2008-2009-es tanév Záró értekezlet.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
TÁMOP A/ projekt: Intézményi együttműködés, pedagógiai módszertani megújulás – pedagógiai szemléletváltás a sajátos nevelési igényű.
Advertisements

A referencia intézmények szolgáltatói szerepe
Pályaválasztás 2014/15.
prizma tárház-projekt
„EU-s tartalmak az oktatásban" Pedagógustovábbképzési program Budapest, 2008 április 1 DISSZEMINÁCIÓ.
TÁMOP A/ projekt: Intézményi együttműködés, pedagógiai módszertani megújulás – pedagógiai szemléletváltás a sajátos nevelési igényű.
Határtalan Szív Alapítvány (Esztergom)
Dobbantó program. Kik vesznek benne részt? Országosan 15 iskola Tervezett: 22.
V. Kollégiumi Konferencia március 26. A Mérei Ferenc Fővárosi Pedagógiai és Pályaválasztási Intézet és a Deák Ferenc Középiskolai Kollégium rendezvénye.
Iskolánkról.
TÁMOP Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés
Tehetségpont létrehozása
TÁMOP A/ projekt: Intézményi együttműködés, pedagógiai módszertani megújulás – pedagógiai szemléletváltás a sajátos nevelési igényű.
Az együttműködés színterei a segítő pedagógus szemszögéből
A Németh László Angol Testnevelés Tagozatos Általános Iskola
Előadó: Faragóné Bircsák Márta
EGYMÁS-KÖZT Szakmai fórum l Nyíri Úti EGYMI - Kecskemét, Nyíri út Web:
Gönczy Pál Általános Iskola
A TÁMOP pályázat bemutatása. A támogatás célja -A befogadó közoktatási rendszer megteremtése -A sajátos nevelési igényű gyerekek, tanulók sikeres.
Estefánné Varga Magdolna projektmenedzser, dékán Kutatás-fejlesztés az EKF-en a kompetencia alapú tanárképzés támogatására A HEFOP projekt VII. Nevelésügyi.
„Kompetencia alapú oktatás- egyenlő hozzáférés a vésztői Szabó Pál Általános Iskolában” TÁMOP / „ Az első mag ezerszer újra kel, folyton.
as tanév Záró értekezlet.
Az együttnevelés gyakorlata az óvodában (A pedagógusok együttműködésének lehetőségei az egyéni fejlesztés megvalósításában)
TOVÁBBTANULÁS 2012 Felvételi eljárás a középfokú intézményekbe a es tanévre.
A tanácsadói tevékenység koordinálása Páll Viktória Ec-Pec Alapítvány.
A mai nap programja ig Köszöntő Polgármester Úr 5 perce Gyorsított tanév előkészítő információáradat ig integrációt segítő.
A kompetencia alapú oktatás elterjedése a „suliNova program” alapján
Sajátos nevelési igényű tanulók együttnevelése Együtt egy-másért! TÁMOP-3.4.2/09/ október 28.
KAPOSVÁRI EGYETEM GYAKORLÓ ÁLTALÁNOS ISKOLA ÉS GIMNÁZIUM
KAPOSVÁRI EGYETEM GYAKORLÓ ÁLTALÁNOS ISKOLA ÉS GIMNÁZIUM
„Intelligens iskola megvalósulása a Kaposvári Egyetem Gyakorló Általános Iskola és Gimnáziumban” author A pedagógiai, módszertani reformot támogató informatikai.
Pedagógusképzést segítő szolgáltató és kutatóhálózatok kialakítása
A gyakorlatvezető mentor
Integrációs és képesség-kibontakoztató felkészítés az intézményekben Bedőné Fatér Tímea IPR szakértő Integrációs szaktanácsadó
TÁMOP Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés – Innovatív intézményekben
Vörösmarty Mihály Általános Iskola, Gimnázium és Alapfokú Művészetoktatási Intézmény
A kerettantervek fejlesztése
Az SNI tanulók státuszhelyzete a jogszabályváltozások tükrében
„A három-ötperces eseményeknek különös varázsa van az életünkben” Bródy János.
