Ellenőrzési irányelv 2007.. Az adózás rendjéről szóló 2003. évi XCII. törvény (a továbbiakban: Art.) 90. §. (1) bekezdése értelmében a kötelező ellenőrzéseken.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Budapest Áfa  A legtöbbször ellenőrzött adónem, a legnagyobb adóbevételt adja – Közvetett, többfázisú  SZÁMLAELLENŐRZÉS  Adószám érvényessége,
Advertisements

Áfa változások
Adózási alapismeretek 2
Az ún. tételes Áfa-bevallás bevezetése január 1-jétől [2012. évi LXIX. tv. módosította a évi CLVI. törvényt, amely következtében az Art. 31/B.
2014. február 26. Hajgató Zoltán pénzügyőr ezredes, főigazgató
Gordos Márta Európai Együttműködési Programok Igazgatósága
Adótörvény változások év közben
APEH (új nevén a NAV Nemzeti Adó- és Vámhivatal) prezentáció
Foglalkoztatói nyugdíj
Az adóeljárás jogi szabályai
Általános forgalmi adó
Szja-változások Karácsony Imréné szakállamtitkár Pénzügyminisztérium december 3.
1 TÁRSASÁGI ADÓ Többször módosított évi LXXXI. tv. jellemzői A költségvetési bevételekben évről-évre kb. 6-8 %-ot képvisel.
Az egyszerűsített vállalkozói adóról szóló évi XLIII. törvény
375/2007. (XII. 23.) Korm. rendelet a kisebbségi önkormányzatoknak a központi költségvetésből nyújtott feladatarányos támogatások feltételrendszeréről.
A január 1-től életbe lépett adó- és járulék változások. Az alkalmi munkavállalás április 1-től életbe lépő változásai március 29. Készítette:
Szolgáltató adóhatóság 2009’ Bevallások egyszerűsítése Elektronikus szolgáltatások bővítése TEÁOR és szakmakód konverzió Sajtótájékoztató február.
A HELYI IPARŰZÉSI ADÓVAL KAPCSOLATOS ELJÁRÁSI SZABÁLYOK JANUÁR 1. NAPJÁT KÖVETŐ VÁLTOZÁSAI.
A kutatás-fejlesztési tevékenység minősítése az SZTNH-ban
Magánszemélyek vagyongyarapodási vizsgálata Dr. Juhász István szakmai elnökhelyettes, APEH.
1 Az Áfa évi változásai CÉL: a fogyasztás helyén adóztatni („célország szerinti adózás elve”)
A Kiemelt Adózók Igazgatóságának tevékenységéről
Sajtótájékoztató július 25. Dr. Szikora János elnök, APEH.
HOGYAN FOKOZHATÓ AZ ELŐÍRÁSOK BETARTATÁSA? PUSZTA JÁNOS ALEZREDES VÁMIGAZGATÓ-HELYETTES.
Az APEH-hoz benyújtott bevallások adatai alapján
1 Elvégzett vagyonosodási vizsgálatok év vizsgálatok száma megállapítással zárult vizsgálatok megállapított nettó adókülönbözet átlagos megállapítás db.
Sajtótájékoztató Az APEH I. - VIII. havi ellenőrzési tevékenységéről szeptember.
Filkey Klára Ellenőrzési Igazgatóhelyettes
Adójog 1. Az adójog alapjai.
Áfa, bevételi bizonylatok, a vállalkozás tevékenységével szorosan összefüggő kiadási bizonylatok.
A becslési eljárás módszerei az ellenőrzési gyakorlatban
A társasági adóról szóló évi LXXXI. törvény 2008/2009/I.
ADÓ Farkas Gábor Szenior Menedzser február 28. Adózás 2006.
Szarvasné Vadászi Csilla
Adórendszer és feketegazdaság – évi intézkedések december 5-6. Karácsony Imréné szakállamtitkár Pénzügyminisztérium.
Sajtótájékoztató január 4. Dr. Szikora János elnök, APEH.
