MAGYARY ZOLTÁN KÖZIGAZGATÁS-FEJLESZTÉSI PROGRAM A Haza üdvére és a köz szolgálatában Kisfaludy László András főosztályvezető-helyettes 2012. március.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Szervezeti hatékonyság javítása a megyei közszolgáltatásban. Szervezeti hatékonyság javítása a megyei közszolgáltatásban. „Változtatni nehéz, a közigazgatást.
Advertisements

Működhet-e hatékonyan a társadalmi ügyek piaca? Dr. Latorcai Csaba helyettes államtitkár Budapest, Nemzetiségi és Civil Társadalmi Kapcsolatokért.
Iskolai egészségfejlesztés – iskolai egészségterv
A időszak végrehajtási intézményrendszere
Szervezetfejlesztési Program
BIZTONSÁG ÉS PARTNERSÉG Lépésváltás az egészségügy korszerűsítésében.
A járási rendszer megújítása
Békés Megyei Államigazgatási Kollégium június A közérdekű munka büntetés végrehajtásának tapasztalatai Békés megyében Békés Megyei Kormányhivatal.
A Jász-Nagykun-Szolnok Megyei Területfejlesztési Koncepció és a Területfejlesztési Stratégiai Program megújítása Szolnok, február 2. Jász-Nagykun-Szolnok.
2013. Szeptember 3. Szekeres Balázs Informatikai biztonsági igazgató
Tanácsadási szolgáltatások „ A jövő önkormányzatának alapja Pusztamonostoron – ÁROP-1.A.2/A számú forrás felhasználásával” projektben Bíró Gabriella.
MAGYARY ZOLTÁN KÖZIGAZGATÁS-FEJLESZTÉSI PROGRAM A Haza üdvére és a köz szolgálatában Kisfaludy László András főosztályvezető-helyettes október.
MAGYARY ZOLTÁN KÖZIGAZGATÁS-FEJLESZTÉSI PROGRAM 1
Új szabályok, új fogalmak az elektronikus ügyintézésben dr
Nemzeti Egységes Kártyarendszer Vetési Iván miniszteri biztos június 2. KÖZIGAZGATÁSI ÉS IGAZSÁGÜGYI MINISZTÉRIUM.
„ TEszedd ” ( 2011) „Önkéntesen a tiszta Magyarországért” Vidékfejlesztési Minisztérium Környezetügyért Felelős Államtitkárság Budapest dr. Rácz.
Az ÉRÁK legfontosabb céljai A képzés és a munkaerő-piaci szolgáltatások egységes normák szerinti működtetése. A munkanélküliek folyamatos képzésbe kerülésének.
A kormányzat és a civil szervezetek kapcsolata Dr. Latorcai Csaba helyettes államtitkár.
A megyei tervezés jelenlegi állása, a közeljövő jogszabályi változásai Területfejlesztési, területi tervezési és szakmai koordinációs rendszer kialakítása,
A kormányprogram végrehajtása a területi államigazgatásban
A területi államigazgatás átalakítása
Dr. Bujdosó András Imre főosztályvezető
A Duna földrajzi kapocs, közös identitástudat képező elem települések, régiók és országok közötti többszintű és sokrétű kapcsolatrendszer alapvető eszköze,
AaAa ÚJ MAGYARORSZÁG VIDÉKFEJLESZTÉSI PROGRAM Monitoring és értékelés.
Szervezetfejlesztési Program
Szervezetfejlesztési Program ÁROP November 12. Teljesítménymenedzsment fejlesztési módszertan Előadó: Tóth Dorottya.
Közigazgatási és Igazságügyi Minisztérium
Közigazgatási és Igazságügyi Minisztérium
Államtitkári Kabinetfőnök Közigazgatási és Igazságügyi Minisztérium
Közigazgatási és Igazságügyi Minisztérium
A kormányhivatal képzési, továbbképzési, vizsgáztatási tevékenysége
A kormányhivatalok és a kormányablakok
A Veszprém megyei Kormányhivatal működésének tapasztalatai
Dr. Csonka Ernő helyettes államtitkár
Pest Megyei Közigazgatási Hivatal