„Mércénk az ember” Fodor Információk átadása, tájékoztatás  folyamatos kapcsolattartás a HUMÁN TISZK iskolái között – igazgatói értekezletek 
„Mércénk az ember” Fodor Információk átadása, tájékoztatás  folyamatos kapcsolattartás a HUMÁN TISZK iskolái között – igazgatói értekezletek 
Egyensúlyban a világgal TÁMOP A konzorcium tagjai Zuglói Benedek Elek Egységes Gyógypedagógiai Zuglói Benedek Elek Egységes Gyógypedagógiai Módszertani.
Matematika munkaközösség
Dominó Általános Iskola magatartásmódosító programja
„Míg élsz, egyre tanulj, és soha abba ne hagyd.” Az Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmények által nyújtott szolgáltatások fejlesztése a sajátos.
TÁMOP / jelű Együtt, hogy jobb legyen című projekt Kettős mentorálás Készítette: Bagi Lászlóné február 24. Hódmezővásárhely.
Integráló iskolák a közoktatásban
Bárczi Gusztáv Módszertani Központ 2005/2006.tanév I. félév Csíkvárné Takács Anikó Módszertani Központ vezetője.
Alsó tagozat Demény Gabriella igh
 Budapesten, a II. kerületben, a Vízivárosban található  140 éves épület  2002-ben teljes felújítás és bővítés.
Innováció Intézményi fejlesztés Egyenlő hozzáférés
FELVÉTELI TÁJÉKOZTATÓ
„Migráns tanulók a magyar közoktatásban” Oktatási és Kulturális Minisztérium Társadalmi Megújulás Operatív Program „BÁBEL- interkulturális pedagógia porjekt”
Inklúzív nevelés Magyarországon
TÁMOP / Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés –a szobi innovatív intézményekben.
A szakképzés és felnőttképzés struktúrájának átalakítása a TÁMOP /2-2F projekt Az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Fejlesztési.
A HEFOP PÁLYÁZAT EREDMÉNYEI A GYAKORLATI KÉPZÉSBEN.
PROJEKTNYITÓ május 18. MÓRA FERENC ÁLTALÁNOS ISKOLA 4400 Nyíregyháza, Fazekas János tér 8. TÁMOP / Referencia-intézmények országos.
TÁMOP – A- 12/1. ALAPVETŐ CÉL  HH és HHH tanulókat nevelő iskolák kapcsolatfelvétele, programkínálatuknak bővítése  testvériskolai kapcsolat.
Szakmai beszámoló TÁMOP B-13/ Partnerség és hálózatosodás „Az iskola közös ügyünk” „Ki tud többet Szorgalmatosról?”
Sári Gusztáv Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskola TÁMOP B „Közoktatási intézmények esélyegyenlőségi alapú fejlesztéseinek támogatása”
A jogszabályi változások megvalósulása és hatása intézményi szinten Fővárosi helyszín Készítette: Kállai Gabriella ONK, Budapest november 4.
Ki az a mentortanár? „az a pedagógiai gyakorlattal rendelkező tanár, aki tapasztalatai és a továbbképzésben szerzett speciális képzettsége eredményeként.
Fény vagy Te is, ragyogj, hát” TÁMOP / Társadalmi Megújulás Operatív Program Hétszínvirág Óvoda, Bölcsőde, Gyermekjóléti és Családsegítő.
Az eredményesség mérése és szakmai ellenőrzés Összeállította: Barcziné Horváth Márta iskolaigazgató, IPR szakértő Kocsis Gáborné IPR szakértő.
„ÍVELJETEK CSILLAGOK!” ESÉLYEGYENLŐSÉGI PROJEKT A II. RÁKÓCZI FERENC ÁLTALÁNOS ISKOLA ÉS AMI-BAN TÁMOP B
ÁRPÁD SZAKKÉPZŐ ISKOLA ÉS KOLLÉGIUM, SZÉKESFEHÉRVÁR Tóth Ágnes MÉCS vezető.
1961-ben alapított intézmény Létszám: 770 fő Osztályok száma: 24 Az engedélyezett pedagógus státusz: 63 Az engedélyezett pedagógiai munkát segítő: 9,5.
Év végi értekezlet.
Szakiskolai fejlesztési program
Előadás másolata:

