Mi a COACHING? A COACHING angol eredetű szó, amely edzést jelent. Az üzleti életbe kb. 20 évvel ezelőtt került be, gyökerei a sport pszichológiából eredeztethetők.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Mire lehet/ne jó az iskola?
Advertisements

Coach az egészségügyben
A TESTÜLETI VEZETŐK ÉS TESTÜLETI TAGOK PROAKTIVITÁSÁNAK FEJLESZTÉSE (A FLOW ELMÉLET GYAKORLATI ALKALMAZÁSA A TESTÜLETI MUNKÁBAN) FLOW AKTIVITÁS EURÓPAI.
A Vállalkozásfejlesztési munkacsoport
Munka-magánélet egyensúlya- a vállalkozás, mint lehetséges megoldás
Látássérült munkavállalók és munkaadóik felkészítése Siketvakok Országos Egyesülete AMSZ LFR program Látássérült Személyek Foglalkozási Rehabilitációja.
Az ÉFOÉSZ Támogatott Lakhatási Programja
1 A „B oldalon” is vannak jó számok, avagy kivezetés a munka világából coaching segítségével Életutak – generációk – ünnepek Szakmai konferencia ISBN:
Minőségmenedzsment alapelvek
Leukó Ferenc Vezetői coaching.
Karrierfejlesztés lehetőségei és dilemmái
Tanuló (projekt)szervezet a Magyar Nemzeti Bankban
SZERVEZETFEJLESZTÉS Dr. Magura Ildikó.
Coaching a közigazgatásban
Érvelés, tárgyalás, meggyőzés
Önismeret Horváth Renáta.
Szervezetfejlesztés Töviskes Imre.
Készítette: Ovádi Réka Kovács Ildikó
 Megbízható, jó hírnévvel rendelkező cég  A munkaközvetítés és annak minden formája INGYENES!
Gyermekvédelmi politika I. Levelező tagozat 2008/09. tanév/őszi félév.
Rögtön megnézzük a részleteket…. Máz? Álarc? Nyomulás? Nem, ez a SZEMÉLYES MÁRKAÉPÍTÉS! Előadó : Dr. Serényi János, Értéktrend Consulting NYUGATMAGYARORSZÁGI.
Munkatársak minőség iránti elkötelezettsége a siker kulcsa Készítette: Taksonyi Bea és Horváth Viktória.
Péczeli Katalin előadása
Családi vállalkozás.
Fejlesztési, stratégiai útmutató
Robert Kaplan – David Norton: Balanced Scorecard
R. S. Kaplan, R. Cooper Költség és hatás Készítette: Kele Katalin Május 15.
Konfliktus Dr. Ternovszky Ferenc: Nemzetközi menedzsment európai szemmel BGF - Külkereskedelmi Főiskolai Kar Vállalkozások és Emberi Erőforrás Menedzsment.
Margitay – Mérnöketika KENŐPÉNZ ÉS KORRUPCIÓ 12. óra.
A COACHING, MINT SZEMÉLYRE SZABHATÓ FEJLESZTŐ MEGOLDÁS
A Dobbantó program Az előrelépés lehetősége diákoknak, szakiskoláknak Regionális tájékoztató napok szeptember 3-12.
Fogd A Kezem Alapítvány
A vezetők fejlesztése. Coaching.
A Stratégia értékelése, visszacsatolása
Leading Change A változás vezető szemmel. Hogyan lehet sikeresen levezetni egy változási folyamatot?
Szervezeti kultúra A szervezeti kultúrát meghatározó kategóriák
