EKOP-1.A.1-08/B-2009-0006 A KSH elektronikus adatgyűjtési rendszerének fejlesztése, kiterjesztése.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A statisztika rejtelmei
Advertisements

Az OH TÁMOP fejlesztései
S 1SCM© Siemens AG All rights reserved Útmutató a click4suppliers easy használatához Szállítói regisztráció.
Elektronikus Ügyfélkapu – kapcsolat az ügyfél és a közigazgatás között
Elektronikus ügyintézés, és várható technikai fejlesztések a Növény- és Talajvédelem területén Várszegi Gábor osztályvezető augusztus 30.
Önkormányzati információs rendszer
KSHXML internetes adatgyűjtési rendszer Az utolsó módosítás dátuma: december 18.
Internet alapú önértékelés
A 43/2013. (XII. 29.) MNB rendelet, a pénz- és hitelpiaci szervezetek által a Magyar Nemzeti Bank felügyeleti feladatai ellátása érdekében teljesítendő.
A Szociális Ágazati Portál (SZÁP)
Helyi oktatásirányítás fejlesztése TÁMOP /
EISZ nemzeti program 2012 dr. Téglási Ágnes főigazgató-helyettes.
E-Levéltár projekt Vidra András Projektigazgató
Új szabályok, új fogalmak az elektronikus ügyintézésben dr
Tájékoztatás az EKOP-1.A.2 projektnek az OSAP összeállítására gyakorolt hatásáról Mag Kornélia OST február 24.
Törökbálint város környezeti GIS alkalmazásainak megvalósítása
Kulturális értékek digitalizálása az Új Magyarország Fejlesztési Terv keretében Dippold Péter.
EKOP Elektronikus levéltár
Fekvőbeteg adatbázis szervezés GyógyinfokPirisa Levente.
MNB Statisztika A külső finanszírozási igény/képesség változása
A projektmenedzsment fogalma
EEgészség Program – Szakmai Napok N K T H – E S K I * március Templar Partnership Company 1 eEgészség program „Egészségügyi Informatikai K+F.
ELTE TÁMOP /2/B/KMR projekt workshop
Rumi László, informatikai igazgató Viczián István, vezető tervező
A KSH elektronikus adatgyűjtési rendszerének fejlesztése, kiterjesztése Budapest, január 31.
Nagyvállalati projektmenedzsment GTM szeminárium sorozat A Microsoft nagyvállalati projektmenedzsment megoldása Előadó:Kőnig Tibor
AaAa ÚJ MAGYARORSZÁG VIDÉKFEJLESZTÉSI PROGRAM Monitoring és értékelés.
Szervezetfejlesztési Program
Veszprém Megyei Államigazgatási Kollégium Ügyviteli-, informatikai és szervezetfejlesztési munkacsoport évi tevékenységének bemutatása Beitl.
Nemzeti Fejlesztési Terv (NFT) = Európa Terv Humánerőforrás-fejlesztési Operatív Program (HEFOP) 4.4 intézkedés: Egészségügyi információ- technológiai.
Stratégiai kontrolling az egészségügyben
Az IKTA/ számú pályázat alapján: Ügyfélbarát ügyintézést támogató informatikai rendszer prototípusának kialakítása (Elektronikus Polgármesteri.
HATÓSÁGI FOLYAMATOK A FIR INTÉZMÉNYTÖRZSÉBEN KÉPZÉSEK NYILVÁNTARTÁSBA VÉTELE EKOP-1.A.1-08/C
TÁMOP 3.1.5/ PEDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA.
TÁMOP szakmai támogatás Educatio Nonprofit Kft
Adattár Alapú Vezetői Információs Rendszer Az adatküldés aktuális kérdései szeptember 14. Fejérvári Bence.
TÁMOP fenntartás és további fejlesztések tervek november 17. Szeged Németh Antal Educatio Nonprofit Kft. felsőoktatási osztályvezető.
Elektronikus adatgyűjtés az Országos Statisztikai Adatgyűjtési Rendszerben Áttekintés és munkaprogram-javaslat.
EKOP-1.A.1-08/B A KSH elektronikus adatgyűjtési rendszerének fejlesztése, kiterjesztése.
EKOP-1.A.1-08/B A KSH elektronikus adatgyűjtési rendszerének fejlesztése, kiterjesztése.
1 Tájékoztató rojektről április 23. Tájékoztató az EKOP1.A „Adatállományok központosított átvételét, átadását kezelő, valamint.
A KSH új online adatgyűjtő rendszere EKOP-1.A.1-08/B
1 Tájékoztatás az OSAP 2013 előkészítéséről OST ülés május 14. Dr. Laczka Éva.
Számítástechnikai szoftver üzemeltető
S S A D M ELEMZÉSI ÉS TERVEZÉSI MÓDSZERTAN
Konzultációs nap – Minőségfejlesztési Iroda szeptember 18. Fekete Krisztina Fókuszban a formahibák.
Zrínyi Miklós Nemzetvédelmi Egyetem
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg Nemzetközi és határ menti együttműködések támogatása.
Funkciói, feladatai és területei
Miért érdemes az eMagyarország hálózathoz tartozni? Az eMagyarország hálózat működése kézzelfogható eredményekkel járul hozzá a társadalom és a gazdaság.
Kézdi Árpád Államháztartási Szabályozási Főosztály
Levéltárak kapcsolódása az elektronikus levéltárhoz A levéltári technológiai központok, a központi e-levéltári és e-irattári szolgáltatások Dr. Kenyeres.
A FIZETÉSIMÉRLEG-STATISZTIKA ADATGYŰJTÉSI RENDSZERÉNEK ÁTALAKÍTÁSA Sándor György igazgató Piaci műveletek és statisztika június 13.
A Közigazgatási és Igazságügyi Minisztérium EKOP projektjeinek jelene és jövője dr. Rupp Zoltán főosztályvezető E-közigazgatásért felelős helyettes államtitkárság.
A felsőoktatási szolgáltatások rendszer szintű fejlesztése: diplomás pályakövetés és vezetői információs rendszerek (TÁMOP 4.1.3) december 7. Fejlesztés.
Önkormányzati ASP központ felállítása projekt összefoglaló EKOP
2014. június 12. Lackó Péter Clarity
Hazai vámhatósági tapasztalatok és legjobb gyakorlatok az AEO-kal való együtt működés terén Konopás András százados2014. június 24. NAV KAVIG Konopás András.
ELEKTRA évi működés, évi kiterjesztés Kópházi József.
A FIZETÉSIMÉRLEG-STATISZTIKA ADATGYŰJTÉSI RENDSZERÉNEK ÁTALAKÍTÁSA Sándor György igazgató Piaci műveletek és statisztika december 8.
MTT MA Mérnöktanár mesterszak Elektronikus tanulás 3. konferencia.
Az NFFF megvalósításának szervezési és szervezeti kérdései
Elektronikus jelentéstovábbító portál vagyonkezelő szervezet számára Ügyfélkapu használatával.
IVSZ START-UP KONFERENCIA ÉS VERSENY ÁPRILIS 4. A versenyre való jelentkezés határideje: március 10..
MIFIR adatszolgáltatás – Technikai információk
Ügyfélelégedettség-építés a HIFI-ben
Önértékelési projektterv
Az adatforrásokról és aktualizálási rendjéről
Tájékoztatás a évi Országos Statisztikai Adatfelvételi Program (OSAP) teljesüléséről az Országos Statisztikai Tanács és a Nemzeti Statisztikai Koordinációs.
A rendszer felépülése Fenntartó – engedélye(k), ha közvetlenül nyújt szolgáltatást Intézmény/ Szolgáltató – székhely típusú szolgáltatás nyújtási hely.
Előadás másolata:

EKOP-1.A.1-08/B A KSH elektronikus adatgyűjtési rendszerének fejlesztése, kiterjesztése

2 A projekt legfőbb célkitűzései A meglévő KSHXML rendszer korszerűsítése, fejlesztése –Adatszolgáltatói program megújítása (korszerű vékonykliens) –Adatgyűjtői alkalmazás megújítása (TIR vékonykliens) –Ügyfélkapcsolati program (CRM) alapjainak megteremtése –Grafikusan működő kérdőív szerkesztő Funkciók integrálása –Kérdőív exportálásának lehetősége –Kérdőív importálás lehetősége –A Feladatlistával integrált Határidőnapló Adatgyűjtés kiterjesztésének elősegítése –Szebb külső, könnyebb kezelhetőség, több funkció –Intrastat és Szolgkülker alkalmazások egykapus elérése –Ügyfélkapun keresztüli bejelentkezés lehetősége Regisztráció Vékony kliens Vastag kliens * Honnan-hova olvas KSH statisztikusok

3 A projekt sajátosságai A projekt még 2009-ben kezdődött, záró dátuma –Volt egy hosszabb megszakítás a projekt életében, azért nyúlik el ennyire –A projekt túl fog nyúlni a támogatási záródátumon. A projekt bevezetési időszaka a projekt lezárultával kezdődik –Kiemelt jótállási időszakkal támogatódik a rendszer adatszolgáltatók felé publikálásának időszaka EKOP pályázat megnyeréséből adódó sajátosságok –Két felügyeleti szerv – VÁTI, NFÜ – a legkisebb változást is be kell jelenteni –Több sajátos kötelezettség is létezik – kommunikációs, közvélemény kutatási, környezeti fenntarthatósági és esélyegyenlőségi vállalásokat is kell teljesíteni