Veszprém Megyei Államigazgatási Kollégium Ügyviteli-, informatikai és szervezetfejlesztési munkacsoport évi tevékenységének bemutatása Beitl.
Közszolgálat – Közigazgatás 2011
Az infokommunikáció szerepe az Új Magyarország Fejlesztési Tervben és az Operatív Programokban Dr. Bálint Ákos Igazgató Közigazgatás Operatív Programok.
A 2014-ben esedékes Peer Review (szakértői vizsgálat) A Hivatalos Statisztikai Szolgálat tagjainak érintettsége Országos Statisztikai Tanács 
Társadalmi Felzárkózásért Felelős Államtitkárság Nemzeti Társadalmi Felzárkózási Stratégia január 26.
A járási rendszer megújítása
K ÖZIGAZGATÁSI ÉS IGAZSÁGÜGYI MINISZTÉRIUM T ÁRSADALMI F ELZÁRKÓZÁSÉRT FELELŐS ÁLLAMTITKÁRSÁG romagov.kormany.hu A Nemzeti Társadalmi Felzárkózási Stratégia.
KÖZÖSEN AZ UNIÓS FEJLESZTÉSI FORRÁSOK FELHASZNÁLÁSÁÉRT Környezetpolitikai Fórum Budapest, Március 20. Partnerség és fenntarthatóság Dr. Szegvári.
Magyar Controlling Egyesület Szolnok, október 29. MCE Konferencia 2009 A controlling gyakorlata Bepillantás az államigazgatási kontrolling gyakorlatába.
KÖRNYEZETVÉDELEM ÉS INFRASTRUKTÚRA OPERATÍV PROGRAM előadó: dr. Bujáki Gábor igazgazó Pest Megyei Vállalkozásfejlesztési Alapítvány.
Az NFT társadalmi egyeztetése civil szemszögből Civilek a Nemzeti Fejlesztési Terv Nyilvánosságáért - CNNy Pécs, március 23.
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg Nemzetközi és határ menti együttműködések támogatása.
Elektronikus Közigazgatás Operatív Program ( )
Kordás László december Társadalmi Párbeszéd Központ.
Budapest, december 6.1/12 A kistérségi rendszerépítés helyi tervezésének és módszertani támogatásának új hangsúlyai Dr. Németh Jenő IDEA Kistérségi.
A KLIK szerepe a szakképzés irányításában
Jász-Nagykun-Szolnok Megyei Önkormányzat megújult feladatrendszere Térségi Vállalkozói Fórumok január Szolnok, Jászberény, Kisújszállás.
ÜNNEPÉLYES MEGYEI TANÉVNYITÓ
Kulturális Projekt Ciklus Menedzsment A kultúra gazdaságtana
A Közigazgatási és Igazságügyi Minisztérium EKOP projektjeinek jelene és jövője dr. Rupp Zoltán főosztályvezető E-közigazgatásért felelős helyettes államtitkárság.
EKOP projektek jelene és jövője
Infotér konferencia – EKOP előrehaladása Balatonfüred,
Borsod – Abaúj – Zemplén Megyei Kormányhivatal
A területi államigazgatás átalakítása
INNO-REÁL Szövetség Civil Ágazati-szakmai Stratégiai Terv május 21.
Az önkormányzati feladatellátást támogató informatikai infrastruktúra felülvizsgálata (ÁROP-1.A „Szervezetfejlesztés megvalósítása a.
Az E-KÖZIGAZGATÁS INFORMATIKAI STRATÉGIÁJA október 16.
Az NFFF megvalósításának szervezési és szervezeti kérdései
A AS IDŐSZAKRA VALÓ FELKÉSZÜLÉS AKTUÁLIS HELYZETE MAGYARORSZÁGON NAGYHÁZI GYÖRGY SZAKMAI TANÁCSADÓ, NEMZETI FEJLESZTÉSI MINISZTÉRIUM HUSRB/1203/213/151.
Győr-moson-sopron megyei kormányhivatal Széles Sándor kormánymegbízott
Dr. Polner Eörs Főigazgató Járási Hivatalok létrehozására kötendő megállapodások, ingatlanok helyzete.
Területi és helyi államigazgatási szervek október október 3.
A járási rendszer megújítása
A foglalkoztatási paktumok működési tapasztalatai – a siker fokmérői
Az ÁFSZ minőségirányítási rendszerének kialakítása
Előadás másolata:

MAGYARY ZOLTÁN KÖZIGAZGATÁS-FEJLESZTÉSI PROGRAM A Haza üdvére és a köz szolgálatában Kisfaludy László András főosztályvezető-helyettes 2012. március 5.

Az előadás felépítése 1. A közigazgatás-fejlesztés alapjai 2. A Magyary Program kiindulópontjai 3. A Magyary Program célrendszere 4. Beavatkozási területek 5. A Magyary Program végrehajtása

Európai közigazgatás-fejlesztési irányzatok Elméleti alapok Keretek Célok Területek Végrehajtás Európai közigazgatás-fejlesztési irányzatok New Public Manage-ment - 80-as évek végétől, ‘90-es évek elejétől - A korábbi jóléti rendszerek miatt megnőtt állami szféra fenntarthatatlansága - az állam méretének csökkentése, kiszervezések, teljesítménymérés Új-weberi koncepció - 2000-es évektől, főleg a válság után - kisebb, olcsóbb állam nem volt képes hatékony megoldást nyújtani a problémákra - erősebb állami szerepvállalás, minőségi szolgáltatások, ügyfélközpontú működés Jó kormány-zás - Állam közvetítői szerepének növelése a civil szférában - Érintettek bevonása a döntéshozatalba - Társadalmi nyilvánosság, átláthatóság, partnerség

Közigazgatás-fejlesztési koncepciók az EU-ban Elméleti alapok Keretek Célok Területek Végrehajtás Közigazgatás-fejlesztési koncepciók az EU-ban - a közigazgatás hatékonyságának, eredményességének növelése, - a közigazgatás kiadásainak csökkentése, - közigazgatás teljesítőképességének növelése, - közigazgatási munka racionalizálása, - állampolgárok bevonása (brit példa) – Jó Állam Fórum, - átláthatóság szélesítése, - igazgatási munka korszerűsítése, elektronizálása. Alapelv: Nem szolgai másolás, a tapasztalatok felhasználása, magyar sajátosságok – magyar válaszok.

A stratégiai tervezés alapjai Elméleti alapok Keretek Célok Területek Végrehajtás A stratégiai tervezés alapjai Kötelező megalkotni: Országelőrejelzés További alkalmazható dokumentumok: Hosszú Távú Koncepció Fehér Könyv, Zöld Könyv HOSSZÚ TÁV 10 éven túl Koncepcióalkotás Kötelező: Nemzeti Középtávú Stratégia További alkalmazható dokumentumok: Szakpolitikai stratégiák Intézményi stratégiák KÖZÉPTÁV 4 – 10 év Stratégiatervezés Kötelező: Miniszteri Program Intézményi munkaterv További alkalmazható dokumentumok: Szakpolitikai Programok RÖVIDTÁV 1 – 4 év Programtervezés Operatív tervezés

Helyzetfelmérés a közigazgatás állapotáról Elméleti alapok Keretek Célok Területek Végrehajtás Helyzetfelmérés a közigazgatás állapotáról Történelmi előképek: Kiegyezés Bethlen-korszak alatti közigazgatás újjászervezése Általános problémajelenségek a mai magyar közigazgatásban: Túlburjánzó állami szervezetrendszer Ügyintézés alacsony színvonala Személyzet motivációjának, teljesítménykényszerének hiánya Tervezési képesség alacsony színvonala

Elméleti alapok Keretek Célok Területek Végrehajtás Nemzetközi megítélés A nemzetközi felmérések egyöntetűen igazolják, hogy a magyar közigazgatás teljesítménye folyamatosan zuhant. Világbank / Worldwide Governance Indicators

A Magyary Program stratégiai környezete Elméleti alapok Keretek Célok Területek Végrehajtás A Magyary Program stratégiai környezete Magyary Program + igazságszolgáltatási stratégia + önkormányzati reform = JÓ ÁLLAM FEJLESZTÉSI KONCEPCIÓ

A Magyary Program műfaji sajátosságai Elméleti alapok Keretek Célok Területek Végrehajtás A Magyary Program műfaji sajátosságai Világos nyelvezet, egyértelmű jelentéstartalom a közigazgatás ügyfelei számára műfaja nem terv, hanem program, amelynek jellemzői: Folyamatos mérhetőség, éves felülvizsgálat (MP 12.0), Politikai ciklusokhoz igazodik, A közszolgálat számára közös cél- és fogalomrendszert hoz létre, Sikeres fejlesztési modellként hatása kisugárzik a teljes közigazgatásra.

Személyi kiterjedés Személyi kiterjedés: kb. 139 ezer fő Elméleti alapok Keretek Célok Területek Végrehajtás Személyi kiterjedés Személyi kiterjedés: kb. 139 ezer fő

Elméleti alapok Keretek Célok Területek Végrehajtás Miért Magyary? Magyary Zoltán (1888-1945) egyetemi tanár, tudós, köztisztviselő Köztisztviselői pálya: 1910-1930: Vallás- és Közoktatásügyi Minisztérium 1931-ben közigazgatási kormánybiztosi megbízatást kapott A Magyar Közigazgatási Intézet alapítója, igazgatója Miért tekintjük példának? - Feltérképezte a közigazgatás egészét. - Szükségesnek tartotta a közigazgatási statisztikai anyaggyűjtést. Figyelme a közigazgatás racionalizálásának technikai segédeszközeire is kiterjedt. - Figyelembe vette a nemzetközi gyakorlatot.

