Szlávi Péter: VISz Oktatói-díj

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
KATONAI ALAPISMERETEK Előadó: Dr. Felházi Sándor mk. ezredes dékán.
Advertisements

Alapképzések a Debreceni Egyetem Informatikai Karán
Felsőoktatási menedzsment MA Felsőoktatás Nyilvánossága Konferencia november 17. dr. Princzinger Péter.
Az informatikatanár képzés helyzete Informatika szakokat oktató intézmények képviselőinek találkozója, Szeged 2009, október Dr. Kovács Emőd dékánhelyettes.
50 éves a szegedi informatika
Mérnökképzés a XXI. század elején Jobbágy Ákos oktatási igazgató BME.
1 Matematika oktatás mérnök és műszaki informatikai képzésekben Ráckeve, március 2-4. Moson Péter, BME, Matematika Intézet Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi.
Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem Gépészmérnöki Kar Energetikai Gépek és Rendszerek Tanszék Dr. Ősz János Energetika I-II. energetikai BSc.
Eötvös Loránd Tudományegyetem Természettudományi Kar
A felvételi eljárás intézmény specifikus részei november 29. Előadó: Papp Gabriella, Felvételi Irodavezető ELTE IK Nyílt Nap.
Programozási alapismeretek
A hazai pedagógusképzés stratégiai problémái, a. alapképzés/továbbképzés Érdemi lezárása képesítő vizsgával vagy szakvizsgával 1. BA/MA Szakosodás.
Kalmár László  Informatikai Tanszékcsoport, Főépület 2000-nél több informatikus hallgató.
Vegyész és kémiatanár mesterképzések
BSc a Debreceni Egyetem Informatikai Karán
Az informatika oktatása a Debreceni Egyetem Informatikai Karán
Tanári mesterszakok Felvételi eljárás Bartáné Kustár Katalin
Egészségügyi informatika oktatása és kutatása az Egészségügyi Főiskolai Karon.
Az informatika oktatása a Debreceni Egyetem Informatikai Karán
Tájékoztató a szakmai gyakorlatról
Mesterképzés az EKF-en
Mentortanárképzés eLearning támogatása
ISKOLAI MENTOR SZAKIRÁNYÚ TOVÁBBKÉPZÉSI SZAK
A megújuló tanárképzés
Képzések a pécsi bölcsészkaron
ELTE Szlávi-Zsakó: Programozási alapismeretek 10.1/ Összegzés mátrixra Feladat: Egy mátrix elemeinek összege.
ELTE Szlávi-Zsakó: Programozási alapismeretek Szlávi-Zsakó: Programozási alapismeretek 3. 1/
Gyógyszerügyi szervezéstan február 3. Dr. Zelkó Romána.
Informatika Reményi Zoltán
1 Felsőoktatási jelentkezés A szeptemberben induló felsőoktatási képzések jelentkezői Forrás: Educatio Kht. – OFIK, Felvi.hu
A bolognai rendszer Jogszabályok: 2005.CXXIX
Disszeminációs Konferencia Budapest, december 2. dr. Sediviné Balassa Ildikó TANÁRTOVÁBBKÉPZÉS A FELSŐFOKÚ SZAKKÉPZÉSHEZ.
INFORMATIKA SZAK 2013 Antal Margit. Áttekintés Elhelyezkedés és továbbtanulás Oktatott tantárgyak Egyebek.
Filozófia Intézet Jelentkezhetnek BA vagy azzal egyenértékű végzettséggel rendelkező Bölcsészek Társadalomtudósok Pszichológusok T ermészettudósok, matematikusok.
Kétciklusú képzés a műszaki felsőoktatásban Jobbágy Ákos Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem, BME.
TANÁRKÉPZÉS A BOLOGNAI RENDSZERBEN Gaál István DE TEK oktatási és tanárképzési elnökhelyettes.
Az ELTE-TTK BSc szakjai, szakirányai, tervezett mesterszakok
Ráckeve, Matemetika oktatás mérnök és informatikus képzésekben 1 Dunaújvárosi Főiskola
A BUDAPESTI CORVINUS EGYETEM
Matematika oktatás mérnök és informatikai képzésekben Ráckeve, március Pannon Egyetem (Veszprémi Egyetem, 1949) Bölcsészettudományi Kar Gazdaságtudományi.
Matematika oktatás mérnök és informatikai képzésekben
1 Miskolci Egyetem. 2 Matematikai Intézet – Analízis Tsz., Számítástechnika Tsz., Számítóközpont – Analízis Tsz., Alkalmazott Matematikai.
TÁMOP / „Karöltve” Integrációs közoktatási referencia intézmény kialakítása hálózati együttműködés keretében a Csertán Sándor Általános.
Programtervező informatikus
Felzárkóztatás, tehetséggondozás
Az iskolai dokumentumok elérhetősége
Szoftverfejlesztés az Informatikus Szakigazgatási Agrármérnök szakon Bakó Mária Várallyai László DE, Gazdaságtudományi Kar.
A tanárképzés szerkezete
MTT Felsőoktatási Szekció Tisztelettel köszöntöm a Szekció előadóit, résztvevőit! szeptember 20.
Tájékoztató az Angoltanári MA-ról
TOVÁBBTANULÁSI TÁJÉKOZTATÓ. MATEMATIKA MIÉRT ÉRDEMES MATEMATIKÁT TANULNI? Hasznos Közismert tény, hogy a matematikus szakma a világon az egyik legjobb.
Ambrusné Dr. Somogyi Kornélia
Tanári mesterképzés Tájékoztató Dr. Szabó Antal
Tájékoztató 10. osztályosoknak
A HEFOP PÁLYÁZAT EREDMÉNYEI A GYAKORLATI KÉPZÉSBEN.
Mobilitas Illés Zoltán Heizlerné B. Viktória Dr Illés Zoltán Készült az "Országos koordinációval a.
Tájékoztató 10. osztályosoknak Az érettségi vizsga Kötelező tárgyak: magyar nyelv és irodalom, történelem, matematika, idegen nyelv + 1 választott tárgy.
Képzések, szakirányok, felvételi lehetőségek
A MODERN IKT SZEREPE A MESTER-TANÁRKÉPZÉSBEN
A SZAKMAI PEDAGÓGUSKÉPZÉS HELYZETE Tóth Béláné október.
ELTE informatikus vegyész szak
1 Eötvös Loránd Tudományegyetem Kémiai Tanszékcsoport Nyílt nap január 23. Kémiatanári szak.
SZTE Egyetemi Tavasz TÁJÉKOZTATÓ A KÉTCIKLUSÚ KÉPZÉSRŐL Dr. Szendrei Mária Szegedi Tudományegyetem Bolyai Intézete.
A programtervező informatikus, a tanár
Egy csónakban evezünk Gondolatok a pedagógusképzésről és továbbképzésről dr. Liptai Kálmán az MRK alelnöke Pedagógus Hivatás Munkacsoport.
Közösségi művelődés tanára Osztatlan mesterképzés
Az informatikus képzés és az ipari kapcsolatok jövője a SZE-n
Tanári mesterszakok Felvételi eljárás Bartáné Kustár Katalin
A felvételi eljárás intézmény specifikus részei
A könyvtárostanári képzési lehetőségekről
Előadás másolata:

Szlávi Péter: VISz Oktatói-díj 2011.12.07. Szlávi Péter Vezető Informatikusok Szövetsége Oktatói-díjának átadó ünnepségére … ELTE Informatikai Kar szlavip@elte.hu

Szlávi Péter: VISz Oktatói-díj Madártávlatból… 2011.12.07. Az előadó mosakodása … … a téma felvetése A múlt és jelen oktatási tevékenységei A várható jövő oktatási tervei 2011.12.07. Szlávi Péter: VISz Oktatói-díj

Szlávi Péter: VISz Oktatói-díj Az előadó mosakodása … 2011.12.07. Több, mint szokatlan: a téma maga az előadó … … tevékenysége Nehéz tárgyilagosnak (objektívnek) lenni e (szubjektív) „témában”… Még ha e tárgy „csak” az előadó tevékenysége, ez is őt minősíti. Dicsérni kell, de hogy néz ki: dicsérni magamat… Dicsérni kell, mert hogy nézne ki, mert a hibáimat sorolni: ünneprontás, a díjátadók „elhiteltelenítése” lenne… 2011.12.07. Szlávi Péter: VISz Oktatói-díj

Szlávi Péter: VISz Oktatói-díj … a téma felvetése 2011.12.07. A VISz Oktatói-díj odaítélés pályázati kiírásából: „… a közvetlen oktatási munkában oroszlánrészt vállaló informatikai oktatók elismerése … … értékelni … az elmúlt 3 éves munkáját, figye-lembe véve az oktatásfejlesztésben és az elitkép-zésben / iskolateremtésben elért eredményeket és a hallgatói visszajelzéseket …” Reflexiók az idézethez: az „oroszlánrész” megítélése főnökeim dolga… iskolateremtés = csapatmunka… egy hangya a több között … eredmények = a működés maga … elmúlt 3 év = nehéz ügy: én 30 éve ugyanazt teszem – „versenyt futok az informatika-tudománnyal, a változó oktatáspolitikai körülményekkel” 2011.12.07. Szlávi Péter: VISz Oktatói-díj

