Ajkai Kistérség Idegenforgalmának jellemzői

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Magyar Fesztiválszövetség közgyűlése Százhalombatta, november 25. Dr. Faragó Hilda.
Advertisements

A Turizmus sajátosságai a marketingben
Bozzay Andrásné szakmai főtanácsadó
1.A gazdaság és az infrastruktúra fejlesztése, a foglalkoztatottság növelése 1.1 Mezőgazdasági és élelmiszeripari tevékenység fejlesztése •Biotermékek.
Pannon Helyi Termék Klaszter. A Pannon Helyi Termék Klasztert október 3-án hozta létre 13, a Nyugat-Dunántúli Régióban működő szervezet, közel egy.
Felelősségteljes idegenforgalmi fejlődés Bükön
ELNÖKI BESZÁMOLÓ Prof. Dr. Hanusz Árpád.
Gondolatok Sárospatak iskolavárosi helyzetéről Sárospatak, okt. 20.
Önkormányzatok idegenforgalmi feladatai Tegyünk együtt Fejér megye idegenforgalmáért Garán Éva.
HELYI ÉRTÉKET! A Vidékfejlesztési Terv Intézkedéseinek bemutatása.
A helyi termék szerepe és lehet ő sége Zala megyében Kovács Tünde, projektszakért ő Kerka völgy aranya, a méz - a helyi termékekért Zalamerenye, 2010.
Az Észak-Alföldi régió energiastratégiája
Tájékoztató a települési túraútvonalak létrehozásával kapcsolatos tapasztalatokról Márta Attila.
A Tokaji kistérség felzárkóztatási fejlesztési programja Stratégia Róka László Tokaj, Október 14.
„ A régió, ahol íze van az életnek” A Dél-dunántúli Operatív Program pályázatai Kovács Zoltán Tervezési csoportvezető Dél-Dunántúli Regionális Fejlesztési.
A turizmus rendszer környezete
1 Hatékony forrásszerzés Dr. Madár Péter egyetemi docens.
Vajdaság többségében magyarlakta községeinek fejlesztési terve Magyar Regionális Tudományi Társaság Vándorgyűlése, Szeged Ricz András, RTT elnök, Szabadka.
Helyi Vidékfejlesztési Stratégia Felülvizsgálata 2011.
Ajkai Kistérség turisztikai helyzete
A Tokaji kistérség felzárkóztatási fejlesztési programja Helyzetfeltárás és stratégiai vázlat Róka László Haase Diána Tokaj, augusztus 24.
„A turisztikai vonzerő felhasználása foglalkoztatásra a Hajdúszoboszlói kistérségben" TÁMOP / Partnerség- építő szeminárium – 2010.
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek III. Marketing KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
Fejlesztési, stratégiai útmutató
A STRATÉGIAI KONTROLLING SZEREPE
„TI SZERETTEK ITT KINN, S MI OTT BENN…”. GYIMES FEJLŐDÉSÉNEK KÉRDÉSE A FOLKLÓRTURIZMUS TÜKRÉBEN. EGY TÖBBSZÖRÖSEN ELLENTMONDÁSOKKAL TERHELT KISTÉRSÉG PROBLÉMÁINAK.
Mecsek-Völgység-Hegyhát Egyesület területe
Rekreáció és turizmus a Duna mentén
Egészségturizmus fogalma
Budapest turisztikai Marketingje
Önkormányzatok turisztikai feladatai
A Viski Zöld Falusi Turizmus Szövetség jelene és jövője
Vidékfejlesztés, turizmus és az alkotóházak lehetséges kapcsolata
A vendégek befogadásáról és gyámolításáról „A vendégek s a jövevények akkora hasznot hajtanak, hogy állhatnak a királyi méltóság hatodik helyén… Mert.
A régió és ezen belül a kistérség munkaerő-piaci helyzete, hiányszakmák a régióban, a foglalkoztatáspolitika aktuális kérdései.
LEADER Közösségek határon átnyuló együttműködésének lehetőségei. Mártha Tibor április 24.
A Phare továbbélése a regionális operatív programokban Wächter Balázs.
Papp Attila oktatási vezető
Dél-alföldi Regionális Marketing Igazgatóság
A Dél-Dunántúli régió gazdaságában rejlő potenciál – a KKV-k szerepe a gazdaságfejlesztésben.
A stratégiai tervezés folyamata
Nemzetközi Bankárképző Központ Rt. 1 SWOT- analízis a programkidolgozásban Öcsi Béla témavezető Nemzetközi Bankárképző Központ.
Az agroturizmus és a vidékfejlesztés sokszínűsége Európában.
Rendszerváltás utáni mezőgazdaság 1989 után megváltozik a mezőgazdasági szemlélet Szövetkezeti törvény I.-II. Kárpótlás – Kényszervállalkozások létrehozása.
Balaton régió turizmusában
A Tokaji kistérség felzárkóztatási fejlesztési programja Helyzetfeltárás és stratégia Róka László Tokaj, Október 11.
„Az igazi kérdés nem az, mennyit javultál tegnapi önmagadhoz képest, hanem, hogy milyen jól teszed a dolgod versenytársaidhoz képest.”
Prof. Dr. Hanusz Árpád Egyetemi tanár
KÖZÖS MÓDSZERTANI KERETEK KIALAKÍTÁSA A MAGYARORSZÁG-SZERBIA IPA HATÁRON ÁTNYÚLÓ EGYÜTTMŰKÖDÉSI PROGRAM HÁTRÁNYOS HELYZETŰ TÉRSÉGEINEK KOMPLEX ÉS INTEGRÁLT.
A BARANYA PAKTUM MARKETINGTERVE. Környezetelemzés – Baranya megye fős lélekszáma az ország lakosságának 4%-át teszi ki Népesség fogyó tendenciája.
Az idegenforgalom lehetőségei a határmenti régióban Dobis Ildikó, Győr,
DDTG NKft. bemutatkozás
Falusi és agroturizmus jelene – jövője
Foglalkoztatás-politika
Tájékoztató a megyei tervezés aktuális állásáról
A MARKETING FOLYAMATA.
INNO-REÁL Szövetség Civil Ágazati-szakmai Stratégiai Terv május 21.
i.e. SMART üzleti ötletek versenye SWOT analízis workshop
DESZTINÁCIÓK TURISZTIKAI TELJESÍTMÉNYÉNEK TELEPÜLÉS-SZEMPONTÚ MEGKÖZELÍTÉSE Dr. Szalók Csilla „TDM Workshop”
Helyi márka kialakítása a Bakonyban  Mi a projekt célja ?  Kik vehetnek részt a projektben?  Mi a projekt haszna ? Miért éri meg, hogy a projektben.
Regionális üzleti trendek A projekt az EU társfinanszírozásával, az Európa Terv keretében valósul meg január 27. Regionális üzleti trendek A tantárgy.
Az M&E Csoport Tagja Tanácsadó Iroda H-1073 Budapest, Erzsébet krt. 15, Tel.: , Fax: Consulting.
A Falusi és agroturizmus multiplikátor szerepe a vidékfejlesztésben Prof. Dr. Hanusz Árpád Egyetemi tanár Szatmárnémeti szeptember
Bodrogolaszi község turizmusfejlesztése Kérdőív a fejlesztés koncepciójának összeállításához értékelés.
A projekttervezés alapjai A projekttervezés keretei Helyzetelemzés – Ötletbörze – SWOT elemzés Problémafeltárás – Problémafa Célelemzés – Célfa ELŐADÁS.
MAGYAR-ROMÁN EGYÜTTMŰKÖDÉSI LEHETŐSÉGEK A FALUSI TURIZMUSBAN Prof.Dr. Hanusz Árpád egyetemi tanár
A MEZŐFÖLD HELYI Közösség Helyi Fejlesztési Stratégiája elkészítésének mérföldkövei, a tervezés jelenlegi állása. Polgárdi, 2016.január 28.
Társadalmi vitára kész a Nemzeti Turizmusfejlesztési Stratégia
TELEPÜLÉSFEJLESZTÉSI KONCEPCIÓ
A határtérség.
Előadás másolata:

