Dr. Kovács Tibor csoportvezető Észak-Alföldi Regionális Fejlesztési Ügynökség Kht. 2005. szeptember 29. Partnerség a tervezésben az Észak-alföldi régióban.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A Nemzeti Fejlesztési Terv regionális egyeztetésének folyamata, eredményei Dönsz Teodóra, Magyar Természetvédők Szövetsége Civilek az NFT Nyilvánosságáért,
Advertisements

„Fenntartható” utak K+F bizottság Szakmai Fórum február :00 Magyar Közút NZrt. Holnapy László NFM főosztályvezető-helyettes, a bizottság vezetője.
Heves megye jövője az NFT 2. rendszerében Előadó: Sós Tamás elnök Heves Megyei Közgyűlés.
A Jász-Nagykun-Szolnok Megyei Területfejlesztési Koncepció és a Területfejlesztési Stratégiai Program megújítása Szolnok, február 2. Jász-Nagykun-Szolnok.
„ A régió, ahol íze van az életnek” A Dél-dunántúli Operatív Program pályázatai Kovács Zoltán Tervezési csoportvezető Dél-Dunántúli Regionális Fejlesztési.
Az Állami Foglalkoztatási Szolgálat hosszú távú stratégiája, kapcsolata a releváns operatív programokkal.
Gyulai Tamás elnöki tanácsadó elnöki tanácsadó Dél-Alföldi Regionális Fejlesztési Tanács.
A Nemzeti Fejlesztési Terv Logisztika a gyakorlatban Nemzetközi Szakkiállítás Szeptember 12. Jobbágy Valér Nemzeti Fejlesztési Terv és EU Támogatások.
A közötti időszak fejlesztési tervezésének megalapozása
Magyar Művelődési Intézet
A REGIONÁLIS INNOVÁCIÓ IRÁNYÍTÁSI RENDSZERÉNEK HÁLÓZATI MEGKÖZELÍTÉSE korreferátum ME RFK ülés Kecskeméti Főiskola, Gépipari és Automatizálási Műszaki.
Legyen jobb a gyermekeknek!
Baranya Megyei Önkormányzat
Ugrás az első oldalra A jövőképtől a megvalósításig Városfejlesztés irányai, feladatok ban Dr. Szaló Péter szakállamtitkár A jövőképtől a megvalósításig.
Gazdasági versenyképesség növelése Készítette: Németi Szilvia.
I. Nemzeti Fejlesztési Terv ( ) Készítette: Koczka Csaba (M6MGTO)
Készítette: Lázár Nikolett Földrajz BSc II. évfolyam.
Az Új Magyarország Fejlesztési Terv (ÚMFT) Dr. Tóth Sándor irodavezető, Pécsi Helyi Vidékfejlesztési Iroda Területfejlesztők és Polgármesterek.
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek I. Üzemtan KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
A regionális politika és az agrárpolitika kapcsolata
Pályázati felelős Kiválasztása:  állandó személy, az igazgató „nevesítse”  a feladata meghatározott, lehetőleg finanszírozott legyen (pl. órakedvezmény)
Magyarország 2015 Intézményi Reform Munkacsoport.
Területi dimenzió a as program periódusban
Az infokommunikáció szerepe az Új Magyarország Fejlesztési Tervben és az Operatív Programokban Dr. Bálint Ákos Igazgató Közigazgatás Operatív Programok.
A Dél-dunántúli régió helyzete, fejlesztési lehetőségei és az RFT szerepe a DDOP végrehajtásban Dr. Wekler Ferenc elnök szeptember 14.
Nyugat-dunántúli Régió
A vidékfejlesztés kihívásai az Észak-alföldi régióban Dr. Grasselli Norbert igazgatóhelyettes.
as programozási időszak Balás Gábor Nemzeti Fejlesztési Hivatal.
Dr. Lamperth Mónika Budapest április 18.
Észak-Alföldi Regionális Fejlesztési Tanács
Címalcím 1 Nemzeti Fejlesztési Terv - Regionális Operatív Program Wächter Balázs VÁTI Területfejlesztési Igazgatóság Stratégia tervezési iroda november.
A Phare továbbélése a regionális operatív programokban Wächter Balázs.
Az uniós források szerepe a régiók életében Észak-Alföldi Regionális Fejlesztési Tanács Gazda László 2007.október 04.
Regionális Civil Egyeztetések (RECE) Program Helyzetelemzés tapasztalatai Oprics Judit Társadalmi egyeztetés támogatása program vezetője október.
Europe Direct Hálózat Magyarország Vedd ki a részed! március 18. Vizsnyiczai Márta Békés Megyei EIP.
