A GYSEV vasútbiztonsági projektötletei a KÖZOP-ban

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Információcsere a vasúti járművek karbantartása során
Advertisements

Megújulók: mekkora támogatást érdemelnek? Dr. Gács Iván egy. docens Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem Energetikai Gépek és Rendszerek Tanszék.
KözOP sz főút Hévíz elkerülő és 71. sz
Infrastruktúrafejlesztés a magyar-szlovén határszakaszon
A vasúti közlekedési hálózat elemzése, közlekedési feltételek, szűk keresztmetszetek, fejlesztési irányok Előadó: Kövesdi Szilárd, GYSEV Zrt. Vezérigazgató.
Városfejlesztés prioritás Nyugat-dunántúli Regionális Fejlesztési Ügynökség.
A műszaki hibák szerepe a közúti balesetekben Az EU hatástanulmányának eredményei.
Környezetvédelmi ipar és hulladékgazdálkodás Magyarországon
AZ SZÁMÚ VONAT JELZŐMEGHALADÁSA BALATONMÁRIAFÜRDŐ ÁLLOMÁSON
Vigh György: Webes alkalmazások akadálymentesítése Kaposvár, oldal.
SZÉCHENYI ISTVÁN EGYETEM
Földházi György osztályvezető vasútbiztonsági osztály
EuroScale Mobiltechnika Kft
ERA A vasútvállalatokra vonatkozó kötelező üzemeltetési szabályok a hazai vasúti hálózatra vonatkozóan.
Váltóállítás egyedi inverterrel
ESD © Farkas György.
műszaki osztályvezető
A GYSEV Zrt. vasútbiztonsági stratégiája
AZ ELMÚLT IDŐSZAK TAPASZTALATAI - a KBSZ szemszögéből
általános vezérigazgató-helyettes
Tóthné Temesi Kinga Szombathely,
BALATONAKARATTYA – BALATONKENESE ÁLLOMÁSOK KÖZÖTT – AZ AS380 JELŰ FÉNYSOROMPÓNÁL – AZ 1972 SZÁMÚ VONAT ÜTKÖZÉSE SZEMÉLYGÉPKOCSIVAL KBSZ SZAKMAI NAPOK -
MÁV Zrt közlekedésbiztonsági projekt (KözOP)
Célzottan közlekedésbiztonságot javító fejlesztések a GYSEV Zrt
MÁV Zrt. Biztonsági Igazgatóság Vasútbiztonsági Osztály
KözOP - célzottan közlekedésbiztonságot javító infrastrukturális beavatkozások köszöntő: Schváb Zoltán, NFM közlekedésért felelős helyettes államtitkár.
Magyarország vasúthálózata a kezdetektől 1914-ig
Járműfenntartás I. 2. Előadás
Polák József Tanszéki mérnök Közúti és Vasúti Járművek Tanszék
Jármű meghibásodások elemzése
Közút-vasút keresztezések biztosítási módjainak összehasonlítása
Műszaki hiba megjelenési formái.Kopás.Korrózió.Törés ,repedés
Levegőtisztaság-védelem 3. előadás Természetes és antropogén eredetű légszennyezők. Pont-,vonal-, diffúz források.
A KBSZ VASÚTI FŐOSZTÁLY 2008.ÉVI ESEMÉNYEINEK STATISZTIKAI ELEMZÉSE KBSZ SZAKMAI NAPOK - VASÚT Budapest, Mihály András balesetvizsgáló.
A KBSZ ÉVI BESZÁMOLÓJA A KORMÁNY FELÉ KBSZ SZAKMAI NAPOK Budapest, október 25. Mészáros László főigazgató.
A év áttekintése KBSZ SZAKMAI NAPOK – VASÚTI KÖZLEKEDÉS Agárd, április 11. Gincsai János főosztályvezető.
FÜGGETLEN KÖZLEKEDÉSBIZTONSÁGI
Előadó: Dávid Béla – GYSEV Zrt május 7
bekövetkezett baleset ismertetése
ANDRÁSHIDAI ELÁGAZÁS – FEBRUÁR 11.
A MÁV Zrt. helyzete és szerepe a vasúti közlekedés biztonságában
Kvantitatív módszerek
Mikroelektronikaéstechnológia Bevezetõ elõadás Villamosmérnöki Szak, III. Évfolyam.
A magyar vasút korszerűsítése, a tranzit forgalom fejlesztése,
Vasúti Infrastruktúra Fejlesztési Főosztály február Előadó: Gaál Gyula, a MÁV ZRt. elnök-vezérigazgatója Közlekedés- és logisztikai fejlesztési konferencia.
Vasútszabályozási Osztály
SÉRÜLÉKENY BIZTONSÁG Közlekedéstudomány a közlekedésbiztonság szolgálatában „KÖZLEKEDÉSI SÉRÜLÉSEK” KONFERENCIA Budapest, szeptember 26. Előadó :
A V43 sorozatú mozdonyok felszerelése önműködő fékrudazat-állítóval
VASÚTBIZTONSÁG NAPJAINKBAN - a KBSZ szemszögéből
REGIONÁLIS FEJLESZTÉSI TANÁCS RENDKÍVÜLI ÜLÉS Sopron
4. számú főút Debrecen elkerülő szakasz
86. sz. főút Szombathely - Vát szakasz ( – km szelvények között) kivitelezési munkálatai Lakossági fórum október 09.
2005.évi CLXXXIII. törvény a vasúti közlekedésről
VI/1 HÍDÉPÍTÉS Acélszerkezetek Dr. Iványi Miklós.
BME Közlekedésautomatikai Tanszék
VÁLLALKOZÓI TÁJÉKOZTATÓ Budapest, március 26.
Energiatakarékos tetőszerkezet
KBSZ SZAKMAI NAPOK – VASÚT Budapest, november 18. dr. Gincsai János
főosztályvezető-helyettes „A Balaton-régió közlekedési helyzete” fórum
40/2006. (VI. 26.) GKM rendelet BIZTONSÁGI JELENTÉS & ÉVES BESZÁMOLÓ.
Közlekedéstudományi Egyesület A Magyar Közlekedés helyzete az EU-ban Kápolnásnyék Február 27. A vasúti közlekedés szabályozásának súlypontjai és.
Vonatveszélyeztetés Sopron állomáson Dávid Béla üzembiztonsági szakért ő vasúti balesetvizsgáló GYSEV Zrt. KBSZ nap –
A GYSEV Zrt. szerepe a Nyugat-magyarországi közlekedésben A GYSEV Zrt. szerepe a Nyugat-magyarországi közlekedésben Előadó: Dávid Ilona, a GYSEV elnök-
Polák József Tanszéki mérnök Közúti és Vasúti Járművek Tanszék
7. előadás Gépkocsi vizsgálati műveletek fogalma, fajtái és módszerei.
Polák József Tanszéki mérnök Közúti és Vasúti Járművek Tanszék
Fogaskerekek hibalehetőségei
Főutca program PILISVÖRÖSVÁRON
Szembeközlekedés Kaposmérő és Kiskorpád állomások között
Gondolatok a gépjármű- felújításokról
Előadás másolata:

A GYSEV vasútbiztonsági projektötletei a KÖZOP-ban 2011. július 27.

Tartalom - projektötletek sorompófejlesztések diagnosztikai berendezések

Sorompó-fejlesztések I. Győr-Sopron vasútvonal - AS765, AS421, AS402 vonali automata sorompók kiegészítése félsorompóval, LED-kiegészítés Kivitelezés 14 mFt/db, előkészítés 1,8 mFt/db Ikrény SR1, Fertőboz SR2 állomási sorompók kiegészítése félsorompóval, LED-kiegészítés Kivitelezés 35 mFt/db, előkészítés 5 mFt/db

Sorompó-fejlesztések II. Új vonalakon: - Beled (16.sz.) Kőszeg (18. sz.) Szombathely (17.sz.) Félsorompó létesítés és LED optika felszerelése Megvalósítás sorompóként: 17 mFt

Sorompó-fejlesztések III. Statisztika – AS765 átjáró „2009.09.19. 991 sz. gyorsvonat ütközött személygépkocsival, 1 fő sérült, a GYSEV kára : 59.197.391 Ft”  

Sorompó-fejlesztések IV.

Diagnosztikai berendezések I. beruházás darab becsült ára (mFt) összesen (mFt) hőnfutás-jelző berendezés 3 80 240 dinamikus mérleg és lapos-kerék jelző berendezés 50 150 rakszelvény ellenőrző berendezés 630

Diagnosztikai berendezések II. Események száma: Tengelyterhelést túllépő kocsik évi kb. 30 eset Keréklaposodás, szoruló féktuskó és hőnfutás: kb. 20 eset évente Rakminta probléma: évi kb. 20 eset Telepítés helye: csatlakozás idegen vasutakkal Ikrény-Győr, Sopron-Baumgarten, Szgotthárd-oh.

Hőnfutásjelző I. A hőnfutás jelensége: A vasúti járművek csapágyainak hibáiból (kifáradás, nem megfelelő karbantartás, kenőanyag problémák) keletkező káros, a közlekedés biztonságát veszélyeztető mértékű felmelegedéseket nevezzük hőnfutásnak. A VTKI 1960-as években kezdete meg a jelenség vizsgálatát

Hőnfutásjelző II. A hőnfutás kialakulását befolyásoló tényezők: vonatsebesség környezeti hőmérséklet (lágy bélésfémű kocsik) kenőolajfilm vastagság (mikro-egyenetlenségek) terhelésváltozás (csaplehajlás) szerelési, illesztési hibák, alkatrészek meghibásodásai

Hőnfutásjelző III. A hőnfutás kialakulását befolyásoló tényezők: kifáradás (kipattogzás, hámlás) – élettartam nem megfelelő mennyiségű kenőanyag lökésszerű terhelésváltozások

Hőnfutásjelző IV. A hőnfutás következményei: berágódás, alkatrésztörés, deformáció, fáradásos kopás, teherbírás csökkenés (125°C: -5%; 200°C: -25%) lepattogzódás, bemaródás, bélésfém kiolvadása, kinyomódása, mikro-repedések

Hőnfutásjelző V.

Hőnfutásjelző VI. Tengelycsap-törés görgős csapágynál:

Hőnfutásjelző VII.

Hőnfutásjelző VII.

Dinamikus mérleg Dinamikus mérleg: A pályába épített mérőeszköz, mely képes az elhaladó vonatok tengelyterhelését, illetve az egyenetlen terhelésből adódó túlterhelést mérni

Lapos-kerékvizsgáló Lapos-kerék vizsgáló Lapos-kerék vizsgáló berendezés: Az egyenetlen terhelésből származó, illetve a vasúti kocsik fékeinek esetleges oldási problémáiból keletkező csúszó kerekeket képes kiszűrni