MÁV Zrt közlekedésbiztonsági projekt csomag (KözOP)

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
KözOP sz főút Hévíz elkerülő és 71. sz
Advertisements

Megbízó: Hódmezővásárhely Megyei Jogú Város Önkormányzata
Közlekedésfejlesztési Integrált Közreműködő Szervezet
Infrastruktúrafejlesztés a magyar-szlovén határszakaszon
Projekt általános bemutatása
Somogy megyei projektek
SZÉCHENYI ISTVÁN EGYETEM
Pályázati adatok: Projekt címe: „ A pedagógiai módszertani reformot támogató informatikai infrastruktúra fejlesztése Békéscsaba iskoláiban” Azonosító:
Projektmenedzsment szervezet: EuroAdvance Közgazdasági Tanácsadó Kft.
Pelech Dávid Budapest Duna Kontakt Pont
Várpalota elkerülő építése
műszaki osztályvezető
E-Levéltár projekt Vidra András Projektigazgató
a Nyugat-dunántúli Operatív Program
EKOP Elektronikus levéltár
0 Budapest, december 8. Dunai hivatásforgalmi vízi közlekedés kialakítása Budapesten Nyitórendezvény Előadó: Nemecz Gábor Szakigazgató Beruházási.
Új bölcsőde építése Kartalon – passzívház közeli energiatakarékos formában KMOP
A VASÚTI KÖZLEKEDÉS JÖVŐJE EURÓPÁBAN NEMZETKÖZI KONFERENCIA
KÖZOP eljárásrendek március 2. után
KEOP / A barlangokban egykor kialakított világítási rendszerek energiatakarékos, a lámpaflóra kialakulását és terjedését minimalizáló.
Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt.
"Együttműködés, Lehetőség, Tudáshasznosítás, ELTE" Kutatási- és technológiatranszfer szolgáltatások fejlesztése az ELTE-n TÁMOP /1/KMR
TÁMOP /2/A/KMR Digitális tananyagfejlesztés a gyógypedagógus képzés BA és MA szintjén Projektmenedzser: Dr. Stefanik Krisztina Szakmai.
KözOP - célzottan közlekedésbiztonságot javító infrastrukturális beavatkozások köszöntő: Schváb Zoltán, NFM közlekedésért felelős helyettes államtitkár.
Jákli Zoltán KÖZOP Lebonyolítási Osztályvezető Magyar Közút NZrt.
A Duna Projekt Tolna megyét érintő fejlesztései
KÖZOP – célzottan közlekedésbiztonságot javító fejlesztések
BAKS KÖZSÉG SZENNYVÍZCSATORNÁZÁSA ÉS SZENNYVÍZTISZTÍTÁSA
SZÉCHENYI ISTVÁN EGYETEM
sz. főutak Soltvadkertet elkerülő szakaszának kiválasztása
A magyar vasút korszerűsítése, a tranzit forgalom fejlesztése,
Vasúti Infrastruktúra Fejlesztési Főosztály február Előadó: Gaál Gyula, a MÁV ZRt. elnök-vezérigazgatója Közlekedés- és logisztikai fejlesztési konferencia.
Közlekedés-szervezési és Hálózatfejlesztési Tagozat
Folyamatban lévő-és tervezett fejlesztések
BERUHÁZÁSOK A FŐMÉRNÖK SZEMÉVEL „Nyílt nap a beruházásokról” Budapesti és Pest Megyei Mérnöki Kamara november 27.
A közlekedési infrastruktúra fejlesztése Záhony térségében
M0 útgyűrű déli szektor bővítése
TÁRNOK – SZÉKESFEHÉRVÁR vasúti vonalszakasz kivitelezési munkálatai
Fejlesztési Programiroda – Közutak V. Projektiroda
TÁRNOK – SZÉKESFEHÉRVÁR vasúti vonalszakasz kivitelezési munkálatai Kápolnásnyék - Gárdony vonalszakasz jobb és bal vágány átépítése.
Záhony térsége széles nyomtávú vontatóvágány hálózat felújítása
4. számú főút Debrecen elkerülő szakasz
számú főút Jászberény elkerülő szakasz II. ütem
86. számú főút burkolat megerősítése és négynyomúsítása a – szelvények között.
61. számú főút Somogy megyei szakaszainak 11,5 tonnás burkolat - megerősítése IV. szakasz ( km szelvények között) Lakossági fórum 2010.
61. számú főút Nagykanizsa elkerülő szakasz építése a km szelvények között Lakossági fórum március 11.
76. számú főút Zala megyei szakaszának ( km szelvények között) 11,5 tonnás burkolat megerősítése Lakossági fórum február 18.
86. sz. főút Szombathely - Vát szakasz ( – km szelvények között) kivitelezési munkálatai Lakossági fórum október 09.
M0 ÚTGYŰRŰ DÉLI SZEKTOR BŐVÍTÉSE M6 autópálya – 51 sz
1 Lakossági fórum A Lónya-Barabás határátkelő-helyekhez vezető utak korszerűsítési munkái II. ütem építése március 5.
61. számú főút Somogy megyei III. szakaszának 11,5 tonnás burkolatmegerősítése ( km szelvények között) Lakossági fórum március 10.
61. számú főút burkolat megerősítése a km és a – km szelvények között.
Lakossági fórum számú főút Zala megyei szakaszának (0+000 – ) km szelvények között) 11,5 tonnás burkolat megerősítése.
Koordináció az egyes környezetvédelmi projekteknél Kis András Térségfejlesztési és Külügyi Iroda irodavezető-helyettes Szolnok szeptember 26.
Kerékpárutak építésének engedélyezése
LOT 2 – LOT 3 Csepeli hálózatfejlesztés I. és II.
Útépítési munkálatok és új forgalmi rend (a Kőrösi út, Kisfaludy, Bacsó B., Vasút, Csontos J. utcákban)
VÁLLALKOZÓI TÁJÉKOZTATÓ Budapest, március 26.
Önkormányzati ASP központ felállítása projekt összefoglaló EKOP
TÁMOP / „Felsőoktatási szolgáltatások rendszerszintű fejlesztése, 2
A CIVAQUA program jelentősége, megvalósításának feltételei Nagyerdő Konferencia szeptember 16. Előadó: Orbán Ernő osztályvezető TIKÖVIZIG.
Kovács Ákos A megépült Ipoly-hidakhoz vezető utak felújítása,
37. számú főút Szerencs átkelési szakasz rekonstrukciója Lakossági fórum március 29.
főosztályvezető-helyettes „A Balaton-régió közlekedési helyzete” fórum
KÁL-KÁPOLNA vasútállomás és környezetének fejlesztése
VASÚTI PÁLYÁK TERVEZÉSÉNEK TAPASZTALATAI Juhász Zsoltné tervező FŐMTERV ZRT november 2.
Budapest XXII. kerület Városház tér, Mária Terézia utca és Kossuth Lajos utca átépítése, megújítása Szilágyi Tibor Szakterületi vezető BKK Zrt
Szajol-Püspökladány vasútépítés Szajol–Kisújszállás vonalszakasz pályaépítési munkái Kisújszállás–Püspökladány vonalszakasz pályaépítési.
A Budapest Liszt Ferenc nemzetközi repülőtér jövőbeni első számú megközelítési módja: a vasút Budai Zoltán NIF Zrt., projektvezető
2017. július 5..
Előadás másolata:

MÁV Zrt közlekedésbiztonsági projekt csomag (KözOP) Előkészítés és megvalósítás Problémás hosszszelvények átépítése Pál László Általános vezérigazgató helyettes

MÁV Zrt Közlekedésbiztonsági projekt Projekt közreműködői KÖZOP – 2.5.0.-09-2011-0006 MÁV Zrt Közlekedésbiztonsági projekt Vasúti átjárók korszerűsítése –Jármű és Pályadiagnosztikai eszközök beszerzése Közreműködő Szervezet: KIKSZ Zrt Kedvezményezett: MÁV ZRt. Projektirányítás: MÁV Zrt Projektiroda Projekt költségvetése: 12.404 millió Ft, 43,7 millió euro TSZ aláírása: 2012.06.18. Projekt megvalósításának tervezett napja: 2015.08.31.

MÁV Zrt Közlekedésbiztonsági projekt Projekt közreműködői KÖZOP – 2.5.0.-09-2011-0007 MÁV Zrt Közlekedésbiztonsági projekt Problémás hosszszelvények átépítése előkészítési projekt Közreműködő Szervezet: KIKSZ Zrt Kedvezményezett: MÁV ZRt. Projektirányítás: MÁV Zrt Projektiroda Műszaki tervezés: MÁV ZRt Műszaki Tervezés Projekt költségvetése: 55 millió Ft, 0,2 millió euro TSZ aláírása: 2012.06.05. Projekt kezdési időpontja: 2012.07.01. Projekt megvalósításának tervezett napja: 2013.06.30.

