A bolognai folyamat. 1998 – Párizs: Sorbonne-i Nyilatkozat Franciaország, Egyesült Királyság, Olaszország, Németország  hallgatói és oktatói mobilitás.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Hámoriné Váczy Zsuzsa. •Története: 1936-tól szakképzés, flexibilis szakmacsoportos oktatás, a gazdaság, mint megrendelő.
Advertisements

Alapképzések a Debreceni Egyetem Informatikai Karán
A tanári mesterszakról és a TÁMOP 3.1.5/A pályázatról Stéger Csilla OKM Felsőoktatási Főosztály Pécs, november 18.
Felsőoktatási menedzsment MA Felsőoktatás Nyilvánossága Konferencia november 17. dr. Princzinger Péter.
A bolognai folyamat 2006 Magyar Bálint oktatási miniszter december 14.
SZIE Enyedi György Regionális Tudományok Doktori Iskola
Ifjúságpolitika - A fiatalok, mint erőforrás -
Felsőoktatás a közjó szolgálatában Dr. Vass László CSc. rektor, főiskolai tanár
ÁTALAKULÓ FELSŐOKTATÁS Bevezetés a szociológiába WJLF ÁSZM I. évf. nappali tagozat.
Szent István Egyetem Gépészmérnöki Kar Településüzemeltető Szakirányú továbbképzési szak /szakmérnöki képzés/
Az európai oktatás és képzés jövője és a magyar felnőttképzés perspektívái szeptember 30 - október 1. Pécs Trendek és politika a magyar felsőoktatásban.
Egy év az Európai Unióban Arató Gergely Budapest, április 29.
Emberi Erőforrások Minisztériuma Emberi Erőforrások Minisztériuma
Kalmár László  Informatikai Tanszékcsoport, Főépület 2000-nél több informatikus hallgató.
Környezettudományi MSc A Szegedi Tudományegyetemen.
BSc a Debreceni Egyetem Informatikai Karán
Az informatika oktatása a Debreceni Egyetem Informatikai Karán
Az informatika oktatása a Debreceni Egyetem Informatikai Karán
Az alapképzések bevezetésének tapasztalatai
Mesterképzés az EKF-en
Szakma és hivatás Kihívások és válaszok a közoktatásban és a pedagógusképzésben Budapest 2009 október 8. Átalakuló felsőoktatás: A Bologna folyamat 10.
Nyugat-magyarországi Egyetem
1 Előadó: Tóth Anikó (Szabad bölcsészet szak, II. évfolyam) Kommunikáció az egyetemen Kommunikáció az egyetemen A Kommunikáció az egyetemen c. kurzus Kommunikáció.
A mesterképzések lehetőségei a Bologna- rendszerben.
Pénz, piac és partnerség Túlélés és fejlődés a közösség részeként április 17. Debrecen.
A GAZDASÁG- ÉS TÁRSADALOMTUDOMÁNYI KAR FELADAT- ÉS STRUKTURÁLIS RENDSZERE Szerkesztette: © Dr. Szilágyi Tivadar, KARI TANÁCS KARI TANÁCS TÁRSADALMI.
A minőségirányítási rendszerek fejlesztésének aktuális kérdései Dr. Borda Jenő alprogramvezető.
SZINTEK ÉS SZEMPONTOK AZ EURÓPAI FELSŐOKTATÁSI TÉRSÉGBEN Előadás a Felsőoktatási Kutatóintézet és az Oktatásügyi Közvetítői Szolgálat „Felsőoktatási konfliktusok”
Felsőoktatási jelentkezés 2007 A szeptemberben induló felsőoktatási képzések jelentkezői Forrás: OFIK felvi.hu Július 31.
Szakirány választás április Pénzügy és számvitel szak Választható szakirányok Pénzügy szakirány Számvitel szakirány.
Bemutatkozik a Georgikon
Bölcsész mesterképzések – kitörési pontok és az akkreditációs folyamat tanulságai Dr. Brenner Koloman ELTE BTK dékáni megbízott.
Átalakulási prognózisok Temesi József egyetemi tanár, Bologna tanácsadó „Mesterképzések Magyarországon” Országos oktatási konferencia Felvételi Információs.
A bolognai rendszer Jogszabályok: 2005.CXXIX
Szakirányú továbbképzési szak /szakmérnöki képzés/
Mesterszakok Dr. Bazsa György, a MAB elnöke → Listák FTT ülés – október 10.
LB értékelési módszerek, technikák MAB Budapest, 2007 január 17. Topár József.
