A minőségügy a könyvtárügyért

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Mintacím szerkesztése • Mintaszöveg szerkesztése – Második szint • Harmadik szint – Negyedik szint » Ötödik szint Tartalom- és módszerfejlesztés a Műegyetem.
Advertisements

Az OH TÁMOP fejlesztései
Intézményi akkreditáció 2008 (hogy készüljünk?) MAB 2008 szeptember 19. Topár József.
TIOP /1 Haizler Lászlóné Bük, november 12. Könyvtári szolgáltatások összehangolt infrastruktúra-fejlesztése – „Tudásdepó Expressz”  A könyvtárak.
TIOP / „A minőségi szolgáltatás feltételeinek megteremtését és a Vas megyei tudásvagyon egyenlő esélyű hozzáférését támogató informatikai.
Mobilitás Országos Ifjúsági Szolgálat mint képzőintézmény Bencze Györgyné Hajni.
TÁMOP projekt szakmai feladatai és eredményei Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet Topár Gábor szakmai projektvezető Minőségügyi Konferencia ZMNE.
A Szociális Ágazati Portál (SZÁP)
Tanácsadási szolgáltatások „ A jövő önkormányzatának alapja Pusztamonostoron – ÁROP-1.A.2/A számú forrás felhasználásával” projektben Bíró Gabriella.
Az IMIP-ek kötelező felülvizsgálata és kiegészítése
Kulturális értékek digitalizálása az Új Magyarország Fejlesztési Terv keretében Dippold Péter.
EKOP Elektronikus levéltár
Minőségi oktatás hatékony vezetéssel az európai dimenzióban
A kormányzat és a civil szervezetek kapcsolata Dr. Latorcai Csaba helyettes államtitkár.
"Együttműködés, Lehetőség, Tudáshasznosítás, ELTE" Kutatási- és technológiatranszfer szolgáltatások fejlesztése az ELTE-n TÁMOP /1/KMR
ELTE TÁMOP /2/B/KMR projekt workshop
Felsőoktatási Minőségfejlesztési Rendszer
Minőségirányítás a felsőoktatásban
Stratégiai tervezés.
Pedagógusképzést segítő szolgáltató és kutatóhálózatok kialakítása TÁMOP /1/B.
A KÖZPONT MINŐSÉGBIZTOSÍTÁSA. Szabvány Ismétlődő műszaki, gazdasági és más feladatok optimális megoldásának MINTÁJA.
Szilágyi Barnabás Minőségi oktatás hatékony vezetéssel az európai dimenzióban HEFOP/2004/3.3.1-P /1.1 NYF MIR rendszere, minőségfejlesztési.
A minőségirányítási rendszerek fejlesztésének aktuális kérdései Dr. Borda Jenő alprogramvezető.
AaAa ÚJ MAGYARORSZÁG VIDÉKFEJLESZTÉSI PROGRAM Monitoring és értékelés.
Szervezetfejlesztési Program
A Nemzeti Közszolgálati Egyetem közigazgatás-tudományi karának minőségcéljai a 2012/2013. oktatási évre dr. Almásy Gyula szakcsoportvezető Közigazgatásszervezési.
Diplomás pályakövető rendszer TÁMOP és TÁMOP kapcsolata Educatio Kht. Horváth Tamás felsőoktatási igazgató március 4-6.
Intézményi pályakövetés központi támogatása - TÁMOP Educatio Kht. Horváth Tamás felsőoktatási igazgató Budapest, március 24.
TÁMOP szakmai támogatás Educatio Nonprofit Kft
TÁMOP fenntartás és további fejlesztések tervek november 17. Szeged Németh Antal Educatio Nonprofit Kft. felsőoktatási osztályvezető.
Felkészülés a „Könyvtári minőségfejlesztés 21.” bevezetésére Skaliczki Judit 2002.
A Mezőgazdaságtudományi Kar minőségbiztosítási rendszere
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg Nemzetközi és határ menti együttműködések támogatása.
3. hét: az ISO 9001:2008-es szabványnak megfelelő
ÚMFT TÁMOP / „A képzés minőségének és tartalmának fejlesztése” Juhászné Víg Éva programvezető május 26.
Zentai László : Az ELTE intézményakkreditációs tapasztalatai – XI. 18. Az ELTE intézmény- akkreditációs tapasztalatai (2009–2010)
