Az innovációkat támogató pályázatok az Éltes EGYMI-ben

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
TÁMOP A/ projekt: Intézményi együttműködés, pedagógiai módszertani megújulás – pedagógiai szemléletváltás a sajátos nevelési igényű.
Advertisements

TÁMOP / TÁMOP / A kompetencia alapú oktatás megvalósítása Mosonmagyaróváron A pályázati kiírás forrását az Európai.
A referencia intézmények szolgáltatói szerepe
A hálózattá alakulás útján
A sajátos nevelési igényű gyermekek, és a pedagógiai szakszolgálatok finanszírozása 2010-ben Előadó: Dr. Gergőné Babina Jusztina- igazgatónő Egységes Pedagógiai.
Mindenki tehetséges lehet valamiben!
TÁMOP A/ projekt: Intézményi együttműködés, pedagógiai módszertani megújulás – pedagógiai szemléletváltás a sajátos nevelési igényű.
3. alprojekt A hátrányos, ill. halmozottan hátrányos helyzetű, a sajátos nevelési igényű illetve tanulási nehézségekkel küzdő tanulók fejlesztésére létrehozandó.
Tehetségpont létrehozása
TÁMOP A/ projekt: Intézményi együttműködés, pedagógiai módszertani megújulás – pedagógiai szemléletváltás a sajátos nevelési igényű.
EGYENSÚLYBAN A VILÁGGAL
Záró Konferencia Nógrád Megyei Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmény és Gyermekotthon TÁMOP /
Előadó: Faragóné Bircsák Márta
A referencia intézmények szerepe a TÁMOP intézmények tanulószervezetté válásának folyamatában Csizmazia Sándorné szakmai vezető Harkány, nov.13.
T UDATOS INNOVÁCIÓ VAGY MÓKUSKERÉK ? Locsmándi Alajos Budapest, szeptember 25.
TÁMOP A/ projekt:„SZIGET, AMELY BEFOGAD” – AZ INKLUZÍV ELLÁTÁS EGYÜTTMŰKÖDŐ, EGYMÁSRA ÉPÜLŐ MODELLJE SZOLNOKON.
Fővárosi Pedagógiai és Pályaválasztási Tanácsadó Intézet
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
TÁMOP /2 „Lenni, akik vagyunk, és azzá válni, amivé válni tehetségünk adatott: ez életünk egyetlen célja.” Robert Louis Stevenson.
A Fogyatékos Személyek Esélyegyenlőségéért Közalapítvány bemutatása az egyenlő esélyű hozzáférés tükrében Budapest, június 17. Szentkatolnay Miklós.
A TÁMOP pályázat bemutatása. A támogatás célja -A befogadó közoktatási rendszer megteremtése -A sajátos nevelési igényű gyerekek, tanulók sikeres.
Minőségi oktatás létrehozása – Hátránykompenzáció közoktatási és kulturális szolgáltatások fejlesztésével és tartalmi modernizációjával Magyarhomorogon.
Fejlesztések, többlettudás és forrásközpont az EGYMI-kben
A kompetencia-alapú oktatás bevezetése a kistokaji ÁLTALÁNOS MŰVELŐDÉSI KÖZPONTBAN Biztos alap, biztos jövő.
1. Tájékoztató az Oktatási Minisztérium HEF OP pályázati kiírásairól február 24.
TÁMOP Sajátos nevelési igényű tanulók együttnevelése Befogadó intézmények Sárbogárdon
TÁMOP / A kompetencia alapú oktatás feltételeinek megteremtése Vas megye közoktatási intézményeiben - TÁJÉKOZTATÓ -
Vezetői tájékoztató a SZIE-DPR és SZIE-IMIR projektekről
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
NFT I NFT II Hosszú távú cél: az életminőség javítása Általános cél: Az EU átlaghoz viszonyított jövedelmi különbségek mérséklése specifikus.
ELTE TÁMOP /2/B/KMR projekt workshop
Sajátos nevelési igényű tanulók együttnevelése Együtt egy-másért! TÁMOP-3.4.2/09/ október 28.
„Szociális és Oktatási Önkéntes Tevékenység
PEDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA
A referenciaintézmények feladatai, hatáskörei
Az SNI tanulók státuszhelyzete a jogszabályváltozások tükrében
Együttműködés a HUMÁN TISZK és a Mérei Intézet között SÁRIK ZOLTÁN.
A sajátos nevelési igényű tanulókkal kapcsolatos változások Dömötör Monika, gyógypedagógiai tanár szeptember 8.
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
Egyensúlyban a világgal TÁMOP A konzorcium tagjai Zuglói Benedek Elek Egységes Gyógypedagógiai Zuglói Benedek Elek Egységes Gyógypedagógiai Módszertani.
Társadalmi Megújulás Operatív Program Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés – Innovatív intézményekben TÁMOP 3.1.4/08/2. – A kompetencia.
"Új látásmód" érzékenység, innováció és közös tanulás a látássérült emberek munkaerő-piaci re/integrációjáért TAMOP /
A sajátos nevelési igényű gyermekek, és a pedagógiai szakszolgálatok finanszírozása 2008-ban Előadó: Dr. Gergőné Babina Jusztina- igazgatónő Egységes Pedagógiai.
„Míg élsz, egyre tanulj, és soha abba ne hagyd.” Az Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmények által nyújtott szolgáltatások fejlesztése a sajátos.

