Honlapelemzés. miért?  tanulmányok  tapasztalatszerzés  előkészítő munkálatok: honlaptervezés  fejlődés.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Klaszterportál, adatbázis DDOP számú pályázat záró rendezvénye Pécs, június 30.
Advertisements

Europass önéletrajz.
Valóban azt látjuk, ami a retinára vetül? Dr. Kosztyánné Mátrai Rita Eötvös Loránd Tudományegyetem, Bölcsészettudományi Kar, Informatika Tanszék.
Zoological Record adatbázis bemutatása A Web of Knowledge platformon Tóth Szász Enikő
BPS Web 2.0 Felhasználói kézikönyv. A szerkesztő főoldala A bejelentkezett felhasználóA szerkesztő főmenürendszere Stílusformázások Nyelv- és nézetváltás.
Szöveg feldolgozása Fontok használata.
Tudástár informatika digitális tananyagok linkgyűjteménye
 A Web, kezdeti időszakában csak a szöveges file-okat kezelte.  Ma teljes körű multimédia szolgáltatásokat nyújt  Filmet,  Zenét,  Képeket nézhet.
Webshop Tuning - Szép Roland Mi az a Webshop Tuning?
Onlinemarketing.hu Kft. A Magyar Online Hirdetési Adatbázis rövid bemutatása. Készítette az Onlinemarketing.hu Kft.
CENTROSZET Szakképzés-szervezési Nonprofit Kft TÁMOP /1-2F KMOP-4.1.1/A Szoftverfejlesztés eredményei Közös szervezetmenedzsment.
2010/2011.Huszár István1. dia Weboldalak tervezése II. (X)HTML.
Készítette: Madaras László János ÜK/N/III.
Fekete Zsombor ÉMRTK Távháló Workshop 2001 szeptember 21.
Böngészők Internet Explorer Mozilla Firefox
2009. április 3. Ficzkó Ildikó Honlapelemzés április 3. Ficzkó Ildikó
Internetes böngészőprogram használata, beállításai
Eszterházy Károly Főiskola ─ Médiainformatika Intézet HTML (HiperText Mark-Up Language) HTML leírónyelvvel írjuk le, hogy a weboldal elemei (képek, szöveg,
HTML (HiperText Mark-Up Language)
A Merlin Színház honlapjának bemutatása Tartalom és forma.
Böngésző programok (Böngészés).
Debrecen, március 27. Internet Fiesta 2008 Könyvtárak akadálymentesítése az Interneten Internet Fiesta 2008 Debrecen, március 27.
Buris Katalin V. földrajz - informatika
Információ és kommunikáció Szilágyi András. Követelmények A cd-n az anyag a következő részeket fedte le: Kliensprogramok, letöltés-vezérlők Kliensprogramok,
Ergonómiai elvek prezentáció készítésekor
Már megint egy új fizikakönyv?! Kell? –Sok a baj (amúgy is...) Miért is kell? –Hogy segítsen! Milyen kell? –Szeretnivaló-érdekes, –Mozgalmas-színes, –Egyszerű.
Az internetes keresőkben a felhasználó az őt érdeklő szavakra, adatokra kereshet rá egy általában egyszerű oldalon, egy beviteli mező és egyéb szűrési.
Az internetről.
Készítette: Gocsál Ákos, Gocsál Klára, Fehér Péter 1 A program megvalósulását az Apertus Közalapítvány támogatta. Internet az oktatásban – taneszközök.
Kulturális honlapok minősége A MINERVA Projekt minőségi alapelvei.
Weboldalak tervezése (X)HTML.
Honlapszerkesztés, weblapszerkesztés
Support.ebsco.com Oktatóprogram Cikk olvasása az EBSCOhost felületen.
Tanulási útmutató Tanulási Útmutató Az Észak-magyarországi Regionális Távoktatási Központ által a TÁVHÁLÓ projektben kifejlesztett e-learning környezethez.
Football Club webes arculata, azaz egy hivatalos klub honlapjának felépítése Készítette: Kiss László Balázs.
Az m70.hu regisztrációs folyamatát követheti végig illusztrálva – klikkeivel. Minden kattintásra változik a kép, beúszik a magyarázó szöveg. Két dia között.
APRÓSÁG Specifikus apróhirdetési oldal
Az NVU webszerkesztő program
Lap.hu oldalak dinamizálása Lap.hu találkozó – május 14.
Az internetes keresési módszerek
Első lépések a szövegszerkesztő használatában
Az m70.hu regisztrációs folyamatát követheti végig illusztrálva – klikkeivel. Minden kattintásra változik a kép, beúszik a magyarázó szöveg. Két dia között.
„KULTURÁLIS HONLAPJAINK MINŐSÉGE – EURÓPAI SZEMMEL” Honlapnézőben: megyei könyvtáraink az interneten (Fejős László) Műhelykonferencia az Országos Széchényi.
14. Szóbeli középszintű informatika tétel:
Az Office 2007 új grafikus felülete
A MEK2.0 magyar digitális könyvtári alkalmazása - eleMEK Moldován István OSZK MEK osztály ”Networkshop” Pécs, április
Készítette: Derecskei Nikolett
A böngészőprogram használata. A böngészők értelmezik a html nyelvet, a javascript kódokat és a php kódokat is. Majd ezeket lefuttatja, és azok alapján.
A web site minősítése Források: Bokor Péter szakdolgozata (2002) és a benne megadott hivatkozások: Dotkom Internet Consulting: Üzleti weboldalak elemzése,
Grafikus programozás Készítette: Csernok László
Kedvenc szerkesztő szoftverem: WORD Készítette: BODOR PÉTER Felkészítő tanár: RAVASZ IMRÉNÉ Iskola: HERENDI NÉMET NEMZETISÉGI NYELVOKTATÓ ÁLTALÁNOS ISKOLA.
Keresés fajtái Matching (szabadszavas)
Pedagógiai Információ források
Előadássorozat a Független Pedagógiai Intézetben fupi.hu Az internet: miért, hogyan? 2 / 10. Csada Péter Csada Bt. cspc.hu.
AVI PORTÁL (blog) Webes megjelenés fő helyen Egy oldal az anyagvizsgálók érdekében SzakMap.
1.Gyógyszeripari kommunikáció célcsoportja 2.Direkt mail és mérési lehetőségei 3.Direkt és alapfogalmak 4.Direkt mérési lehetőségei 5.Direkt.
O RSZÁGGYŰLÉS MOBILALKALMAZÁS BEMUTATÁSA. B EVEZETŐ Az Információs és Rendszer Üzemeltetési Főosztály irányí- tásával az informatikai főosztályok, illetve.
Az ítélkező munka szolgálatában a Bírósági Könyvtári Rendszer bemutatása.
17 ISMERTESSE AZ INTERNETES KERESÉSI MÓDSZEREKET! KONKRÉT GYAKORLATI PÉLDA KERESÉSRE.(KERESÉS, TALÁLATI LISTA ÉRTELMEZÉSE, TALÁLT OLDAL MENTÉSE.) Készítette:
Információ és kommunikáció Gellér Zoltán 2015 Számítógépes ismeretek.
Információ és kommunikáció
Hasznos tanácsok kedvenc témádból készítendő ppt elkészítéséhez
Fogalomtár bevezetése a Magyar Telekomnál
Információ és kommunikáció
A könnyen érthető kommunikáció az önérvényesítők szemszögéből
Kulcsrakész Közgyűjteményi Portál
Internet és kommunikáció
Navigáció az Interneten:
A HTE Vételtechnikai, Kábeltelevíziós Szakosztálya és a Média Klub előadása a BME TMIT I. épület B. 210-ben Mobilinternet semlegesség gyakorlati mérése.
AVON CAREER SITE FELÉPÍTÉSE
Előadás másolata:

Honlapelemzés

miért?  tanulmányok  tapasztalatszerzés  előkészítő munkálatok: honlaptervezés  fejlődés

hogyan? honlapelemzés vs információkeresés  folyamatában más  céljában ugyanaz információ megtalálása

alapinformációk  oldal neve, címe van-e? pontos megnevezés  az oldal URL-je legyen ugrópont! (.doc,.html) legyen ugrópont! (.doc,.html)  elemzés dátuma

„küldetésnyilatkozat”  megfogalmazódik-e a honlapon a célja?  ha igen, hogyan?  van-e küldetésnyilatkozat?  kell-e küldetésnyilatkozat?

a tartalom összegzése  mi a honlap tartalma összefoglalóan 1- 2 mondatban?  megfogalmazható-e?  segít-e a küldetésnyilatkozat?  a honlap neve utal-e a tartalomra?

a megcélzott közönség  kinek szól, kinek készült a honlap?  a kör szélessége  utalás erre hol? küldetésnyilatkozat küldetésnyilatkozat menüpontok menüpontok szerkezet szerkezet

cél és tartalom  tartalmát tekintve eleget tesz-e a honlap a megfogalmazott cél(ok)nak?  átfogó, alapos, mélyreható infomációkat ad-e a témáról?  mennyire törekszik teljességre?

tartalom és szerkezet  mi a honlap rendezőelve (pl. a tartalom logikája, stb.)?  könnyen átlátható-e a szerkezeti felépítése?  milyen típusú a szerkezet: lineáris, hierarchikus, központosított, teljes vagy ezek kombinációja?  a szerkezet összhangban áll-e a tartalommal?  a tartalom mélysége tükröződik-e – és hogyan – a szerkezetben?

