Piackutatás.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A marketing információs rendszer
Advertisements

Az egészségstílus Szegmentáció és barométer a hatékony egészségügyi kommunikáció támogatásához Szonda Ipsos.
Projektciklus- menedzsment (PCM)
Primer és szekunder kutatás
Marketingkutatás módszerei
Készítette: Babinszki Helga TEJ3W9
DPR kommunikáció alapelvei
MARKETINGKUTATÁS PIACKUTATÁS.
4. Tétel Válassza ki szépségszalonja számára a legoptimálisabb helyszínt! Határozza meg, hogy milyen szempontokat vesz figyelembe, és mutassa be őket gyakorlati.
Piackutatás (teszt).
KORSZERŰSÉG AZ ERKÖLCSTAN / ETIKA TANÍTÁSBAN
‘rEUsearch’ Az Európai Unióhoz való csatlakozás hatásai a határon átnyúló kapcsolatokra, agráriumra és kereskedelemre – kutatási projekt (HURO/0801/075)
Reklámelőteszt és reklámhatás-vizsgálat
Az egészségügy finanszírozásának informatikája
Kiadványaink Országos Felsőoktatási Információs Központ.
Szervezetfejlesztés Töviskes Imre.
Dr. Balogh Péter egyetemi adjunktus Gazdaságelemzési és Statisztikai Tanszék STATISZTIKA I. 11. Előadás.
MARKETINGKUTATÁS III. Előadás: A megkérdezésről bővebben.
Készítette: Magyar Orsolya
5. A mellékelt kép(ek)en egy üzlet elárusítóterét látja. Ön szerint milyen megfigyeléseket végezhetnénk itt el? Milyen módszerekkel egészítené ki az információszerzésnek.
Kutatási terv Az inklúzió fenntarthatóságának vizsgálata az oktatási intézményekben, fókuszba helyezve a hálózati együttműködést, a kreatív alkotó műhelyek.
A kutatás terve Kutatási célok Elemzési egységek Idődimenzió
Megvalósíthatóság és költségelemzés Készítette: Horváth László Kádár Zsolt.
Marketinggyakorlat Marketingkutatás.
MARKETINGINFORMÁCIÓ-RENDSZER (MIR) ÉS A MARKETINGKUTATÁS
3. Előadás Marketing Információs rendszer
SZAKDOLGOZAT CÍME szakdolgozat
AZ ÁRUK ELADÓTÉRI ELHELYEZÉSÉNEK SZEMPONTJAI ÉS SZABÁLYAI.
Megfigyelés Irodalom: Falus Iván (200,szerk.): Bevezetés a pedagógiai kutatás módszereibe. Műszaki Könyvkiadó, Budapest.
Számítástechnikai szoftver üzemeltető
Marketingkutatás 3. szeminárium Nagy Gábor március. 29.
A marketing-információrendszer(1)
Bauer András - Berács József:
R.U.M. Testing KftAGY 5. Szakmai Szeminárium Vállalkozói anyagvizsgálat a szolgáltatói oldalról avagy Megrendelők a Vizsgálólaboratórium szemszögéből.
Emberi erőforrás menedzsment Munkakörök elemzése, tervezése
Szervezeti viselkedés Bevezetés
A GYŰJTEMÉNY KVANTITATÍV ELEMZÉSE AZ ELEMZÉS KÉRDÉSE: SZÁMSZERŰEN ÉS ARÁNYAIBAN HOGYAN OSZLIK MEG A GYŰJTEMÉNY?
A KTI az EU és a hazai közlekedéspolitika irányelveit követve a fenntartható fejlődés szempontjait figyelembe véve folyamatosan fejlődő,
IKT struktúra.
Turizmus gazdaságtan 3..
A piackutatás alapjai E-Learning.
Marketingkutatás folyamata és módszerei
DIDAKTIKA ÉS OKTATÁSSZERVEZÉS II.
Útmutató a szakdolgozat elkészítéséhez
Kutatásmódszertani dilemmák
Marketing információs
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek III. Marketing KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
A marketingkommunikáció szerepe a bio- és reformboltokban Weisz Margit május 17. Kaposvári Egyetem, Gazdaságtudományi Kar Marketing és Kereskedelem.
Magyarország Problématérképe Kutatási terv M.A.F. - SzIA Budapest, December 10.
„Hatásvizsgálat” c. tanulmány szennyvíz és hulladék témakörben szerzett tapasztalatai „Fenntartható települések” workshop Tokaj, július Csillag.
MARKETING IV. előadás Kovács István BME – Menedzsment és Vállalatgazdaságtan Tanszék 1.
A Széchenyi István Egyetem Kautz Gyula Gazdaságtudományi Kara által szervezett „Magyarország társadalmi-gazdasági helyzete a 21. század első évtizedeiben”
A magyarországi vállalatok rendezvényszervezési szokásai - üzleti körben végzett online piackutatás fő eredményei - Készítette: Nagy Péter Támogatóink.
Gazdasági informatika - bevezető …avagy miért emlegetünk szakdolgozat írást informatika címén???
Fejlesztési célú adatintegrációs lehetőségek: kutatási és adminisztratív adatok Szemerszki Marianna OFI ISKOLAFEJLESZTÉSI LEHETŐSÉGEK: UTAK ÉS DIMENZIÓK.
1 Tárgy- feladatelemzés módszerei Dr. Kaucsek György.
Az üzletek operatív működtetése
Az egészségstílus Szegmentáció és barométer a hatékony egészségügyi kommunikáció támogatásához Szonda Ipsos.
SZÖM II. Fejlesztési szint folyamata 5.1. előadás
Országos Statisztikai Tanács
A Nemzeti Statisztika Gyakorlati Kódexe
A magyar és az osztrák szaktanácsadási rendszer összehasonlító vizsgálata a gazdálkodók körében végzett kérdőíves felmérés által VÉR ANDRÁS - CSER.
A marketinginformációs rendszer
Bemutatkozás A kutatás bemutatása
Stratégiai emberierőforrás-fejlesztés
A pedagógiai kutatás általános kérdései. A téma váza A pedagógiai kutatás tárgya, célja, helye a tudományos kutatások rendszerében A pedagógiai kutatás.
A kutatás filozófiája.
A főbb gabonafélék és olajnövények versenyesélyei az Európai Unióban
2. Helyzet- és igényfelmérés (Kutatás 1.)
Előadás másolata:

Piackutatás

A vevőorientáció hatékony megvalósításának eszköze Marketingkutatás A vevőorientáció hatékony megvalósításának eszköze

Piackutató módszerekkel szembeni elvárások alkalmazkodjon a kutatási célhoz (verifikálás, feltárás, megértés) alkalmazkodjon a témához (megkérdezés módjai, elemzési módszerek) biztosítsa az eredmények realitását (források, mintavétel, elemzési módszerek) alkalmazza a tudományos ismereteket (elemzési módszertan) a módszerek épüljenek egymásra a módszerek legyenek összhangban a tárgyi és személyi feltételekkel

Tárgyi, személyi feltételek Kutatási probléma meghatározása Kutatási cél Kutatási módszerek Kutatás tervezése Kutatási feladatok Tárgyi, személyi feltételek Időtartam, határidők Kutatás végrehajtása Kutatási költségek

Információszerzés módja szerint Primer: amikor sokfajta módszerrel, elsődlegesen az adott témában informálódunk és vonunk le következtetéseket Secunder: az adatokat egyszer valamilyen más célra elkészítették és felhasználták, az adott kutatás során pedig már másodszor (vagy sokadszor) újra felhasználják.

Primer és szekunder kutatás összehasonlítása Az adatgyűjtés Primer adatok Szekunder adatok Célja Adott probléma Más probléma Folyamata Nagyon összetett Gyors és könnyű Költsége Magas Viszonylag alacsony Időtartama Hosszú Rövid

Szekunder kutatás módszerei

Alkalmazása Előnyei Hátrányai Segítséget nyújt: A kutatási probléma jobb megértése és a cél hatékonyabb meghatározása Téma és költségfüggősége miatt Rutin problémák megoldása, aktuális és valós kutatási eredmények miatt Segítséget nyújt: A probléma beazonosításában A probléma jobb meghatározásában A hipotézis felállításában A kutatás tervezésében A primer kutatás irányának és módszerének meghatározásában Korlátozott hasznosíthatóság az eltérő kutatási cél miatt Korlátozott hasznosíthatóság az információk aktualitása miatt Az információk pontosságának, mértékegységének problémái

Szekunder információk csoportosítása Belső adatok Külső adatok Felhasználásra kész adatok További feldolgozást igénylő adatok Nyomtatott adatok Számítógépes adatbázisok Szindikált szolgáltatások kérdőíves inf. panel inf. szkenner inf.

