Campus-Lét a segítő aspektusából a Debreceni Egyetemen Berényi András DEMEK központvezető Műhelykonferencia 2010. december 03.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
 A felkereső ifjúsági munka gyűjtőfogalom, amely mindazon megközelítéseket magában foglalja, amelyek során az ifjúságsegítők, a fiatalokkal foglalkozók.
Advertisements

Önsegítő Angol Nyelvi Tanulókör
Ifi István ügyosztályvezető november 2 4. Esélyegyenlőség a fővárosi TISZK-ekben.
Ifjúsági Egészségnap április 7.. Célcsoport és célok •18-28 éves korosztály •A felsőoktatásban tanuló hallgatók •Egészségmagatartás fejlesztése.
MÉREI FERENC FŐVÁROSI PEDAGÓGIAI ÉS PÁLYAVÁLASZTÁSI TANÁCSADÓ INTÉZET 1088 BUDAPEST, VAS U TEL.: Április 29.Németh Margit A
Pályaorientáció: a fiatalok minőségi munkaerő követelményeinek biztosítása a munkaerőpiacon A pályaorientáció jelenlegi helyzetének és a jövőre vonatkozó.
A szociálpedagógus segítségnyújtásának formái a Kollégiumban
Pszichiátriai intézmények lakóinak felkészítése PÉF – Lélek-Hang Egyesület.
Határtalan Szív Alapítvány (Esztergom)
Munka - lakás - szabadidő egysége és szervezése pszichiátriai rehabilitáció gyakorlatában Dr. Pető Zoltán.
Szociálpedagógia szak (BA). A képzés célja: • olyan szociálpedagógusok képzése, • akik képesek a gyermek és ifjúsági korosztály • tanulási, szociális.
PALLÓ zárókonferencia BMK, január 30. A közművelődési intézmények szerepe és lehetőségei a felnőttképzésben Felnőttképzési információs és segítő.
TÁMOP / „Munkába lépés” A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. TÁMOP.
a látássérült emberekért
Egészségpszichológiai konzultációs szolgálat orvostanhallgatók számára
Missziónk A gyerekeket meg kell hallgatni és a felnőtteket segíteni kell abban, hogy erre képesek legyenek. A Kék Vonal minden munkatársa és önkéntese.
Leukó Ferenc Vezetői coaching.
TÁMOP / „Munkába lépés” A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. TÁMOP.
A bentlakásos intézmény, mint „Otthon”
Az osztály és az iskolapszichológus együttműködési lehetőségei Iskolapszichológusok Módszertani Bázisa Budapest, november 27.
A pszichiátriai ellátás szervezeti keretei
Egyetemi élethelyzetek – Campus-lét a Debreceni Egyetemen május 29. DAB Székház, Debrecen Thomas Mann u. 49. Hallgatói mobilitás a Debreceni Egyetemen.
Fesztiválozó egyetemisták Készítette: Buzinkay Nóra „Campus-lét” a Debreceni Egyetemen Műhelykonferencia
Márton Sándor: A Campus-lét online-survey válaszadóinak szocio-kulturális jellemzői „CAMPUS-LÉT” A DEBRECENI EGYETEMEN: CSOPORTOK ÉS CSOPORTKULTÚRÁK Műhelykonferencia.
Debrecen május 29. Prof. Dr. Szabó Ildikó Szocializáció az egyetemi csoportok és csoportkultúrák világában Egyetemi élethelyzetek. Campus-lét a Debreceni.
VERSENYKÉPES DEBRECENI EGYETEM Mentorszolgáltatás kialakításának lépései a Debreceni Egyetemen Juhász Béla Szilárd- DEMEK.
Mentorképzés a Debreceni Egyetemen
Bevezető előadás ANDRAGÓGIA IFJÚSÁGSEGÍTŐKNEK Az akkreditált, iskolai rendszerű, felsőfokú szakképzésben 1. előadás.
Dr. Szilágyi Klára Szent István Egyetem
1 Oktatás és iskolázottság – nemi egyenlőtlenségek konferencia Az előadás címe: A hátrányos helyzetűek oktatásban való részvétele gender szempontból (különös.
Fogd A Kezem Alapítvány
MENTORI MEGSEGÍTÉS A GÖLLESZ VIKTOR SPECIÁLIS SZAKISKOLÁBAN.
