Bolognai oklevél nyomtatása ETR-ből

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A magyar felsőoktatás.
Advertisements

Alapképzések kreditjeinek elismerése a mesterképzésben - a TTK-s megfontolások Dr. Varga Zsuzsa OKT egyetemi docens SZTE-TTIK.
Diplomát adó alapszakjaink:
Adatszolgáltatási igények kezelése
A tanári mesterszakról és a TÁMOP 3.1.5/A pályázatról Stéger Csilla OKM Felsőoktatási Főosztály Pécs, november 18.
Eötvös József Főiskola Baja Neveléstudományi Kar
Az informatikatanár képzés helyzete Informatika szakokat oktató intézmények képviselőinek találkozója, Szeged 2009, október Dr. Kovács Emőd dékánhelyettes.
A bolognai folyamat 2006 Magyar Bálint oktatási miniszter december 14.
Matl Gábor osztályvezető Diákhitel Központ Zrt. Budapest, július 10.
Tanügyi tapasztalatok és jövőkép IV. ETR konferencia Viszket Anita Budapest, január
A gyógypedagógus-képzés a bolognai folyamat tükrében
V. ETR konferencia április Fogalomrendszer: ETR & ETN Kodácsy Tamás etn at kodasoft.hu.
Hol található a Gépészmérnöki Kar?
Aktualitások a felsőoktatási felvételiben
ELTE Pedagógiai és Pszichológiai Kar, tanárképzés az ELTE-n
A felvételi eljárás intézmény specifikus részei november 29. Előadó: Papp Gabriella, Felvételi Irodavezető ELTE IK Nyílt Nap.
A bolognai folyamat és a felsőoktatási felvételi 2006 Előadó: Dr. Mang Béla felsőoktatási helyettes államtitkár.
Szeged, februárMakay Árpád1 Az oklevélmelléklet előállítása és az ETR Adatelőkészítés – magyar és angol oklevélmelléklet kiadása Makay Árpád egyetemi.
Szegedi Tudományegyetem Természettudományi és Informatikai Kar
Környezettudományi MSc A Szegedi Tudományegyetemen.
Szegedi Tudományegyetem Természettudományi és Informatikai Kar Nyílt Nap december 18. Tanulmányi és Információs Központ: Kongresszusi terem.
A BSC tantervek várható struktúrája szakok, képzések a hallgatóknál – ETR3 A hallgató jelentkezik a felvételi tájékoztatóban meghirdetett szakra, és felveszik.
Tanári mesterszakok Felvételi eljárás Bartáné Kustár Katalin
Bölcsészettudományi Kar
Az alapképzések bevezetésének tapasztalatai
Mesterképzés az EKF-en
„Tanár leszek!” Hogyan tovább?
Pontszámítás BSc,osztatlan képzések és felsőfokú szakképzések esetén, 2011 Nagy Pontszámítási Nap Felvételi összpontszám ( pont): -Tanulmányi.
Készítette:Keresztes Katalin Borbála KEKOAAF.PTE II. éves szabad bölcsészet szakos hallgató Óra: Kommunikáció az egyetemen Oktató:Viszket Anita
A megújuló tanárképzés
Bologna mottója: A tudás nem ismer határokat. Bologna mottója: A tudás nem ismer határokat.
Képzések a pécsi bölcsészkaron
Pázmány Péter Katolikus Egyetem Angol-Amerikai Intézet
Tájékoztató Tájékoztató a BA/BSc képzésekben résztvevő hallgatóknak a szakirány választás, a tanári mesterképzésbe való belépés feltételeiről és lehetőségeiről.
FRANCIA NYELV, IRODALOM ÉS KULTÚRA MESTERKÉPZÉSI SZAK.
Konferencia január 25.SZTE, Homor, Makay1 BA/Bsc tantervi struktúrák a Szegedi Tudományegyetemen Dr. Homor Géza, Dr. Makay Árpád.
A FIR-es statisztikára épülő intézményi finanszírozási kimutatási rendszer tervezése Szegedi Tudományegyetem Dr. Varga Zsuzsanna,
Támogatási idő adatok az ETR-ben Burányi Péter DEXTER.
LEGYÉL TANÍTÓ!.
Bölcsész mesterképzések – kitörési pontok és az akkreditációs folyamat tanulságai Dr. Brenner Koloman ELTE BTK dékáni megbízott.
ETR generáció váltás Tanterv konverzió előkészítés Tanterv konverzió (ösvényesítés)
A bolognai rendszer Jogszabályok: 2005.CXXIX
Szakképzési programok kidolgozása az FSZ szakképesítésekhez
P E D A G Ó G I A I K A R. Alapképzési (BA) s z a k o k Nappali tagozat SzakKöltségtérítésKépzési idő (félév) Andragógia Ft6 Gyógypedagógia 110.
Jankovits László egyetemi docens PTE BTK
TANÁRKÉPZÉS A BOLOGNAI RENDSZERBEN Gaál István DE TEK oktatási és tanárképzési elnökhelyettes.
Fejlesztések, változások a Neptun rendszerben
Az ELTE-TTK BSc szakjai, szakirányai, tervezett mesterszakok
TÁMOP /1/A Interdiszciplináris és komplex megközelítésű digitális tananyagfejlesztés a természettudományi képzési terület alapszakjaihoz.
Projekt megnevezése: Felsőoktatási szolgáltatások rendszerszintű fejlesztése 2. ütem (TÁMOP / ) FIR Fórum – június 12. HÖSZ rendszer.
BA Szakirány-választás Határidő (hétfő) 8 órától (vasárnap) 24 óráig!
Projekt megnevezése: Felsőoktatási szolgáltatások rendszerszintű fejlesztése 2. ütem (TÁMOP / ). Automatizmusok a HÖSZ rendszerben Köblös.
A tanárképzés szerkezete
FIR fejlesztések, változások november. Új verzió változásai Novemberi verzióval új FIR 4.0 xsd én kerül élesítésre 24-előtt verzió kihelyezés.
Alapszakon belüli 50 kredites modulok választása
FELVÉTELI 2015 SZIE-ABPK JÁSZBERÉNY.
A Bologna-folyamat második ciklusa Gaál Zoltán, Molnár Károly, Sima Dezső FFK, dec. 2-3.
SZTE Egyetemi Tavasz TÁJÉKOZTATÓ A KÉTCIKLUSÚ KÉPZÉSRŐL Dr. Szendrei Mária Szegedi Tudományegyetem Bolyai Intézete.
DE Bölcsészettudományi Kar március 10. Bartáné Kustár Katalin tanulmányi osztályvezető.
Szakirányválasztás Lengyel Ágnes ELTE Pedagogikum Központ Oktatásszervezési és Tanulmányi Főosztály Szakirányválasztással kapcsolatos tájékoztató – pedagógia.
Kari tájékoztató Bölcsészettudományi Kar Debreceni Egyetem
A képzés szeptemberében indul!
Szegedi Tudományegyetem Természettudományi és Informatikai Kar
Gál Ferenc Főiskola Pedagógiai Kar
PANNON EGYETEM VEGYÉSZ MESTERSZAK.
Tanári mesterszakok Felvételi eljárás Bartáné Kustár Katalin
HÖSZ rendszer fejlesztések
A felvételi eljárás intézmény specifikus részei
A könyvtárostanári képzési lehetőségekről
Bartáné Kustár Katalin tanulmányi osztályvezető
Előadás másolata:

Bolognai oklevél nyomtatása ETR-ből Racskó Tamás SZTE ESZK 2009. 06. 02.

A bolognai oklevél szerkezete Törzsrész: Személyi adatok (név; születési hely, idő, név) Intézmény (név, OM-azonosító) Szak (megnevezés, képzési idő) Záróvizsga (határozati dátum) Szakképzettség Oklevél egyéb adat (minősítés, sorszám, dátum) Előző bizonyítvány [FSZ*, SZI**: intézmény (OM-az., név), tanulmányi idő*, szakkép(esítés*/zettség**), oklevél** (fokozat, sorszám, dátum)] Doktori cím rövidítése (ilyennel járó mesterfokozatnál) Közös képzés (intézménynevek, ezek közül a tanulmányi adminisztrációt végző intézmény neve) Záradékok: Önálló szakképzettséget nem eredményező szakirány, specializáció, szakterület, sportág Tanári modul Tanítói műveltségi terület Kreditbeszámítás Képzés és záróvizsga nyelve Jogelőd felsőoktatási intézmény (megnevezés, dátum) Másodlat (törzslapszám) Egy A/4-es lap előoldala: törzsrész + az 1. záradék hátoldala: 2–6. záradék (több nem lehet) 2009.06.02 Bolognai oklevél nyomtatása (Racskó Tamás, SZTE ESZK)

