Kísérlet.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Siker a tőzsdén A/7 Fedezeti ügyletek (hedge): Ellen tranzakcióként megjelenő ügylet. Csak akkor van értelme, ha a financiális terhe nem magas, elviselhető.
Advertisements

A MINŐSÉG MEGTERVEZÉSE
Műfogsor ragasztó teszt Január Németország
Kvantitatív módszerek
Minőségtanúsítás és tájékoztatás a minőségről
Könyvtárismeret Dokumentumok típusai.
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek III. Marketing KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
1 Megaprofil 2 Termékeink 3 Projekt, – beépített termékek 4 Sikertényezők.
2005. Operációkutatás Ferenczi Zoltán. Széchenyi István Egyetem Operációkutatás eredete •második világháború alatt alakult ki •különböző szakmájú emberekből.
Kereskedelem Szakmacsoport
A piac Szakiskola.
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek III. Marketing KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
A deviancia összetett fogalma
Élelmiszer profilanalízis bíráló paneljének minősítése
Ez a dokumentum az Európai Unió pénzügyi támogatásával valósult meg. A dokumentum tartalmáért teljes mértékben Szegedi Tudományegyetem vállalja a felelősséget,
Minőségmenedzsment 1. előadás
Minőségmenedzsment 2. előadás
Kereskedelmi vállalkozások költségeinek elemzése.
Benchmarking.
HACCP az élelmiszer-higiéniában
A virtuális technológia alapjai Dr. Horv á th L á szl ó Budapesti Műszaki Főiskola Neumann János Informatikai Kar, Intelligens Mérnöki Rendszerek.
A CAD/CAM modellezés alapjai
Felhasználó-központú termékfejlesztés. Termék-ergonómia
Megvalósíthatóság és költségelemzés Készítette: Horváth László Kádár Zsolt.
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek III. Marketing KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
Irány a suliba…. Gazdaság informatika… Megkapjuk az évközi feladatot.
Regresszióanalízis 10. gyakorlat.
Innovációs zónák, klaszterek szerepe a regionális fejlesztésekben Szent István Egyetem Regionális Gazdaságtani és Vidékfejlesztési Intézet Dr. Nagy Henrietta,
A szociálpszichológia módszerei
Fejlesztési, stratégiai útmutató
A TERMÉKSTRATÉGIA LEGFONTOSABB ELEMEI
Humánerőforrás Kontrolling
HUMÁNKONTROLLING Készítette: Buránszki Szilvia – MRDA9O, KGKIEG I.ÉVF.
Kontrolling a kutatás-fejlesztésben
Kutatási problémák megoldása. Feladat „A” Kutatási problémánk a következő: az Omnia imázsjavító reklámkampányt tervez. A kommunikáció célja, hogy a kávé.
A website teljesítményének vizsgálata, fejlesztése 1. Forrás: WebTrends Analysis Suite, Advanced Edition White Paper (
WEB MES (webes gyártásirányító rendszer) Kiss Miklós (G-5S8)
Kettőnél több csoport vizsgálata és kísérlet tervezés Makara B. Gábor MTA KOKI.
Operációkutatás eredete
FoglalkoztaTárs – Társ a foglalkoztatásban Hévíz, október 9.
Egytényezős variancia-analízis
S S A D M ELEMZÉSI ÉS TERVEZÉSI MÓDSZERTAN
Az értékesítési rendszer
Programtesztelés. Hibák keletkezésének okai nem egyértelmű vagy hiányos kommunikáció fejlesztés közben maga a szoftver bonyolultsága programozói (kódolási)
PEDAGÓGIAI KUTATÁS BARTHA ( ZSEBENYI) KLEMENTINA TEMPFLI (MARTIN) GABRIELLA II. éves hallgatók- távoktatás.
Statisztikai módszerek áttekintése módszerválasztási tanácsok Makara Gábor.
A sztochasztikus kapcsolatok (Folyt). Korreláció, regresszió
A... TANTÁRGY OKTATÁSA KÍSÉRLETI/PROJEKT FORMÁBAN Projekt/kísérlet konkrét címe Név | Tanár neve | Iskola.
Paradigmák mentén tudomány = kvantifikálhatóság? Minden mérhető?
2014. augusztus 20. Új kialakítási koncepció augusztus 20.2 A postabolt elhelyezésével és belső elrendezésével kapcsolatos levárások Egyfelől legyen.
A termelés költségei.
A website teljesítményének vizsgálata, fejlesztése 1. Forrás: WebTrends Analysis Suite, Advanced Edition White Paper (
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek III. Marketing KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
Kutatásmódszertani dilemmák
Táplálkozástudományi kutatások – PhD konferencia Budapest, január 28.
A MUNKAKÖRI LEÍRÁS.
Tornádók kísérleti modellezése Halász Gábor ELTE TTK Fizika BSc, 1. évfolyam.
A termelés költségei.
Villamosenergia-piacok Marossy Zita/Barna Mátyás február 27.
Maximális nyereség Ha a függvények valamilyen gazdasági jelenséget írnak le, vizsgálatukkal megoldható az ügyvitel optimizációja.
Dr. Veres István BME-MVT Az értékesítés funkciói, szereplői, az értékesítési rendszer tervezése.
Reklámterv Hanzl Bence „A reklám annak művészete, hogy a fejet célozzuk meg, és a pénztárcát találjuk el.” Vance Oakley Packard.
A külső környezet elemzése
Nyelvi adatok és az adatgyűjtés módszertana
SAJÁT TERMELÉSŰ KÉSZLETEK
Vállalkozások pénz és költséggazdálkodása
A kutatási projekt címe Név Oktató neve Tanulmányi intézmény neve
A marketinginformációs rendszer
A kutatási projekt címe Név Oktató neve Tanulmányi intézmény neve
2. Regresszióanalízis Korreláció analízis: milyen irányú, milyen erős összefüggés van két változó között. Regresszióanalízis: kvantitatív kapcsolat meghatározása.
Előadás másolata:

Kísérlet

Kísérlet fogalma A kísérlet olyan kvantitatív eljárás, amely a függő és független változó közti ok-okozati összefüggés feltárását célozza. Közeg nem biotikus Mesterségesen megváltoztatott körülmények

A vizsgálati rendszer Kísérleti (teszt) csoport Ellenőrző (kontroll) csoport Egymással ekvivalens csoportok!

Összehasonlító tesztek Egy termék fogyasztóban keltett teljes megjelenési képe alkotórészek sokaságára vezethető vissza: A termék lényege (funkció, teljesítmény) A termék megjelenése (forma, anyag, szín) Csomagolás Márka Ár Felhasználási cél Technika, bánásmód Gazdaságosság

Összehasonlító tesztek csoportosítása I. Tesztformák: Teljes teszt Parciálteszt Árteszt Csomagolásteszt Névteszt Ízteszt

Ízteszt Az ivólé Az íz leírása Egyáltalán nem egyezik Teljes mértékben egyezik 1 2 3 4 5 Egzotikus Üde, friss Gyümölcs-ízű Édes Intenzív Finom

Összehasonlító tesztek csoportosítása II. A tesztelés időtartama: Rövid idejű teszt Hosszú idejű tesz Dupla teszt A tesztelt termékek száma: Egyes (monadikus) teszt Összehasonlító (nem monadikus) teszt

Összehasonlító tesztek csoportosítása III. A termékbemutatás módja: Vakteszt Azonosító teszt Részlegesen semleges termékteszt A teszt helye: Háztartásteszt Stúdió (karaván) teszt

Piaci tesztek Termék mind funkcionálisan, mind külső megjelenésében kész Fogyasztók és kereskedők valós piaci viszonyok közt hogyan fogadják a terméket Eladási hullámok elemzése Áruházi szimuláció módszere Irányított piaci tesztelés Tesztpiacok módszere Mistery shopping (álcázott vásárlás)

Köszönöm a figyelmet!