Farkas Katalin – Vilmányi Márton június 15.
TQM-ISO Minőségügyi kérdések a Pécsi Tudományegyetemen Szellőné Fábián Mária főigazgató-helyettes PTE Egyetemi Könyvtár Budapest december.
1 Mit vártunk, mit kaptunk, mit remélünk ? Összeállította: Kálóczi Katalin projektvezető december 8. EÖTVÖS LORÁND TUDOMÁNYEGYETEM EGYETEMI KÖNYVTÁRI.
A projekt indulása K21 - A „Könyvtári minőségfejlesztési 21” modell nyomán Előkészítés, csapatépítés 2008-ban 2009-ben projektté szerveződött Jelenleg.
KÖNYVTÁROSOK NAPJA augusztus 31.
1 A K-21 bemutatkozik 3. csoport: Kulcsfontosságú célcsoportok EÖTVÖS LORÁND TUDOMÁNYEGYETEM EGYETEMI KÖNYVTÁRI SZOLGÁLAT K-21 MINŐSÉGIRÁNYÍTÁSI PROJEKT.
1 Bemutatkozik a K21 Kulcsfontosságú folyamatok (4) munkacsoportja EÖTVÖS LORÁND TUDOMÁNYEGYETEM EGYETEMI KÖNYVTÁRI SZOLGÁLAT K-21 MINŐSÉGIRÁNYÍTÁSI PROJEKT.
1 EÖTVÖS LORÁND TUDOMÁNYEGYETEM EGYETEMI KÖNYVTÁRI SZOLGÁLAT K-21 MINŐSÉGIRÁNYÍTÁSI PROJEKT A projekt eredményeinek bevezetéséért felelős csoport bemutatkozása.
Tükörkép torzításmentesen, avagy az EKSZ önértékelésének sajátosságai
Együtt? Egymásért. Hagyományok és kihívások III. szakmai nap az Egyetemi Könyvtárban Budapest, március 05.Készítette: Pór Dorottya, osztályvezető.
A felsőoktatási szolgáltatások rendszer szintű fejlesztése: diplomás pályakövetés és vezetői információs rendszerek (TÁMOP 4.1.3) december 7. Fejlesztés.
A TDK-rendszerének minőségbiztosítása
IDMSYS projekt GOP Akkreditált innovációs klaszterek közös technológiai innovációjának támogatása, GOP pályázati ablak A.
Ugrás az első oldalra 1 Skaliczki Judit A teljes körű minőségirányítási rendszer bevezetésének lépései Debrecen, 2004.
Az intézményi minőségfejlesztéshez kapcsolódó feladatok a TÁMOP-3. 1
FEMIP „Minőségfejlesztés a felsőoktatásban” TÁMOP / Bángi-Magyar Attila szakmai vezető OFI Szakmai Napok december 7.
Az önkormányzati feladatellátást támogató informatikai infrastruktúra felülvizsgálata (ÁROP-1.A „Szervezetfejlesztés megvalósítása a.
AZ ÚJ OKTATÁSKUTATÓ ÉS FEJLESZTŐ INTÉZET – ÉS A KOMPETENCIAFEJLESZTÉS Budapest, január 18.
CALDERONI PROGRAM HEFOP K /1.0 A PROGRAM CÉLJA, FELADATAI ÉS SZEREPE AZ ÚMFT-BEN március 4. IV. Calderoni Informatika Kerekasztal,
Minőségmenedzsment a felsőoktatásban UNI-EFQM Vas Beatrix ügyvivő szakértő Minőségfejlesztési és Informatikai Központ
1 Szervezet és minőség 2. előadás 1. 2 Az előadás tartalmi elemei Alapfogalmak A minőségfejlesztés jogszabályi háttere Minőségfejlesztési megközelítések.
A KKÉK kritériumai és azok intézmény specifikus értelmezési lehetőségei Boda Gáborné Köntös Nelli ELTE BTK Könyvtár- és Információtudományi Intézet „Jót,
„Útban a Minősített Könyvtár cím felé” Gödöllő, 2016.szeptember.28
Minőségi könyvtári szolgáltatások –
A MINŐSÉGFEJLESZTÉSI TERÜLET TERVEI 2008
SZÖM II. Fejlesztési szint folyamata 5.1. előadás
SZÖM II. ÖNÉRTÉKELÉS TAPASZTALATAI
MINŐSÉGBIZTOSÍTÁS A FELNŐTTKÉPZÉSBEN
A MINŐSÉGFEJLESZTÉSI TERÜLET TÖREKVÉSEI 2007
3. hét: az ISO 9001:2008-es szabványnak megfelelő
SZAKKÉPZÉSI MINŐSÉGBIZTOSÍTÁSI KERETRENDSZER (SZMBK) 11. előadás
SZERETETTEL KÖSZÖNTJÜK „ Az intézményi felelősök felkészítése a Szakképzési Minőségbiztosítási Keretrendszer (SZMBK) követelményeinek figyelembevételével,
Králik Tibor igazgató, minőségfejlesztési szakértő
Az ÁFSZ minőségirányítási rendszerének kialakítása
Előadás másolata:

A minőségügy a könyvtárügyért Boda Gáborné Köntös Nelli ELTE BTK Könyvtár- és Információtudományi Intézet K21 Folyamatirányítási munkacsoport

A K21 Minőségfejlesztési projekt történetének rövid áttekintése I. 2008 a K21 Könyvtári minőségfejlesztési projekt megalakulása; felkészülés a közös team munkára; a projektben együtt dolgozók első találkozása: június 17. kedd; ismerkedés a minőségüggyel, a Könyvtári Minőségfejlesztés 21 programmal és a TQM-mel 2009 Szenátusi határozat az Egyetemi Könyvtári Szolgálat (EKSz) létrehozásáról; nemzeti és szakmai önértékelési minták (CAF modell, KKÉK, KMD modell) tanulmányozása; saját önértékelési keretrendszer kidolgozása az EKSz könyvtáraira; 50 aktív tag - 6 tematikus munkacsoportban

A K21 Minőségfejlesztési projekt történetének rövid áttekintése II. 2010 az első önértékelés előkészítése (Balatonszéplak); intézmény specifikus önértékelési útmutató összeállítása; a szervezeti önértékelés elvégzése, kiértékelése; „K21 Minőségügyi workshop” 2010. december 8-án; 2011 az EKSz Minőségirányítási kézikönyvének összeállítása, PEST analízis; belső tréningek, képzések (Szentendre); minőségügyi felelősök delegálása a K21 projektbe; „Hagyományok és kihívások I.” c. szakmai nap 2011. november 3-án; az EKSz honlap elindulása;

A K21 Minőségfejlesztési projekt történetének rövid áttekintése III. 1. Minőségkoordinálási csoport 2. Akadálymentes könyvtár csoport 3. Primer kutatások csoport 4. Folyamatirányítási munkacsoport 5. Kommunikációs csoport 6. „Zöld könyvtár” csoport 2012 az ELTE Rektori Hivatal Minőségbiztosítási Osztálya minőségbiztosítási szakértőt delegál a projektbe; oktatói és hallgatói elégedettség- és igényfelmérés; felkészülés a második önértékelésre; az EKSz Minőségirányítási kézikönyvének hatályba lépése; „Hagyományok és kihívások II.” szakmai nap 2012. november 8-án; TMT különszám 2013 második szervezeti önértékelés elvégzése; kulcsfolyamatok leírása és kölcsönös ellenőrzése; szabályzat elfogadása a nem megfelelő szolgáltatások javításához; munkacsoportok átalakulása;