Az előkészítési projekt tartalma KÖZOP – 2.5.0.-09-2011-0007 MÁV Zrt Közlekedésbiztonsági projekt Problémás hosszszelvények átépítése MT + tanulmányterv Engedélyezési terv Egyéb szakértői tevékenységek Környezetvédelmi Hatástanulmány + NATURA2000

Megvalósíthatósági tanulmány Tényadatok, előzmények: 5649 db vasúti-közúti szintbeli kereszteződés (vasúti átjáró) 1,3 km-ként találkozhatunk közúti átjáróval Balesetveszélyes geometriai kialakítások példái: 1) „bogárhátú” átjáró, kis domború lekerekítések 2) Kisívű ráfordulási lehetőség túlemeléssel 3) Egyéb hiányosságok: átmeneti ívek nélküli csatlakozások, egyenes szakasz hiánya elleníves csatlakozások között, láthatósági problémák, túlemelt vágányok külön síkban való fekvése, keresztezett vágányok különböző magassági vonalvezetése A kedvezőtlen geometriai kialakítású közút-vasút szintbeli keresztezésekre a 2002. december 19-én Isaszegen történt baleset irányította rá a figyelmet. A balesetet követően a MÁV Zrt. minden szintbeni keresztezés geometriáját felülvizsgálta. A vizsgálat alapján megállapításra került, hogy az elsőrendű főutakon nincs a fennakadás szempontjából problémás átjáró. A másodrendű főutakon 20 db szintbeli keresztezés közúti hossz-szelvénye, illetőleg vonalvezetése aggályosnak minősült a közúti mélyágyas nyerges vontatók közlekedése esetén.

A fejlesztés célja A kedvezőtlen geometriai kialakítású közút-vasút szintbeli kereszteződések korszerűsítési lehetőségeinek feltárása Fejlesztési lehetőségek:  Vasúti vágány- és/vagy út hossz-szelvény kiigazítása helyben átépítéssel  Keresztezés kedvezőbb geometriájú áttervezése szükséges mértékű nyomvonal korrekcióval keresztezési szög kedvezőbbé tétele szükséges rálátás biztosítása átjáró áthelyezése nem ívben fekvő vasúti pályaszakaszra    Szintbeni keresztezés megszüntetése A vasúti átjáró kapacitásának meghatározása a 20/1984 (XII.21.) KM rendelet alapján történik. Amennyiben a vasúti átjáró számított kapacitás értéke a közúti mértékadó óra forgalom értékénél kisebb akkor különszintű csomópont építése szükséges. Az útátjáró keresztmetszetén áthaladó egységjárművek számát a Magyar Közút Nonprofit Zrt. Összesítő táblázatai alapján Számítjuk.

A projekt hatásterülete 6 Régió 12 Megye

Tanulmányterv fejezetei A MÁV Zrt előzetes helyzetfeltárása alapján vizsgálandó 20 útátjáró tekintetében: Forgalmi helyzet, forgalomtechnikai elemzés, kapacitásszámítás Jelenlegi infrastruktúra, műszaki állapot ismertetése Forgalmi modellezés Személy- és áruszállítás Változatelemzés Műszaki változatok ismertetése Multikritériumos változatelemzés

Megvizsgálandó útátjárók forgalma Közúti forgalomnagyság jellemzésére az egységjármű /nap mérőszámot tekintjük mértékadónak. A vaúti forgalom nagyságának meghatározásakor a jelenlegi menetrend alapján közlekedő személyvonatok számát vesszük alapul Valamint az állomásközben statisztikai adatok alapján közlekedő tehervonatok számát.