Szlávi Péter: VISz Oktatói-díj … a téma felvetése 2011.12.07. Oktatói tevékenységem terepei: szakemberképzés (programtervező mate-matikus/informatikus, biológus …), tanárképzés (informatika-x szak), doktori képzés, informatikai „igehirdetés” (tehetséggondozás). „A” szlávi megértéséhez érdemes tudni… 2011.12.07. Szlávi Péter: VISz Oktatói-díj

Szlávi Péter: VISz Oktatói-díj … a téma felvetése 2011.12.07. Kutatói tevékenységem terepei: informatika-oktatás módszertana programozás módszertana: elvi (specifikációalgoritmuskód; forma/vizualizáció), nyelvi (első nyelv, oktatási alkalmasság); informatika-alkalmazás módszertana: szimuláció (tantárgyi kapcsolatok), számítógépi grafika, alkalmazói rendszerek (eszközalkalmasság); az informatika „nyelve” No persze azt kutatom, amit tanítok… és fordítva… 2011.12.07. Szlávi Péter: VISz Oktatói-díj

Szlávi Péter: VISz Oktatói-díj … a téma felvetése 2011.12.07. Kiragadom, részletezem a leginkább ideillőt: a tanárképzésbeli tevékenységemet 2011.12.07. Szlávi Péter: VISz Oktatói-díj

Szlávi Péter: VISz Oktatói-díj A múlt ... 2011.12.07. Hagyományos tanárképzés Közismereti tárgyak: 6 kredit Matematikai alapozó ismeretek: 24 kredit Elektronikai ismeretek: 10 kredit Kötelező informatikai ismeretek: 94 kredit A tanári mesterséghez szükséges tanegységek: 50 kredit, egyszakosoknak 40 kredit Választható informatikai ismeretek: 28 kredit, egyszakosoknak további 18 kredit Szakdolgozat 20 kredit A másik szakból 122 kredit, egyszakosoknak 60 kredit Összesen: 330 kredit, egyszakosoknak 300 kredit. Hogy értsük a tevékenység „nagyságát”… 2011.12.07. Szlávi Péter: VISz Oktatói-díj

Szlávi Péter: VISz Oktatói-díj A múlt ... 2011.12.07. Egykor oktatott tárgyak – a kötelező informatikai ismeretek közül: Programozási módszertan Informatika oktatás Programozási nyelvek (levelező) Informatikai rendszerek (levelező) Számítógépi grafika (levelező) Szakdolgozati témavezetés – változatos té-mákban 2011.12.07. Szlávi Péter: VISz Oktatói-díj

Szlávi Péter: VISz Oktatói-díj A jelen ... 2011.12.07. Kétszintű tanárképzés – jellemzők: kétszintűség (BSc/MSc) alapszakos diploma (BSc→) egyetlen tanárszak (MSc←) BSc – praktikus ismeretek, MSc – elvont ismeretek másfél-szakosság (minor/major) új vizsgarendszer (szakdolgozat+portfólió) szakirányok némi specializációt tesznek lehetővé (T/M…→MSc) 2005-től … folyamatos feladat a belépő új tárgyak „fazonírózása”, az „élethez” igazítása (Terv szinten persze már minden kész, de a pillanatnyi helyzet folyamatosan szembesít a valósággal.) T-szakirány az informatika BSc-eknek, M-szakirány az egyéb BSc-eknek. 2011.12.07. Szlávi Péter: VISz Oktatói-díj

Szlávi Péter: VISz Oktatói-díj A jelen ... 2011.12.07. Oktatott tárgyak – a BSc-n: T: Programozási alapismeretek T: Közismereti informatika alapjai T: Informatikai versenyfeladatok 1-2. M: Közismereti informatika 1-2. M: Adatszerkezetek 1-2. M: Programozási alapismeretek-M Szakdolgozati témavezetés – programozás dominanciájú téma Az azonos v. közel azonos nevű tárgyak tartalma több-kevesebb mértékben eltér.  Pl. a Programozási alapismeretek-M tárgy egy programozás tárgyfolyam 3. félévének képzelhető el. 2011.12.07. Szlávi Péter: VISz Oktatói-díj