Kkk és az oklevél (BA/BSc) ETR-szak ETR-szakirány (ösvény, becsatolt kpr). Kkk Oklevél Szak  Szak Önálló szakképzettséget adó szakirány Szakképzettség  „Nem önálló” szakirány Specializáció 1. záradék  Sportág Stb. „Tanári” szakirány 2. záradék  2009.06.02 Bolognai oklevél nyomtatása (Racskó Tamás, SZTE ESZK)

Szakképzettségek elnevezése (kkk ) Nem képezzük automatikusan, mert: Az ETR-ben nem különíthető el az önálló szakképzettséget adó és nem adó szakirány, ugyanakkor Képzése olyan heterogén, hogy igen nehezen algoritmizálható: Szak neve (kis változással): pl. fizikus (← fizika alapszak) Szak + „megjelölve a szakirányt” / „megjelölve a sportágat” / „megjelölve a nyelvet” Szak + „zárójelben megjelölve a szakirányt” Szak + „… szakirányon”, pl. gyógypedagógus, értelmileg akadályozottak pedagógiája szakirányon (← gyógypedagógia alapszak) „…” + szak: pl. klasszikus zongora előadóművész (← előadóművészet alapszak) Szak + „szakos …”: pl. mozgókép szakos vágó (← mozgókép alapszak) A szakirányok neve egymástól független és nem utal a szakra, pl. ápoló / dietetikus / gyógytornász / mentőtiszt / szülésznő (← ápolás és betegellátás alapszak) Egyéb, összetett, pl. nemzetiségi tanító [zárójelben megjelölve a nemzetiségi (horvát, német, román, szerb, szlovák, szlovén) nyelvet, illetve a cigány-roma képzési irányultságot] (← tanító alapszak) Kettős szakképzettség is lehet Ezért a szöveges diplomabejegyzést jelenítjük meg (max. 37 + 80 karakter hosszan) 2009.06.02 Bolognai oklevél nyomtatása (Racskó Tamás, SZTE ESZK)

Adatok karbantarthatósága Úgy definiáltuk, hogy az adatok helyben karbantarthatók legyenek, ne kelljen hozzájuk az ETR-üzemeltetés: Szak : Akkreditáció modul Behívott kpr.-ek : Tantervező modul Minden egyéb : Munkaasztal modul Adatok / Személyes adatok Képzések / szak Diploma / Záróvizsga Diploma / Diploma Angol fordítás ugyanitt, valamint a Nyelvelő modulban Nehezen karbantarthatók a behívott kpr.-ek, ha zároltak, ezért induláskor az oklevélbeli megnevezéseket stb. az ETR-üzemeltetés beviszi, ha az adatokat megkapjuk Excel-táblában (kpr.-rövidítésekkel azonosítva). 2009.06.02 Bolognai oklevél nyomtatása (Racskó Tamás, SZTE ESZK)

Törzsadat-karbantartás Akkreditáció modul Megnevezés (+ BA / BSc …) Oklevél szintje Tanulmányi idő Nyelv Szakirányok Szakok 2009.06.02 Bolognai oklevél nyomtatása (Racskó Tamás, SZTE ESZK)

Törzsadat-karbantartás Tantervező modul Behívható kpr.-ek, amelyek a záradékban jelenhetnek meg „Oklevélben” megnevezés Képzési szint Képzés típusa: Tanárképes → 2. záradék Más → 1. záradék 2009.06.02 Bolognai oklevél nyomtatása (Racskó Tamás, SZTE ESZK)