A Strukturális Alapok tervezési folyamata és a partnerség Részvételi demokrácia, társadalmi párbeszéd: avagy hogyan tudnak a civil szervezetek élni részvételi.
Előtérbe kerül-e a természeti erőforrások fenntartható használata, vagy a gazdaság és a fogyasztás okozta környezetszennyezést minimalizálandó még ebben.
Pénzesné Tóth Márta kistérségi tanácsadó Észak-Alföldi Regionális Fejlesztési Ügynökség Kht. „Civil pályázati lehetőségek a időszakban”
Innovatív Magyarország
A Dél-alföldi Régió évi Területfejlesztési Operatív Programja Regionális Akcióterv Kecskeméti Klára tervezési projektmenedzser június.
2007. évi célkitűzéseink. I as uniós pénzügyi-tervezési időszakra való felkészülés átfogó regionális területfejlesztési program elékszítése,
"Vállalkozások és az Információs Társadalom Konferencia" - Szentgotthárd december 5.1 Nyugat-Dunántúl Információs Társadalmi Stratégiájának környezete.
INTERREG IIIC Szolnok, INTERREGIONÁLIS EGYÜTTMŰKÖDÉS ÉS INTERREG PROGRAMOK MAGYARORSZÁGON „Centurio Szeminárium” RÓZSA Diána Program menedzser,
Jász-Nagykun-Szolnok Megyei Önkormányzat megújult feladatrendszere Térségi Vállalkozói Fórumok január Szolnok, Jászberény, Kisújszállás.
Magyar Útügyi Társaság
EU regionalizmus Az EU regionális politikájának gyakorlata, megvalósulása, eszközrendszere, fejlesztési lehetőségei Pelle Anita Szegedi Tudományegyetem.
Somogy Megye Önkormányzatának szakképzési koncepciója.
Dr. Kovács Tibor csoportvezető Észak-Alföldi Regionális Fejlesztési Ügynökség Kht október 25. A közötti programozási időszak tervezési.
Berecz Mihály kistérségi koordinátor Püspökladányi kistérség Észak-alföldi Regionális Fejlesztési Ügynökség Kht. Az Új Magyarország Fejlesztési Terv (ÚMFT)
A Kezdeményezések Régiója Brüsszelben május 24. Kiss Judit Nyugat-dunántúli Regionális Fejlesztési Ügynökség Nyugat-dunántúli Régió Brüsszeli Képviselete.
Prof. Dr. Hanusz Árpád Egyetemi tanár
9 tézis a jövő településfejlesztéséhez Kistérségek fejlettségi rangsora.
A lisszaboni stratégia és a magyar foglalkoztatáspolitika Kordás László április 29. Balatongyörök.
Tájékoztató a megyei tervezés aktuális állásáról
Területi politika főbb összefüggései. A disszertáció főbb területei 1.A regionális programozás elméleti alapjai 2.A programozási ciklus az Európai Unióban.
A Nemzeti Fejlesztési Terv és a partnerség Civil részvétel és EU források – december 3. Európai Ifjúsági Központ Dr. Arató Krisztina ELTE.
A Regionális Munkaügyi Tanáccsal szembeni elvárások a munkaadói oldal szemével nézve Készítette: ÉMRMT munkaadói oldal november 12.
A Nemzeti Fejlesztési Terv
„K+F+I befektetési portfólió kialakítása Hajdú-Bihar megyében weboldal segítségével” című projekt bemutatása Kiss Gábor ügyvezető igazgató.
A szociális munka fő fejlődési irányai Az EU stratégia és Magyarország stratégiájának hatása a szociális munka gyakorlatára.
Regionális üzleti trendek A projekt az EU társfinanszírozásával, az Európa Terv keretében valósul meg január 27. Regionális üzleti trendek A tantárgy.
A Strukturális Alapok Cél: a régiók közötti társadalmi és gazdasági kohézió elősegítése Költségvetés: 195 mrd EUR  Európai Regionális Fejlesztési.
1 A jövő kérdései: Mi lesz az NFT II.-ben? Összegek, prioritások, programok,
Csongrád megye as területfejlesztési programja május 15.
Az NCA Civil Önszerveződés Területi és Szakmai Együttműködés Kollégiumának támogatáspolitikája és hozzájárulása a civil szektor fenntartható fejlődéséhez.
Strukturális alapok és a HEFOP. Strukturális Alapok Európa regionális politikája a pénzügyi szolidaritáson alapul. A Strukturális Alapok, az EU regionális.
TELEPÜLÉSFEJLESZTÉSI KONCEPCIÓ
A foglalkoztatási paktumok működési tapasztalatai – a siker fokmérői
Magyar Útügyi Társaság
A jövő kérdései: Mi lesz az NFT II.-ben?
Előadás másolata:

Dr. Kovács Tibor csoportvezető Észak-Alföldi Regionális Fejlesztési Ügynökség Kht szeptember 29. Partnerség a tervezésben az Észak-alföldi régióban

A II. NFT: a as időszak feladatai és a regionális részvétel (az 1076/2004. kormányhatározat alapján) A tervezési munka 4 fő célkitűzése: 1. A társadalmi és gazdasági kohézió, összetartó társadalom kialakítása 2. Tudásvezérelt és megújuló társadalom kialakítása 3. Versenyképes gazdaság feltételeinek biztosítása 4. Fenntartható fejlődés feltételeinek biztosítása A kormányhatározat alapján „a tervezésben a régiók az ágazatokkal azonos súllyal vegyenek részt” elméletben egyenlő jogok, DE a tervezés finanszírozásának oldaláról a régiók jelentős hátrányban vannak!

A II. NFT: konszenzuson alapuló stratégia széleskörű partnerség (?) több kormányzati cikluson áthúzódik. Célszerű társadalmi-politikai konszenzus kialakítása, mert három kormányzati ciklust érint (1 tervezés és 2 megvalósítás) az ország költségvetésére erőteljes hatással van az állami támogatások elosztására és annak intézményrendszerére hatással van a legfontosabb társadalmi-gazdasági partnerek bevonása célszerű az ország fejlődését meghatározó stratégiai döntések meghozatalába

Az önálló Regionális Operatív Programok kérdésköre Jelenlegi állás szerint minden hazai régiónak lesz önálló Regionális Operatív Programja (ROP). DE: az OP-k finanszírozása előreláthatólag monofund-típusú lesz külön ERFA- és külön ESZA-típusú ROP-ok kérdésköre, azaz: -hét ERFA-típusú ROP és egy ESZA-típusú TOP? -hét ERFA- és hét ESZA-típusú, azaz összesen 14 ROP? -vagy valami más?

Regionális tervezői hálózat az Észak- Alföldi Régióban A regionális tervezésre jutó források szűkösek az ÉARFÜ regionális tervezői hálózat létrehozását kezdeményezte („Virtuális Tervezői Hálózat” 120 fővel). A hálózat 2004 őszén létrejött, köszönhetően a kiemelkedően magas társadalmi, partneri aktivitásnak. Nyolc regionális tematikus munkacsoportban (TMCS) folyik a tervezői munka, TMCS-nként 8-12 szakértő részvételével.