4603.sz. út x Budapest – Újszász – Szolnok vasútvonal Műszaki megoldások, változatok: 16. Gyömrő (egy konkrét helyszínen) 4603.sz. út x Budapest – Újszász – Szolnok vasútvonal 16.0. változat Átjáró helyben történő átépítése Csatlakozó 4603.sz. út 100 m hosszban átépül 68,8 MFt 16.1. változat Átjáró helyben történő átépítése a 4603.sz. út 536 m hosszú magassági korrekciójával 251,5 MFt 16.2. változat Szintbeni közúti átjáró megszüntetése Közúti felüljáró műtárgy építése 620 m korrekciós nyomvonal 3 710 MFt

Multikritériumos változatelemzés (MCA) NFÜ „Módszertani útmutató közlekedési projektek költség-haszon elemzéséhez, 2009.” iránymutatásai alapján Cél: A tervezett beruházás projektjeinek rangsorolása Eszköz: Többváltozós, súlyozott értékelési modell A vizsgált változók: Beruházási költség nagysága (tanulmányszintű költség meghatározás alapján) Baleseti kockázati mutató Forgalomnagyság Közúti üzemeltetői szempont Vasúti üzemeltetői szempont Terület igénybevétel TRT összhang, önkormányzati szempont Környezeti hatás

Multikritériumos változatelemzés (MCA) NFÜ „Módszertani útmutató közlekedési projektek költség-haszon elemzéséhez, 2009.” iránymutatásai alapján Helyszín Azonosító Beruházási költség [Ft] Baleseti mutató Forgalom-nagyság [közút-vasút MOF szorzat] Közúti üzemeltetői szempont Vasúti üzemeltetői szempont Terület igénybevétel [m2] TRT összhang (önkormányzati szempont) Környezeti hatás (erdők, NATURA2000 Bódvaszilas 1.1. 400 500 000 2 34 4 3 40000 Eger-Felnémet 2.0. 137 600 000 346 1 2.1. 559 048 411 Tápiószentmárton 4.1. 779 154 226 993 28000 Farmos 5.1. 791 480 000 52000 5.2. 1 234 100 000 62000 5.3. 4 382 800 000 240000 Ceglédbercel 6.0. 174 000 000 2 001 6.1. 3 460 300 000 18800 Nyíregyháza - Sóstóhegy 7.1. 3 360 000 000 3 058 17000 Rakamaz 8.1. 2 360 000 000 1 519 30000 Nyíradony 9.1. 529 200 000 488 Szeghalom 10.1. 1 368 000 000 319 20000 Kiskőrös 11.0. 18 990 000  11.1. 156 400 000 2000 Sásd 12.0. 34 080 000 1 061 Sárbogárd 13.0. 90 000 000 703 13.1. 962 800 000 33580 Mórágy 14.1. 709 600 000 83 34500 14.2. 844 080 000 282000 Isaszeg 15.1. 3 000 000 000 2 606 35000 Gyömrő 16.0. 68 800 000 4 089 16.1. 251 500 000 24000 16.2. 2 713 200 000 Soltvadkert 17.1. 927 500 000 998 74400 Apátfalva 18.0. 37 300 000 505 Nyíradony-Aradványpuszta 19.1. 905 000 000 18100 Nyírgelse 20.1. 1 908 530 000 352 80000 A multikritériumos választási mátrix minőségi szempontjai: Az egyes műszaki változatok beruházási értéke Baleseti mutató 1 és 4 között értékeli a múltbeli balesete,k valamint a potenciális baleseti kockázat alapján a ming geometriájában mind magassági vonalvezetésében legkritukusabb veszélyszinteket: 1 – csekély szintű Kockázatot: 4 Az átjárók forgalmának nagysága : közút- vasút forgalmi szorzat , a csúcsórai forgalom nagysága alapján Felvett értékek: 1-1000 : 4 1001- 2000 : 3 2001-3000: 2 : 1 Az út és vasút üzemeltetői szempont szubjektív megközelítés 1-es értéket kap a legfontosabbnak ítélt beavatkozás Területigény sávos besorolás szerint veszi fel az értékeket 0-15 0000 négyzstméter 1 15 001 – 30 000 négyzetméter 2 30001 – 50 000 négyzetméter 3 50 000 fölött 4 Regionális országos fejlesztési elképzelésekkel fennálló koherencia 1 összhangban áll az elképzelésekkel, 2 valamilyen Területrendezési tervvel , önkormányzati elképzeléssel nincs összhangban Natura érintettség , 1-4 közötti érték, a magasabb érték magasabb környezeti károkozás