Személyi adatok karbantartása Munkaasztal modul Személynév: Vezetéknév Keresztnév Előtag Születési név Születési hely Ország Város Születési idő 2009.06.02 Bolognai oklevél nyomtatása (Racskó Tamás, SZTE ESZK)

Záradékadatok karbantartása Munkaasztal modul Szakhoz kapcsolva Lehet diploma kiadása előtt [ Tul.] Dinamikus tulajdonságok „DIPL1: szakirány, spec”: Becsatolt, azonos szintű nem tanárképes kis kpr-ek Akkreditációs szakirányok „Ösvényes specializáció” DTL ?? Második szakosodás „DIPL2: tanári modul” Becsatolt, azonos szintű tanárképes kis kpr-ek „DIPL3: tanítói műveltségterület” „DIPL4a: kreditet adó intézmény” Szabad szöveg, csak egy lehet „DIPL4b: beszámított kredit” Szám, csak egy lehet 2009.06.02 Bolognai oklevél nyomtatása (Racskó Tamás, SZTE ESZK)

Záróvizsgaadatok karbantartása Munkaasztal modul „Adatai” fül Sikeres  „Értékelés” fül Dátum „Kapcs. szak-törzslapok” Ua. mint az oklevélnél [! Kiértékel] gomb Adatok átvitele a szak-törzslapra 2009.06.02 Bolognai oklevél nyomtatása (Racskó Tamás, SZTE ESZK)

Oklevél törzsadatainak karbantartása Munkaasztal modul Oklevél száma Kiállítás dátuma Diplomabejegyzés (max. 37+80 karakter) Eredmény (max. 36 karakter) Kapcs. szak-törzslapok záróvizsga kapcsolata szak→akkreditált szak kapcsolata 2009.06.02 Bolognai oklevél nyomtatása (Racskó Tamás, SZTE ESZK)

Bolognai oklevél nyomtatása (Racskó Tamás, SZTE ESZK) Diploma fülről [Infó] gomb → „Oklevél (bolognai) nyomtatása  PDF megjelenítés A hallgató kiadható oklevelei Csak saját karosak Csak bolognaiak Csak ha minden adat töltött Azonosító: dátum / szint / szám / diplomabejegyzés Nyelv: magyar / angol Másodlat : igen / nem Záradékok megjelenését a megf. DTL szabja meg 2009.06.02 Bolognai oklevél nyomtatása (Racskó Tamás, SZTE ESZK)

Miért nem választható a diploma a nyomtatáskor? Nem a kívánt kezelési kör van kiválasztva Oklevél adatai hiányosak: Oklevélszám, diplomabejegyzés, dátum, eredmény Záróvizsga nincs az oklevélhez kapcsolva azonos szak-törzslapon keresztül Záróvizsga adatai hiányosak: Adatai fül / Sikeres pipa Értékelés fül / Dátum Nem kapcsolódik akkreditált szak az oklevélhez Kapcs. szak-törzslap → ETR-es szak → akkreditált szak A kapcsolódó akkreditált szak oklevélszintje nem megfelelő 2009.06.02 Bolognai oklevél nyomtatása (Racskó Tamás, SZTE ESZK)

Bolognai oklevél nyomtatása (Racskó Tamás, SZTE ESZK) Miért nem választható szakirány, specializáció, tanári modul a DTL-ben? Nincs kitöltve az akkreditációs szakirány az Akkreditáció modulban vagy Nincs a szakhoz becsatolva a megfelelő kis kpr. A becsatolt kis kpr. Oklevélbeli megnevezése üres Szintje nem megfelelő Típusa nem megfelelő: szakirány-specializáció esetén nem lehet ‘tanárképes’, tanári modul esetén ‘tanárképes’ legyen Rossz jelzők: nem lehet behívó, egyéb típusú, virtuális Nincs ‘használatban’ Esetleg: Nincs megadva az „ösvényes specializáció” DTL az Akkreditáció modulban 2009.06.02 Bolognai oklevél nyomtatása (Racskó Tamás, SZTE ESZK)

A figyelmüket köszönöm További kérdések esetén állok rendelkezésükre telefonon: 67-68, ill. személyesen a heti ETR-fogadóórán: Hétfőnként 15–16 között a helpdeszken (ESZK 21. szoba)