2008-2009-es tanév Záró értekezlet

Napirend 9 ó -9,30 p intézeti beszámoló 9,45 -10,30 szakmai beszámolók 10,30 p – 11,15 csop.vez.-k pr. 11,20 p - 12 ó egyebek (benne tantárgyfelosztás, nyári menetrend, aug.-i hét progr., határozatok) 12 ó zárás, ebéd

2008/2009-es tanévi célkitűzések és megvalósulásuk értékelése A nem szakrendszerű oktatás bevezetése az alapozó (5. évfolyam) szakaszon Szakmai ellenőrzés: 2009. márc. Oktatás szervezés (tantárgyi rendszer; csopbontás; heti 1 nap) Szöveges értékelés, óralátogatások 5.a osztály: nem szakrendszerű matematika óra – Tóth Eszter kerületi bemutató tanítás 5. évfolyam bemeneti és kimeneti mérés matematikából, magyarból Az alapfokú nevelés-oktatás kezdő és alapozó szakasza közötti átmenetnek a megkönnyítése tanulóink számára – a konkrét feladatra, problémamegoldásra szerveződő szakmai team-munka kezdeményezése, erősítése Az alábbi területeken szerveződött, dolgozott együtt team: kezdő szakaszon tanító kollégák, alapozó szakaszon tanító kollégák, uniós pályázat (4 ország, 4 iskola) „My Wellness Plan” mérési feladatok előkészítése, lebonyolítása, értékelése, német nemzetiségi osztály – felvételi eljárásrend, iskolakostólgató – elsős beíratkozás, középiskolai felvételik, pályaorientáció

3. A HEFOP „Változz a világgal” a sajátos nevelési igényű tanulók inkluzív nevelsésének-oktatásának megvalósítása és fenntartása intézményi együttműködés keretében Zuglóban c. pályázatban vállaltak fenntartása – a projektoktatás kiterjesztése, népszerűsítése; az integrációhoz szükséges új módszerek, eszközök alkalmazása, a szakmaközi együttműködés változatos formáinak kipróbálása; szülőklubok működtetése

Regionális konferencia – Benedek EGYMI 2009. ápr. Ayres terápia – Varga Éva, Zsenitsné Baróthy Andrea tanítók 7 fő részére A kerületi fejlesztő pedagógusok munkaközösségének bemutató foglalkozás tartása Projekt: A mi városunk Fodorné Király Izabella, Csordás Attila és a 2. l osztály

4. A sajátos nevelési igényű tanulók együttneveléséhez szakmai kapcsolatok ápolása, erősítése (Benedek EGYMI; Nevelési Tanácsadó; Logopédiai Intézet; Szakértői Bizottság, Gyermekjóléti Szolgálat, befogadó intézmények) A 2008/2009-es tanév I. félévében a 6. b osztályban a Gyermekjóléti Szolgálat munkatársai és az iskolapszichológus tartott irányított csoportmunkát. A cél az osztályon belüli együttműködés elősegítése volt, önismereti, személyiségfejlesztési elemekkel kiegészítve.

5. Az ötödik évfolyamon a logopédiai osztályokból átkerült tanulók sikeres integrálása A tavalyi negyedik évfolyamon végzett összehangolt felkészítő munka (a negyedikes és a leendő osztályfőnökök), valamint az idén az évfolyamon tanító kollégák és az utazó gyógypedagógus közös erőfeszítése nyomán eredményes tanulmányi munkáról és sikeres beilleszkedésről számolhatunk be.

7. A nyolcadik évfolyamon a sajátos nevelési igényi tanulók középiskolai beiskolázása A 8. évfolyamon 6 sajátos nevelési igényű tanulónk van. A segítő szakemberek közreműködésével a tanulók beiskolázása megtörtént.

8. Az országos és kerületi tantárgyi méréseken átlag körüli vagy afeletti eredmények elérése lásd a mérési beszámolót Zugló Kupa 4. helyezés

9. Az első négy évfolyamon a sportági alapozás feltételeinek biztosítása

Fő feladatok A német nemzetiségi program folyamatos népszerűsítése – óvodai előkészítő, hagyományőrző programok, a tatai Nemzetiségi Múzeum meglátogatása, obervellachi erdei iskola (5.n,6n) A lengyel testvériskolával a kapcsolat ápolása (levelezés, ősszel gyerekcsoport fogadása, közös projekt előkészítése) A Magyar Hospice Alapítvánnyal az együttműködés folytatása, rendezvényeiken a további részvétel; A Kézenfogva Alapítvány rendhagyó osztályfőnöki órái A 2008/2009-es tanévben „Fogadd el, fogadj el!” címmel 4. évfolyamtól 8. évfolyamig osztályonként két tanítási órában külső szakember és ún. tapasztalati szakértők (értelmi sérült fiatalok) által tartott programban vettek részt tanulóink.

