PSZICHOLÓGIA …ÉS AZ ORVOSTUDOMÁNY

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Asszertív kommunikáció elmélete és gyakorlata
Advertisements

A tanulást és a megértést segítő módszerek alkalmazása
NEVELÉS A CSALÁDBAN.
TÁMOP /A Személyiség kialakulása, fejlődése.
„EZERARCÚ CSALÁD” A fiatalokkal való kapcsolatfelvétel és sikeres bizalmi kapcsolat kialakításának egyik lehetősége Pistyur Gabriella Sóti Beáta Törzsökné.
Kognitív nyelvészet Készítette: Molnár Dániel és Herczeg Renáta.
PSZICHOLÓGIA …ÉS AZ ORVOSTUDOMÁNY Major Zsolt Balázs - 2. előadás.
Miért? Minden ember más, egyedi és megismételhetetlen.
„Légy az, aki lehetsz!” A mentalitás szerepe a tanácsadásban
III. LÉTKÉRDÉS KONFERENCIA EGYÜTT-LÉT A kapcsolatok természetrajza
A Budapesti Egyetemi Katolikus Gimnázium és Kollégiumban
Asszertív magatartás és viselkedés technikák
KÍVÁNOM NEKED AZ ELEMEK EREJÉT KÍVÁNOM NEKED AZ ELEMEK EREJÉT Neked 2005 február.
Sodrásban vagy flow-ban? vezetők újratöltve
ÉRZELMEK.
A pedagógia alapjai 3. előadás Emberformáló folyamatok: szocializáció, nevelés, a nevelés lehetőségei és korlátai Birta-Székely Noémi BBTE, Pszichológia.
7. előadás Ember és vezetés, vezetési stílus
PSZICHOLÓGIA …ÉS AZ ORVOSTUDOMÁNY
PSZICHOLÓGIA …ÉS AZ ORVOSTUDOMÁNY
PSZICHOLÓGIA …ÉS AZ ORVOSTUDOMÁNY Major Zsolt Balázs
PSZICHOLÓGIA …ÉS AZ ORVOSTUDOMÁNY
A személyiség Vagyok, mint minden ember: fenség, Észak-fok, titok, idegenség, Lidérces, messze fény. (Ady)
Kognitív megközelítések
Bevezető előadás. Összegzően meghatározhatjuk úgy is a személyiséget, mint az egyén jellegzetes gondolkodási, érzelmi és viselkedéses mintáit, melyek.
Személyiséglélektan I.
Ideális – Valóságos – Sugallt Dányi Zoltán ref. lelkipásztor, pasztoral - pszichológus Budapest
A gondozás,nevelés egysége
A MŰVÉSZET: „A SZEMÉLYISÉG KÉPE” Dr.Pető Zoltán, Szeged
A kognitív-tapasztalati self-elmélet
A lehetséges énképek.
KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc
Dr. Berghammer Rita Magatartástudományi Intézet
A meggyőző érvelés pszichológiája
KÍVÁNOM NEKED AZ ELEMEK EREJÉT Neked
Bevezetés a pszichológiába
Társas megismerés Automatikus gondolkodás – nem tudatos, nem szándékolt, akaratlan és különösebb erőfeszítés nélküli (2Kor. 4.18) Sémák – mentális struktúrák,
ÖRÖKLÉS, KÖRNYEZET, NEVELÉS
ESZMÉNY, CÉL, FELADAT A NEVELÉSBEN
Asszertivitás E. Tóbiás Sára 2009.
A team-munka elméleti alapjai
Magatartástudományi Napok Szeged, június 5-6. AZ ORVOSI HIVATÁSRA NEVELÉS KOMPLEX MÓDSZERTANI FEJLESZTÉSE: Folyamatosan fenntartható fejlődés! SZTE.
Pedagógiai személyiségértelmezések
A pszichológia tárgya mentális folyamatok viselkedés.
A pszichológia a személyiség vizsgálatának tudománya
PSZICHOLÓGIA …ÉS AZ ORVOSTUDOMÁNY
 1.Interakcióban jön létre!  2.A megoldás is csak interakcióban  lehetséges, melynek eszköze a  kommunikáció  (speciális kommunikáció)  Kommunikációm.
Egyéni állapot, válasz a külvilág változásaira
Prezentáció KÍVÁNOM NEKED AZ ELEMEK EREJÉT.
Agresszió elleni program Millenáris. Valami hiányzik, és mástól követeljük.
Egy gyermek története Gyermek pszichológiai vizsgálat és pszichoterápiás munka a Budaörsi Nevelési Tanácsadóban Készítette: Cz. Szabó Melinda, pszichológus.
Avagy: Mit lát a pitypang magja repülés közben?
A NEVELÉS TERÜLETEI.
Személyiségünk szerepe - a lelki-, és energiaegyensúly megtartásában
Speciális gyermekvédelem
Időperspektíva a CKIK-ban ( ). Időperspektíva Az embereket saját magukról, a világról és másokkal való kapcsolataikról kialakított képüket egy.
Tanítás- és tanuláselmélet V. A kompetencia Knausz Imre.
„A tanácsadás emberi oldala” – az érzelmi kompetencia jelentősége a tanácsadásban – Dr. Szabó Szilvia (PhD.) főiskolai docens, ZSKF elnökségi tag, HSZOSZ.
Bircher Julianna Affektív Pszichológia Tanszék
11. Érzelmek és kogníció, autizmus Bircher Julianna Affektív Pszichológiai Tanszék
KOCKÁZATVÁLLALÁS A SPORTÁGAK ÉS A VERSENYZÉS TÜKRÉBEN
A viselkedés és az iskolaérettség kapcsolata
PSZICHOLÓGIA …ÉS AZ ORVOSTUDOMÁNY
Balogh Andrea Johanna MKSZ, Siófok április 27.
PSZICHOLÓGIA …ÉS AZ ORVOSTUDOMÁNY
Bevezetés a pszichológiába motiváció, emóció
ÖNISMERET.
Bevezetés a pszichológiába motiváció, emóció
Szociálpszichológia-2 Attitűd
ÉRTÉK, ESZMÉNY, NORMA A NEVELÉSBEN
AZ ÓVODÁS GYERMEK ÉS AZ ERKÖLCS
Előadás másolata:

PSZICHOLÓGIA …ÉS AZ ORVOSTUDOMÁNY 5. előadás Major Zsolt Balázs - 4081237@t-email.hu

Személyiség = „…az egyén személyes stílusát meghatározó és a környezettel való interakcióit befolyásoló egyedülálló és jellegzetes gondolkodási, érzelmi és viselkedési mintái” genotipus képesség IQ Adottság-rátermettség fenotipus nevelés tapasztalatok Stb.

Személyiség elméletek

Saját személyiségük fejlesztése…

ORVOSLÁS (segítés) = MŰVÉSZET…?!!!

LEHETETLEN VÁLTOZTATNI, csak változni lehet!!! „Mindenki magáért felel…” Játszmáink Veszekedések, beszólások, stb.… Ne arra várjanak, hogy a világ változzon…!

LEHETETLEN VÁLTOZNI IS…, FEJLŐDNI, BŐVÜLNI, GAZDAGODNI LEHETSÉGES!

A 13 14 12 C

JÓ/POZITÍV TUL. + „veszély” (-) „előny” (+) ROSSZ/NEGATÍV TUL. - 1. 2. 3. 4. 5. 6. 7. 8. 9. 10.

„Igen, de…” VAGY „Igen, és…” „NYER-NYER” HELYZETEK…!!! Az asszertivitás Szubmisszív – agresszív – asszertív magatartás „Igen, de…” VAGY „Igen, és…” „…igen, de a világ nem ilyen…”

Alázat…!!

Egyediek, megismételhetetlenek, és nem állnak tudatos kontroll alatt… „EQ…” - Érzelmek Összetevők: Egyediek, megismételhetetlenek, és nem állnak tudatos kontroll alatt… Belső testi válaszok Kognitív kiértékelés Arckifejezés Érzelmi reakciók Intenzitásuk Viselkedéses reakciók

„EQ” fejlesztése: Kogníción keresztül…!! James-Lange elmélet vs. Kognitív kiértékelés Randi bokszmeccsen Vagy hegymászás után… Értelmiségi gondolkodás…!!!

ÉRTELMISÉGI GONDOLKODÁS LOGIKA – Fogalmaink… EROTEMATIKA –Kérdezés művészete… Szerelem Szex vs. Erotika… Féltékenység Boldogság – öröm - elégedettség

Iránymutatás – viszonyítási pont ÉRTÉKEK…?! Iránymutatás – viszonyítási pont MEGISMERÉS (UTÁN…!)

Talán a legközelebb ehhez: …illetve, ha módunkban áll csökkentsük azt… ÁLTALÁNOS ÉRTÉK…? Talán a legközelebb ehhez: Törekedjünk rá, hogy felesleges fájdalmat ne okozzunk, se magunknak, se másoknak… …illetve, ha módunkban áll csökkentsük azt…

Kételkedjenek, érveljenek ellen bátran, ha úgy érzik… - Kételkedjenek, érveljenek ellen bátran, ha úgy érzik… - ..ha ezt teszik, máris gondolkodnak, máris a (tovább) fejlődésük útján járnak…! 

Kívánom, hogy hozzák ki a legjobbat – önmaguk és mások örömére – abból, amijük van!

Irodalom: Atkinson & Hilgard.: Pszichológia, Osiris Kiadó, Budapest 2005 173-175, 293-337, 339-346, 367-378, 379-451. 479-521, 89-129. o. Atkinson: Pszichológia, Osiris-Századvég Kiadó, Budapest 1994 146-149, 218-247, 248-275, 276-307, 308-333. 64-103, 362-421. o.

Köszönöm kitüntető figyelmüket! Major Zsolt Balázs 4081237@t-email.hu www.mzsb.hu