tartalom és kezdőlap  a tartalom milyen mélységéig tájékoztat a kezdőlap?  az elvárható főbb tartalmi elemek megjelennek-e a kezdőlapon?

elérhetőségek  1) információt, szolgáltatást nyújtó, ajánló intézmény, személy, csoport  2) webmester

elérhetőségek 1)  van-e elérhetőségi adata ( , levélcím, cím, stb.) a honlapon szolgáltatást nyújtó, ajánló intézménynek, személynek, csoportnak?  ha igen, könnyen lokalizálhatók-e ezek az elérhetőségi adatok?  milyen egyéb formája van a kommunikáció lehetőségének (pl. helyett űrlap)?  megfelelőek-e ezek a felhasználó számára?

elérhetőségek 2)  könnyen lokalizálható-e a webmester elérhetőségi adata?  webmester = tartalomgazda?

interaktivitás  mennyire interaktív az oldal?  kínál-e egyéb, a honlapon túlmutató szolgáltatásokat (pl. hírlevél, stb.)?  kér-e regisztrációt?  milyen mértékben (szintek) korlátozódik a hozzáférés?

navigáció  milyen segítséget, eszközöket kapunk a navigációhoz?  menüsorok, ismétlődő menük, legördülő menü, keretek, gombok, nyilak, …  tudom-e mindig, hogy „hol vagyok”?  milyen honlapszerkesztési, HTML és formai elemek segítik (vagy nehezítik) a navigációt?  keresési lehetőség?  honlaptérkép?

ugrópontok  a honlap tartalmát kiegészítik-e a honlapon kívülre vezető linkek?  gazdag-e ez a linkgyűjtemény?  milyen módon vannak a linkek rendezve (tematikus, alfabetikus, stb.)?  URL-t látunk-e vagy a másik honlap nevét?  annotáltak-e a linkek?  élnek-e a linkek?

„up-to-date” információk  megítélhető-e, hogy a honlapon található információk mennyire frissek?  van-e jele a rendszeres karbantartásnak?  automatikus vagy manuális dátumfrissítés, stb.)?  kezdőlapon és/vagy minden oldalon?

tartalom  a hasonló oldalakhoz viszonyítva mennyivel tud a honlap többet, kevesebbet vagy mást?  a feldolgozott témát tekintve mekkora a lap jelentősége?  van-e tartalmát tekintve különleges vonása a honlapnak?  mit lehetne legfőbb erényeként kiemelni?  milyen esetben, mire használható a legjobban?

design, forma  a honlap formai megoldásai erősítik-e a tartalmat és a navigációt?  a design szemszögéből nézve egységes arculata van-e a honlapnak?  milyen az esztétikai hatása? tetszetős-e? áttekinthető-e?  mi a felhasználó első benyomása?  milyenek a színek, grafikák, képek, betűk?  harmonikusak-e ezek a formai megoldások vagy zavaróak?  jól olvashatók-e a szövegek? megfelelők-e a kiemelések?

szöveg  a honlap nyelvezete nyelvileg, nyelvtanilag helyes-e?  világos-e a fogalmazás?

szöveg idegen nyelven  van-e a honlapnak idegennyelvi változata?  könnyen észrevehető-e ez?  teljesen azonos-e az idegennyelvi verzió a honlap elsődleges nyelvével?  az adott honlap esetében szükséges-e ez?  megtalálhatók-e a fontos információk más nyelveken?  hány nyelven?

letöltés  milyen gyorsan tölthető le az oldal?  megfelelő méretűek-e (az olvasást, megértést segíti-e) a szövegek hosszúsága?  vannak-e túlméretezett képek, szövegfájlok?  van-e felhasználóbarát nyomtatási (csak szöveg,.rtf,.pdf, stb.) lehetőség?

forrás, metaadatok  a keresőrendszerek megtalálják-e a honlapot?  vannak-e metadatok az oldalon?  milyen nyelven?

kulcsszavak honlapelemzéshez 1.  design  tartalom  interaktivitás  biztonság  technikai megoldások  menedzselés

kulcsszavak honlapelemzéshez 2.  tartalom  megjelenés  működés

kulcsszavak honlapelemzéshez 3.  az egész elemzése meghatározott szempontok alapján  egy részének elemzése (meghatározott logika alapján kiválasztva az oldalt ill. oldalakat)

feladatmegoldás az Internet segítségével: útvonal- információ!  URL és/vagy az oldal neve  hogyan jutunk oda?  menüpontok, linkek helyének, sorrendjének feltüntetése  formai megoldás: gondolatjel, nyíl, stb.