Szekunder információk 1. Külső (hazai intézményi) információk: Gazdaságpolitikai információk Kereskedelempolitikai adatok Országos intézmények adatai ( Tudományos intézetek, egyetemek, főiskolák információi Szakkönyvtárak állománya Piac- és marketingkutató intézetek eredményei

Szekunder információk 2. Belföldről elérhető külföldi információs anyagok: Országos műszaki információs központ és könyvtár (céginformációk, ajánlati adatbázisok, a világ üzleti hírei, vámstatiszitkai adatok, gazdasági elemzések stb.) Szabadalom és védjegykutatási adatok Az ENSZ szervezeteinek (IMF,IBRD, FAO stb. kiadványai, statisztikai adatai AZ EU szervezeteinek adatai Az OECD kiadványok

Szekunder információk 3. Külföldről beszerezhető külföldi információs anyagok: Nagybankok információi A nemzeti és nemzetközi piac és kapcsolatok információi Külföldi lapok, szaklapok információi Reklámügynökségek adatai a célpiacokról

Szekunder információk 4. Vállalati belső információs anyagok. Levelezések Hatósági előírások Prospektusok Napi-, hetilapok, Belső kiadványok, periodikák Ajánlatkérések Jelentések, vállalati értekezletek jegyzőkönyvei stb. „íróasztal kutatás” Azt kell tudnunk, hogy mit nem tudunk.

Primer kutatás módszerei

Primer kutatási módszerek Megfigyelés Primer kutatási módszerek Megkérdezés Kísérlet

Tárgyak, események, emberi magatartás jellemzők szisztematikus rögzítése Nincs személyes kommunikáció Tervezést, előkészítést igényel Viszonylag gyors Viszonylag alacsony költség Valós, megtörtént eseményeket tár fel Okok, attitűdök feltárására nem alkalmas Általában a megkérdezéssel együtt alkalmazható Megfigyelés Jellemzői Típusai Strukturált (tárgyának, módszerének részletes meghatározása) Strukturálatlan (rugalmas, kiegészíthető, kiterjeszthető megfigyelés) Rejtett megfigyelés (természetes viselkedés) Nyílt megfigyelés (eltérő kutatói álláspontok, megfigyelési effektus

Személyes megfigyelés A kutató a tényleges magatartást, jelenséget, vagy tárgyat figyeli meg Alkalmazása fontos és elterjedt Főbb területei: - eladók, vevők magatartása - választék, árak, vásárlási körülmények - áruelhelyezés, berendezések elhelyezése, - polctükör - POS, POP eszközök

Műszeres megfigyelés objektív kiküszöböli a személyes megfigyelés problémáit objektív változatos technikai háttér(kamera, diktafon, zajmérő, nézettségmérő, stb). alkalmazási területei: - eladók, vevők magatartása - média-analízis

Kérdőívek kitöltése alapján Strukturált adatgyűjtés Közvetlen, vagy közvetett kutatás Változatos módszerek és technikák Tények, jelenségek, vélemények, motivációk, attitűdök elemzésére is alkalmas Felhasználása széleskörű, de téma és technikafüggő Megkérdezés Jellemzői Módszerei Kérdőívek kitöltése alapján Telefonos Személyes Postai Elektronikus Megkérdezés gyakorisága alapján Egyszeri Ismételt (panel esetén)

Kérdőív szerkesztésének folyamata Szükséges információk meghatározása Megkérdezési módszer kiválasztása Egyes kérdések tartalmának meghatározása Kérdések megfogalmazása Kérdések sorrendjének meghatározása Kérdőív formájának meghatározása Kérdőív elkészítése Próbakérdezés Kérdőív véglegesítése

Kísérlet