Középiskolai felvételik 8 osztályos gimnázium: 1 fő (86 fő; 1 %) 6 osztályos gimnázium: 3 fő (63 fő; 5 %) 4 osztályos gimnázium: 23 fő (71 fő; 32,5 %) Szakközépiskola: 30 fő (71 fő; 42 %) Szakiskola: 11 fő (71 fő; 15,5 %) Még fel nem vett: 7 fő (71 fő; 10 %) 1. helyen megjelölt isk.-ba 38 fő (71 fő; 53 %)

Kétanáros modell további népszerűsítése iskolában, kerületben, pedagógus továbbképzés keretében (sajátos nevelési igényű tanulókat befogadó osztályokban) 1. a osztály: magyar óra – Varga Éva tanító, Pekk Emese utazó gyógypedagógus 5. a osztály: matematika – Tóth Eszter tanár, Forrai Mária utazó gyógypedagógus „Egyéni fejlesztési terv” c. tanfolyam hallgatóinak

Elsős beiratkozás 1. a osztály 25 fő (számított létszám: 25fő); osztálytanító: Szekeresné Szádoczky Ildikó napközis nevelő: Apróné Gyetvai Gyöngyi 1. b osztály 22 fő; (számított létszám: 25 fő) tanító: Paál Krisztina napközis nevelő: Paál György 1. l osztály 13 fő (számított létszám: 26 fő) tanító: Mikóné Nagyiványi Csilla napközis nevelő: Szőkéné Bohun Andrea logopédus: Deák Gabriella 1. n osztály 26 fő (számított létszám: 26 fő) tanító: Szilas Ádámné napközis nevelő: Pálosné Gyöngyösi Zsuzsanna

5. évfolyam 5. a osztály fő (számított létszám: 36 fő) osztályfőnök: Békési Lászlóné magyar-ének szakos tanár 5. b osztály fő (számított létszám: 36 fő) osztályfőnök: Bódi Zsuzsanna rajz-földrajz szakos tanár 5. n osztály 24 fő (számított létszám: 25 fő) osztályfőnök: Ujvárosi Zsuzsanna matematika-fizika- informatika szakos tanár

Szakértői ellenőrzések Átfogó tanügyigazgatási-humánerőforrás- és szakmai vizsgálat - 2008. okt. 06.-nov.10. A sajátos nevelési igényű tanulók ellátásáról végzett helyzetfeltáró vizsgálat – 2008. nov. Nem szakrendszerű oktatás – 2009.márc.

Nevelési értekezlet – 2009. márc.23. Interaktív tábla használat, digitális tananyagok bemutatása A vizualitás és ennek fejlesztési lehetőségei A részképességek és dominancia vizsgálata Auditív fejlesztés

Továbbképzések Egyéni fejlesztési terv készítése 30 ó Kliszkiné Varga Anikó; Szekeresné Szádóczky Ildikó Mindenki iskolája – az együttnevelés gyakorlata és elméleti háttere 50 ó - Tóthné Orbán Zsuzsanna; Hegedűs Andrea

Továbbképzések Agresszió kezelése a kamaszkorban 30 ó Krénuszné Lukács Mária; dr. Pattantyúsné Tóth Gyöngyi Zuglói Ped.-i Napok NSZO Német Nemzetiségi

Iskolai gyakorlat Szociálpedagógus hallgatók (3 fő) Tóthné Orbán Zsuzsanna; Gálfi Anikó Tanítóképzős hallgató Steinné Zagyvai Ildikó; Némethné Korom Edit Vezetőképzős hallgatók (12 fő) - Horváth Gizella; Szilas Ádámné

Létszámadatok Tanév elején (okt.1.) 616 fő Tanév végén 625 fő Számított létszám 752 fő Év közben érkezett 49 fő Év közben távozott 13 fő

SNI Alsó tagozat logopédiai osztályok 54 fő integráltan 3 fő Össz.: 57 fő Felső tagozat integráltan 29 fő Iskola össz.: 86 fő

Nevelési Tanácsadós szakvélemény Alsó tagozat 18 fő Felső tagozat 24 fő Összesen: 42 fő

Tanulócsoportok Alsó tagozat első 2 1 második harmadik negyedik évfolyam angol német nemzetiség logopédia első 2 1 második harmadik negyedik

Tanulócsoportok Felső tagozat ötödik 2 1 hatodik hetedik nyolcadik évfolyam angol német nemzetiségi ötödik 2 1 hatodik hetedik nyolcadik

Személyi változások Munkaközösségvezetők (oszt.f.;alsós) Pályakezdő kollégák Nyugdíjazás (portások, kertész) Távozás (áthelyezés Kertész Margit Takarítók Közhasznú fogl.

Határozatok Intézményi beszámoló elfogadás Csengetési rend változtatása (ebédelés) Órarend (A+B)