Inga lengésideje nem függ a bankoktól

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Science Center of DEBRECEN
Advertisements

Gondolatok Sárospatak iskolavárosi helyzetéről Sárospatak, okt. 20.
A Leonardo kísérleti projekt célja: Az AIFSZ (illetve az ISCED szintnek megfelelő) képzések európai és hazai felmérése, elemzése Egy konkrét AIFSZ képzés.
Rigó Róbert: „Természettudományos ismeretek integrált és komplex közvetítésének és elsajátításának új formái”
KOMPLEX TANÁCSADÓI RENDSZER
NAT, kerettantervek, helyitantervek ( ember és természet műveltségi terület) 2013.
Új utakon a szaktanácsadás, tantárgygondozás A TÁMOP 3. 1
Információs és kommunikációs technológiák a hazai és a francia közoktatásban.
Felvételi eljárás Felvételi tájékoztató megjelenése  december 31-éig elektronikus formában ( Jelentkezés a 2014.
Beiskolázási tájékoztató december
Magyar Pedagógiai Társaság Somogy Megyei Tagozata november 21. Kis Jenőné dr. Kenesei Éva megyei elnök.
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
Természettudományok és műszaki tudományok területén végzett diplomások száma a éve korcsoportban 1000 főre számolva 2010-re az EU-ban 15 %-os növekedést.
Az alapképzések bevezetésének tapasztalatai
A felsőoktatási intézmények felvételi eljárása A 237/2006. (XI. 27.) Kormányrendelet alapján.
Változások a felvételi eljárásban Előadó: Németh Péter hivatalvezető.
FELVÉTELI Előadó: Németh Péter igazgató. NEM VÁLTOZIK… …a pontos rendszer (emelt szintűért 50 többletpont, ha min 45%-os az eredmény), a.
ISKOLAI MENTOR SZAKIRÁNYÚ TOVÁBBKÉPZÉSI SZAK
A gyakorlatvezető mentor
Gyakorlatvezető mentortanárképzés
TÁMOP /1/B A kompetencia-alapú pedagógusképzés regionális szervezeti, tartalmi és módszertani fejlesztése Tájékoztatás az 1. pécsi konzultáció.
A NAT jövője az informatikán innen és túl Reményi Zoltán.
Szaktanácsadói értekezlet május 27.. Pedagógiai szakmai szolgáltatás a pedagógiai értékelés (benne az azt megalapozó mérés), a szaktanácsadás, a.
Országos Közoktatási Intézet Tantárgyi obszervációs vizsgálatok
Felvételi pontszámítás. A pontszámítás alapját a középiskolai eredmények és az érettségi teljesítmény adják, amelyek például emelt szintű érettségiért,
A kerettantervek fejlesztése
Már megint egy új fizikakönyv?! Kell? –Sok a baj (amúgy is...) Miért is kell? –Hogy segítsen! Milyen kell? –Szeretnivaló-érdekes, –Mozgalmas-színes, –Egyszerű.
Győr, dr. Nagy Tamás, Nyitrai Erzsébet
Dr. Sediviné Balassa Ildikó: A FELSŐFOKÚ SZAKKÉPZÉS ÁLTALÁNOS ÉS SPECIFIKUS JELLEMZŐI HOGYAN TANÍTSUNK EREDMÉNYESEBBEN? TANÉVNYITÓ SZOLNOK, VIII.
Disszeminációs Konferencia Budapest, december 2. dr. Sediviné Balassa Ildikó TANÁRTOVÁBBKÉPZÉS A FELSŐFOKÚ SZAKKÉPZÉSHEZ.
ÚJ TUDÁS – MŰVELTSÉG MINDENKINEK A digitális írástudás elterjesztése Az idegennyelv-tanulás ösztönzése Az integrált természetismeret-oktatás bevezetése.
Tájékoztató az egyéni tanrend összeállításához a 11. (12.) évfolyamra
Közoktatás és természettudományi tanárképzés (II. rész) Az OKNT ad hoc bizottságának tanulmánya alapján összeállította: Szalay Luca
Tájékoztató az emelt szintű érettségiről a 10-dik évfolyamosoknak
TÁMOP /1/A Interdiszciplináris és komplex megközelítésű digitális tananyagfejlesztés a természettudományi képzési terület alapszakjaihoz.
Dr. Polgár Marianna Tanárképzés – továbbképzés. Történeti előzmények A tanárképzés (tágabban pedagógusképzés) a felvilágosodás korától intézményesült,
A fizikatanár képzés helyzete Debrecenben 2009
Felvételi eljárás 2015.
Tájékoztató 10. osztályosoknak
A HEFOP PÁLYÁZAT EREDMÉNYEI A GYAKORLATI KÉPZÉSBEN.
Tájékoztató 10. osztályosoknak Az érettségi vizsga Kötelező tárgyak: magyar nyelv és irodalom, történelem, matematika, idegen nyelv + 1 választott tárgy.
Kétszintű érettségi. tartalom érettségi érettségi és nyelvvizsga emelt szint szerepe emelt szintű oktatásra jelentkezés pontszámítás jogszabályi háttér.
1 Eötvös Loránd Tudományegyetem Kémiai Tanszékcsoport Nyílt nap január 23. Kémiatanári szak.
Ki az a mentortanár? „az a pedagógiai gyakorlattal rendelkező tanár, aki tapasztalatai és a továbbképzésben szerzett speciális képzettsége eredményeként.
A tanárképzés filozófiája és gyakorlata. Hogyan készíti fel a tanárképzés a jelölteket a NAT nevelési feladataira?
BUDENZ JÓZSEF ÁLTALÁNOS ISKOLA ÉS GIMNÁZIUM Oktatási modellünk, továbbtanulási eredményeink 2014/2015. tanév.
Dávid Mária Online nemzetközi kurzusok a korszerű tanárképzésért Social Network in Teacher Education - Közösségi hálózatok a tanárképzésben Szakmódszertanos.
SZAKISKOLAI FEJLESZTÉSI PROGRAM „A” komponens Schottner Péterné komponensvezető
Emberi erőforrások FOKSZ. FOKSZ Felsőoktatási szakképzés 4 félév 2 szakirány: személyügyi és humánpolitikai 120 kredit  90 kredit, besorolási szakon.
ÉRETTSÉGI VIZSGA A XÁNTUSBAN A XÁNTUSBAN Fehérvizi Judit közismereti igazgató helyettes.
A fizika tanítása 10. lecke Az óraelemzés szempontjai.
PARADIGMAVÁLTÁS A KÖZOKTATÁSBAN ÁDÁM PÉTER NEMZETI PEDAGÓGUS KAR SZEPTEMBER 21.
2016/17-es tanév. Iskolatípus változások 2016/17-es tanévtől.
A testnevelés szerepének és tartalmának átalakulása az elmúlt években Dr. Honfi László MEFS alelnök.
Portfólió Ember és társadalom műveltségterületi tanár- kémiatanár
Kétszintű érettségi.
Bonyhádi Általános Iskola, Gimnázium és Alapfokú Művészeti Iskola
ANDRÁSSY GYULA GIMNÁZIUM ÉS KOLLÉGIUM
A probléma forrása! általános iskola
Általános kerettantervű képzés emelt szintű biológia oktatással
TÁJÉKOZTATÓ A KÉTSZINTŰ ÉRETTSÉGI VIZSGÁRÓL
TÁJÉKOZTATÓ A KÉTSZINTŰ ÉRETTSÉGI VIZSGÁRÓL
PANNON EGYETEM KÉMIA ALAPSZAK.
Érettségi
Kétszintű érettségi 2018 május
TÁJÉKOZTATÓ A FAKULTÁCIÓ VÁLASZTÁSHOZ
Tájékoztató az emelt szintű érettségi felkészítésről 10. évfolyam
Tájékoztató a felsőoktatási felvételi eljárásról és az emelt szintű képzés választásról február 21.
FELVÉTELI ELJÁRÁS
Emelt szintű érettségi előkészítő választás 2019/2020.
Előadás másolata:

Inga lengésideje nem függ a bankoktól

Érték az oktatásban A tudás érték Vannak objektív értékek A fizikai törvények megtapasztalása - kemény törvények Az erkölcsi törvények lágy törvények A pedagógus mint érték átadó nevelő és oktató

Természettudományok helyzete Fizika oktatás óraszáma csökken Nincs tanárjelölt az utóbbi öt évben 30-nál kevesebb hallgató végzett matematika-fizika szakok Csökkent a tantárgyak óraszáma Természettudományokat lejáratták az elmúlt időben – politikai célra használták

Fizika tantárgy helyzete A természettudományok tanításában gondok vannak, más tantárgyaknál is Nem szeretik a diákok Megtaníthatatlan a tananyagmennyiség A kísérletezés visszaszorult Nem fejlesztik a kísérleti szertárakat Nem kötelező emelt szinten az érettségi

Kitörési lehetőségek Tartalom és tananyagfejlesztés Tanárok módszertani felkészítése – szaktanácsadás kiépítése Eszközfejlesztés támogatása - tanárképzéssel összekötve Természettudományos pályák népszerűsítése Jó tankönyvek

Új utak Szakmai grémium létrehozása, amely az átalakulási folyamatot irányítja és ellenőrzi Elektronikus tanácsadó rendszer kiépítése Anyagi források biztosítása Érettségi követelmények megfelelő átalakítása Felsőoktatási pontszámításnál figyelembe kell venni egy reál tárgyat Ideológia – vagy tudomány?

Köszönöm, hogy meghallgattak!