A régiós tervezés szervezeti felépítése Dr. Debreczeni Ferenc igazgató, ÉARFÜ Kht. OTH Dr. Kovács Tibor Csoportvezető (+ Lakatos István, JNSZ) (Buzás László Igazgatóhelyettes) (+ Galuska Krisztina, HB) (Balogh Gabriella Igazgatóhelyettes) (+ Filepné Dr. Nagy Éva, SZSZB) Fábián Márta Sebestyén Etelka Hij Zoltán Maczik Erika Aktív társa dalo m Egészséges társadalo m Okos, művelt társadalom Dinamikus települési környezet Versenykép es gazdaság Élhető környezet Felzárkó zó vidék Információs társadalom Berki Judit REGIONÁLIS MUNKACSOPORT

A tervdokumentumokat legitimáló régiós (partner)szervezetek 1. Az 1076/2004. (VII.22.) kormányhatározat alapján minden régióban létre kellett hozni egy Regionális Munkacsoportot (RMCS). Ez megtörtént az Észak-Alföldi Régióban is; az RMCS létszáma 47 fő. Főbb résztvevők: -Az ágazatok képviselői -Társadalmi-gazdasági partnerek -Szakmai szervezetek (kamarák) képviselői -A tudomány, a kutatás képviselői Főbb feladatok: -Az elkészülő tervdokumentumok szakmai véleményezése, jóváhagyása, Tanács elé terjesztése -Regionális partnerség működtetése 2. A Regionális Fejlesztési Tanács, mint végső jóváhagyó

Egészséges Társadalom Aktív Társadalom Okos Társadalom Versenyk. Gazdaság Dinamikus Telep.rdsz. Élhető Környezet Felzárkózó Vidék Információs Társadalom Országos Ágazati Tematikus Munkacsoportok (jelenleg nem működnek) Észak-Alföldi Regionális Fejlesztési Ügynökség: regionális képviselet a TMCS-okban REGIONÁLIS MUNKACSOPORT Egészséges Társadalom Aktív Társadalom Okos Társadalom Versenyk. Gazdaság Dinamikus Telep.rdsz. Élhető Környezet Felzárkózó Vidék Információs Társadalom Regionális Tematikus Munkacsoportok Szakértői vélemény Regionális Fejlesztési Tanács

A régiós tervek társadalmasítása Szakértői csoportok az Észak-Alföldön (8 tematikus munkacsoport, regionális munkacsoport – kb. 120 szakértő részvételével) Területi metszet (megyék, kistérségek): - 3 megyei fejlesztési ügynökség bevonása - 27 kistérségi egyeztetés együtt a ROP programmal (partnerség-építés) Az RFT munkabizottságai Ágazati, szakmai szervezetek (gazdaság, közlekedés, agrár, turizmus, egészség-szociális, oktatás-foglalkoztatás, környezetvédelem) Eszközök: , Internet (+ TV, rádió, újság)

Mi hiányzik? Hiányosságok: -Információk hiánya, a „tervezés tervezetlensége” (országos szinten) -Nem folyamatos a partnerség (főleg a kistérségekkel való oda-vissza kapcsolattartás esetleges) (regionális szinten) -A gazdasági élet szereplőivel nagyon gyenge (vagy nincs) kapcsolat (regionális szinten)

A régió stratégiai (tematikus) céljai A régió stratégiai helyzetére és humánerőforrására építő versenyképes, piacvezérelt és innováció-orientált gazdaság továbbfejlesztése („Dinamikus-régió”) A régió természeti, környezeti rendszereinek kialakítása, megőrzése és fenntartható használata, a környezet értékként való kezelése („Öko-régió”) A régióban az egészséges élet lehetőségeinek biztosítása, a kapcsolódó endogén potenciál hasznosítása („Egészséges-régió”) A régió versenyelőnyeire alapozott piacvezérelt és innováció- orientált agrárvertikum kialakítása („Agrár-régió”) A régió területi különbségeinek mérséklése és a társadalmi kohézió erősítése, a foglalkoztatás bővítése („Esélyteremtő és Felzárkózó-régió”)

Magyarország és az Észak-Alföld 2015-ben unalmas jólét avagy a jólét unalma… 2050-ben pedig ökológiai mintaállam…

(de addig) még nem elég!!!

Köszönöm megtisztelő figyelmüket! Elérhetőségünk: Észak-Alföldi Regionális Fejlesztési Ügynökség Kht Debrecen, Simonyi u. 14. Tel.:52/ Fax.: 52/