A Magyary Program jövőképe Elméleti alapok Keretek Célok Területek Végrehajtás A Magyary Program jövőképe Jelmondat: „a Haza üdvére és a Köz szolgálatában” Jövőkép: a jó állam. Felkészült, hazaszerető és elkötelezett tisztviselők által működtetett, az erőforrásokat hatékonyan felhasználó, az állampolgárokat szolgáló közigazgatás. az ügyfeleknek támasz és segítő („mieink”), a benne dolgozóknak energiaforrás.

Átfogó cél: a hatékony nemzeti közigazgatás Elméleti alapok Keretek Célok Területek Végrehajtás Átfogó cél: a hatékony nemzeti közigazgatás eredményes Eredményes: kitűzött feladat az elvárt mértékben teljesül. gazdaságos Gazdaságos: tevékenységre fordított ráfordítások a tervezettek szerint alakul. hatásos Hatásos: az egyéb körülményekre is kiható pozitív változás, amely az eredményt erősíti. biztonságos Tervezéssel, modellezéssel, alternatív megoldásokkal rugalmassá és biztonságossá válik a feladat végrehajtása. felügyelhető Felügyelhető, nyomon követhető és befolyásolható folyamat. fejlődő Alkalmazkodó (fejlődő), ha a visszacsatolás eredményei, tapasztalatai felhasználhatók, beépíthetők.

A Magyary Program célrendszere Elméleti alapok Keretek Célok Területek Végrehajtás A Magyary Program célrendszere Szervezet Eredményes szervezeti működés Feladat Eljárás Személyzet Feladat-rendszer megújítása Belső eljárások racionali-zálása Személyzeti igazgatás fejlesztése Ügyfél-kapcsolatok javítása Kiszámít-ható, vonzó életpálya 14

Beavatkozási területek - szervezet Elméleti alapok Keretek Célok Területek Végrehajtás Beavatkozási területek - szervezet „Ha egy hivatal rosszul van szervezve és vezetve, az alárendeltek legnagyobb erőfeszítése és lelkiismeretessége sem fog teljes eredményt elérni.” (Magyary Zoltán) Elérni kívánt célok: annyi és olyan jogállású szervezet áll rendelkezésre, ami a hatékony feladat-végrehajtáshoz elégséges, szervezetek belső működése, nyilvántartása, egymáshoz való viszonya tisztázott és elfogadott, a szervezetek felszereltek, azaz fizikai és informatikai elhelyezésük és működésük megfelelő, az ehhez szükséges anyagi és személyi erőforrás rendelkezésre áll. 15

Szervezeti kataszter létrehozása Elméleti alapok Keretek Célok Területek Végrehajtás Szervezeti kataszter létrehozása A közigazgatási szervek teljes körű nyilvántartása, vezetői információs rendszere Alapítványi rendszer racionalizálása 68 kormányzati részvételű alapítvány (jó része érdemi feladatot nem látott el), 21 maradt meg Területi közigazgatás szervezeti megújítása Megyei közigazgatási hivatalok visszaállítása Megyei kormányhivatalok felállítása Kormányhivatalok működésének konszolidációja Járási államigazgatás létrehozása Járási kormányhivatalok kialakítása, járási szintű szakigazgatási szervek és okmányirodák integrálása Önkormányzati és állig. feladatok újraosztása Elégséges felszerelés (Ereky terv) Megfelelő elhelyezés és felszerelés biztosítása a szervezetek és a személyi állomány számára Ingatlan-elhelyezési, infrastrukturális kérdések

Szervezeti megjelenítés - 1941 Elméleti alapok Keretek Célok Területek Végrehajtás Szervezeti megjelenítés - 1941 17

Szervezeti megjelenítés - 2011 Elméleti alapok Keretek Célok Területek Végrehajtás Szervezeti megjelenítés - 2011 A magyar közigazgatás szervezete jelenleg 18