Ajkai Kistérség Idegenforgalmának jellemzői SWOT elemzés Nagyalásony, 2010.06.23.

SWOT módszer Stratégiaalkotás megalapozását szolgáló eszköz Belső tényezők: +Erősségek –Gyengeségek Külső tényezők: +Lehetőségek -Veszélyek Jellemzők összefoglalása, sűrítése , struktúrálása Jellemzők priorizálása (célok-prioritások mentén) SWOT analízis folyamata: Tényezők meghatározása Tényezők struktúrálása és priorizálása Cselekvési lehetőségek meghatározása Döntési változatok kidolgozása Elemzés Döntés

S (belső +) W (belső -) O (külső +) T (külső –) Hagyományőrzés (építészet, népművészet, szakrális hagyományok) Falusi vendégszeretet,családiasság Élmény – kalandpark, Ajkai élményfürdő Minőségi helyben feldolgozott, helyi termékek Rendezvények, fesztiválok Egyházi turizmus megléte …… W (belső -) Látnivalók elszórtan az apró falvakban Szálláshely kevés, és csak a jelentősebb látnivalókhoz közel Turisztikai vonzerők ismertsége alacsony Helyi szereplők (turisztikai, vendéglátó ipari szolgáltatók együttműködési szintje alacsony Nincs közös kistérségi marketing, és koordináció az idegenforgalom terén Kevés a turisztikai szolgáltatás, versenyképes termék O (külső +) Somló hegy – borturizmus Jó adottságok a nyugodt pihenéshez (csend, nyugalom, természeti környezet) – falusi turizmus, rekreáció Pályázati források Hátrányos helyzetűek foglalkoztatásának támogatásai T (külső –) Turizmus fejlesztésének elmulasztása az adottságok leépüléséhez vezethet …..

Cselekvési alternatívák meghatározása az erős oldalakra támaszkodva a lehetőségek maximális kihasználása (erős pozíció, „támadó”, offenzív stratégia); az erős oldalakra támaszkodva a veszélyek minimalizálása vagy kompenzálása (ez tipikusan a több lábon állás stratégája, a diverzifikáció lehet, védekező stratégia); minimalizálni a gyenge oldalak hatását és kihasználni a lehetőségeket (változásorientált, fejlesztő stratégia); minimalizálni a gyenge oldalak hatását és a veszélyeket („túlélési”, deffenzív, elkerülő stratégia).