Erdei István - APEH Hajdú-Bihar Megyei Igazgatósága-1 Bevallási és adatszolgáltatási kötelezettség elektronikus úton történő teljesítése január 01-től.
Az előadás témái Körhinta csalás, láncszámlázás Fordított adózás
Integrált helyi fejlesztési akciók ösztönzése” c. 2002/2003 évi Phare program FIZETÉSI KÉRELMEK TIPIKUS HIBÁI Hayde Nóra, pénzügyi menedzser VÁTI Kht.
Bevezető a könyvvizsgáló-jelöltek részére december 04.
A vagyonosodási vizsgálatok és a büntetőjog
A környezetvédelmi termékdíj évi változásai Nemzeti Adó- és Vámhivatal Nyugat-dunántúli Regionális Adó Főigazgatósága Tájékoztatási Osztály.
A FELNŐTTKÉPZÉSI TEVÉKENYSÉG FOLYTATÁSÁNAK ENGEDÉLYEZÉSE 2013
Az Adó- és Pénzügyi Ellenőrzési Hivatal évi ellenőrzési irányelve február 18.
Időközi adatszolgáltatások teljesítése
Az áfa-törvény jövő évi változásai
Hazai vámhatósági tapasztalatok és legjobb gyakorlatok az AEO-kal való együtt működés terén Konopás András százados2014. június 24. NAV KAVIG Konopás András.
ADÓ Adótörvény változások 2006/2007 Demetrovics Gergely, szenior menedzser február 2.
Budapesti Ügyvédi Kamara
Általános forgalmi adó 2009.
A évi személyi jövedelemadó- és Tao-bevallások tapasztalatai, valamint kata és kiva jellemzők Komárom-Esztergom megyében Karácsonyi Norbert igazgató.
NAV Veszprém Megyei Adóigazgatósága
Közösségi ügyletek és számlakorrekciók NAV Észak-magyarországi Regionális Adó Főigazgatóság Jogi, Tájékoztatási és Törvényességi Főosztály Tájékoztatási.
Az online pénztárgépek ellenőrzésének eddigi tapasztalatai. Az online pénztárgéppel rögzített adatok adóhatóság felé történő adatszolgáltatása. A kötelezettek.
Láncügyletek áfa kezelése szeptember 19.. Láncügylet Definíció: ugyanazon termék több alkalommal történő továbbértékesítése oly módon, hogy a termék.
Pénzforgalmi elszámolás az általános forgalmi adóban.
Navigátor IC & ID Kft.. A munkabér szerkezete január 1-től.
Új egyensúly Sikerek és kihívások. 2 Felzárkózik a gazdaság.
Tájékoztató az adózás rendjéről szóló törvény 2007-től hatályos változásairól.
Adóügyi aktualitások (Új jegyzői adatszolgáltatások, egészségügyi szolgáltatási járulék) Lukács György igazgató NAV Heves Megyei Adó- és Vámigazgatósága.
Adózás rendjéről szóló törvény módosításai Feltételes adómegállapítás iránti kérelem  Csak a kérelmet benyújtó adózó vonatkozásában állapíthatja.
Helyszíni ellenőrzés Grigely Győző, KDRFÜ. Az ellenőrzés jogi háttere Támogatási Szerződés, ÁSZF 10. pont „Kedvezményezett a Szerződés aláírásával kötelezettséget.
A könyvvizsgálók tevékenységének értékelése az MNB ellenőrzések során, együttműködés a könyvvizsgálókkal Vámosi Anikó főosztályvezető Módszertani igazgatóság.
Társadalombiztosítás, szociális hozzájárulási adó, egészségügyi hozzájárulás 2017-es változásai Dr. Kiss Mariann.
E-ügyintézés az adózásban 2006.
APEH Észak-magyarországi Regionális Igazgatósága Igazgató
SZÁMVITEL.
Időközi adatszolgáltatások teljesítése
Üdvözöljük az előadás résztvevőit!
2015. évi tapasztalatok, évi ellenőrzési irányelvek
Előadás másolata:

Ellenőrzési irányelv 2007.

Az adózás rendjéről szóló évi XCII. törvény (a továbbiakban: Art.) 90. §. (1) bekezdése értelmében a kötelező ellenőrzéseken túl az állami adóhatóság az ellenőrzési tevékenységét a vezetője által évenként február 20-áig közzétett ellenőrzési irányelv alapján végzi.

Az adóhatóság a törvényesség megtartásával és megtartatásával elősegíti, szükség esetén kikényszeríti az önkéntes jogkövetést. Ennek érdekében fokozottan élni kell a prevencióval, az adókikerülő magatartások – kockázatelemzésre alapozott – gyors feltárásával és a realizálás, a következetes szankcionálás hatósági eszközeivel.

A regionális igazgatóság vezetője – a következőkben meghatározott vizsgálati célok és szempontok figyelembe vételével - az adóhatósági jelenlét irányait kijelöli, tekintettel a régió illetékességi területén tapasztalt kockázatot jelentő gazdasági folyamatokra és adózói magatartásokra.

Közismert, hogy a központi költségvetés és a társadalombiztosítási alapok bevételeit különösen veszélyeztető adózói jogsértések felderítése érdekében a korábbinál lényegesen nagyobb számban fogjuk ellenőrizni a magánszemélyek jövedelmeinek és vagyongyarapodásának összhangját, valamint a járulékfizetésre kötelezettek jogkövetelését

Az ellenőrzésre történő kiválasztás főbb szempontjai az adóhatóság rendelkezésére álló bevallási adatok, adatszolgáltatások, társhatósági megkeresések, bejelentések, jelentős értékű ingó és ingatlan tulajdonnal rendelkezők, nagy összegű tagi kölcsönt nyújtók, tartósan veszteséges vállalkozás/vállalkozások tulajdonosi köre, több éven keresztül minimálbérnek megfelelő jövedelmet bevalló egyéni és társas vállalkozók,

db vagyonosodási vizsgálat Prevenció Bevétel Társadalmi igazságosság

Széleskörű ellenőrzéseket tervezünk végezni a társadalombiztosítási alapok megrövidítésének feltárása, a kötelezetti kör teljessé tétele, a minimum járulék alappal kapcsolatos adókötelezettségek teljesítése érdekében. Figyelmet fordítva a foglalkoztatás munkajogi, illetve társadalombiztosítási szempontból történő megfelelő minősítésére is.

Vizsgálni kell az országhatáron belüli és az országhatáron túl nyúló körbeszámlázásos ügyleteket, értékesítési láncolatokat, a gazdasági események valóságtartalmát, felhasználva az EU tagországokból érkező kontroll adatokat és az adózók által benyújtott összesítő nyilatkozatok adatait.

Számlázási láncok és körök SK GB A F Bt Sopron E Kft Sopron H Kft Budapest G Kft Sopron D Kft Budapest I Kft Sopron YZ Rimevské Sobota XY Gmbh A-110 Wien ZZ Zeleznicná XX LTD London ZX NFÖ SCAC ! ! ! B Bt. Budapest A Kft. Budapest C Kft. Kaposvár Bizonyítás eredménye belföldön: kellő körültekintés hiánya (sz. kibocsátó nem fellelhető, tevékenységet nem folytat, bevallást nem ad) – jogosulatlan igénylés. További bizonyítás információcsere segítségével: fiktív gazdasági esemény! ! ! !

2007-ben is kiemelten ellenőrizzük az áfa- kötelezettségük minimalizálására törekvő vállalkozásokat. (Azokat a vállalkozásokat nevezzük így, akik nagy összegű értékesítést terhelő áfa-kötelezettséggel szemben ugyancsak nagy összegű beszerzés előzetesen felszámított adóját szerepeltették bevallásaikban).

Figyelemmel kell kísérni: Az adózói életutat, különös tekintettel az újonnan alakuló vállalkozásokra, a gyakori székhelyváltoztatókra Az azonos székhellyel rendelkező adóalanyokat, A többszöri tulajdonos váltással érintett adózókat, A bevallás benyújtását rendszeresen elmulasztókat, A több bevallási időszakra vonatkozóan nullás bevallást adókra, A tartósan veszteséges adózókat és a veszteség finanszírozási forrásait.

Folytatni kell a kapcsolt vállalkozások közötti áralkalmazás és költségelszámolások ellenőrzését (transzferárak vizsgálata), minden adózói kört érintően. A feltételes adómegállapítással, valamint az érintett adózók körében végzett ellenőrzések kapcsán figyelmet kell fordítani arra, hogy a feltételes adómegállapítás iránti kérelemben közölt tényállásnak megfelelően valósult-e meg az ügylet.