III.4. A VEZETŐ SZEREPE ”... tudomásunk szerint minden sikeres minőségi forradalom a felső menedzsment részvételével történt EGYETLEN KIVÉTELT sem ismerünk.”
A TANULÓ SZERVEZETEKRŐL
Minőség menedzsment 6.előadás
Változások menedzselése felsőfokon Készítette: Schalli Adrienn Dinya László.
Trénerek: Rehabilitáció - Érték - Változás (RÉV): Megváltozott munkaképességű személyek munkaerő-piaci helyzetének elősegítése érdekében történő rendszerszintű.
Resztoratív módszerek az iskolában
„Az igazi kérdés nem az, mennyit javultál tegnapi önmagadhoz képest, hanem, hogy milyen jól teszed a dolgod versenytársaidhoz képest.”
HALLGATÓI ELÉGEDETTSÉGI VIZSGÁLATOK A WJLF-EN A es tanév eredményei.
HOZOTT ANYAGBÓL DOLGOZUNK STYLIST -saját érdeklődés -modell -szemügyrevétel > ajánlás -elégedettség.
Virtuális mediáció? – Hagyományos és új mediációs módszerek
Az út………….. Gondolatok az executive coach képzés módszertana mentén
GRAFO-LIFE hatékony segítség a mindennapokban. GRAFO-LIFE A hétköznapokban felmerülő stressz- és krízishelyzetek három csoportba vezethetőek vissza: 1.
Motiváció.
Dr. Schiffer Csilla.  Negatív hatásai miatt (előítélet, félreértés, elutasítás) a címkézés elkerülése  Azok alapján való csoportba sorolás gyakori 
A TÁRSADALMI JÓL- LÉT KÉRDÉSEINEK ÖSSZEHASONLÍTÁSA EGYES SZOLGÁLTATÓ SZEKTOROKBAN Készítette: Folmegné Czirák Julianna
Dr. Schiffer Csilla: Kooperáció és koordináció
A BKF tudástranszfer modellje a
Coachinggal a sikeres nyelvtanulásért
Az autentikus motiváció feltételei a munkahelyen
Bemutatkozik az iskolapszichológus …
Az Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmények által nyújtott szolgáltatások fejlesztése a sajátos nevelési igényű gyermekek, tanulók együttnevelésének.
„A tanácsadás emberi oldala” – az érzelmi kompetencia jelentősége a tanácsadásban – Dr. Szabó Szilvia (PhD.) főiskolai docens, ZSKF elnökségi tag, HSZOSZ.
Belülről Vezetés “Egy teljes élmény magadért” 12 év – 50 csoport – 400 ember 12 év – 50 csoport – 400 ember A MEGÚJULÁS NAVIGÁTORA ÉLET ERŐ MŰHELY Cséffalvay.
Hálózatok Támogató, segítő szerepek az ifjúsági munkában.
Az üzletek operatív működtetése
Vállalatirányítási rendszerek bevezetése és tapasztalatai a KKV szektorban Oldal Zoltán vállalati tanácsadó Gy-M-S Kereskedelmi és Iparkamara KKV vezetők.
Országos nagykereskedelmi menedzser
Regionális és vállalati identitás az ellátási láncokban
12. óra Kenőpénz és korrupció.
Stratégiai emberierőforrás-fejlesztés
Stratégiai emberierőforrás-fejlesztés
Egészségügyi ellátás tárgyi és humán erőforrás feltételeinek szabályozása.
Urbánné Malomsoki Mónika
Hagyományos ökológiai tudás és
Előadás másolata:

Mi a COACHING? A COACHING angol eredetű szó, amely edzést jelent. Az üzleti életbe kb. 20 évvel ezelőtt került be, gyökerei a sport pszichológiából eredeztethetők. A leghatékonyabb edzői alapelveket ültette át a vezetői munkába, mint például az önállóság, az erősségek és az eredményesség hangsúlyozása.

A COACHING két személy között zajló fejlesztő kapcsolat A COACHING két személy között zajló fejlesztő kapcsolat. Mindig személyes jellegű, interaktív, erősen fókuszált folyamat, amely segít az egyénnek és a szervezetnek nagyobb elégedettséggel járó eredményeket gyorsabban elérni. A COACHING segítségével a vezető igényesebb célokat tűz ki, tevékenyebbé válik, megalapozottabb döntéseket hoz és jobban hasznosítja meglévő, természetes képességeit.

Melyek a fő jellemzői? Aktivitás Arról szól, hogyan léphetünk tovább. Tevékenységen alapszik, annak meghatározásán és áthidalásán, hogy hol tartunk és hová szeretnénk eljutni. A növekedésről szól: az élet összes aspektusáról egyéni és szervezeti szinten egyaránt.

Melyek a fő jellemzői? Folyamat: Akár egyéni, akár szervezeti szinten zajlik, támogatja a lehetőségek tisztázását, és arra összpontosít, hogyan lehet olyan célokat megvalósítani, amiről korábban álmodni sem mertünk.

Melyek a fő jellemzői? Szemlélet: A figyelmet a problémákról a lehetséges megoldásokra, a hiányokról az erősségekre és az elképzelt jövőre irányítja. Megtanít arra, hogy kapcsolatainkban az összhang keresését állítsuk előtérbe és megtapasztaljuk azt az örömöt, amelyet egy másik ember támogatása, fejlesztése jelenthet.

Melyek a fő jellemzői? Kapcsolat: A COACHING folyamatában figyelmet, megértést kap. Az üléseken sok olyan kérdés hangzik el, amely segít új szempontok szerint átgondolni egy adott témát. A COACH védett környezetet hoz létre, ahol megbízható támogatást kap céljai megvalósításához, erőforrásai összegyűjtéséhez, tehetsége kibontakoztatásához.

Hogyan működik? A COACHING-ban - a tréningekről eltérően - nincsenek előre kialakított és megadott megoldási módok. Kiindulópont a szerződés, melyet a COACH és az ügyfél/ügyfelek kötnek. Ez meghatározza és tartalmazza a célt, az ülések számát és tartalmát, a munkamódot és a díjazást. A vezetői COACHING ülés négyszemközt zajlik, fő tartalmi és etikai normái: a bizalom és a titoktartás.

Hogyan működik? A COACH a COACHING folyamán a katalizátor, a tükör, a moderátor. Visszajelez, alternatívákat mutat. De mindig érvényes: a kérdésekre, a problémákra az ügyfél önmaga dolgozza ki a számára legmegfelelőbb választ. A COACH kísér, ügyel az ellenállásokra és zavarokra, biztosítja a megtalált döntések konszenzusát.

Hogyan működik? Mindez ellentétes a hagyományosan vett tréningekkel: ott a tréner ad megoldási utakat és ezeket gyakoroltatja a résztvevőkkel. A COACHING-ban csak ritkán dolgoznak kész receptekkel - COACH és a kliens közösen, egyenrangúan dolgozik együtt.

COACHING kontextusok Ha COACHING-ról beszélünk az üzleti életben 3 alapvető kontextust érdemes megkülönböztetni: COACHING és felsővezető közti kapcsolat A hazánkban talán legismertebb COACHING kontextus, amikor személyes fejlesztés zajlik COACH és kliense között. Ez a vezetői COACHING. Az üléseken személyes kérdésekkel is foglalkozunk, amelyek gyakran bonyolultan beleszövődnek a szervezeti kérdésekbe. A COACHING folyamatában a teljes emberrel foglalkozunk

COACHING kontextusok COACH és a szervezet vagy egy szervezeti egység vezetőinek kapcsolata: Ebben az esetben egy szervezet vagy egy szervezeti egység vezetőinek nyújt támogatást egy vagy több COACH. Ezt hívják szervezeti COACH-nak. Ezt akkor szokták a cégek igényelni, ha abban érdekeltek, hogy COACHING kultúrát hozzanak létre. Vagy nehézségekkel szembesülnek egyéni, team, strukturális szinten, és olyan külső erőforrást keresnek, amely az emberek fejlesztésében jártas, képes útmutatást adni, problémáit megoldani és kibontani a tehetségeket.

COACHING kontextusok Vezető és beosztottja közötti fejlesztő kapcsolat A COACHING a modern vezető egyik legfontosabb eszköze, amellyel fejleszteni tudja munkatársait a munkakapcsolat minőségének javításához és a teljesítmény növeléséhez. Azok a szervezetek igénylik, amelyek vezetőiket COACH-csá akarják képezni.