Területi államigazgatás átszervezése Elméleti alapok Keretek Célok Területek Végrehajtás Területi államigazgatás átszervezése 2010. 09. 01. Ismét létrejöttek a megyei (fővárosi) közigazgatási hivatalok. 2011. 12. 01. A közigazgatási hivatalok bázisán felálltak a megyei (fővárosi) kormányhivatalok. 15 dekoncentrált szerv integrálódott a kormányhivatalba (Megyei Mezőgazdasági Szakigazgatási Hivatalok, Földhivatalok, Regionális Egészségbiztosítási Pénztárak és Nyugdíjbiztosítási Igazgatóságok, Regionális Munkaügyi Központok, ÁNTSZ, Oktatási Hivatal regionális egységei stb.) 10 szervnél ellenőrzési, koordinációs, felügyeleti jogkör (BÁH Regionális Igazgatóságai, megyei rendőr-főkapitányságok stb.) 5 szervnél koordinációs jogkör (MÁK, regionális igazgatóságok, Nemzeti Park Igazgatóságok stb.) 2012-2013. Kormányhivatali működés konszolidációja - (NÁK, MIK, műszaki-gazdasági integráció) 19

Ereky-terv elhelyezés Elméleti alapok Keretek Célok Területek Végrehajtás Ereky-terv elhelyezés 1 Parlament 9 Külügyminisztérium 2 Közigazgatási és Igazságügyi Minisztérium 10 Nemzeti Adó- és Vámhivatal 3 Belügyminisztérium 11 Magyar Nemzeti Bank 4 Nemzetgazdasági Minisztérium 12 Magyar Fejlesztési Bank 5 Nemzeti Fejlesztési Minisztérium 13 Gazdasági Versenyhivatal 6 Vidékfejlesztési Minisztérium 14 Alkotmánybíróság 7 Nemzeti Erőforrás Minisztérium 15 Szellemi Tulajdon Nemzeti Hivatala 8 Honvédelmi Minisztérium 20

Beavatkozási területek 2. - feladat Elméleti alapok Keretek Célok Területek Végrehajtás Beavatkozási területek 2. - feladat „A közigazgatás feladata a cselekvés. A jogállamban ezt a jogrend szabályozza” (Magyary Zoltán) A feladat forrásai: Jogszabályok és közjogi szervezetszabályozó eszközök Stratégiai dokumentumok (stratégiák, akciótervek stb.) Előre nem tervezett helyzetek 21

Beavatkozások elemei Közfeladat-kataszter kialakítása Elméleti alapok Keretek Célok Területek Végrehajtás Beavatkozások elemei közfeladatok teljes körű, elemi szintű meghatározása és rendszerezése, amelyre a stratégiai döntéseket és a jogalkotás támogató információrendszer épül Közfeladat-kataszter kialakítása hatályos központi joganyag meghatározott területeinek áttekintése joganyag mennyiségi csökkentése ellentmondások kiküszöbölése, adminisztratív terhek csökkentése Formai és tartalmi dereguláció Egységes stratégiai tervezési módszertan kialakítása Végrehajtásuk központi monitoringja Kapcsolódó tervezési kapacitások fejlesztése Stratégiai tervezés megújítása 22

Formai és tartalmi dereguláció Elméleti alapok Keretek Célok Területek Végrehajtás Formai és tartalmi dereguláció 1. ütem: Országgyűlési határozatok deregulációja 2. ütem: Kormány-határozatok deregulációja 3. ütem: Törvények, tv. erejű rendeletek 4. ütem: Kormány-rendeletek deregulációja darabszám 1140 db 3000 db 2500 db 2500 db ütemezés 2011.07.31. 2011.09.30. 2012.03.31. 2012.06.30. 23

Stratégiai konszolidáció Elméleti alapok Keretek Célok Területek Végrehajtás Stratégiai konszolidáció Stratégiai dokumentumok helyzete: - kb. 130 dokumentum - kb. 20 típus a tárcák által használt besorolás szerint - Nincsenek összhangban egymással és a magasabb szintű dokumentumokkal - Kidolgozottság, részletezettség eltérő Intézkedések: - Stratégiai dokumentumok típusainak, tartalmának rögzítése - Egységes tervezési rendszer kialakítása 24

Elméleti alapok Keretek Célok Területek Végrehajtás Átfogó feladatok Elektronikus közigazgatás kiterjesztése (irat- és dokumentumkezelés, NEK stb.) Adminisztratív terhek csökkentése (egyszerűsítési program, Egyszerű Állam) Esélyegyenlőség biztosítása Elszámoltathatóság megteremtése és a korrupció felszámolása Kezdeményező kommunikáció megteremtése (Jó Állam Fórum) 25