A K21 projekt működésének hatása a hálózati együttműködésre I. Az egységes működés és szolgáltatáskínálat megteremtésének alapjai alapos és valós önismeret a szervezet és szolgáltatásainak (ön)értékelése az érintett tagkönyvtárak munkatársainak széleskörű bevonása teljes elkötelezettség és összehangolt team-munka a munkatársak közötti kölcsönös bizalom és felelősség, az együttműködő magatartás kialakítása

A K21 projekt működésének hatása a hálózati együttműködésre II. Az önértékelés elvégzésének szervezeti keretei egyetlen önértékelő team vs. helyi önértékelő csoportok résztvevők oktatása és felkészítése bizonyítékul szolgáló dokumentumok összegyűjtése és az értékelőlapok kitöltése konszenzusos vélemény kialakítása független, külső moderátorok bevonása projektszintű intézkedési terv összeállítása az önértékelés időigénye: 50-60 óra „Megtanultuk: terv nélkül egy lépést se!”

A K21 projekt működésének hatása a hálózati együttműködésre III. Az együttműködés informatikai hátterének kialakítása térbeli és időbeli akadályok leküzdése Moodle – az ELTE (és egyben a K21) e-learning felülete a K21 munkacsoportok belső képzésének és kommunikációjának elősegítése (2008 - ) az önértékelési projekt támogatása (2010 - ) fájlok tárolása, archiválása, megosztása; fórumok; GYIK; fogalomtár; emlékeztetők és jegyzőkönyvek további önértékelés-támogató szoftverek bevonása: pl. CAF Online

A K21 projekt eredményeinek hasznosulása a hálózati munkában I. Egységes irányelvek minőségpolitika: összhangban a küldetésnyilatkozattal és a jövőképpel; felhasználók elégedettségének növelése; hatékony és korszerű szolgáltatások fejlesztése minőségcélok: 10 minőségcél (EKSz; dokumentációs környezet; tervszerű, rendszeres mérések; panaszkezelési politika; külső és belső kommunikáció összehangolása; szervezeti kultúra fejlesztése) küldetésnyilatkozat és jövőkép: az oktató és kutató munka támogatása, együttműködés a felhasználókkal, a nyomtatott és a digitális tudásvagyon összegyűjtése, feltárása, szolgáltatása, megőrzése

A K21 projekt eredményeinek hasznosulása a hálózati munkában III. Egységes dokumentumok hiányzó minőségirányítási dokumentumok aluldokumentált tevékenységek intézkedési terv a dokumentumok pótlására, aktualizálására (pl. EKSz Minőségirányítási kézikönyve; EKSz Szervezeti és működési szabályzata; EKSZ Sztenderd folyamatleírásai; belső és külső kommunikációs rendszer koncepciójának megalkotása; Szabályzat a nem megfelelő minőségű szolgáltatások javításához; … stb.) dokumentálási követelmények = szervezeti önértékelés bizonyítékai

A K21 projekt eredményeinek hasznosulása a hálózati munkában II. Egységes szolgáltatások a tagkönyvtáraknak nyújtott szolgáltatások: IKR; közbeszerzések; gyűjtőköri egyeztetés; formai és tartalmi feltárás; továbbképzések; pályázatok; restaurálás, digitalizálás, kötészet; adatbázis-előfizetések; EKSz portál működtetése; digitális tartalomszolgáltatás a felhasználók különböző csoportjainak nyújtott szolgáltatások: katalógusok használata; általános és szaktájékoztatás; helyben használat; speciális szolgáltatások a fogyatékkal élők számára

Köszönöm a figyelmet! Boda Gáborné Köntös Nelli  kontos.nelli@btk.elte.hu ELTE BTK Könyvtár- és Információtudományi Intézet K21 Folyamatirányítási munkacsoport