JEREMIE program tervezése a as programozási időszakra

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A időszak végrehajtási intézményrendszere
Advertisements

A 2014–2020-as Partnerségi Megállapodás tervezéséről Uniós források között A Partnerségi Megállapodás és operatív programok magyar és szlovák.
Turisztikai és Vendéglátóipari Főosztály
Bozzay Andrásné szakmai főtanácsadó
A KKV-K TECHNOLÓGIA-FEJLESZTÉSI KONSTRUKCIÓINAK TAPASZTALATAI – Vélemények a tervezői oldalról Fazekas Gábor Tervező-elemző szakértő Nemzetgazdasági Tervezési.
Az MFB Zrt. finanszírozási programjai.. Témakörök •MFB Zrt. bemutatása •Finanszírozási programjaink –MFB Önkormányzati Infrastruktúrafejlesztési Program.
KKV fejlesztés új pénzügyi eszközök bevonásával
Hazai és uniós kedvezményes finanszírozási lehetőségek
JEREMIE Program Magyarországon
Nemzeti Innovációs Hivatal
Az Új Széchenyi Terv Közép-magyarországi regionális környezetvédelmi konferencia Budapest, november 11. Dr. Nikodémus Antal főosztályvezető Nemzetgazdasági.
Csongrád megye , a területi tervezés aktualitásai 2014
Budapest, július 4. Mit várhatunk a következő tervezési ciklusban?! AFIOE VI. Országos Konferencia július 4.
Tartalom Gazdasági környezet, a hitelezés feltételeinek változása
BUDAPEST, Pénzügyi eszközök a Gazdaságfejlesztési és Innovációs Operatív Programban (GINOP)
A Gazdaságfejlesztési Operatív Program értékelése
Az MV-Magyar Vállalkozásfinanszírozási Zrt.
közötti uniós programozási időszak tervezése az egészségügy területén dr. Török Krisztina főigazgató.
Buzás Sándor főosztályvezető Nemzetgazdasági Tervezési Hivatal (NTH)
A Versenyképes Közép-Magyarország Operatív Program (VEKOP)
AZ ÚJ gazdaságfejlesztési programról
INTERREG IIIA – Hogyan pályázzunk Európai Uniós Pénzforrásokra? INTERREG IIIA – Hogyan pályázzunk Európai Uniós Pénzforrásokra? Az EU intézmény rendszere,
A Gazdaságfejlesztési Operatív Program értékelése
Baranya Megyei Önkormányzat
Emberi Erőforrások Minisztériuma Emberi Erőforrások Minisztériuma
Varju László, államtitkár NFGM A Regionális Fejlesztési Operatív Program tapasztalatai Tanulságok és következtetések az ÚMFT regionális programjai tükrében.
Pénzügyi eszközök prioritás Zila László Nemzeti Tervezési Hivatal.
Ugrás az első oldalra A jövőképtől a megvalósításig Városfejlesztés irányai, feladatok ban Dr. Szaló Péter szakállamtitkár A jövőképtől a megvalósításig.
Kiváltás projektszemmel, a jövő
GINOP 1. prioritás A vállalkozások versenyképességének javítása
Amikor nem kell biztosíték: tőkefinanszírozás Török József Üzletfejlesztési igazgató Miskolc, március 21.
Amikor nem kell biztosíték: tőkefinanszírozás Török József Üzletfejlesztési igazgató Pécs, február 28.
Tőkefinanszírozás biztosíték nélkül Török József Üzletfejlesztési igazgató Budapest, május 15.
Török József Üzletfejlesztési igazgató Székesfehérvár, január 30. Tőkefinanszírozás.
Török József Üzletfejlesztési igazgató Szombathely, április 10. Tőkefinanszírozás.
Tőkefinanszírozás Török József Üzletfejlesztési igazgató Kecskemét, november 28.
A Stratégiai Környezeti Vizsgálat (SKV) szerepe a gazdasági tervezésben Dr. Fogarassy Csaba egyetemi docens.
Orvos szakmai programok illeszkedése az ágazati célkitűzésekhez „Építészet a Gyógyulásért 2010-Európai Uniós támogatással” konferencia.
A hazai tervezés és a as időszak tervezésének aktualitásai
dr. Szaló Péter helyettes államtitkár szeptember 24.
Török József Üzletfejlesztési igazgató Miskolc, május 15. Tőkefinanszírozás.
Gazdaságfejlesztési Programok Helyettes Államtitkársága
F ÓKUSZBAN A GAZDASÁGFEJLESZTÉS F ÓKUSZBAN A GAZDASÁGFEJLESZTÉS Dr. Komoróczki István tervezéskoordinációért felelős államtitkár „A szorgalmas munka meggazdagít”
Kormányszóvivői tájékoztató. Lendületbe hozzuk a vállalkozásokat Dr. Kóka János Gazdasági és Közlekedési Miniszter.
KKV fejlesztés új pénzügyi eszközök bevonásával Bátora László vezérigazgató-helyettes Magyar Vállalkozásfinanszírozási Zrt. Eger, szeptember 17.
JEREMIE Programok módosulásai
A Jövő Internet kutatás hazai támogatási lehetőségei Fonyó Attila Nemzeti Erőforrás Minisztérium Tudománypolitikai Főosztály.
Strukturális és Kohéziós Alapok
A kormányzati K+F+I politika prioritásai, különös tekintettel a gyógyszeriparra Dr. Nikodémus Antal Nemzetgazdasági Minisztérium, Innovációs és K+F Főosztály.
A KKV-k számára elérhető támogatások. ÚSZT célok megjelenése a pályázati felhívásokban ÚSZT kitörési pontok Kkv-k fejlesztése Foglalkozta-tási hatás.
Döntéselőkészítő tanulmányok Mihálffy Krisztina – KKK,Kerékpáros Infrastruktúra Fejlesztési Osztály.
Kecskemét, június 20. Szemerey Szabolcs HÍRÖS BESZÁLLÍTÓI KLASZTER
KÖZÖS MÓDSZERTANI KERETEK KIALAKÍTÁSA A MAGYARORSZÁG-SZERBIA IPA HATÁRON ÁTNYÚLÓ EGYÜTTMŰKÖDÉSI PROGRAM HÁTRÁNYOS HELYZETŰ TÉRSÉGEINEK KOMPLEX ÉS INTEGRÁLT.
Közlekedésbiztonságra fordítható források
Tájékoztató a megyei tervezés aktuális állásáról
A Nemzeti Fejlesztési Terv
Az innováció, mint a versenyképes gazdasági növekedés alapja
Megpályázható tevékenységek BM/9674-2/2011. sz. nyílt pályázati felhívás alapján Európai Integrációs Alap dr. Gyöngy Anna BM EUEFO.
Közösségi internet-hozzáférési pontok hálózata, mint a digitális Kárpát-medence alapinfrastruktúrája Molnár Szilárd program-koordinációs referens Nemzetstratégiai.
GINOP fejlesztési lehetőségek – fenntartható, erőforrás-hatékony gazdaságfejlesztés Döbrönte Katalin Európai Uniós Források Felhasználásáért.
A AS IDŐSZAKRA VALÓ FELKÉSZÜLÉS AKTUÁLIS HELYZETE MAGYARORSZÁGON NAGYHÁZI GYÖRGY SZAKMAI TANÁCSADÓ, NEMZETI FEJLESZTÉSI MINISZTÉRIUM HUSRB/1203/213/151.
Mitől innovatív egy vállalkozás? Új célterületek, jelentős támogatás az új Uniós pályázatokban Fókuszban az informatika.
Kocsis Tibor Kaposvár, március 01. Várható fontosabb pályázatok ban.
Csongrád megye as területfejlesztési programja május 15.
A KÖZÖTTI EURÓPAI UNIÓS FEJLESZTÉSI IDŐSZAK ÖNKORMÁNYZATI LEHETŐSÉGEI PICHLER BALÁZS FŐOSZTÁLYVEZETŐ.
A területfejlesztés megújult rendszere február 5. Baranya Megyei Önkormányzat.
Tájékoztató az Ifjúsági Foglalkoztatási Kezdeményezés (Youth Employment Initiative - YEI) végrehajtásáról Jogszabályi háttér 1304/2014 EU Rendelet IV.
Központi koordináció feladatai a as programozási időszakban.
Kutatás-Fejlesztés-Innováció versenypályázati tükör
Turisztikai fejlesztési lehetőségek a programozási időszakban
Előadás másolata:

JEREMIE program tervezése a 2014-2020-as programozási időszakra A GAZDASÁGFEJLESZTÉSI ÉRTÉKELÉSEK BEMUTATÁSA WORKSHOP 2013. április 24. JEREMIE program tervezése a 2014-2020-as programozási időszakra Zila László tervező-elemző Nemzetgazdasági Tervezési Hivatal

Az előadás felépítése Nemzetgazdasági Tervezési Hivatal (NTH) kapcsolódása 2014-2020-as tervezéshez Tervezési környezet (uniós és hazai előírások, egyéb adottságok) 2014-2020-as OP-kban KKV-fejlesztést szolgáló pénzügyi eszközök bemutatása Reakciók az értékelésében szereplő javaslatokra (Tervezői vélemények)

Az NTH kapcsolódása 2014-2020-as tervezéshez 2011-ben alapították, 2012 januárjában kezdte meg működését Az NGM háttérintézménye, szerteágazó tervező, elemző, értékelő feladatokkal A 2014-2020-as tervezéshez kapcsolódó főbb feladatunk az NGM támogatása: Partnerségi Megállapodás készítésének koordinációjában, illetve operatív programok készítésének koordinációjában továbbá az NGM szakmai kompetenciájába tartozó operatív programok tartalmának kialakításában, ezek: Gazdaságfejlesztési és Innovációs OP (GINOP) Versenyképes Közép-Magyarország OP (VEKOP) Terület- és Településfejlesztési OP (TOP)

