Inga lengésideje nem függ a bankoktól
Érték az oktatásban A tudás érték Vannak objektív értékek A fizikai törvények megtapasztalása - kemény törvények Az erkölcsi törvények lágy törvények A pedagógus mint érték átadó nevelő és oktató
Természettudományok helyzete Fizika oktatás óraszáma csökken Nincs tanárjelölt az utóbbi öt évben 30-nál kevesebb hallgató végzett matematika-fizika szakok Csökkent a tantárgyak óraszáma Természettudományokat lejáratták az elmúlt időben – politikai célra használták
Fizika tantárgy helyzete A természettudományok tanításában gondok vannak, más tantárgyaknál is Nem szeretik a diákok Megtaníthatatlan a tananyagmennyiség A kísérletezés visszaszorult Nem fejlesztik a kísérleti szertárakat Nem kötelező emelt szinten az érettségi
Kitörési lehetőségek Tartalom és tananyagfejlesztés Tanárok módszertani felkészítése – szaktanácsadás kiépítése Eszközfejlesztés támogatása - tanárképzéssel összekötve Természettudományos pályák népszerűsítése Jó tankönyvek
Új utak Szakmai grémium létrehozása, amely az átalakulási folyamatot irányítja és ellenőrzi Elektronikus tanácsadó rendszer kiépítése Anyagi források biztosítása Érettségi követelmények megfelelő átalakítása Felsőoktatási pontszámításnál figyelembe kell venni egy reál tárgyat Ideológia – vagy tudomány?
Köszönöm, hogy meghallgattak!