KOMPETENCIAMÉRÉSEK ÉS EREDMÉNYEIK

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Az OH TÁMOP fejlesztései
Advertisements

DPR adatok megjeleníthetősége és tartalmi implementációja az AVIR-ban Ahmed Vivien controller, MISKOLCI EGYETEM AVIR-DPR workshop, július 4.
A tanácsadó képzés regionális munkaerő-piaci hatásai
SZOMSZÉDVÁRAK A határ menti településközi együttműködéshez szükséges kompetenciák fejlesztése a Nyugat-Pannon Eurégióban.
Semmelweis Egyetem Egészségtudományi Kar
A felsőoktatás (hozzáadott) értéke
ÚJ DIMENZIÓK A FELSŐFOKÚ SZAKKÉPZÉSBEN Dr. Sediviné Balassa Ildikó: A FELSŐFOKÚ SZAKKÉPZÉS SZERKEZETI, TARTALMI ÉS MÓDSZERTANI FEJLESZTÉSE A LEONARDO KÍSÉRLETI.
Pannon Logisztikai Klaszter. Nyugat-Dunántúli Régió.
A REGIONÁLIS INNOVÁCIÓ IRÁNYÍTÁSI RENDSZERÉNEK HÁLÓZATI MEGKÖZELÍTÉSE korreferátum ME RFK ülés Kecskeméti Főiskola, Gépipari és Automatizálási Műszaki.
Velünk egy jobb világért! Kérdőív feldolgozás Magyar Ökumenikus Segélyszervezet Országos Módszertani Családok Átmeneti Otthona és Regionális.
Országos kompetenciamérés A mérési rendszer fejlesztése, az érettségi rendszer átvilágítása Pongrácz LászlóOktatási Hivatal Magyar Termék Nagydíj.
A kompetencia-alapú oktatás egy kétpólusú iskolában Baja Előadó: Bernschütz Judit.
Kulcskompetenciák Európai Bizottság 2005
Kompetencia- mérés Somogyi József Általános Iskola
A fejlesztés hatása a szervezetre
1 Tudás és/vagy kompetenciák? Végzős hallgatók részvétele a felnőttoktatásban Ábrahám Katalin – Tőzsér Zoltán Debreceni Egyetem Nevelés-és művelődéstudományi.
VERSENYKÉPES DEBRECENI EGYETEM A Diplomás Pályakövetési Rendszer eredményeinek beépítése az egyetemi döntési folyamatokba Dr. Szűcs Edit minőségbiztosítási.
Pedagógusképzést segítő szolgáltató és kutatóhálózatok kialakítása TÁMOP /1/B Prof. Dr. Font Márta Pécs, január 28.
Gyakorlatvezető mentortanárképzés
Kommunikáció az egyetemen Készítette: Ébner Mária
Rejtő Sándor Könnyűipari Mérnöki Főiskolai Kar
Közoktatás – pedagógusképzés - neveléstudomány
Szatmárnémeti magyar nyelvű felsőoktatásának kialakulása és perspektívái Készült a Debreceni Egyetem Nevelés – és Művelődéstudományi Doktori Program keretében.
Művelődés és szórakozás
Németh Nóra Veronika Debreceni Egyetem
2013/2014. tanév Tanévzáró kollégiumi közgyűlés május 21.
A munkaerőpiaci képzési és átképzési programok eredményességének vizsgálata regionális és kistérségi vetületekben MTA Regionális Kutatások Központja Alföldi.
SZÉCHENYI ISTVÁN EGYETEM Kautz Gyula Gazdaságtudományi Kar A vidék fejlesztésének titka, a sikeres vidéki térségek és települések Nyugat-Magyarországon.
TÁMOP szakmai támogatás Educatio Nonprofit Kft
Kezdő jogászok a munkaerő-piacon Szép Károly projektvezető Budapest, November 26. Diplomaszerzés és pályakövetés Szakmai nap I.
Pannon Egyetem A pályakövetési vizsgálatok jövője a Pannon Egyetemen a TÁMOP pályázat fényében Veszprém, március 11.
Széchenyi István Egyetem, Győr
Az innováció orientált területpolitika, egy botladozó siker ?
Bemutatkozik a Georgikon
A bio- és funkcionális élelmiszerek fogyasztói megítélése
Tóth Gergely Gróf Széchenyi István Műszaki Szakközépiskola Informatikai jellegű szakképzés iránti igények és elhelyezkedési.
2008. évi Országos kompetenciamérés 6. osztály / Matematika
Demográfiai, iskolázási folyamatok és munkaerő-kínálat,
Változások a szakképzés irányítási rendszerében A szakképzés és a Térségi Integrált Szakképző Központok jelentősége Szőke István szakmai igazgató 2008.
Értelmi Fogyatékossággal Élők és Segítőik Országos Érdekvédelmi Szövetsége PATHWAYS II. Záró konferencia Fogyatékossággal élő fiatal felnőttek társadalmi.
LB értékelési módszerek, technikák MAB Budapest, 2007 január 17. Topár József.
SZÉCHENYI ISTVÁN EGYETEM Magyar-szlovák agglomeráció Pozsony környékén - Közszolgáltatás fejlesztési hálózat Pozsony határon átnyúló agglomerációjában.
Farkas Katalin – Vilmányi Márton június 15.
Dr. Sediviné Balassa Ildikó: A FELSŐFOKÚ SZAKKÉPZÉS ÁLTALÁNOS ÉS SPECIFIKUS JELLEMZŐI HOGYAN TANÍTSUNK EREDMÉNYESEBBEN? TANÉVNYITÓ SZOLNOK, VIII.
Ismeretátadás ismeretbe ágyazott képességfejlesztés túlméretezett tananyagreális tananyagmennyiség pedagógusközpontú, egységes módszertan tanulóközpontú,
Matematika oktatás mérnök és informatikai képzésekben Ráckeve, március Pannon Egyetem (Veszprémi Egyetem, 1949) Bölcsészettudományi Kar Gazdaságtudományi.
Iszony vagy viszony - Magyarország megítélése az Európai Unió tagállamaként - Pavlics Tamás -
A tudásgyárak technológiaváltása és humánstratégiája – a felsőoktatás kihívásai a XXI. században május Az intézmény partnerségi kapcsolatainak.
BEVEZETŐ.
Budapesti liturgiai felmérés 2012 Válaszadók száma: 26 fő.
Turmezeyné dr. habil. Heller Erika ELTE Tanító- és Óvóképző Kar
+ Idegennyelv-oktatás az általános iskola 1-3. évfolyamán OFI-konferencia Budapest, Morvai Edit.
1 Felsőoktatási intézményi akkreditáció 2006/2007 Dr. Vámosi Tamás Egyetemi adjunktus PTE FEEK Andragógia Intézet.
1.3 A kis- és közepes vállalkozások sajátosságai
HATÁRRÉGIÓK FEJLŐDÉSÉNEK SAJÁTOSSÁGAI INTERREG projekt Szakmai fórum programja SLO/HU/CRO /2004/01/HU-74 sz. INTERREG IIIA projekt.
HEFOP és projekteredmények, hasznosíthatóság és egymástól tanulás Dr. Podruzsik Szilárd.
A felmérés időpontja: május 28.. MÉRT TERÜLETEK:  matematikai eszköztudás  szövegértési képességek  háttérkérdőív kitöltése (szülők, tanulók)
Dr. Husvéth Ferenc Tudományos ügyekért felelős rektorhelyettes június 22.
Dr. Németh Gábor egyetemi docens Faipari mérnöki alapszak duális képzésének szakfelelőse Duális képzés a faipari mérnöki alapszakon.
Varga Noémi Judit. Mi köze a szövegnek a matematikához?
A JÁRMŰIPAR GAZDASÁGI HATÁSA KÖZÉP- ÉS NYUGAT- DUNÁNTÚLI RÉGIÓK FEJLŐDÉSÉRE Alprojekt-záró konferencia Előadó neve: Sólyom Andrea Győr, május 4..
VÁLLALKOZÓI KOMPETENCIA-FEJLESZTÉS ALPROGRAM ELÉRT EREDMÉNYEI TÁMOP F-14/1/KONV Gazdaságtudományi Kar, 1c alprogram Projektzáró rendezvény,
Dr. Tokár-Szadai Ágnes Adjunktus Miskolci Egyetem, Gazdálkodástani Intézet VI. Országos Tanácsadási Konferencia, BKIK Budapest, március 21. (ISBN.
Országos kompetenciamérés 6. évfolyam (2015)
A SEMMELWEIS ALUMNI IGAZGATÓSÁG MODERNIZÁLÁSA
A kérdőív összeállításának módszertana, kiértékelése
Varró István Szakiskola, Szakközépiskola és Kollégium
TANULÓINK SZFP-II programban résztvevő osztályok:
A hallgatók szociális helyzetének vizsgálata
Általános iskolások pályaválasztása 2014
Előadás másolata:

KOMPETENCIAMÉRÉSEK ÉS EREDMÉNYEIK Huszti Anett Debrecen, 2012.05.29. "Az előadás az OTKA (K-101867) által támogatott Tanuló régiók Magyarországon: Az elmélettől a valóságig című kutatás keretében készült. (Kutatásvezető: Prof. Dr. Kozma Tamás)"

A kompetenciamérések céljai - Tudástranszfer Ismeretszerzés Visszajelzés Fejlesztés

KÖZOKTATÁS OKM (Országos Kompetenciamérés): 1. alkalom: 2001. ősze 6., 8. és 10. évfolyamos tanulók Olvasás-szövegértés és matematikai tudás Cél: a teljesítménymérés és a tudás új helyzetben való alkalmazása

Forrás: Vári et al. (2005)

FELSŐOKTATÁS Bíró Krisztina et al. (2007): A hallgatók elhelyezkedéséhez kötődő kompetenciák vizsgálata. Munkaerő-piaci szempontból fontos kompetenciák felmérése és a kompetencia- profil meghatározása Nyugat- Dunántúli régió felsőoktatási intézményei 1. éves és végzős hallgatók

Nyugat- Dunántúli régió Felsőoktatási Intézményei Létszám (/Fő) Széchenyi István Egyetem (SZE) 450 Berzsenyi Dániel Főiskola (BDF) 284 Pannon Egyetem –Nagykanizsa (PE-N) 48 Pannon Egyetem –Keszthely (PE-K) 92 Nyugat-Magyarországi Egyetem (NYME) 111 Összesen: 985

A kérdőív felépítése I. rész: A válaszadó személyek jellemző adatai II. rész: A kompetencia modellt képező 29 kompetencia fontosságának megítélése III. rész: További fontos kompetenciák definiálása a válaszadók által IV. rész: A kompetencia modellt képező kompetenciák önértékelése V. rész: Fejlesztendő kompetenciák meghatározása a válaszadó személyek által

Forrás: Bíró at al. (2007)

Forrás: Bíró at al. (2007)

Forrás: Bíró at al. (2007)

KÖSZÖNÖM A FIGYELMET!