Multikritériumos változatelemzés (MCA) NFÜ „Módszertani útmutató közlekedési projektek költség-haszon elemzéséhez, 2009.” iránymutatásai alapján Vizsgált Változatok, súlyozással kiemelt szempontok: I. Eset: Beruházási költség + Baleseti kockázat + Forgalomnagyság II. Eset: Beruházási költség + Baleseti kockázat + Forgalomnagyság + Üzemeltetői szempontok III. Eset: Beruházási költség + Baleseti kockázat IV. Eset: Beruházási költség + Üzemeltetői szempontok V. Eset: Beruházási költség + Baleseti kockázat + Forgalomnagyság + Környezeti hatás I- V eset kerül vizsgálatra Ebben 5 külöböző súlyozási rendszer kerül beállításra A súlyok összességében minden esetben 100-at adnak ki, de a felsorolt kritériumok kapják az egyes változatokban A legnagyobb súlyszámot

Multikritériumos változatelemzés (MCA) NFÜ „Módszertani útmutató közlekedési projektek költség-haszon elemzéséhez, 2009.” iránymutatásai alapján Helyszín Azonosító Beruházási költség [Ft] I. II. III. IV. V. Bódvaszilas 1.1. 400 500 000 nem 1 Eger-Felnémet 2.0. 137 600 000 2.1. 559 048 411 Tápiószentmárton 4.1. 779 154 226 Farmos 5.1. 791 480 000 5.2. 1 234 100 000   5.3. 4 382 800 000 Ceglédbercel 6.0. 174 000 000 6.1. 3 460 300 000 Nyíregyháza - Sóstóhegy 7.1. 3 360 000 000 Rakamaz 8.1. 2 360 000 000 Nyíradony 9.1. 529 200 000 Szeghalom 10.1. 1 368 000 000 Kiskőrös 11.0. 18 990 000  11.1. 156 400 000 Nem  nem Sásd 12.0. 34 080 000 Sárbogárd 13.0. 90 000 000 13.1. 962 800 000 Mórágy 14.1. 709 600 000 14.2. 844 080 000 Isaszeg 15.1. 3 000 000 000 Gyömrő 16.0. 68 800 000 16.1. 251 500 000 16.2. 2 713 200 000 Soltvadkert 17.1. 927 500 000 Apátfalva 18.0. 37 300 000 Nyíradony-Aradványpuszta 19.1. 905 000 000 Nyírgelse 20.1. 1 908 530 000 Kiválasztott változatok összköltsége: 5 943 514 226 9 228 804 226 4 991 304 226 5 191 404 226 4 747 824 226 Az eltérő súlyozási rendszerrel történik a megvalósításra javasolt legnagyobb hasznosságot hordozó 12 változat kiválasztása A legtöbb változathoz megjelölt projektek összköltsége: 5 985,8MFt

Multikritériumos változatelemzés (MCA) NFÜ „Módszertani útmutató közlekedési projektek költség-haszon elemzéséhez, 2009.” iránymutatásai alapján És legyen itt egy utolsó változat: Szigorúan beruházási költség alapján 12 átjáró korszerűsítésének minimális költséggel járó változata: 3 953 MFt

Költség-haszon elemzés (CBA) CBA - A megvalósításra kiválasztott 12 átjáró átépítésére készül Pénzügyi elemzés (vele-nélküle eset összehasonlítása) Költségek Bevételek Beruházási költség Maradványérték Működési költségkülönbség Alapfeltételezések Bázis időszak: 2012.12.31. Vizsgált időtartam: 30 év Pénzügyi diszkontráta: 5% Alkalmazott pénzügyi mutatók Pénzügyi Nettó Jelenérték (FNPV) Pénzügyi Megtérülési Ráta (FRR) Várható eredmény: Erősen negatív jelenérték Megtérülése nem várható a vizsgált időszakban megtér

Költség-haszon elemzés (CBA) CBA - A megvalósításra kiválasztott 12 átjáró átépítésére készül Közgazdasági elemzés (vele-nélküle eset összehasonlítása) Költségek Hasznok Beruházási költség Működési költségkülönbség Maradványérték Alapfeltételezések Bázis időszak: 2012.12.31. Vizsgált időtartam: 30 év Gazdasági diszkontráta: 5,5% Alkalmazott pénzügyi mutatók Gazdasági Nettó Jelenérték (NPV) Gazdasági Megtérülési Ráta (ERR) Várható eredmény: Jelentős társadalmi externális hasznok Minimális mértékű, ám pozitív jelenérték Minimális megtérülés Utazási időmegtakarítás Baleseti költségmegtakarítás

Tegyünk meg minden tőlünk telhetőt… Nyíregyháza Mátészalka Bük

KÖSZÖNÖM MEGTISZTELŐ FIGYELMÜKET