A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. TÁMOP-4.1.2-08/1/A-2009-0030 Interdiszciplináris.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Alapképzések kreditjeinek elismerése a mesterképzésben - a TTK-s megfontolások Dr. Varga Zsuzsa OKT egyetemi docens SZTE-TTIK.
Advertisements

TÁMOP /1/A Interdiszciplináris és komplex megközelítésű digitális tananyagfejlesztés a természettudományi képzési terület alapszakjaihoz.
TÁMOP / „Munkába lépés” A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. TÁMOP.
Felsőoktatási menedzsment MA Felsőoktatás Nyilvánossága Konferencia november 17. dr. Princzinger Péter.
LKG–HEFOP Szakmai Nap, / Kompetensek leszünk!? Bánhegyesi Zoltán Leövey Klára Gimnázium
Természettudományi kkk-k Erostyák J. (PTE) – Kiss F. (NYF) – Mezősi G. (SZTE) – Varga Zs. (SZTE)
„ÚTRAVALÓK” Molnár Mónika DUF. •Tuning Tervezési Formanyomtatvány –Modulprogram –Fejlesztendő kompetenciák –Tanulási eredmények –Oktatási-tanulási tevékenységek.
NYELVI KÉPZÉS AZ ÓBUDAI EGYETEMEN Elfogadta a Rektori Tanács
Szent István Egyetem Gépészmérnöki Kar Településüzemeltető Szakirányú továbbképzési szak /szakmérnöki képzés/
TÁMOP / „Munkába lépés” A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. TÁMOP.
Mérnökképzés a XXI. század elején Jobbágy Ákos oktatási igazgató BME.
Műszaki és informatikai képzési terület jelentkezés és felvételi követelmények Dr. Bakos Károly szakmai főtanácsadó OKM.
Az ELTE-TTK BSc szakjai, szakirányai, tervezett mesterszakok
Eötvös Loránd Tudományegyetem Természettudományi Kar
Természettudományok és műszaki tudományok területén végzett diplomások száma a éve korcsoportban 1000 főre számolva 2010-re az EU-ban 15 %-os növekedést.
INFOTÁRS A Társadalomtudományi és Informatikai Kar közös projektje.
A bolognai folyamat – Párizs: Sorbonne-i Nyilatkozat Franciaország, Egyesült Királyság, Olaszország, Németország  hallgatói és oktatói mobilitás.
Szegedi Tudományegyetem Természettudományi és Informatikai Kar
Kalmár László  Informatikai Tanszékcsoport, Főépület 2000-nél több informatikus hallgató.
Vegyész és kémiatanár mesterképzések
Környezettudományi MSc A Szegedi Tudományegyetemen.
Szegedi Tudományegyetem Természettudományi és Informatikai Kar Nyílt Nap december 18. Tanulmányi és Információs Központ: Kongresszusi terem.
Molekuláris Bionika.
Szegedi Tudományegyetem Természettudományi és Informatikai Kar Nyílt Nap december 17. Szeged, TIK.
Anyagmérnöki Alapszak
Az alapképzések bevezetésének tapasztalatai
Mesterképzés az EKF-en
Mesterképzés az EKF-en
A pedagógiai értékelés „tantárgy” megvalósítása a Mérnöktanár-képzésben a Széchenyi István Egyetemen Dr. Nagy Tamás főiskolai docens május 31.
ISKOLAI MENTOR SZAKIRÁNYÚ TOVÁBBKÉPZÉSI SZAK
A megújuló tanárképzés
Képzések a pécsi bölcsészkaron
Pázmány Péter Katolikus Egyetem Angol-Amerikai Intézet
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. Pannon Egyetem Georgikon Kar Szegedi Tudományegyetem.
Radnainé Gyöngyös Zsuzsanna egyetemi docens tanszékvezető
Biomérnök alapszak (BSc)
Környezettan alapszak (BSc)
FRANCIA NYELV, IRODALOM ÉS KULTÚRA MESTERKÉPZÉSI SZAK.
A dráma- és színházismeret-tanár képzési és kimeneti követelményei
A bolognai rendszer Jogszabályok: 2005.CXXIX
Kétciklusú képzés a műszaki felsőoktatásban Jobbágy Ákos Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem, BME.
DEBRECENI EGYETEM TTK Felvettek ban nappali tagozatra Diplomát kapott 2009.juniusban MSc-re felvett júliusban TTK BSc-ről összesenMSc-re.
Tanárképzés a Debreceni Egyetemen Prof. Dr. Gaál István Prof. Dr. Gaál István TEK oktatási és tanárképzésielnökhelyettes
Az ELTE-TTK BSc szakjai, szakirányai, tervezett mesterszakok
Program Péceli Gábor rektor köszöntő beszéde
TÁMOP /1/A Interdiszciplináris és komplex megközelítésű digitális tananyagfejlesztés a természettudományi képzési terület alapszakjaihoz.
TÁMOP /1/A Interdiszciplináris és komplex megközelítésű digitális tananyagfejlesztés a természettudományi képzési terület alapszakjaihoz.
TÁMOP /1/A Interdiszciplináris és komplex megközelítésű digitális tananyagfejlesztés a természettudományi képzési terület alapszakjaihoz.
A felsőoktatási képesítési keret tervezete és megvalósulása Magyarországon Derényi András.
Természettudományi KKK-k elemzésének tapasztalatai Erostyák J. (PTE) – Kiss F. (NYF) – Mezősi G. (SZTE) – Varga Zs. (SZTE)
Levelező képzés Beiratkozás szeptember 30..
Földrajzoktatás a Debreceni Egyetemen és jogelődjén, a Kossuth Lajos Tudományegyetemen 1990-től napjainkig Kerényi Attila Debrecen november 14.
Szaktanári Segédlet Tananyagfejlesztés A TÁMOP /2 projekt keretein belül.
A Bologna-folyamat második ciklusa Gaál Zoltán, Molnár Károly, Sima Dezső FFK, dec. 2-3.
1 Eötvös Loránd Tudományegyetem Kémiai Tanszékcsoport Vegyész szak.
1 Eötvös Loránd Tudományegyetem Kémiai Tanszékcsoport Nyílt nap január 23. Kémiatanári szak.
A környezettudományi képzés az ELTE-n, együttműködési lehetőségek
Környezettudomány mesterszak (MSc) Analitikai, Környezettudományi és Limnológiai Intézet Pannon Egyetem, Mérnöki Kar.
TÁMOP A/1-11/1 Tananyag általános formai és tartalmi előírásai, valamint az önellenőrzés és teszt szerkesztési, publikálási lehetőségei a CooSpace-ben.
1. Logisztikai menedzsment mesterképzési szak  A szak indítása: 2011  Végzettség: okleveles logisztikai menedzser  Képzési idő: 4 félév  Jelentkezési.
NYELVI KÉPZÉS AZ ÓBUDAI EGYETEMEN Elfogadta a Rektori Tanács
ÉRETTSÉGI VIZSGA A XÁNTUSBAN A XÁNTUSBAN Fehérvizi Judit közismereti igazgató helyettes.
A képzés szeptemberében indul!
Szegedi Tudományegyetem Természettudományi és Informatikai Kar
Eötvös Loránd Tudományegyetem
TÁJÉKOZTATÓ A KÉTSZINTŰ ÉRETTSÉGI VIZSGÁRÓL
TÁJÉKOZTATÓ A KÉTSZINTŰ ÉRETTSÉGI VIZSGÁRÓL
PANNON EGYETEM KÉMIA ALAPSZAK.
PANNON EGYETEM VEGYÉSZ MESTERSZAK.
TÁJÉKOZTATÓ A FAKULTÁCIÓ VÁLASZTÁSHOZ
Előadás másolata:

A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. TÁMOP /1/A Interdiszciplináris és komplex megközelítésű digitális tananyagfejlesztés a természettudományi képzési terület alapszakjaihoz Projekt konferencia, Debrecen–Nyíregyháza, október 1–2. A PTE TTK hat alapszakjának rövid áttekintése a többciklusú képzés szempontjából Erostyák János – Fábián Szabolcs Ákos

Bevezető gondolatok  1088–1999–2006–?  EEFT (46 ország)  “Szép” elvek  Kötelező feladat  Magyar megvalósítás  Pécs TTK 2006/07 2 A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. TÁMOP /1/A

A ciklusos képzés kialakítása 3 A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. TÁMOP /1/A szintszakok száma felsőfokú szakképzés3 alapképzés10 mesterképzés7+1 szakirányú továbbképzés4 doktori programok4

Fejlesztendő területek  Ismeret  Képességek  Attitűdök 4 A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. TÁMOP /1/A

Learning outcomes  “… olyan biológusok képzése, akik természettudományos, matematikai, kémiai, fizikai és informatikai alapismereteik birtokában képesek a biológia legfontosabb összefüggéseinek az elemzésére, új biológiai ismeretek megszerzésére. Ismerik tudományterületükön a legfontosabb kutatási módszereket. Gyakorlati és laboratóriumi ismereteik alapján alkalmasak biológiai feladatok megtervezésére, megoldására és értékelésére, továbbá kello ̋ mélységu ̋ elméleti ismeretekkel rendelkeznek a képzés második ciklusban történo ̋ folytatásához.”