4 Hol tartunk most Többkörös szakmai konzultációkat követően lett elfogadva a Követelmény specifikáció Statisztikai munkacsoport aktív közreműködésével és jóváhagyásával Első mérföldkő – Rendszertervek (Funkcionális specifikáció, Hardverspecifikáció, Logikai rendszerterv, Fizikai rendszerterv, Adatmigrálási terv) leszállítása, jóváhagyása Funkcionális specifikáció és Logikai rendszerterv elfogadása Több javítási kör után, a statisztikai munkacsoporttal együtt A KDIV bemutatta az új alkalmazások vázát – –Adatszolgáltatói vékonykliens –TIR vékonykliens A fejlesztésre kiírt közbeszerzési eljárást a Kopint-Datorg Informatikai és Vagyonkezelő Kft. (KDIV) nyerte.

5 Adatszolgáltatói vékonykliens Célok: Korszerű design Felhasználóbarát és ergonomikus felület Gyors működés, rövid válaszidők Új funkciók: naptár, határidőnapló, export-import lehetőség Extrém méretű kérdőívek kezelése Az alkalmazást a statisztikusi munkacsoport is többször megtekintette, megbírálta. Próbáljuk az adatszolgáltatói oldallal szemben jelentkező igényeket (PC és internet kapcsolat) minimalizálni. Próbáljuk az adatszolgáltatói oldal eszközparkját felmérni.

6 Adatszolgáltatói vékonykliens export-import Célok: Legyen Excel export lehetőség Legyen Excel import lehetőség Adatgyűjtésenként szabályozható fájlfeltöltési lehetőség A kérdőívek – megszemélyesítve – letölthetőek, exportálhatóak lesznek. A kitöltött kérdőíveket az adatszolgáltató visszatöltheti, importálhatja. Az import megtörténtéről tájékoztatást küldünk, a kérdőív feldolgozása azonos az on-line kitöltésével. Az Excel export-import ugyanazokat a lehetőségeket biztosítja, mint a mail-es rendszer; korlátai is azonosak.

7 TIR vékonykliens Célok: Ne kelljen telepíteni Sok kényelmi funkció Korszerű design, felhasználóbarát és ergonomikus felület Gyors működés, rövid válaszidők Excel export lehetősége a lekérdezések eredményeire Az alkalmazást a statisztikusi munkacsoport is többször megtekintette, megbírálta. Próbáljuk az eszközigényeket minimalizálni, de megjelentek furcsa, az alapkövetelményeknek ellentmondó igények. A külsős fejlesztésekhez számos belső fejlesztés kapcsolódik: TIR adminisztártori funkciók beépítése az alkalmazásba, a TÉBA, ADÉL, GÉSA, META stb. rendszerek módosítása.

8 Belső CRM rendszer alapjainak megteremtése Célok: Helpdesk funkciók –Adatszolgáltatók problémáinak nyilvántartása, kezelése –Bejelentések visszakereshetősége –Jellemző bejelentések monitorozása Regisztráció –Automatikus online és egyedi regisztrációk kezelése Automatikus regisztrációt támogató funkciók –Automatikus regisztrációs akciók nyilvántartása, új akciók technikai előkészítése, végrehajtása Az alkalmazás belső erőforrásokból fejlesztődik.

9 Eddig felmerült problémák Névadás – most KSH-ESTAT a munkanév Belső elfogadás, támogatás „hiánya” –Miért nem a rendkívül sikeres KSH- rendszert fejlesztjük? Külső kommunikáció –Fel kell építeni egy tájékoztatási stratégiát, rendezvényeket kell tartani, be kell vonni adatszolgáltatókat a tesztelésbe stb. Adatszolgáltatói rendszerkörnyezet definiálása –Megpróbáljuk felmérni a jellemző adatszolgáltatói számítógép állapotokat, és összhangba hozni az új alkalmazás igényeivel. Itt is lesznek kommunikációs feladatok Az EKOP támogatás sajátosságaiból adódó feladatok –Környezeti fenntarthatóság, esélyegyenlőség, kommunikáció, belső képzés

10 Tekintsük meg a fejlesztéseket!

További várható informatikai feladatok

12 Felkészülés az átállásra Rendszertechnikai feladatok: Ideiglenes fejlesztői környezet biztosítása Végleges alkalmazáskörnyezet kiépítése a KDIV-vel közösen Belső fejlesztői feladatok (ún. XML csoport): Tesztelni kell az új rendszert –A rész-alkalmazásokat (adatszolgáltatói, TIR, ASP klienseket) külön- külön kell tesztelni, valamint a rendszer egészét is El kell készíteni az új kérdőívszerkesztő rendszerben a 2011-ben KSHXML-ben publikált kérdőíveket –Ez 82 kérdőívsablont jelent, azok formai megjelenését, a kérdőíveken belüli összefüggés-ellenőrzéseket és a számított mezőket A meglévő adatállományokat migrálni kell az új rendszer új szerkezetű adatbázisába, és tesztelni kell a migrált kérdőíveket