TÁMOP /2 – Nyitórendezvény. A Liget Úti Általános Iskola, Előkészítő, Készségfejlesztő Speciális Szakiskola és EGYMI felkészülése a.
Integráló iskolák a közoktatásban
2012.május 15. „ Az akadály az a rémisztő dolog, amelyet akkor látunk, Ha levesszük a szemünket a célról..” TÁMOP / Új Magyarország.
TÁMOP / „Integrációs bázisiskola a Jászságban”
Bárczi Gusztáv Módszertani Központ 2005/2006.tanév I. félév Csíkvárné Takács Anikó Módszertani Központ vezetője.
„ Karöltve” Integrációs közoktatási referencia Intézmény kialakítása hálózati együttműködés keretében a Csertán Sándor Általános Iskola és Óvodában TÁMOP /
Vezeti: Szigetváriné Söjtöry Andrea
TEHETSÉGGONDOZÁS MAGYARORSZÁGON 2010-BEN Nyíregyháza, október 3.
HEF OP / A SAJÁTOS NEVELÉSI IGÉNYŰ TANULÓK EGYÜTTNEVELÉSE
A pályázati kiírás: „Referencia-intézmények országos hálózatának kialakítása és felkészítése” A pályázat címe: „Az Asbóth Sándor Térségi Középiskola, Szakiskola.
TÁMOP-5.5.2/09 „Önkéntesség elterjesztése” c. pályázati kiírás előzményei, céljai és háttér-információ Információs nap április 9.
A projekt az Europai Unio támogatásával, az Europai Szociális Alap társfinanszírozásával valósult meg.
„Migráns tanulók a magyar közoktatásban” Oktatási és Kulturális Minisztérium Társadalmi Megújulás Operatív Program „BÁBEL- interkulturális pedagógia porjekt”
A tehetséggondozás az esélybiztosítás kiemelt területe tehetségazonosítás tehetség-tanácsadás együttműködések mentorálás tehetségfejlesztés hálózati tanulás.
TÁMOP / Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés –a szobi innovatív intézményekben.
PROJEKTNYITÓ május 18. MÓRA FERENC ÁLTALÁNOS ISKOLA 4400 Nyíregyháza, Fazekas János tér 8. TÁMOP / Referencia-intézmények országos.
Közoktatás-fejlesztési programok 2007-ben Új Magyarország Fejlesztési Terv Hámoriné Váczy Zsuzsa OKM Balatonfüred, november 14.
Fény vagy Te is, ragyogj, hát” TÁMOP / Társadalmi Megújulás Operatív Program Hétszínvirág Óvoda, Bölcsőde, Gyermekjóléti és Családsegítő.
Az Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmények által nyújtott szolgáltatások fejlesztése a sajátos nevelési igényű gyermekek, tanulók együttnevelésének.
TÁMOP A-11/2. A pályázati célja, hogy a sajátos nevelési igényű gyermekek nevelésében, oktatásában részt vevő intézmények (speciális és többségi)
A TÁMOP / projekt jelene és jövője.
„Együtt, eredményesen”
Előadás másolata:

Az innovációkat támogató pályázatok az Éltes EGYMI-ben

Az intézmény székhelye: 2800 Tatabánya,Bánhidai ltp. 408 Az intézmény székhelye: 2800 Tatabánya,Bánhidai ltp. 408. Telefon: 36 (34) 301 100 E-mail: eltes.iskola@gmail.com Honlap: www.eltes-tatabanya.sulinet.hu Igazgató: Bacsó Ágnes Telefon: 36 (20) 546 2007 E-mail: bacsoa@progress.hu

Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmény (EGYMI) Általános Iskola, Speciális Szakiskola Egységes Pedagógiai Szakszolgálat (EPSZ) Vezető: Csák Ágnes Vezető: Nagy János Vezető: Belákovicsné Kuczmann Brigitta Intézményi alapfeladatok, szolgáltatások gyógypedagógia tanácsadás, korai fejlesztés és gondozás fejlesztő felkészítés utazó gyógypedagógiai szolgálat - szakmai szolgáltatások sajátos nevelési igényű (enyhe értelmi fogyatékos) tanulók általános és középfokú nevelése, oktatása korlátozott számban az értelmileg akadályozott tanulók integrált oktatása nevelési tanácsadás logopédia gyógytestnevelés szakszolgálati feladatok ellátása

Összintézményi létszám: 108, 85 fő 1 fő igazgató 1 fő iskolatitkár 2,5 fő gazdasági ügyintéző Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmény (EGYMI) Általános Iskola, Speciális Szakiskola Egységes Pedagógiai Szakszolgálat (EPSZ) 5 fő gyógypedagógus 52,35 fő gyógypedagógus 26 fő pedagógus, gyógypedagógus 11 fő gyógyped. assz. 2 fő adminisztrátor 6 fő technikai dolgozó 2 fő technikai dolgozó

Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmény (EGYMI) Általános Iskola, Speciális Szakiskola Egységes Pedagógiai Szakszolgálat korai fejlesztés: 1 fő ált. iskola: 138 fő logopédia: 630 fő fejlesztő felk.: 3 fő szakiskola: 97 fő nevelési tanácsadás: 1200 fő utazó gyógypedagógia óvoda: 20 fő ált. isk.: 360 fő középisk.: 85 fő napközis tanuló: 117 fő (49,78%) gyógytestnevelés: 900 fő Összesen ellátott gyermekek, tanulók száma éves szinten 469 fő 235 fő 2530 fő

Út a szegregált intézménytől … Út a szegregált intézménytől …. az EGYMI standard alapján működő… … referencia intézményig.

2005. A sajátos nevelési igényű tanulók együttnevelése – HEFOP/2005/2 2005. A sajátos nevelési igényű tanulók együttnevelése – HEFOP/2005/2.1.6 pályázati kiírás: Másként – ugyanoda; az inkluzív oktatás bevezetése Tatabányán a munkaerőpiaci esélyegyenlőség megteremtéséért Támogatás összege: 34.711.606 Ft A projekt időtartama: 2006. 04. 01. – 2008. 03. 31.

A projekt hosszú távú céljai: A sajátos nevelési igényű gyerekek inkluzív ellátó rendszerének megteremtése Tatabányán. Elősegíteni az esélyegyenlőség kibontakozását a sajátos nevelési igényű gyermekek inkluzív oktatási rendszerének kialakításával. A sajátos nevelési igényű egyének életkörülményeinek javítása, versenyképességük növelése a munkaerő-piaci lehetőségek biztosítása által.

A projekt rövid távú célja: SNI 3-18 éves gyerekek inkluzív oktatása. Városi szintű inkluzív nevelést megvalósító pedagógiai, tanácsadói szolgálat létrehozása. Intézményi hálózati együttműködés. Társadalmi szemléletváltás, a társadalom érzékenyítésének segítése. Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézménnyé alakulás (EGYMI).

A projekt tevékenységei: Városi szintű módszertani, tanácsadó csoport létrehozása. Utazó gyógypedagógiai szolgáltatás kidolgozása, működtetése – 110 integráltan oktatott SNI tanuló. Pedagógusok kompetencia fejlesztése – 4 képzés, 92 fő pedagógus. Kompetencia alapú programcsomagok adaptálása.

A projekt tevékenységei: Disszeminációk: jó gyakorlat, kiadvány, tájékoztatók. Társadalmi szemléletváltás, érzékenyítés. Hálózati együttműködés fejlesztése. Intézményi szerkezetváltás: EGYMI-vé alakulás.