Learning outcomes  “... olyan geográfusok képzése, akik korszeru ̋ természettudományos szemléletmódjuk, valamint idegen nyelvtudásuk birtokában képesek a szakterületükön önálló ismeretszerzésre. Elsajátítják a természeti, társadalmi-gazdasági és települési környezet megértéséhez szükséges elméleti és módszertani alapokat, ismereteket szereznek a környezet mu ̋ ködéséro ̋ l, a természeti és társadalmi-gazdasági környezetro ̋ l. Továbbá kello ̋ mélységu ̋ elméleti ismeretekkel rendelkeznek a képzés második ciklusban történo ̋ folytatásához.”

KKK törzsanyag kreditek 7 A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. TÁMOP /1/A Szak Alapozó ismeretek Szakmai törzsanyag Differenciált szakmai ismeretek MinMaxMinMaxMinMax Biológia Fizika Földrajz Kémia Környezettan Matematika

Input/output szak (BSc nappali) felvett hallgatók száma (fő) végzett hallgatók száma (fő) biológia fizika földrajz kémia környezettan matematika232774

Alapképzés kialakítása  5=3+2 (fizika)  5≈3 (biológia, földrajz)  4≈3 (kémia, matematika) 9 A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. TÁMOP /1/A

Alapozó kurzusok ISMERETKÖRÖK ÉRINTETT SZAKOK MATEMATIKA6 INFORMATIKA6 FIZIKA4 EU ISMERETEK4 KÉMIA3 BIOLÓGIA3 ÁLTALÁNOS GAZDASÁGI- ÉS MENEDZSMENT ISMERETEK3 MINŐSÉGÜGYI- ÉS KÖRNYEZETÜGYI ISMERETEK3 TERMÉSZETTUDOMÁNYI ALAPISMERETEK2 FÖLDTUDOMÁNY1 ELEKTRONIKA1 KÖZISMERET1 KÖZGAZDASÁGTAN1 SZOCIOLÓGIA1 DEMOGRÁFIA1 FÖLDTAN1 TERMÉSZETFÖLDRAJZ1

11 A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. TÁMOP /1/A Szakirányok 11 szakszakirány biológia biológus kutató kísérletes biológia szupraindividuális tanári fizika fizikus informatikus fizika tanári földrajz település- és területfejlesztés turizmus táj- és környezetföldrajz térképészet- és geoinformatika tanári kémia vegyész VFLOP tanári környezettan környezetkutató tanári matematika szakirány nélkül tanári

Földrajz modulismeretekkredit alap (41) természettudományi6 társadalomtudományi6 földtudományi17 földrajzi12 törzs (59) természetföldrajzi17 társadalomföldrajzi18 regionális földrajz24 differenciált (90) szakirány33 tanári10 kötelezően választható27 szakdolgozat10 szabadon választható10

A kredit (ECTS)  “… a tanulmányi teljesítmények értékelésére, mérésére, leírására és összehasonlítására szolgál. Maguk a kreditek valamely tanulási eredmény eléréséhez és a hozzájuk kapcsolódó munkaterhelés teljesítéséhez szükséges tanulmányi munkamennyiségének kifejezésére szolgáló méro ̋ számok. A kreditek és a szintek a tanulmányi munkamennyiség megjelenítésére és mérésére szolgáló eszközök… ”  1 ECTS-kredit = 30 hallgatói munkaóra  45 min = 1 kr  hallgatói munkaterhelés ≠ kredit 13 A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. TÁMOP /1/A

BSc v.1.2  Miért? Hogyan?  Az előfeltételi rendszerek egyszerűsítése (előfeltételek eltörlése)  A szigorlatok eltörlése  A vizsgák számának csökkentése  A szemeszterek közötti egyenletesebb kreditterhelés kialakítása 14 A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. TÁMOP /1/A

Oktatás- és tanulásszervezés  Hagyományos alapokon  IT (COOSPACE, MOODLE)  VIZSGA/KOLLOKVIUM  Ki a jó oktató?  Hogyan mérhető ez?  Impaktok bűvölete 15 A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. TÁMOP /1/A

A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. TÁMOP /1/A Interdiszciplináris és komplex megközelítésű digitális tananyagfejlesztés a természettudományi képzési terület alapszakjaihoz Projekt konferencia, Debrecen–Nyíregyháza, október 1–2. Köszönjük a figyelmet!