Reflexiók a szakpolitika részéről - Városhálózati hatásértékelés Területfejlesztési értékelések workshop Budapest, 2013. április 25.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A időszak végrehajtási intézményrendszere
Advertisements

A CBC-programok és a területi kohézió Budapest, június 6.
„ A régió, ahol íze van az életnek” A Dél-dunántúli Operatív Program pályázatai Kovács Zoltán Tervezési csoportvezető Dél-Dunántúli Regionális Fejlesztési.
A tatai források alkalmazkodási célú hasznosítási lehetőségeinek feltárása Dr. Mattányi Zsolt tudományos munkatárs Magyar Földtani és Geofizikai Intézet.
Debrecen Megyei Jogú Város Integrált Városfejlesztési Stratégiája
Pelech Dávid Budapest Duna Kontakt Pont
A TELEPÜLÉSFEJLESZTÉS ÉS A VÁLTOZÓ KÖZIGAZGATÁS A TELEPÜLÉS, A JÁRÁS, A MEGYE ÉS A RÉGIÓ ÁTALAKULÓ SZEREPE II.PLAN-NET.HU TELEPÜLÉSFEJLESZTÉSI KONFERENCIA.
Nemzeti Közlekedési Stratégia kialakítása Magyarországon Szűcs Lajos, főosztályvezető Nemzeti Fejlesztési Minisztérium, Közlekedési Infrastruktúra Főosztály.
Az EU „Városi környezet” tematikus stratégiája – a városi környezetgazdálkodás perspektívái Dr. Buzás Kálmánné KvVM Környezetpolitikai Osztály Szakmai.
Szekszárd Megyei Jogú Város településfejlesztési koncepciójának és integrált városfejlesztési stratégiájának aktualizálása Partnerségi egyeztetés.
Kormányzati vasútpolitikai célok és törekvések
Városrehabilitációs konferencia Mosonyi Balázs – ROP Irányító Hatóság április 29.
Uniós források fogadása a bérlakásépítéseknél
A törvényességi felügyelettel összefüggő írásbeli kapcsolattartás
KAP ALBIZOTTSÁG TÁJÉKOZTATÁS DIT-UMVP MB MÁRCIUS 13-I ÜLÉSÉRE Szilvássy István.
A megyei tervezés jelenlegi állása, a közeljövő jogszabályi változásai Területfejlesztési, területi tervezési és szakmai koordinációs rendszer kialakítása,
Baranya Megyei Önkormányzat
Városhálózati hatásértékelés Szepesi Balázs vezető értékelő A területfejlesztési értékelések bemutatása – workshop április 2 5.
1 Területi koordinációs kapacitások Nemzetgazdasági Tervezési Hivatal (NTH) Péti Márton főtervező.
Integrált városrehabilitációs fejlesztések a gyakorlatban (tagállami példák és hazai tervek) GYŐR MEGYEI JOGÚ VÁROS VÁROSREHABILITÁCIÓS PROGRAMJA Dr. Ottófi.
Ugrás az első oldalra A jövőképtől a megvalósításig Városfejlesztés irányai, feladatok ban Dr. Szaló Péter szakállamtitkár A jövőképtől a megvalósításig.
A pályáztatási eljárás általános bemutatása, kiemelt projektek Czégér Zsuzsanna főosztályvezető KvVM FI KEOP KÖZREMŰKÖDŐ SZERVEZET Székesfehérvár 2007.április.
: ITI és EGTC Az ETT-k lehetséges szerepe a határ menti ITB-k megvalósításában.
dr. Szaló Péter helyettes államtitkár szeptember 24.
Tájékoztató a területfejlesztésért felelős főigazgatók üléséről Drahos Zsuzsanna Budapest, április 7.
Nyugat-Pannon Térségi Iparfejlesztési Stratégia 2020 Möglichkeiten und Lokalisationsvorteile der Region im Fahrzeugindustrie A térség lehetőségei, lokalizációs.
A kormányhivatal képzési, továbbképzési, vizsgáztatási tevékenysége
ÖNKORMÁNYZATI SZAKMAI NAP
AZ ÚJ MAGYARORSZÁG FEJLESZTÉSÉI TERV (NSRK 2007–2013) KÉSZÍTÉSÉNEK NÉHÁNY VITAPONTJA Dr. Faragó László MTA RKK 44. Közgazdász vándorgyűlés, Nyíregyháza.
A fejlesztések hasznosulása az ágazati tervezésben október 18.
INTÉZMÉNYKÖZI MEGÁLLAPODÁS SZERKEZET. TÖRTÉNET, SZEREPLŐK 1999-es megállapodás 2002-es megállapodás 2006-os (hatályos) megállapodás Módosítások: 2007,
1 A „VÁROSI KÖRNYEZET” TEMATIKUS STRATÉGIA AJÁNLÁSAINAK ÉRVÉNYESÍTÉSI LEHETŐSÉGEI A TERVEZÉSI GYAKORLATBAN A „VÁROSI KÖRNYEZET” TEMATIKUS STRATÉGIA AJÁNLÁSAINAK.
as programozási időszak Balás Gábor Nemzeti Fejlesztési Hivatal.
Dr. Lamperth Mónika Budapest április 18.
Társadalmi Felzárkózásért Felelős Államtitkárság Nemzeti Társadalmi Felzárkózási Stratégia január 26.