Óvodai és iskoláztatási támogatás lehetőségei és korlátai Herczog Mária TÁRKI - Világbank műhelykonferencia május 7. Novotel Hotel.
FELNŐTTKÉPZŐ SZERVEZETEK… Borsi Árpád főtitkárFVSZ Budapest, 2008.augusztus 27.
Közösségi Lelki Egészségfejlesztés - 1. ESZMECSERE
Miért fontos a komplex rehabilitáció az Európai Unió foglalkoztatáspolitikája szempontjából? Budapest, december 3.
KMRMK XXI. kerületi, XX.-XXIII. kerületi, XVIII.-XIX. kerületi Kirendeltsége Pályakezdő és Diplomás Álláskeresők Közvetítő Irodájának ügyfelei részére.
A fogyatékos emberek szükségletei a támogatott lakhatási formákban Siketvak személyek szükségletei F ogyatékos E mberek Sz ervezeteinek T anácsa – Királyhidi.
Resztoratív módszerek az iskolában
Az Európai Unió által társfinanszírozott projekt 1 Ikonok és Indexek Projekt (A felnőttképzés hozzáférésének fejlesztése Újpesten, különösen a halmozottan.
Dominó Általános Iskola magatartásmódosító programja
TÁMOP / „Munkába lépés” A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. TÁMOP.
Győr Pláza Magyar Máltai Szeretetszolgálat Egyesület „SzínStér” Szenvedélybetegek Alacsonyküszöbű Ellátása Győr.
Az alapvető művelődési igények meghatározói
A VISSZAÚT ÉPÍTŐKÖVEI Készítette: Balatoni Ágnes | Utcai Szociális Segítők Egyesülete |
Pedagógiai munka a Nevelési Tanácsadóban
Kompetencia bevezetésének tapasztalatai egy” integrált” 1. osztályban
TÁVMUNKA: ÚJ FOGLALKOZTATÁSI CÉLSZERŰSÉGEK VIDÉKEN.
Fogyatékosok gondozása
Innováció Intézményi fejlesztés Egyenlő hozzáférés
A nevelési program, mint a fejlesztés stratégiája
Család szerepe a szocializációban
Családbarát közintézmények Kopp Mária MD, PhD Kopp Mária MD, PhD Semmelweis Egyetem, Magatartástudományi Intézet Semmelweis Egyetem, Magatartástudományi.
Ifjúságügy: félúton?.
Inklúziós Pedagógiai Fejlesztések Központja
A SZÉLSŐJOBBOLDALI EGYETEMISTÁK MINT VIRTUÁLIS CSOPORT Sőrés Anett Egyetemi élethelyzetek – Campus-lét a Debreceni Egyetemen május 29., DAB Székház.
A 2014/2015 iskolai év pszichológusi tevékenységének beszámolója.
A reintegráció lehetőségei
„Ami a lelket megbetegíti, és ami meggyógyítja”. Miért? Bert Hellinger több évtizedes megfigyelései alapján azt vallja, nemcsak saját lelkünk rezdülései.
Duális képzés a Miskolci Egyetemen Dr. Gácsi Zoltán egyetemi tanár.
„FIGYELJÜNK EGYMÁSRA!” KOMPLEX MEGELŐZŐ, EGÉSZSÉG ÉS KOMPETENCIA FEJLESZTŐ MODELL PROGRAM a Szent József Gimnázium, Szakközépiskola és Kollégiumban Berényi.
Gyermek- és ifjúsági addiktológia a napi gyakorlatban, a fejlesztés lehetséges útjai Arany Zoltán SZKTT ESZI Dr. Farkasinszky Terézia Ifjúsági Drogcentrum.
A pályaorientációs konzultáció. A pályaorientáció fogalma: A pályaorientáció egy olyan folyamat, amely az igénybevevő egyéni igényeinek figyelembevételével.
Addiktológiai problémák és megoldások „Tágas városom kis lakásra cserélem II.”
A SEMMELWEIS ALUMNI IGAZGATÓSÁG MODERNIZÁLÁSA
„SZÜLŐI KLUB” – DÉLUTÁNI FOGLALKOZÁSOK
Győr Pláza Magyar Máltai Szeretetszolgálat Egyesület „SzínStér” Szenvedélybetegek Alacsonyküszöbű Ellátása Győr.
Szociálpedagógia BA szak, Nappali és levelező tagozat
Család – és Gyermekjóléti Központ
Szociális segítő a kollégiumokban
Előadás másolata:

Campus-Lét a segítő aspektusából a Debreceni Egyetemen Berényi András DEMEK központvezető Műhelykonferencia december 03.