Szlávi Péter: VISz Oktatói-díj A jelen ... 2011.12.07. Új MSc-s képesítési követelmények: Iskolai tanítási gyakorlat informatikából (3 – 5 kredit) Informatika szakmódszertan (6 – 9 kredit) Informatikai szakmai ismeretkörök: Informatika és társadalom (2 – 4 kredit) Informatikai alkalmazások (6 – 20 kredit) Algoritmizálás és programozási nyelvek (4 – 15 kredit) Információs technológiák (4 – 15 kredit) Ebből „vezethetők le” az oktatandó tárgyak és azok paraméterei (pl. óraszámai, egymásra épülhetősége stb.) 2011.12.07. Szlávi Péter: VISz Oktatói-díj

Szlávi Péter: VISz Oktatói-díj A jelen ... 2011.12.07. Oktatott tárgyak az MSc-n: Oktatási alkalmazások Algoritmizálás és adatmodellezés tanítása Informatika oktatása 1-2. Szakdolgozati témavezetés – a portfólió 50%-a szakmódszertan Problémák: A szakmai tárgyak elvontabbakká válnak tartalmi rokon BSc-s elődeiknél. Kicsiny idők állnak rendelkezésre. Tehát korábbi tárgyak absztrakció szerint is széthasogatandók! OktAlk – Tesztek/Oktató programok…; Véletlenszámok/Véletlen események generálása; Nagypontosságú egész/racionális aritmetika; Kombinatorikai algoritmusok – 1; Függvényábrázolás/-rajzolás; Kísérletkiértékelés… Számítógépi szimuláció fizikában/kémiában/biológiában/társadalomban; AlgAdatModell – Specifikáció – tételek – levezetés/egymásra építés; Specifikáció/algoritmus – adatszerkezetek (listák,fájlok); Tesztelés – hibakeresés – helyességbizonyítás; Mohó algoritmusok; Dinamikus programozás; Geometriai algoritmusok; Kombinatorikus algoritmusok – 2 InfoOkt – Informatika oktatás téveszméi; A tárgy célja, ismeretkörei; Tankönyvértékelés; Prognyelvek és alkalmazói rendszerek értékelése; Tanterv, tantárgyfelépítés; Tantervi szabályozás, NAT/Kerettanterv/Helyi tanterv; Szám.gép modellek; Informatikai kompetenciák; Oktató és játékprogramok a közoktatásban; Számonkérési formák; Tipikus hibák ai informtika alkalmazásban és a programozásban; Informatika és nyelv; Érettségi/Szakképzés/ECDL; Programozás módszertana; Versenyek, tehetséggondozás; Operációs felületek és oktatás; Matematika és programozás; Első programozási nyelv; 2011.12.07. Szlávi Péter: VISz Oktatói-díj

Szlávi Péter: VISz Oktatói-díj A múlt és jelen ... 2011.12.07. Tehetséggondozás: versenyszervezés programozás alkalmazói rendszerek feladat-, tananyag-kidolgozás felkészítés a Neumann János Tehetség-gondozó Program keretében (és azon kívül) szakkör szakköri füzetek 2011.12.07. Szlávi Péter: VISz Oktatói-díj

Szlávi Péter: VISz Oktatói-díj A múlt és jelen ... 2011.12.07. Eredmények: versenyek: NTOKSzTV (programozás/alkalmazói rendszerek) LogoOSzTV létszámok: NT: 3000-6000 (döntőben: 200), Logo: 500-3500 (döntőben: 100) olimpiák: Nemzetközi – IOI’x (x=89..) Közép-Európai – CEOI’y (y=94..) 2011.12.07. Szlávi Péter: VISz Oktatói-díj

Szlávi Péter: VISz Oktatói-díj A múlt és jelen ... 2011.12.07. Neumann János Tehetséggondozó Program keretében készült „tanfüzetek”: Zsakó L.: ”Gráfok, gráf–algoritmusok.” Zsakó L.: ”A gráfbejárás alkalmazásai.” Heizlerné Bakonyi V.–Zsakó L.: „Rekurzió.” Zsakó L.: „Rendezések.” Harangozó É.–Zsakó L.: „A táblázat típuskonstrukció.” Zsakó L.: „Gráfokkal kapcsolatos algoritmusok.” Heizlerné Bakonyi V.–Zsakó L.: „Funkcionális programozás.” Heizlerné Bakonyi V.–Zsakó L.: „Logikai programozás.” Harangozó É.–Zsakó L.: „Listák.” Szlávi P. – 2011.12.07. Szlávi Péter: VISz Oktatói-díj

Szlávi Péter: VISz Oktatói-díj A várható jövő ... 2011.12.07. Megújuló tanárképzés – alapelvek: osztatlan, kétszakos képzés kétszintű képzés (felső tagozatra – 240 kredit, illetve középiskolára – 300 kredit) a diszciplináris képzésnek legalább a 25%-a tanárimesterség-centrikus a tanári mesterségre felkészítő képzés már az első évfolyamokon elkezdődhet egyenrangú szakok (90-90, illetve 120-120 kredit) egyéves iskolai gyakorlat (60 kredit) csak tantárgyhoz tartozó tanárszak lehet 2011.12.07. Szlávi Péter: VISz Oktatói-díj