1 főre/int. jutó támogatás 1 főre/int., 1 hónapra jutó támogatás Összes támogatásból (34.711.606 Ft) felhasznált összegek Részt-vevők Összes támogatás 1 főre/int. jutó támogatás 1 főre/int., 1 hónapra jutó támogatás Szakmai megvalósítók 33 fő 20.928.900 Ft 634.209 Ft 31.710 Ft Fejlesztő eszközök 8 int. 3.406.512 Ft 425.814 Ft 17.700 Ft Kisértékű tárgyi eszköz 6.442.383 Ft 805.200 Ft 40.260 Ft Irodaszer 1.472.581 Ft 184.000 Ft 9.200 Ft Egyéb szolg. (tel., nyilv.) 845.230 Ft 105.600 Ft 5.300 Ft Pedagógus képzés 92 fő 2.760.000 Ft 30.000 Ft -

2008. Az Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmények által nyújtott szolgáltatások fejlesztése a sajátos nevelési igényű gyermekek, tanulók együttnevelésének támogatása érdekében – TÁMOP 3.1.6 /08/2 A támogatás összege: 19.999.976 Ft A projekt időtartama: 2008. 08. 01. – 2011. 03. 31.

A projekt célja: az együttnevelés területén már kialakult szolgáltatások továbbfejlesztése új szolgáltatások kidolgozása, ezek elérhetőségének biztosítása széles körben a szolgáltatások kidolgozásával, terjesztésével egy egységes, befogadó közoktatási rendszer létrehozása városunkban, megyénkben és régiónkban hálózati együttműködés keretében.

A projekt tevékenységei: A HEFOP keretében kidolgozott, az SNI gyerekek együttnevelését támogató programok biztosítása. Kidolgozott egységes szakmai módszertani standardok adaptációja. Az együttnevelésben részt vevő intézmények felkészítése az együttnevelési gyakorlat kialakítására, fejlesztésére.

A projekt tevékenységei: Az SNI tanulók tanulócsoportba, osztályba való befogadásának támogatása, a résztvevők felkészítése a támogatásra. Az együttnevelés megvalósításához szükséges továbbképzési programok. Az intézményirányítás szereplői számára továbbképzési programok szervezése, megvalósítása.

A projekt tevékenységei: Pedagógiai szakszolg. és szakmai szolgáltatói tevékenységek fejlesztése, továbbfejlesztése. Az együttnevelésben érintett szereplők bevonása. Szakemberek felkészítése a tartósan beteg tanulók oktatásnak megszervezése érdekében. Az utazó pedagógiai szolgáltatás mechanizmusának és feltételrendszerének kidolgozása, továbbfejlesztése.

1 főre/int. jutó támogatás 1 főre/int., 1 hónapra jutó támogatás Összes támogatás (19.999.976 Ft) Részt-vevők 1 főre/int. jutó támogatás 1 főre/int., 1 hónapra jutó támogatás Szakmai megvalósítók 55 fő 5.970.000 Ft 108.500 Ft - Fejlesztő eszközök 2 int. 4.029.510 Ft 2.014.755 Ft 100.700 Ft Kisértékű tárgyi eszköz 1 int. 270.490 Ft Irodaszer 872.416 Ft 43.600 Ft Egyéb szolg. (honlap, konf., kiadvány) 1.500.000 Ft 75.000 Ft Pedagógus képzés 67 fő 5.000.000 Ft 74.600 Ft

2008. „Gyöngyhalászat” a sajátos nevelési igényű tanulók tehetséggondozása tanulmányi verseny szervezésével, egyéni felkészítésükkel az esélyegyenlőségért című pályázat Iskolai tehetséggondozás – TÁMOP 3.4.3-08/2 Támogatás összege: 18.543.900 Ft A projekt időtartama: 2010. 08. 01. – 2011. 11. 30.

A projekt céljai: Országos tanulmányi versenyrendszer kidolgozása, működtetése. A kidolgozott tehetséggondozási modell továbbadása. Tehetségpont létesítése. Kapcsolatépítés a civil szervezetekkel. A többségi iskolákban integráltan oktatott tanulásban akadályozott diákok tehetséggondozása.

A projekt tevékenységei: Tehetséggondozó modell kidolgozása az SNI tanulók számára. A tehetséggondozást végző pedagógusok felkészítése, képzése. Megyei szintű tanulmányi verseny megrendezése 4 intézmény diákjai számára. A tehetséggondozó modell régió, országos szintű kiterjesztése.

