Didaktika 2. Tanügyi és iskolai szabályozás

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
TÁMOP A/ projekt: Intézményi együttműködés, pedagógiai módszertani megújulás – pedagógiai szemléletváltás a sajátos nevelési igényű.
Advertisements

Művelődési tevékenységek / szolgáltatások a településeken
A referencia intézmények szolgáltatói szerepe
A sajátos nevelési igényű gyermekek, és a pedagógiai szakszolgálatok finanszírozása 2010-ben Előadó: Dr. Gergőné Babina Jusztina- igazgatónő Egységes Pedagógiai.
Molnár László tanügy-igazgatási igazgatóhelyettes BPI
Bölcsőde – óvoda közös intézményként történő működtetése
„VIVANT PROFESSORES” 2010/2011 NEMZETI ERŐFORRÁS MINISZTÉRIUM Közoktatásért Felelős Helyettes Államtitkár.
Somogy Megyei Intézményfenntartó Központ
Záró Konferencia Nógrád Megyei Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmény és Gyermekotthon TÁMOP /
Előadó: Faragóné Bircsák Márta
A Megyei Pedagógiai Intézet szolgáltatásai a 2013/2014-es tanévben
EGYMÁS-KÖZT Szakmai fórum l Nyíri Úti EGYMI - Kecskemét, Nyíri út Web:
Fővárosi Pedagógiai és Pályaválasztási Tanácsadó Intézet
A Megyei Pedagógiai Intézet szolgáltatásai a 2011/2012-es tanévben Győr-Moson-Sopron Megyei Pedagógiai Intézet Győr, augusztus 24. Készítette: Széles.
A TISZK támogató szerepe a szakképzésben április 18. Szebenyiné Csóka Beáta szakmai vezető.
A Győr-Moson-Sopron Megyei Kormányhivatal Oktatási Főosztályának feladatai a 2011/2012. tanévben Némethné Fülöp Terézia oktatási főosztályvezető
HAT – Oktatáspolitikai kerekasztal március 8. Feladat- és felelősségmegosztás a közoktatásban.
TANULMÁNYOK FOLYTATÁSA KÜLFÖLDÖN. BEJELENTÉSI KÖTELEZETTSÉG AMENNYIBEN A TANULÓ MÉG NEM IRATKOZOTT BE MAGYAR ISKOLÁBA, A LAKÓHELY SZERINT ILLETÉKES ÖNKORMÁNYZAT.
Oktatási reform – 2007 Dr. Hiller István
Közoktatási feladatok teljesítése: - nevelési-oktatási intézmény; - pedagógiai szakszolgálat; - pedagógiai szakmai szolgáltató. Intézkedési terv.
Zákányszéki Általános Iskola és Alapfokú Művészetoktatási Intézmény prezentációja 2009.
A Z OKTATÁS SZOLGÁLATÁBAN A MÉREI FERENC Fővárosi Pedagógiai és Pályaválasztási Tanácsadó Intézet valamint a FOK Fővárosi Oktatástechnológiai Központ Szolgáltató.
Szaktanácsadói értekezlet május 27.. Pedagógiai szakmai szolgáltatás a pedagógiai értékelés (benne az azt megalapozó mérés), a szaktanácsadás, a.
A Klebelsberg Intézményfenntartó Központ
Integrációs és képesség-kibontakoztató felkészítés az intézményekben Bedőné Fatér Tímea IPR szakértő Integrációs szaktanácsadó
ORSZÁGOS PEDAGÓGIAI SZAKMAI NAPOK
Az SNI tanulók státuszhelyzete a jogszabályváltozások tükrében
Az esélyegyenlőséget szolgáló törekvések a törvényalkotásban, különös tekintettel az SNI témakörére.
A KISKŐRÖSI TÖBBCÉLÚ KISTÉRSÉGI TÁRSULÁS ÓVODÁJA, ÁLTALÁNOS ISKOLÁJA, KÖZÉPISKOLÁJA, SZAKISKOLÁJA ÉS KOLLÉGIUMA Kiskőrös.
Együttműködés a HUMÁN TISZK és a Mérei Intézet között SÁRIK ZOLTÁN.
AZ ISKOLA.
Pályaorientációs program SNI tanulók számára Éltes Mátyás Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmény Pécs.