Szlávi Péter: VISz Oktatói-díj 2011.12.07. A várható jövő ... Problémák – viszonyok: a kétszintű tanárképzés szintjeinek viszonya? középiskolai tanárképzés és a szakmai alap-képzés viszonya? a tanítóképzés és az általános iskolai tanár-képzés viszonya? 2011.12.07. Szlávi Péter: VISz Oktatói-díj

Szlávi Péter: VISz Oktatói-díj 2011.12.07. A várható jövő ... Óratípusok: Szakmai óra, ami közös a BSc-vel Szakmai óra, ami tematikájában közös a BSc-vel, kredit-ekvivalens, de más tárgyalásmódban, önálló óraként kapják. Szakmai óra, ami a BSc-n nincs (MSc-n lehet, de azzal nem kredit-ekvivalens). Hagyományos szakmódszertani óra, szaktárgyi tanítási gyakorlat. Csak az első típusú óra problémamentes… a többivel feladat van. 2011.12.07. Szlávi Péter: VISz Oktatói-díj

Szlávi Péter: VISz Oktatói-díj A várható jövő ... 2011.12.07. 1. tárgycsoport: alapképzéssel közös tárgyak Tanegység 1. félév 2. félév 3. félév 4. félév 5. félév 6. félév 7. félév 8. félév 9. félév 10. félév Programozási alapismeretek 2+2+1 Számítógépes alapismeretek WEB fejlesztés 1 1+2+1 WEB fejlesztés 2 Programozás Programozási nyelvek C++ Programozási nyelvek JAVA Adatbázisok 1 A pirossal jelöltekben meghatározó a szerepem. 2011.12.07. Szlávi Péter: VISz Oktatói-díj

Szlávi Péter: VISz Oktatói-díj A várható jövő ... 2011.12.07. 2. tárgycsoport: alapképzéssel kredit-ekvivalens tárgyak Tanegység 1. félév 2. félév 3. félév 4. félév 5. félév 6. félév 7. félév 8. félév 9. félév 10. félév Algoritmusok és adatszerkezetek 1 2+2+1 Algoritmusok és adatszerkezetek 2 Adatbázisok 2 Számítógépes hálózatok Mesterséges intelligencia 2+2 A pirossal jelöltekben meghatározó a szerepem. 2011.12.07. Szlávi Péter: VISz Oktatói-díj

Szlávi Péter: VISz Oktatói-díj A várható jövő ... 2011.12.07. 3. tárgycsoport: alapképzésben nem szereplő szaktárgyak Tanegység 1. félév 2. félév 3. félév 4. félév 5. félév 6. félév 7. félév 8. félév 9. félév 10. félév Közismereti informatika 2+2+1 Infokommunikációs alapismeretek 1+2 Alkalmazói rendszerek 1 Alkalmazói rendszerek 2 A pirossal jelöltekben meghatározó a szerepem. 2011.12.07. Szlávi Péter: VISz Oktatói-díj

Szlávi Péter: VISz Oktatói-díj A várható jövő ... 2011.12.07. 4. tárgycsoport: tanárképzéshez tartozó szakmai óra Tanegység 1. félév 2. félév 3. félév 4. félév 5. félév 6. félév 7. félév 8. félév 9. félév 10. félév Algoritmizálás, adatmodellezés tanítása 2+2 Programozási nyelvek a közoktatásban Informatikai versenyfeladatok 1 0+2 Informatikai versenyfeladatok 2 Oktatási alkalmazások 1+2 Szerzői környezetek A pirossal jelöltekben meghatározó a szerepem. 2011.12.07. Szlávi Péter: VISz Oktatói-díj

Szlávi Péter: VISz Oktatói-díj A várható jövő ... 2011.12.07. 5. tárgycsoport: szakmódszertan, szaktárgyi tanítás Tanegység 1. félév 2. félév 3. félév 4. félév 5. félév 6. félév 7. félév 8. félév 9. félév 10. félév Informatika oktatása 0+3 Elemi informatika Szaktárgyi tanítási gyakorlat 3v A pirossal jelöltekben meghatározó a szerepem. 2011.12.07. Szlávi Péter: VISz Oktatói-díj

Szlávi Péter: VISz Oktatói-díj 2011.12.07. Köszönöm a megtisztelő figyelmet! Várnak a feladatok… munkára fel! 