A posztadoleszcencia fogalma I. A hallgatók jelentős része a posztadolens életszakaszban van. A fogalmat a fiatal felnőttkorra használják, amikor az egyén már nem gyermek, de még nem is igazán felnőtt. A szülőktől való leválása megkezdődött, de még nem ment végbe minden területen.

A posztadoleszcencia fogalma II. A leválás jelenti a jogi értelmében vett leválást, az elköltözést, kirepülést a fészekből, anyagi függetlenedést, az önálló döntéshozást. A leválás jelenti a jogi értelmében vett leválást, az elköltözést, kirepülést a fészekből, anyagi függetlenedést, az önálló döntéshozást. Az egyetemisták biológiailag érettek, jogilag felnőttek, de anyagilag még nem önállóak, nem önfenntartóak. Az egyetemisták biológiailag érettek, jogilag felnőttek, de anyagilag még nem önállóak, nem önfenntartóak. A képzés időszaka kitolódik, és a fiatalok egyre később vállalnak munkát. A képzés időszaka kitolódik, és a fiatalok egyre később vállalnak munkát.

Kiinduló helyzetkép I. A fiatalkor, ez a meghatározó életszakasz számos változással jár, amelyek közé a családtól való részleges elszakadás, az önálló, de mégis sajátos kötelékeknek engedelmeskedő életvitel megkezdése is beletartozik. Elköltözés a családtól, beilleszkedés egy új szociális környezetbe a felsőoktatási intézmény keretein belül. Kollégiumi élet, intim kapcsolatok építése. A fiatal felnőtt korosztály tagjai magukra maradnak az egyetemen.

Kiinduló helyzetkép II. Kultúrközi különbségek Anyagi problémák Anyagi problémák Növekvő hallgatói átlagéletkor Tanulási készségek hiánya osság Magányosság Legális és illegális szerhasználat Legális és illegális szerhasználat Súlyos pszichiátriai problémák Súlyos pszichiátriai problémák

A Mentálhigiénés Konzultáció tapasztalatai Leggyakrabban az alábbi problémákkal jelentkeztek a hallgatók: Leggyakrabban az alábbi problémákkal jelentkeztek a hallgatók: 1. Beilleszkedési problémák 2. Tanulási nehézségek 3. Párkapcsolati problémák 4. Addiktológiai problémák 5. Kapcsolatteremtési nehézségek 6. Életvezetési dilemmák

Közösségek, klubok kialakítása, szervezése Az egyéni konzultáció mellet, nagyon fontosnak tartjuk, hogy színes és változatos csoportos foglalkozásokat is. Az egyéni konzultáció mellet, nagyon fontosnak tartjuk, hogy színes és változatos csoportos foglalkozásokat is. A következő klubok működnek: A következő klubok működnek: Puzzle klub, Puzzle klub, Tatami klub, Tatami klub, Zene klub, Zene klub, Ablak klub Ablak klub Nekem senkim sincs klub Nekem senkim sincs klub

Tapasztalatok I. A mentálhigiénés problémák megoldásába a hozzátartozókat is be kell vonni. A szolgáltatások igénybevételének nincsenek adminisztratív feltételei, könnyebben fordulnak segítségért a fiatalok. Ha a segítői munkába kortársakat is be kell vonni, ez a hallgatók számára növeli a szolgáltatás elfogadottságát.

A program hatékonyságát növeli a multidiszciplináris megközelítés, hiszen a professzionális segítők és kortárssegítők közösen dolgoznak. A média különböző szintjeinek bevonásával a program népszerűsítése növelte a hallgatók érdeklődését a szolgáltatások iránt. Tapasztalatok II.

Jövőbeli tervek Honlap fejlesztés Felmérés a passzív státuszban lévő hallgatókkal kapcsolatban Felmérés az energia ital fogyasztási szokásokkal kapcsolatban Közösségi programok szervezése

K ö s z ö n ö m a f i g y e l m e t ! K ö s z ö n ö m a f i g y e l m e t ! Berényi András