Magyarországi diákok az erdélyi felsőoktatásban Készítette:Szilágy Enikő.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Kaposvár.
Advertisements

Miért Közigazgatás? Felvételi tájékoztató Miért?  Ezáltal képes leszel változtatni a saját közösségeden!  Képes leszel arra mint köztisztvisel.
1. Érettségi vizsga • Itt az iskolában kiosztott jelentkezési lapon • február 15-ig • Érettségi tárgyak: • magyar, matematika, történelem, idegen.
Nyitórendezvény „Szak-nyelv-tudás” – Az idegen nyelvi képzési rendszer fejlesztése a Debreceni Egyetemen TÁMOP D-12/1/KONV
Technical University of Budapest
Természettudomány szak
VIRTUÁLIS TEREK online életpálya-menedzsment Dexter - MarkCon
Környezettudományi MSc A Szegedi Tudományegyetemen.
Dusa Ágnes Szociológia MA II. évfolyam DE Szociológia és Szociálpolitika Tanszék Campus-lét konferencia
Tájékoztató a szakmai gyakorlatról
Készítette:Keresztes Katalin Borbála KEKOAAF.PTE II. éves szabad bölcsészet szakos hallgató Óra: Kommunikáció az egyetemen Oktató:Viszket Anita
Az Erasmus-program A napjainkban legnépszerűbb ösztöndíjprogram bemutatása.
ERASMUS tájékoztató E 542.
A mesterképzések lehetőségei a Bologna- rendszerben.
Tájékoztató pályázható ösztöndíjakról Német Nyelv- és Irodalomtudományi Tanszék.
BARTOS-ELEKES ZSOMBOR (BABEŞ–BOLYAI TUDOMÁNYEGYETEM, KOLOZSVÁR) REGIONÁLIS ARÁNYTALANSÁGOK ROMÁNIÁBAN (TÉRKÉPÉSZETI FÖLDRAJZI ÁTVILÁGÍTÁS)
A kisebbségi (magyar) felsőoktatás kialakulása és perspektívái Szatmárnémetiben Készült a Debreceni Egyetem Nevelés – és Művelődéstudományi Doktori Program.
Szatmárnémeti magyar nyelvű felsőoktatásának kialakulása és perspektívái Készült a Debreceni Egyetem Nevelés – és Művelődéstudományi Doktori Program keretében.
E RASMUS PROGRAM A K ÖZIGAZGATÁS - TUDOMÁNYI K ARON A 2013/2014. TANÉVBEN BÍRÓ GÁBOR ISTVÁN DÉKÁNI HIVATAL, NEMZETKÖZI ÜGYEK.
1 Felsőoktatási jelentkezés A szeptemberben induló felsőoktatási képzések jelentkezői Forrás: Educatio Kht. – OFIK, Felvi.hu
Konferencia január 25.SZTE, Homor, Makay1 BA/Bsc tantervi struktúrák a Szegedi Tudományegyetemen Dr. Homor Géza, Dr. Makay Árpád.
Dr. Szakács Tamás BGK kari Erasmus koordinátor
Alberti Réka Apró Zoltán Baranyi Zsuzsaanna Balázs Dorottya Szabó Gergely.
Alberti Rita Apró Zoltán Balogh Zsolt Baranyi Zsuzsanna Balázs Dorottya Szabó Gergely.
A Magyar Kutatói Mobilitási Központok Hálózata Kovács Enikő Tempus Közalapítvány.
A révkomáromi Selye János Egyetem működése. Az egyetemről általánosságban, annak rövid bemutatása 1918-ban Csehszlovákia megalakulása A felvidéki felsőoktatási.
Tanulási célú migráció a világban és itthon
Sapientia-EMTE informatikai rendszerének kialakítása és fejlesztése Dr. Dávid László Dr. Györfi Jenő Budapest, November 11.
INFORMATIKA SZAK 2013 Antal Margit. Áttekintés Elhelyezkedés és továbbtanulás Oktatott tantárgyak Egyebek.
II. TÉRKÉPÉSZET A ROMÁNIAI (MAGYAR) FELSŐOKTATÁSBAN
A külhoni tehetséggondozás szervezete az EDUTUS Főiskolán a Bethlen Gábor Alap támogatásával.
Jankovits László egyetemi docens PTE BTK
TEMPUS KÖZALAPÍTVÁNY Október 30.. Tempus Közalapítvány tevékenységei Pályáztatás Képzés Tudásközpont.
Péter Katalin December 2. Aszód.  Hol dolgozik?  Hogyan?  Kikkel?  Milyen tevékenységeket végez?  Milyen eszközöket használ?  Mit szeret csinálni?
HEFOP / /1.0 „Kompetencia-alapú tanítási-tanulási programok az Észak-alföldi régió pedagógusképzésében” A „KOTTA” projekt SCHMERCZ.
A PARTIUMI KERESZTÉNY EGYETEM – A KULTURMISSZIÓ FELVÁLLALÁSÁNAK KONTEXTUSAI ÉS KIHÍVÁSAI Horváth Gizella.
SZTE – GTK és az Erasmus Program kapcsolatának bemutatása
A külföldi hallgatók egyetemválasztási szempontjai
Németország BESZÁMOLÓ 2014 Szakmai gyakorlat Németországban.
A KÜLFÖLDI HALLGATÓK INTÉZMÉNYVÁLASZTÁSI SZEMPONTJAI TÁMOP C-12/1/KONV Losoncz Annamária Szegedi Tudományegyetem Nemzetközi Igazgatóság.
Felnőttképzés és felnőttoktatás a felsőoktatásban Fekete Ilona Dóra Eger 2011.
Felvételi információk KREáld a jöv ő d! 1. KRE képzései: - Alapképzés - Osztatlan képzés - Felsőoktatási szakképzés - Mesterképzés - Szakirányú továbbképzés.
Szabó Éva DE IEAS anglisztika MA II április 20. Jelentkezési határidő: május 6. (péntek) 12:00
A Magyar Nemzeti Bank új gondolkodásmódja és programja Veszprém Dr. Ferkelt Balázs főosztályvezető, MNB, Oktatási Igazgatóság március 17.
A felsőoktatás nemzetköziesedése: a nyelvoktatás helye és lehetőségei az uniós felsőoktatási programokban Dobos Gábor március 31. A szaknyelvoktatás.
Bölcsészettudományi Kar Dr. Zimányi Árpád dékán. Bölcsészettudományi Kar Bölcsész szakok Művészetközvetítő szakok Dr. Zimányi Árpád : A Bölcsészettudományi.
Erasmus+ program és a vhf-es lehetőségek bemutatása
Socrates -> LLP -> Erasmus +
Erasmus+ tapasztalatok
ELTE BTK osztatlan tanárképzés
10 érv, hogy a Nyíregyházi Egyetemet válaszd!
Az Emberi Erőforrások Minisztériuma által támogatott együttműködés
Makovecz-program Jakabné dr. Szalai Krisztina Pécs, augusztus 31
Az Erasmus eredményei dióhéjban
Foglalkoztatási és Szociális Hivatal Nemzeti Pályainformációs Központ
Szociálpedagógia BA szak, Nappali és levelező tagozat
Az Emberi Erőforrások Minisztériuma által támogatott együttműködés
Az előadás címe: Modern parazitológiai diagnosztika és terápia
Kolozsvár.
Mérnökinformatikus szak
Készítette: Szabó Tamás
Készítette: Kmeczik Bence
Európai szemeszter 2018/19
Az Emberi Erőforrások Minisztériuma által támogatott együttműködés
Erasmus Tájékoztató 2018 általános tudnivalók információk afreiburgi Egyetemen való tanulásról Készítette: Kopácsi Máté III. éves teológus hallgató veszprém.
Az Emberi Erőforrások Minisztériuma által támogatott együttműködés
Előadó: Balog Eszter központvezető, Kárpát-medencei Agrár és Vidékfejlesztési Innovációs Központ (KAVIK), Szent István Egyetem.
Az Emberi Erőforrások Minisztériuma által támogatott együttműködés
Erasmus ösztöndíjprogramok és a vhf-es lehetőségek bemutatása
Készítette: Dóka István
Előadás másolata:

Magyarországi diákok az erdélyi felsőoktatásban Készítette:Szilágy Enikő

Új mobilitási útvonalak Észak-alföldi régió között 5 megkérdezett hallgató Kolozsvár, Marosvásárhely Sapientia Erdélyi Magyar Tudományegyetem Babes-Bolyai Tudományegyetem Marosvásárhelyi Orvosi és Gyógyszerészeti Egyetem

Érték-racionális motívumok Objektív szempontok 1. Oktatás színvonala 2. Adott szak kiválasztása 3. Lakóhelytől való távolság 4. Felmerülő költségek... stb. Szubjektív szempontok 1. Rokoni kapcsolatok 2. Ismerősök tapasztalatai 3. Saját benyomások 4. Vallási közösség közvetítő szerepe... stb.

Tanulási motívumok Erasmus ösztöndíj Anglisztika, amerikanisztika szak BA alapképzés Színház szak, Fotóművészet, filmművészet, média szak Oktatás színvonala, szak irányultsága, tárgyi feltételek

Távlati célok Visszatérés az adott városba Kapcsolatok fenntartása Újabb külföldi ösztöndíj Külföldi munkavállalás

Megállapítások Kedvező feltételek 1. Kis földrajzi távolság 2. Egyező nyelvi környezet 3. Hasonló oktatási színvonal 4. Alacsony árak 5. Új mobilitási útvonalak Nagyobb nyilvánosság