A preventív jelleggel vizsgálni kell az új adónemekkel (különadó, hitelintézeti járadék) kapcsolatos adókötelezettségek teljesítését, és fel kell tárni a jellemző adózói magatartásokat, jelzéssel kell élni a jogalkotói szándék megvalósulásáról.

Folytatni kell a számítástechnikai eszközök, mobil telefonok, alkatrészek, kellékanyagok forgalmazásával foglalkozó, valamint a hulladék- kereskedelemi tevékenységet végző adózók ellenőrzését.

Vizsgálandó a fakitermelés, feldolgozás és kereskedelem teljes vertikuma, különös tekintettel a külkereskedelmi forgalomra, az ágazati kapcsolódásokra.

A helyszíni ellenőrzéseknek ki kell terjedniük a vállalkozások / vállalkozók adóköteles tevékenységéhez használt szoftverek jogtisztaságának vizsgálatára is.

Következetesen alkalmazni kell az adószám felfüggesztés jogintézményét. Kiemelten vizsgálni kell azon adózókat, amelyek jogerősen felfüggesztett adószámú adózótól fogadtak be számlát. Továbbá - az adószám alkalmazás felfüggesztése megszűntetését követően - vizsgálni szükséges azon adózókat, amelyek a felfüggesztést megelőző időszakra adó- visszatérítési, adó-visszaigénylési kérelmet nyújtottak be.

Kiemelten kell ellenőrizni az Irányelv 1. számú mellékletében szereplő tevékenységeket végzőket, amennyiben jövedelmezőségük (eredmény/nettó árbevétel) 50 %-kal kevesebb az egyes térségekre, gazdálkodási formákra tekintettel megállapított jövedelmezőségi mutatók értékénél

A bútorgyártást végző vállalkozók, vállalkozások ellenőrzése során elsősorban az árbevétel bizonylatolását, a költségek elszámolásának szabályszerűségét kell vizsgálni. Az ingatlanügynöki és ingatlanközvetítői tevékenységet folytató vállalkozók, vállalkozások ellenőrzésénél kiemelt figyelmet kell fordítani az ügyletek dokumentáltságának szabályszerűségére, a bevételek teljes körűségére, a költségelszámolás jogszerűségére. Fodrászati, szépségápolási tevékenységi körbe tartozó vállalkozók, vállalkozások ellenőrzése során hangsúlyt kell helyezni a bevételek regisztrálására, a költségelszámolás szabályszerűségére, a fizetett/kapott bérleti díjak elszámolására.

Az eltitkolt bevételek feltárása érdekében kiemelten vizsgálni kell a számla- és nyugtaadási kötelezettség teljesítését, különös tekintettel a piacokra és közterületekre, a kötelezettségük teljesítését többször elmulasztókra, a több éve veszteséget kimutató vállalkozókra, a pénztárgépet nem rendeltetésszerűen használókra.

Vámhatósággal közösen, összehangolt akciók keretében kell elvégezni. leltárfelvételeket áruk eredetének bizonylattal való alátámasztottságát, továbbá el kell végezni a házipénztárban bizonylatokkal kimutatott és a fizikailag meglévő készpénz állomány összevetését

A következő évek adóellenőrzéseit előkészítő adatgyűjtések főbb irányai Kereskedelmi és vendéglátó tevékenységet végző, Utazásszervező, Ügynöki tevékenységet végző, Húsfeldolgozó, Baromfifeldolgozó E-kereskedelemben részt vevő vállalkozások

Az ellenőrzési típusok tavalyi és idei évre tervezett arányszámai tény2007. terv Bev. utólagos (egysz. ell..is) vizsgálatára ir. ell. 61,566,4 Legnagyobb adóteljesítményű adózók ellenőrzése 14,49,6 Vagyongyarapodási vizsgálatok 2,422,6 Bevallás kiegészítése alapján elrendelt ellenőrzések 0,40,1 Átalakuló, adókötelezettséget megsz. váll.-ok ell. 17,113,5 Kiutalás előtti adóellenőrzések 12,310 Állami garancia beváltásához kapcsolódó ell. 0,1 Az egyes adókötelezettségek ell.-re irányuló ell.(Q) 29,825,2 Az adatok gyűjtését célzó ell.(R) 8,28 Ellenőrzéssel lezárt időszakra vonatkozó ism. ell. 0,20,3