Tervezési környezet (uniós és hazai előírások, egyéb adottságok) I. EU (közös rendelet tervezet): részletesebb szabályok, mint a 2007-2013-as tervezési ciklusban, nagyobb rugalmasságot biztosít, erőteljesebb tematikus fókuszokkal (11 célterület) gap (ex-ante) elemzés pénzügyi eszközök magasabb társfinanszírozási aránnyal történő ösztönzése: külön prioritásban +10 százalékpont Bizottság által közvetlenül vagy közvetve irányított pénzügyi eszközök esetében akár 100% forgóeszközhitel is megengedett néhány nyitott kérdés (faktoring esetleg folyószámlahitel; garancia elszámolhatósága, EU milyen pénzügyi eszközöket tervez)

Tervezési környezet (uniós és hazai előírások, egyéb adottságok) II. Hazai (Korm. határozatok, ill. egyéb adottságok): A források várható megoszlása (Kb. 6700 milliárd Ft 60%-a gazdaságfejlesztés) GINOP-ra és VEKOP-ra együtt nagyságrendileg 3000 Mrd Ft (ebből GINOP kb. 2700 Mrd Ft) KKV stratégia készül (utána indulhat a gap elemzés) „a rendelkezésre álló fejlesztési forrásokból elsősorban vissza nem térítendő támogatások nyújtására kell törekedni” Jelenleg futó JEREMIE program (2015. december 31-ig, kombinálhatóak 2014-2020-as forrásokkal?)

JEREMIE a 2014-2020-as OP-kban I. Általános alapvetések: Új gap elemzés hiányába még nagy a bizonytalanság Cél: KKV-k finanszírozási lehetőségeinek bővítése (megfelelő kockázatmegosztás, pénzpiacról kiszoruló KKV-k) Kiindulási alap a 2007-2013-as JEREMIE, illetve a 2012. évi gap elemzés Pénzügyi közvetítők: hitelintézetek, pénzügyi vállalkozások, helyi vállalkozásfejlesztési alapítványok, garancia szervezetek, kockázati tőkealap-kezelők JEREMIE forrás kb. 200-250 Mrd Ft, ennek közel 95%-a GINOP Tematikus célok: elsődlegesen KKV versenyképesség javítása Egyelőre a GINOP (VEKOP) 1. prioritásának intézkedése

JEREMIE a 2014-2020-as OP-kban II. A beavatkozás lehetséges területei, típusai: Refinanszírozás (hitel, faktoring, lízing) Garanciaeszközök (közvetlen, illetve viszontgarancia) Tőke (kockázati tőke + állami tőkealap) Pénzügyi eszközök és vissza nem térítendő források kombinációja Pénzügyi közvetítők fejlesztése: támogatásközvetítéshez szükséges informatikai háttér képzések az eredményes és hatékony forrásközvetítés érdekében

Tervezői vélemények I. Az értékelés alapját képezheti az új gap elemzésnek (működő eszközök bemutatása, tapasztalatok leszűrése) Az értékelés általános megállapításaival egyetértünk Forrástérkép és forráskoordináció saját érdekünk és uniós elvárás is takarékoskodás állami forrásokkal KKV-k számára áttekinthetőbb támogatási rendszer gap elemzésben is be kell mutatni Konzekvens és átlátható kommunikáció a közvetítőkkel, illetve monitoring finomhangolása fontos múltbeli tapasztalatok miatt stabilabb programok lesznek az adatszolgáltatás tartalmát az unió által elvárt minimumra kellene leszorítani vissza nem térítendő források közvetítőknek

Tervezői vélemények II. Kombinált termékek alkalmazási körének bővítésével egyetértünk Több pályázat esetében szeretnénk lehetővé tenni Kérdés a 2007-2013-as pénzügyi eszközökkel történő kombinálhatóság Az egy prioritáson belüliség jelenleg részben megvalósul K+F+I külön prioritásban kérdés külön prioritás magasabb társfinanszírozás miatt Fontos a vállalkozói, illetve menedzsment készségek javítása is Pályázati források erre a célra (egyik elvárt eredmény lehet a nagyobb pénzügyi tudatosság) Pénzügyi eszközök meghirdetésével és népszerűsítésével indirekt módon is ösztönözhető Az egyes termékekre vonatkozó konkrét javaslatokról a gap elemzés, illetve az intézményrendszerre vonatkozó döntések ismeretében lehet megalapozottabban dönteni.

Köszönöm a megtisztelő figyelmet! A GAZDASÁGFEJLESZTÉSI ÉRTÉKELÉSEK BEMUTATÁSA WORKSHOP 2013. április 24. Köszönöm a megtisztelő figyelmet! Zila László tervező-elemző e-mail: laszlo.zila@nth.gov.hu Nemzetgazdasági Tervezési Hivatal