Egyensúlyban a világgal TÁMOP A konzorcium tagjai Zuglói Benedek Elek Egységes Gyógypedagógiai Zuglói Benedek Elek Egységes Gyógypedagógiai Módszertani.
Társadalmi Megújulás Operatív Program Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés – Innovatív intézményekben TÁMOP 3.1.4/08/2. – A kompetencia.
1 A évi kistérségi közszolgáltatás-szervezés és ellátás Budaörs Kistérség Többcélú Társulása január 30.
Tájékoztató a 2011/2012-es tanév legfontosabb feladatairól
„A Szabolcs-Szatmár-Bereg Megyei Pedagógiai Közművelődési és Képzési Intézet jelene és jövője” augusztus 23.
A szakképzés helyzete Magyarországon
Az iskola gyermekvédelmi feladata, célja, funkciója
A sajátos nevelési igényű gyermekek, és a pedagógiai szakszolgálatok finanszírozása 2008-ban Előadó: Dr. Gergőné Babina Jusztina- igazgatónő Egységes Pedagógiai.
Készítette: Gellénné dr. Nagy Valéria igazgató
Iskolapszichológia a Nevelési tanácsadóban
Minőségstandardok a PSZ-ek működésében?
A projekt neve: A Berettyó-Körös Térségi Integrált Szakképző Központ modell létrehozása TÁMOP /2-2F A projekt az Európai Unió támogatásával,
A pedagógiai-szakmai szolgáltatások rendszere
HEF OP / A SAJÁTOS NEVELÉSI IGÉNYŰ TANULÓK EGYÜTTNEVELÉSE
Információs nap szeptember 8..
A szaktanácsadó segítő szerepe
„Migráns tanulók a magyar közoktatásban” Oktatási és Kulturális Minisztérium Társadalmi Megújulás Operatív Program „BÁBEL- interkulturális pedagógia porjekt”
SZEREPLŐK ÉS FELELŐSSÉGEK A SZAKKÉPZÉSI RENDSZERBEN MÁV KONFERENCIA
IGAZGATÓI BESZÁMOLÓ 2006/07 I. FÉLÉV. TARTALMI VÁZLAT AZ ISKOLA STATISZTIKAI MUTATÓI A KOMPETENCIA ALAPÚ OKTATÁSRA VALÓ ÁTTÉRÉS TAPASZTALATAI AZ INTEGRÁCIÓS.
TÁMOP / Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés –a szobi innovatív intézményekben.
A szakképzés és felnőttképzés struktúrájának átalakítása a TÁMOP /2-2F projekt Az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Fejlesztési.
Intézményfenntartás a köznevelésben, új irányok
Az iskolai szervezet és fejlesztése
Új feladatok, új szakemberek, megújult intézmény a járás területén
Működését meghatározó törvények,rendeletek évi CXC törvény a nemzeti köznevelésről -15/2013-as EMMI rendelet a szakszolgálati intézmények működéséről.
Közoktatás-fejlesztési programok 2007-ben Új Magyarország Fejlesztési Terv Hámoriné Váczy Zsuzsa OKM Balatonfüred, november 14.
A többcélú kistérségi társulás finanszírozási gyakorlata Debrecen, Megyeháza-Árpád terem.
A TÁMOP / projekt jelene és jövője.
Pedagógiai szakszolgálatok és pedagógiai szakmai szolgáltatók a tehetséggondozásban Kállai Gabriella.
Barcsák Marianna KPSZTI
A Székesfehérvári Pedagógiai Oktatási Központ szervezésében megvalósuló szakmai programok a 2017/2018.tanév során Fejér megyében Galambos Zsuzsanna főosztályvezető.
főosztályvezető-helyettes
Norvégiai szakmai út október
Közoktatási alapismeretek
VÁLTOZÁSOK címszavakban.
Fővárosi Petrik Térségi Integrált Szakképzési Központ
Szakértés/szaktanácsadás módszertana
Előadás másolata:

Didaktika 2. Tanügyi és iskolai szabályozás 1. Szabályozási szintek, dokumentumok