K ÖZIGAZGATÁSI ÉS IGAZSÁGÜGYI MINISZTÉRIUM T ÁRSADALMI F ELZÁRKÓZÁSÉRT FELELŐS ÁLLAMTITKÁRSÁG romagov.kormany.hu A Nemzeti Társadalmi Felzárkózási Stratégia.
KÖZÖSEN AZ UNIÓS FEJLESZTÉSI FORRÁSOK FELHASZNÁLÁSÁÉRT Környezetpolitikai Fórum Budapest, Március 20. Partnerség és fenntarthatóság Dr. Szegvári.
Területpolitikai eszközök és a klímaváltozás
A 2011-es magyar elnökség területfejlesztési feladatai – stratégiák és felkészülés dr. Szaló Péter területfejlesztési és építésügyi szakállamtitkár 2009.
1 Megváltozott szerepben a megyei önkormányzatok! Tájékoztatás a megyei önkormányzatok feladatairól és azok szociálpolitikát érintő kapcsolódási pontjairól.
Kővári János országgyűlési képviselő,
Integrált közösségi szolgáltató terek
Megpályázható tevékenységek BM/ /2012. sz. nyílt pályázati felhívás alapján Európai Integrációs Alap.
Strukturális és Kohéziós Alapok
Bikal, október 18. Közösségi alapú tervezés az uniós finanszírozású területfejlesztésben Péti Márton NTH Október 28.
2007. évi célkitűzéseink. I as uniós pénzügyi-tervezési időszakra való felkészülés átfogó regionális területfejlesztési program elékszítése,
A KLIK szerepe a szakképzés irányításában
Jász-Nagykun-Szolnok Megyei Önkormányzat megújult feladatrendszere Térségi Vállalkozói Fórumok január Szolnok, Jászberény, Kisújszállás.
Tájékoztató évi CXCVIII. törvény a területfejlesztéssel és a területrendezéssel összefüggő egyes törvények módosításáról „Regionális fejlesztési.
A Kezdeményezések Régiója Brüsszelben május 24. Kiss Judit Nyugat-dunántúli Regionális Fejlesztési Ügynökség Nyugat-dunántúli Régió Brüsszeli Képviselete.
KÖZÖS MÓDSZERTANI KERETEK KIALAKÍTÁSA A MAGYARORSZÁG-SZERBIA IPA HATÁRON ÁTNYÚLÓ EGYÜTTMŰKÖDÉSI PROGRAM HÁTRÁNYOS HELYZETŰ TÉRSÉGEINEK KOMPLEX ÉS INTEGRÁLT.
CODEX – „Coordinated Development and Knowledge Exchange on Spatial Planning Methodology” A CODEX projekt fő célkitűzéseinek valamint kulcstevékenységeinek.
Duna menti Városok Együttműködési Fóruma Duna térségi programalkotó tanácskozás A Duna Menti Városok együttműködésének aktuális feladatai, javasolt cselekvési.
TERÜLETI SZEMPONTOK MEGJELENÉSE A AS TERÜLET- ÉS TELEPÜLÉSFEJLESZTÉSI OPERATÍV PROGRAMBAN Tóth Róbert, fejlesztési szakértő CODEX workshop Novi.
A Közigazgatási és Igazságügyi Minisztérium EKOP projektjeinek jelene és jövője dr. Rupp Zoltán főosztályvezető E-közigazgatásért felelős helyettes államtitkárság.
Tájékoztató a megyei tervezés aktuális állásáról
Pécs Telep-programok Tenczer tamás EMMI SZÜTFFÁT.
A Roma-Net Helyi Támogató Csoport lehetőségei a szociális városrehabilitáció tervezésében és végrehajtásában Mini-konferencia ,
Közösségi internet-hozzáférési pontok hálózata, mint a digitális Kárpát-medence alapinfrastruktúrája Molnár Szilárd program-koordinációs referens Nemzetstratégiai.
A KÖZÖTTI EURÓPAI UNIÓS FEJLESZTÉSI IDŐSZAK ÖNKORMÁNYZATI LEHETŐSÉGEI Zalai Mihály elnök Békés Megyei Önkormányzat Települési Önkormányzatok.
A AS IDŐSZAKRA VALÓ FELKÉSZÜLÉS AKTUÁLIS HELYZETE MAGYARORSZÁGON NAGYHÁZI GYÖRGY SZAKMAI TANÁCSADÓ, NEMZETI FEJLESZTÉSI MINISZTÉRIUM HUSRB/1203/213/151.
SZOLNOK VK és IVS sz. bemutató 2013 szeptember.
Indulnak az új, kkv-k versenyképességét segítő EU-pályázatok
1 A városfejlesztési stratégia dilemmái A Magyar Regionális Tudományi Társaság IV. Vándorgyűlése Szeged, október Önkormányzati és Területfejlesztési.
Regionális üzleti trendek A projekt az EU társfinanszírozásával, az Európa Terv keretében valósul meg január 27. Regionális üzleti trendek A tantárgy.
„ A megújuló energia helye a Somogy megyei fejlesztési elképzelésekben” Budapest, március 30.
Az önkormányzatok településfejlesztési
TFK–ITS–TSZT–TAK–TKR–HÉSZ
TOP vas megyei aktualitásai
TELEPÜLÉSFEJLESZTÉSI KONCEPCIÓ
Előadás másolata:

Reflexiók a szakpolitika részéről - Városhálózati hatásértékelés Területfejlesztési értékelések workshop Budapest, április 25.

2 Vázlat – Városfejlesztési Kézikönyv, Integrált Városfejlesztési Stratégia (IVS) 1.Szakpolitikai keretek, új jogszabályok – Az Integrált Település (város) Fejlesztési Stratégia felülvizsgálata, Integrált Területi Beruházások előkészítése (ITB)

3 Városfejlesztési Kézikönyv Hol kezdődött: EU ajánlás, ROP szociális városrehabilitációs konstrukcióhoz elvárás a stratégia Módszertani anyag a városoknak, hogyan pályázzanak sikeresen a októberében megjelenő ROP felhívásokra A ROP pályázati útmutatót kiegészítette Egységes szerkezetben, minden régióban érvényes információk Eredetileg csak MJV-k és nagyobb városok számára volt kötelező, akik Strukturális Alapokra pályáztak

4 Városfejlesztési Kézikönyv részei 1.Integrált városfejlesztési stratégia (fejezetei: helyzetértékelés, stratégia és a végrehajtás eszközei); 2. Akcióterületi terv; 3.Ajánlások a városfejlesztő társaság felállítására (ügynökség);

5 Integrált Városfejlesztési Stratégia (IVS) Cél: integrált megközelítés Középtávú (7-8 év), stratégiai dokumentum dokumentum, végrehajtás orientált Felül kell vizsgálni 2-3 évente Települési önkormányzat képviselő testülete hagyja jóvá Ellenérzést szült eleinte, jelenleg azonban a városok kétharmada már elkészítette! - A Kézikönyv módosítása 2009-ben - Az Építésügyi törvény módosítása 2009-ben → minden városnak kötelező lett az IVS elkészítése

6 Szakpolitikai keretek, új jogszabályok Többek között: Önkormányzati törvény módosítása, 2011 OFTK – folyamatban 314/2012 (XI.8) Korm. rendelet „a településfejlesztési koncepcióról, az integrált településfejlesztési stratégiáról és a településrendezési eszközökről, valamint egyes településrendezési sajátos jogintézményekről”, ami részletezi a tartalmi követelményeket és az elfogadás partnerségen alapuló folyamatát

7 Fenntartható városfejlesztés IVS felülvizsgálat, ITB előkészítése IVS/ITS felülvizsgálata szükséges a város helyzetének változása, illetve az EU2020 stratégia és új kohéziós politikai keretrendszer miatt Európai Bizottság ITI javaslata: Magyarországon többen nagy várakozással nézünk elébe Megyei jogú városok számára: Nemzeti szint segítséget nyújt: a stratégia kidolgozásához pénzügyi támogatással, tervezési útmutató kidolgozásával, városokhoz rendelt szakértők biztosításával

8 ITS felülvizsgálat, városi ITI előkészítése ROP városrehabilitációs forrásból pályázati kiírás, TA forrásból szakértők MJV-k pályázhatnak, 40 millió Ft városonként (130 ezer euro), a terveknek ki kell terjedniük a város funkcionális térségére (1181/2013 (IV.5) Korm. határozat a várostérségek lehatárolásáról) Az ITS átdolgozása szükséges az új kohéziós politikai elvárásoknak és célrendszernek megfelelően, és ha indokolt, ITI projektcsomagok kidolgozása Tervezési útmutatót hamarosan megkapják a városok

9 Néhány rövid reflexió Az ITS-re épülő ITB: a kormányzati és a helyi projekteket összehangolja lehetőség az egyes projektek konkrét megtárgyalására az érintett ágazatokkal, ami jobb projekteket eredményezhet a városi központ és a környező települések nagyobb szinergiáját adhatja kiszámítható forrásfelhasználás a városok számára a pályázatokkal együtt járó túlzott adminisztráció („bürokrácia”) csökkentése épít a kialakult helyi kapacitásokra fenntarthatóbb és integráltabb projektekhez vezet

10 Köszönöm a figyelmet dr. Iván Andrea Területrendezési és Településügyi Főosztály Belügyminisztérium