„Felsőfokú szakképzés lehetőségei a STRATOSZHOZ tartozó tagvállalatoknál” Ea.: Dr.Szeri István Stratosz Dél-alföldi régióvezető szeptember 28.
10 ÉVES A FELSŐFOKÚ SZAKKÉPZÉS. Prof. Roóz József 10 ÉVES A FELSŐFOKÚ SZAKKÉPZÉS. Eredmények és feladatok. Prof. Roóz József AIFSZ Kollégiuma Egyesület.
Kaposvári Egyetem Gazdaságtudományi Kar 2009/2010-es tanévre pótfelvételi eljárásban meghirdetett képzések.
A szakképzés helyzete Magyarországon
Készítette: Kiss Éva.  A Maastrichti Szerződést követően kiépült oktatási politika alapjait a közösségi programok képezik  Szókratész program: feladata.
Átmenet az osztatlan és a kétlépcsős képzés szakjai között A BME-VIK példája 1. Zoltai József egyetemi docens, Dékáni Hivatalvezető BME-VIK.
KÖZSZOLGÁLTATÁS TERVEZÉSE, SZERVEZÉSE Általános Vállalkozási Főiskola III. évfolyam 2008/2009. tanév 3. Az Európai Unió politikái.
Tantervfejlesztési Hálózat építési Mobilitást segítő Támogatások forrás: „Magyar nyelven Európában” Budapest, április 1.
TÁMOP / „Karöltve” Integrációs közoktatási referencia intézmény kialakítása hálózati együttműködés keretében a Csertán Sándor Általános.
Levelező képzés Beiratkozás szeptember 30..
A Nemzeti Fejlesztési Terv
Gaál Zoltán MFRFK Budapest, szeptember 29..
Dr. Veres Pál PhD szakmai tanácsadó Felsőoktatási helyzetjelentés az OKKR szempontjából Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet OKKR Műhelykonferencia 2010.
A KKK-rendszer és az OKKR viszonya a felsőoktatásban
Mesterképzés Vállalkozásfejlesztés szak NYÍLT NAP
Néhány szó az új felsőoktatási képzési rendszer bevezetéséről A Magyar Köztársaság Országgyűlése október 10-én elfogadta a felsőoktatásról szóló.
Az Erasmus - jelen és jövő - ELTE, Budapest, október 2. Bokodi Szabolcs Tempus Közalapítvány.
SZTE – GTK és az Erasmus Program kapcsolatának bemutatása
A Bologna-folyamat a munkáltatók szempontjából Gerner Péter
A MODERN IKT SZEREPE A MESTER-TANÁRKÉPZÉSBEN
A Bologna-folyamat második ciklusa Gaál Zoltán, Molnár Károly, Sima Dezső FFK, dec. 2-3.
SZTE Egyetemi Tavasz TÁJÉKOZTATÓ A KÉTCIKLUSÚ KÉPZÉSRŐL Dr. Szendrei Mária Szegedi Tudományegyetem Bolyai Intézete.
Budapesti Corvinus Egyetem A évi mesterszakos felvételi eljárás
A Magyar Nemzeti Bank új gondolkodásmódja és programja Veszprém Dr. Ferkelt Balázs főosztályvezető, MNB, Oktatási Igazgatóság március 17.
Az Országos Képesítési Keretrendszer hatása a képzési és kimeneti követelményekre a felsőoktatásban Temesi József, egyetemi tanár Budapesti Corvinus Egyetem.
NYME KTK Nyílt nap Pénzügy és számviteli BA Pénzügyes modulok MA képzésben Pénzügyi szakügyintéző FSZ Számviteli szakügyintéző FSZ Banki szakügyintéző.
SZÉCHENYI ISTVÁN EGYETEM JOG- ÉS GAZDASÁGTUDOMÁNYI KAR PÉNZÜGYI ÉS SZÁMVITELI TANSZÉK Biztosítás és kockázatkezelés (oktatás – kutatás) dr. Farkas Szilveszter.
1. Logisztikai menedzsment mesterképzési szak  A szak indítása: 2011  Végzettség: okleveles logisztikai menedzser  Képzési idő: 4 félév  Jelentkezési.
Strukturális alapok és a HEFOP. Strukturális Alapok Európa regionális politikája a pénzügyi szolidaritáson alapul. A Strukturális Alapok, az EU regionális.
A Felsőoktatási Regisztrációs Központ és a felsőoktatás Bakonyi László, főigazgató.
Budapesti Corvinus Egyetem A évi mesterszakos felvételi eljárás Budapest, február 4.
Agrár- és Gazdaságtudományi Kar
A képesítési keretrendszer a felsőoktatás szempontjából
Előadás másolata:

A bolognai folyamat

1998 – Párizs: Sorbonne-i Nyilatkozat Franciaország, Egyesült Királyság, Olaszország, Németország  hallgatói és oktatói mobilitás megteremtése  végzettségek összehasonlíthatósága és kölcsönös elismertetése 1999 – Bologna: Bolognai Nyilatkozat – 29 európai ország egységes Európai Felsőoktatási Térség (ETF) 2010-re 2001 – Prága: Prágai Nyilatkozat – 33 ország 2003 – Berlin – 40 ország 2005 – Bergen – 45 ország

A bolognai folyamat céljai (Bologna, Prága, Berlin, Bergen):  összehasonlítható képzési rendszerek  háromciklusú képzési rendszer  egységes kreditátviteli rendszer  széleskörű oktatói, kutatói, hallgatói mobilitás  minőségbiztosítási együttműködés  az EU-val kapcsolatos ismeretanyag megjelenítése  az egész életen át tartó tanulás támogatása  hallgatói részvétel növelése az EFT kialakításában  az EFT vonzerejének növelése  közös képzések támogatása, közös oklevelek kiadása  ismeretszerzési lehetőségek rugalmasabbá tétele

A új képzési szerkezet: 6 félév alapképzés szak 4 félév mesterképzés szak 4 félév felsőfokú szakképzés doktori képzés Munkaerőpiac

Bologna a SZTE Gazdaságtudományi Karán I. Felsőfokú szakképzés (GTK - JGYTFK )  Pénzügyi szakügyintéző  Számviteli szakügyintéző  Kis- és középvállalkozási menedzser  Banki szakügyintéző

Bologna a SZTE Gazdaságtudományi Karán II. Képzési ág: üzleti Alapszakok (mellékspecializációk):  Gazdálkodás és menedzsment alapszak (Kis- és középvállalkozás speciális szakmai modul)  Kereskedelem és marketing alapszak (Gazdaságpszichológia speciális szakmai modul)  Pénzügy és számvitel alapszak (Pénz- és tőkepiaci speciális szakmai modul) (Közszolgálati speciális szakmai modul)

Gazdálkodás és menedzsment alapszak  g azdálkodó szervezetek és intézmények folyamatainak tervezése, elemzése  gazdálkodói és vállalkozói tevékenységek és folyamatok irányítása, szervezése  felkészülés a mesterszakra Kereskedelem és marketing alapszak  termékek, szolgáltatások keresletvezérelt beszerzése, értékesítése  kis- és középvállalatok kereskedelmi tevékenységének szervezése és irányítása  felkészülés a mesterszakra Pénzügyi és számviteli alapszak  vállalkozások, pénzintézetek, költségvetési intézmények pénzügyi szervezeteinek kialakítása, működtetése  számviteli politika és számviteli rend kialakítása, fejlesztése, működtetése  a gazdálkodás elemzése, ellenőrzése, értékelése  felkészülés a mesterszakra

Bologna a SZTE Gazdaságtudományi Karán III. Lehetséges gazdálkodási, üzleti mesterszakok:  Gazdálkodás és szervezés  Pénzügy és számvitel  Marketing és logisztika  Nemzetközi gazdaságtan és gazdálkodás  Regionális és környezet-gazdaságtan  Közgazdálkodás és közpolitikák

Példák lehetséges szakirányokra Gazdálkodás és szervezés szak  kontrolling  folyamatszervezés és logisztika  vállalkozásfejlesztés  emberierőforrás-fejlesztés  alkalmazott gazdálkodási tudományok Regionális és környezet-gazdaságtan szak  környezetgazdálkodás  természeti erőforrások gazdaságtana  regionális gazdaságtan és gazdálkodás  agrár- és vidékfejlesztés  idegenforgalom és területfejlesztés