A nevelési-oktatási célrendszer Az oktatási rendszer funkciói (Halász, 2001) Kulturális reprodukció: - társadalmi tudás átadása - értékek, viselkedési minták Az egyének személyiségfejlesztése A társadalmi struktúra újratermelése/változtatása Gazdasági funkció A politikai rendszer legitimálása A társadalmi integráció biztosítása Szolgáltató funkció A társadalmi változást/fejlődést támogató funkció

Közoktatás az alkotmányos művelődési jogok biztosítását szolgáló oktatási tevékenység  az állam által szabályozott: - jogszabályok rendszere: - hivatali működési paraméterek - az iskolai tevékenységek tartalma - finanszírozás;  megszervezéséhez közpénzre van szükség;  bárki által igénybe vehető;  bizonyos időszakban kötelező az igénybevétele. (Ktv. 6., 78. §)

A közoktatás intézményrendszere I. Nevelési intézmények: A) Óvodák II. Nevelési-oktatási intézmények: A) Iskolák 1. általános iskolák 2. alapfokú művészetoktatási intézmény 3. középiskolák - gimnáziumok - szakközépiskolák 4. szakiskolák

A közoktatás intézményrendszere 5. többcélú intézmények - egységes iskola, összetett iskola - közös igazgatású közoktatási intézmény - általános művelődési központ - egységes gyógypedagógiai, konduktív pedagógiai intézmény - egységes pedagógiai szakszolgálatot ellátó intézmény B) Gyógypedagógiai, konduktív pedagógiai nevelési-oktatási intézmény C) Diákotthon és kollégium

A közoktatás intézményrendszere III. Pedagógiai szakszolgálatok: (Ktv. 34-35.§)  gyógypedagógiai tanácsadó, korai fejlesztő és gondozó központ  fejlesztő felkészítés  tanulási képességet vizsgáló szakértői és rehabilitációs bizottság  nevelési tanácsadó  logopédiai intézet  továbbtanulási, pályaválasztási tanácsadó:  konduktív pedagógiai intézmény  gyógytestnevelés

A közoktatás intézményrendszere IV. Pedagógiai szakmai-szolgáltatás: (Ktv. 36.§)  mérések, értékelések  szaktanácsadás  pedagógiai tájékoztatás  igazgatási, pedagógiai szolgáltatás (tantervek, iskolaszerkezeti, jogi tanácsadás, pedagógiai programokban való részvétel stb.)  pedagógus-továbbképzés, önképzés segítése  tanulmányi versenyek szervezése  tanulók, diákönkormányzatok tájékoztatása, segítése

A közoktatás-irányítás szervezeti rendszere: KÖZPONTI (Országgyűlés, kormány, Nemzeti Erőforrás Minisztérium, BM, KIM, NGM, miniszter, Oktatási Hivatal) REGIONÁLIS (megyék, Oktatási Hivatal regionális/megyei irodái, kistérségek!) HELYI TELEPÜLÉSI ÖNKORMÁNYZATOK (képviselőtestületek, polgármesteri hivatalok, kistérségek) A KONKRÉT INTÉZMÉNY

Az intézményi függőségek

Az intézményi függőségek Kettős legitimáció: kiegyezés az érdekeltek között Végeredmény: helyi pedagógiai program, egyéb dokumentumok

Az iskola dokumentumrendszere A dokumentáció célja, hogy az iskola az érintettek elvárásainak megfelelően működjön: a megrendelő (állam), a fenntartó (önkormányzatok, egyházak, alapítványok stb.) a felhasználók (diákok, szülők, követő iskolák, munkaerőpiac) Meghatározza a struktúrát, a jogszerű hivatali működés feltételeit, a pedagógiai folyamatok tartalmát és lebonyolítását, az intézményi specifikumokat.

Az iskola dokumentumrendszere 1. Alapító okirat 2. PEDAGÓGIAI PROGRAM: - nevelési program - helyi tanterv - szakképzési terv (szakképző intézményekben) 3. Szervezeti és működési szabályzat (SzMSz) 4. Munkaterv (egy tanévre szólóan) 5. Intézményi minőségirányítási program 6. Házirend 7. Tanügyigazgatási dokumentáció 8. Gazdasági-pénzügyi dokumentáció 9. Munkaügyi dokumentáció