KOMPETENCIAMÉRÉSEK ÉS EREDMÉNYEIK Huszti Anett Debrecen, 2012.05.29. "Az előadás az OTKA (K-101867) által támogatott Tanuló régiók Magyarországon: Az elmélettől a valóságig című kutatás keretében készült. (Kutatásvezető: Prof. Dr. Kozma Tamás)"
A kompetenciamérések céljai - Tudástranszfer Ismeretszerzés Visszajelzés Fejlesztés
KÖZOKTATÁS OKM (Országos Kompetenciamérés): 1. alkalom: 2001. ősze 6., 8. és 10. évfolyamos tanulók Olvasás-szövegértés és matematikai tudás Cél: a teljesítménymérés és a tudás új helyzetben való alkalmazása
Forrás: Vári et al. (2005)
FELSŐOKTATÁS Bíró Krisztina et al. (2007): A hallgatók elhelyezkedéséhez kötődő kompetenciák vizsgálata. Munkaerő-piaci szempontból fontos kompetenciák felmérése és a kompetencia- profil meghatározása Nyugat- Dunántúli régió felsőoktatási intézményei 1. éves és végzős hallgatók
Nyugat- Dunántúli régió Felsőoktatási Intézményei Létszám (/Fő) Széchenyi István Egyetem (SZE) 450 Berzsenyi Dániel Főiskola (BDF) 284 Pannon Egyetem –Nagykanizsa (PE-N) 48 Pannon Egyetem –Keszthely (PE-K) 92 Nyugat-Magyarországi Egyetem (NYME) 111 Összesen: 985
A kérdőív felépítése I. rész: A válaszadó személyek jellemző adatai II. rész: A kompetencia modellt képező 29 kompetencia fontosságának megítélése III. rész: További fontos kompetenciák definiálása a válaszadók által IV. rész: A kompetencia modellt képező kompetenciák önértékelése V. rész: Fejlesztendő kompetenciák meghatározása a válaszadó személyek által
Forrás: Bíró at al. (2007)
Forrás: Bíró at al. (2007)
Forrás: Bíró at al. (2007)
KÖSZÖNÖM A FIGYELMET!