else-ágakban szerepel az újabb if utasítás. 2_5.c

Az else-if szerkezet

A switch utasítás A switch utasítás többirányú programelágaztatást tesz lehetővé olyan esetekben, amikor egy egész kifejezés értékét több konstans értékkel kell összehasonlítanunk. A switch utasítás először kiértékeli a kifejezést, majd átadja a vezérlést arra a case címkére (esetre), amelyben a konstans kifejezés értéke megegyezik a kiértékelt kifejezés értékével. A program futása ettől a ponttól folytatódik. Ha nincs illeszkedő eset akkor a default címkével megjelölt utasítástól folytatódik. Ha nem használunk default címkét akkor a vezérélés a switch utasítás blokkját záró } utáni utasításra adódik. 2_7.c

A switch utasítás

A goto utasítás A strukturált, jól áttekinthető (tehát valószínűleg hibátlan) programszerkezet kialakítása során nem szabad goto utasítást használnunk. A goto utasítás ugyanis kuszává, áttekinthetetlenné teszi a forrásprogramot. Vannak esetek azonban, amikor a goto segítségével jutunk el legegyszerűbben a megoldáshoz. A goto utasítás felhasználásához utasításcímkével kell megjelölnünk azt az utasítást ahova később ugrani szeretnénk. Az utasításcímke valójában egy azonosító, amelyet kettősponttal határolunk el az utána álló utasítástól: A goto utasítás, amellyel a fenti címkével megjelölt sorra adhatjuk a vezérlést:

A goto utasítás