Beavatkozási területek 3. - eljárás Elméleti alapok Keretek Célok Területek Végrehajtás Beavatkozási területek 3. - eljárás „Az államot közel kell hozni az állampolgárokhoz, a közigazgatásnak „emberarcúvá” kell válnia.” (Magyary Zoltán) megbízható, kiszámítható, tervezhető belső (szervezeten belüli) és külső (közigazgatás-ügyfél közötti) eljárások egységes elvek és normák mentén Eljárások sztenderdizálása Jogszabályalkotás alternatíváinak vizsgálata előzetes és utólagos hatásvizsgálati rendszer színvonalas jogszabályszerkesztés, nyelvi egyszerűsítés adminisztratív terhek csökkentése Minőségi jogalkotás eljárások egyszerűsítése ügyfélterhek csökkentése egységesen magas színvonalú és hozzáférhető szolgáltatások (többcsatornás, egyablakos ügyintézés) Ügyfélközpontú szolgáltató működés 26

Minőségi jogalkotás Elméleti alapok Keretek Célok Területek Végrehajtás Minőségi jogalkotás 27

Ügyfélközpontú szolgáltatások Elméleti alapok Keretek Célok Területek Végrehajtás Ügyfélközpontú szolgáltatások Intézkedések: A szolgáltatások színvonalának és hozzáférhetőségének javítása (ügyintézés képes, többcsatornás – személyes, elektronikus, telefonos – integrált kormányzati ügyfélkapcsolati rendszer létrehozása) Egyablakos ügyintézés megvalósítása – kormányablakok 1. ütem: 2011. január 3-án 29 helyen nyíltak meg, kiindulási ügykör 2. ütem: 2013-ra országos hálózat kialakítása, széles ügykörrel Elektronikus ügyintézés alkalmazási lehetőségeinek bővítése Jól képzett, segítőkész ügyfélszolgálati munkatársak 28

Beavatkozási területek 4. - személyzet Elméleti alapok Keretek Célok Területek Végrehajtás Beavatkozási területek 4. - személyzet „Minden szervezeti és eljárási reform értéke attól függ, hogy mennyit érnek a tisztviselők.” (Magyary Zoltán) Szakmai tudás elkötelezettség bizalom A jó tisztviselői munkavégzés feltételei 29

Közszolgálati életpálya elemei Elméleti alapok Keretek Célok Területek Végrehajtás Közszolgálati életpálya elemei Hivatásetikai normák Munkaköralapú rendszer Kiválasztás Értékelés Előmenetel és javadalmazás Képzési rendszer Munkáltatói gondoskodás 30

Koordinációért és lebonyolításért felelős intézményrendszer Elméleti alapok Keretek Célok Területek Végrehajtás Koordinációért és lebonyolításért felelős intézményrendszer KIM Közigazgatási Stratégiai HÁT Nemzeti Közszolgálati Egyetem ECOSTAT Kormányzati Hatásvizsgálati Központ Közpolitikai Kutatások Intézete Nemzeti Közigazgatási Intézet Közigazgatási és Igazságügyi Minisztérium 31

Intézkedési Terv és monitoring Elméleti alapok Keretek Célok Területek Végrehajtás Intézkedési Terv és monitoring RÉSZLET célok sorszám intézkedés felelős forrás határidő szervezet 1 Befejezzük az alapítványok, közalapítványok rendszerének felülvizsgálatát és egyszerűsítését. KIM belső erőforrás 2011. december 31. 2 Felülvizsgáljuk a gazdasági társaságok rendszerét. ÁROP 2012. december 31. 3 Elvégezzük a területi államigazgatás szervezetrendszerének átalakítását és a kormányhivatalok integrációját. ÁROP, EKOP 4 Áttekintjük és hatékonyabbá tesszük a kormányhivatalok, központi hivatalok és háttérintézmények rendszerét. minden minisztérium EKOP 2013. december 31. 5 A minőségmenedzsment eszközei révén javítjuk a szervezeti teljesítményt a közigazgatás szervezeteinél. 6 Kialakítjuk a szervezeti működést elősegítő korszerű informatikai infrastruktúrát. NFM, KIM, VM Évente megújuló kiadás (előrehaladás is) - Nyomonkövetési rendszer - Jelentés a Kormány számára MONITORING 32

Kisfaludy László András Köszönöm a figyelmet! Kisfaludy László András Közigazgatás-fejlesztési és Stratégiai Tervezési Főosztály 33