1 főre/int. jutó támogatás 1 főre/int., 1 hónapra jutó támogatás Összes támogatás (18.543.900 Ft) Részt-vevők 1 főre/int. jutó támogatás 1 főre/int., 1 hónapra jutó támogatás Szakmai megvalósítók 40 fő 15.495.950 Ft 387.400 Ft 29.800 Ft Fejlesztő eszközök 1 int. 300.000 Ft - Kisértékű tárgyi eszköz Irodaszer 27.350 Ft Egyéb szolg. (konf., nyilvánosság) 220.000 Ft Pedagógus képzés 2 fő 120.000 Ft 60.000 Ft

2008. Gyöngyhalász Tehetségpont létrehozása és működtetése a sajátos nevelési igényű gyermekek és fiatalok részére Iskolai tehetséggondozás – TÁMOP 3.4.4/B-08/1 Támogatás összege: 3.851.748 Ft A projekt időtartama: 2010. 07. 01. – 2011. 06. 30.

A projekt céljai: Tehetségpont működtetése az SNI tanulók esélyegyenlőségének biztosítása érdekében. A speciális iskolákban a tehetséggondozás új alapjainak megteremtése. Az SNI tanulókkal foglalkozó pedagógusok szakmai támogatása.

A projekt tevékenységei: „Gyöngyhalász Tehetségpont” létrehozása. Tanácsadó szolgálat biztosítása: gyógypedagógus, pszichológus, szociálpedagógus. Weblap: www.gyongyhalaszat.hu Iroda: Tatabánya, Bánhidai ltp. 408. Zöld szám: 80/205 169

1 főre/int. jutó támogatás 1 főre/int., 1 hónapra jutó támogatás Összes támogatás (3.851.748 Ft) Részt-vevők 1 főre/int. jutó támogatás 1 főre/int., 1 hónapra jutó támogatás Szakmai megvalósítók 4 fő 1.890.720 Ft 472.680 Ft 39.390 Ft Fejlesztő eszközök - Kisértékű tárgyi eszköz 1 int. 269.622 Ft 22.500 Ft Irodaszer 200.000 Ft 16.600 Ft Egyéb szolg. (konf., nyilv., weblap, szóról.) 990.680 Ft 82.500 Ft Pedagógus képzés

2009. Pedagógusok fejlesztése, a pedagógiai kompetenciák szélesítése az Éltes Mátyás Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmény, Általános Iskola, Speciális Szakiskola és Egységes Pedagógiai Szakszolgálat intézményeiben című projekt Pedagógus képzések – TÁMOP 3.1.5-09/A/2 Támogatás összege: 19.994.300 Ft A projekt időtartama: 2010. 08. 01. – 2012. 07. 31.

1 főre/int. jutó támogatás 1 főre/int., 1 hónapra jutó támogatás Összes támogatás (19.994.300 Ft) Részt-vevők 1 főre/int. jutó támogatás 1 főre/int., 1 hónapra jutó támogatás Szakmai megvalósítók 5 fő 17.007.240 Ft 3.401.448 Ft 141.727 Ft Fejlesztő eszközök - Kisértékű tárgyi eszköz 700.000 Ft 140.000 Ft Irodaszer 1 int. 192.000 Ft 8.000 Ft Egyéb szolg. (nyilv., kiadvány, szóról.) 113.100 Ft 4.700 Ft Pedagógus képzés

TÁMOP 3. 1. 6 – EGYMI szolgáltatásainak fejlesztése: 19. 999 TÁMOP 3.1.6 – EGYMI szolgáltatásainak fejlesztése: 19.999.976 Ft TÁMOP 3.4.3 – SNI gyermekek,tanulók tehetséggondozása 18.543.900 Ft TÁMOP 3.4.4 – Tehetségpont működtetése: 3.851.748 Ft TÁMOP 3.1.5 – Pedagógus továbbképzés: 19.994.300 Ft Pályázati támogatás összesen: 62.395.164 Ft

Vállalt célkitűzésünk: „A minőségi oktatás olyan oktatás, amely inkluzív, mivel célja minden tanuló teljes részvétele. Az inkluzív oktatás: szemléletmód, az oktatási rendszerek, a tanulási környezet átalakítása, alkalmazkodás a tanulói sokféleséghez. Guidelines for Inclusion: Ensuring Access to Education for All UNESCO, 2005). ml

Köszönöm a figyelmüket.