13 Felkészülés az átállásra El kell készíteni a 2012-es kérdőíveket mind a régi XML, mind az új kérdőívszerkesztő rendszerben –Új kérdőív sablonok legyártása és/vagy 2×82 kérdőívsablon módosítása A statisztikus kollégák oktatás az új rendszer használatára –Az oktatást 2012-ben kell megszervezni Indulás az új rendszerrel –Elérhetetlenné kell tenni a régi KSHXML rendszert, hogy az adatszolgáltatók csak az új rendszert használhassák –Fontos a megfelelő időpont kiválasztása, legalább egy hosszú hétvége az átállás Átálláskor le kell állítani az XML rendszert, az addig beérkezett állományokat át kell migrálni az új kérdőívekre –A leállást több fórumon is kommunikálni kell, folyamatosan tájékoztatni kell az adatszolgáltatókat Célzott segítségnyújtás (call center)

14 A tesztelés főbb mozzanatai Meg kell tervezni a tesztelés menetét, a résztvevők feladatait –Kell egy tesztelési forgatókönyv a pontos menettel és szerepekkel Átállás előtt az összes új kérdőívet tesztelni kell –Megszemélyesíteni, feltölteni adatokkal, kitölteni, kipróbálni a kérdőíven belüli ellenőrzéseket, betölteni az ADÉL-ba, az ADÉL ellenőrzést lefuttatni, hibalistát elemezni Az XML-ből migrált kérdőívek tesztelni kell –Javítási kérést kell szimulálni, ki kell tölteni a kérdőíívet, kipróbálni a kérdőíven belüli ellenőrzéseket, betölteni az ADÉL-ba, az ADÉL ellenőrzést lefuttatni, hibalistát visszaküldeni A teszteléshez elengedhetetlen a statisztikusi segítség, aktív részvétel a tesztelésben, adatellenőrzésben A funkcionális teszten túl terheléses tesztet is kell végezni a teljes rendszeren A mentési és visszatöltési eljárások tesztelése –Tesztelni kell az egész rendszer visszaállíthatóságát is. Visszatöltés után ugyanazt a konzisztens rendszert kell visszakapni

A fejlesztéshez kapcsolódó szakstatisztikai feladatok Előadó: Hegyi Csaba

16 A fejlesztés elfogadtatása Meg kell határozni az adatgyűjtő és az adatszolgáltató közötti munkamegosztás határait. Meg kell határozni, hogy adatminőség mely területein várunk az új rendszertől javulást. A GÉSA-ba, ADÉL-ba be nem vont jelentések kezelése külön eljárásokat, egyedi megoldásokat igényel. A projekt keretében, a fejlesztő és az informatikusok által egységesített adatgyűjtés-szervezési fogalmakat hasznos lenne elterjeszteni a Hivatalban. Tudatosítani, hogy az adatszolgáltatókkal való kommunikáció átstrukturálódik.

17 Kérdőív szerkesztéssel kapcsolatos feladatok Újra kell gondolni a kérdőívek megjelenését, szerkezetét. Lehet, hogy érdemes újragondolni a határidőket is. Több mutató, fogalom is létezik, melyeket egynél több kérdőíven használ a Hivatal. Legyen egységes a magyarázat. Át kell dolgozni a kitöltési útmutatókat úgy, hogy elektronikus kérdőívekben használhatóak legyenek. Meg kellene tanulni az új rendszerben lévő on-line Help funkcióban, a súgóban, és a Call-Centerben rejlő lehetőségeket. Elektronikus kérdőív-szerkesztési ajánlás, szabvány kidolgozása.

18 Kérdőív szerkesztéssel kapcsolatos feladatok A hibaüzeneteket az adatszolgáltatók számára befogadhatóbbá kell tenni. ELLA (Ellenőrzések Leírása Adatbázisba) használata: –az adatelőkészítési rendszerek számára megadott ellenőrzési szempontok egységesen, nyomon követhető módon, adatbázisban kerüljenek tárolásra. Meg kell találni az ellenőrzéseknek egy olyan optimumát, ami az adatszolgáltatók részéről még elfogadható, de nem megy az adatminőség rovására Vannak egyéb háttérfeladatok is – pl. metaadatok kezelésének racionalizálása Olyan ügyviteli rend kialakítása, hogy a szükséges információk az elektronikus kérdőív megszerkesztésekor már rendelkezésre álljanak.

Köszönjük a figyelmet !