GYAKORLAT-ORIENTÁLT KURZUSOK/ TANANYAG-TARTALMAK A SZOCIÁLIS MUNKÁS ÉS SZOCIÁLPOLITIKUS KÉPZÉSBEN ( a jelenlegiek, ill. az 544c projekt ez irányú fejlesztései)

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Együttműködő tanulás/ az együttműködés tanulása és stratégiai tervezés a felnőttképzésben Kihívások - megoldások.
Advertisements

„Ezt egy életen át kell játszani”
A TÁMOP projekt hasznosulása egy tagiskolában Kazincbarcika, TÁMOP / Országos Egyházi TISZK.
TÁMOP Nagyrendezvény. Az ifjúságsegít ő esetmenedzser létrejötte – case Manager.
„SZAKMÁK VONZÁSÁBAN” – A szakképzés jelene és jövője Szakmai konferencia május 10.
TÁMOP / „Munkába lépés” A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. TÁMOP.
A filozófia helye a középiskolai oktatásban
Nyitórendezvény „Szak-nyelv-tudás” – Az idegen nyelvi képzési rendszer fejlesztése a Debreceni Egyetemen TÁMOP D-12/1/KONV
Kisvállalkozói Szakirány Belső vállalkozásokkal dinamizálni a nagyvállalatokat! Kisvállalkozói Szakirány!
ÚJ DIMENZIÓK A FELSŐFOKÚ SZAKKÉPZÉSBEN Dr. Sediviné Balassa Ildikó: A FELSŐFOKÚ SZAKKÉPZÉS SZERKEZETI, TARTALMI ÉS MÓDSZERTANI FEJLESZTÉSE A LEONARDO KÍSÉRLETI.
TÁMOP / „Munkába lépés” A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. TÁMOP.
Magyar Pedagógiai Társaság Somogy Megyei Tagozata november 21. Kis Jenőné dr. Kenesei Éva megyei elnök.
Budapest, szeptember 22.1 A KÖVI képzései a hallgatói vélemények tükrében Baráth Tibor KÖVI igazgató KÖZOKTATÁSI VEZETŐKÉPZŐ ÉS TOVÁBBKÉPZŐ INTÉZET.
Disszeminációs Konferencia „KEZEK” TÁMOP C-12/1/KONV
Pécs, április 19.. „Reflektív szociális képzési rendszer a 21. században” TÁMOP /2-C/ „A TANANYAGTARTALMAK FEJLESZTÉSE EREDMÉNYEINEK.
Szakképzési szakemberek kompetenciáinak meghatározása
„A szociálpolitikus és szociális munkás képzés megújítása az ELTE és a BCE együttműködésében (SZOCMEG)” TAMOP /2/A/KMR-0043 A projekt az Európai.
GYERMEK- ÉS IFJÚSÁGPOLITIKA – JÓ képzettséget és JÓ munkát minden gyermeknek, mire felnő! Debreceni Egyetem Szociológia és Szociálpolitika Tanszék Czibere.
Sajátos nevelési igényű tanulók együttnevelése Együtt egy-másért! TÁMOP-3.4.2/09/ október 28.
Pedagógusképzést segítő szolgáltató és kutatóhálózatok kialakítása
Képzések a pécsi bölcsészkaron
Közösségi munka. 1. A közösségi munka előnyei az egyéni és családi esetkezeléssel szemben A szociális munkások rendelkezésére álló eszközök rendszerint.
1 A VAJDASÁGI PÁLYAKEZDŐ DIPLOMÁSOK MUNKÁBA ÁLLÁSI MODELLJE 7. Vajdasági Magyar Tudományos Diákköri Konferencia Újvidék, november Jenei Ervin.
DEBRECENI EGYETEM Kompetenciaalapú tanítási-tanulási programok
A közösségfejlesztés hatásai Vizsgálat a debreceni tégláskert közösségének körében Név: Johanics Tünde Tanszék: Debreceni Egyetem Szociológia és Szociálpolitika.
A pedagógus-életpályamodell, a minősítés rendszere
TÁMOP 3.1.5/ – 0001 PEDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA
TÁMOP szakmai támogatás Educatio Nonprofit Kft
Hatékonyság – Esély - Integráció TÁMOP /2-C június 27.
Hatékonyság – Esély - IntegrációHatékonyság – Esély - Integráció TÁMOP /2-C SZEPTEMBER 30.
A diákok/fiatalok és az aktív államporság „Civil szervezetek és a közoktatási intézmények közösségi kapcsolatai” Salgótarján, január 29.
Falus Iván 7. Nevelésügyi Kongresszus Budapest Augusztus 26.
NEVELÉSELMÉLET.
PTE BTK Szociális Munka és Szociálpolitika Tanszék
TÁMOP /2-C-/ A reflektív tanulás alkalmazásának egyes területei a szociális képzésekben Szöllősi Gábor egyetemi docens a.
„Reflektív szociális képzési rendszer a 21. században” TÁMOP /2/C Vojtek Éva Képzésfejlesztési referens december 9.
TÁMOP /2-A „Szociális képzések fejlesztése, szakemberek képzése, továbbképzése és készségfejlesztése valamint a helyi fejlesztési kapacitások.
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
„Múzeumandragógiai nevelésfilozófia és mintaprojekt”
Vállalati kapcsolatok fejlesztése Nógrád Megyei Szakképzés-szervezési Társulás.
A Nógrád TISZK nyomonkövetési és pályakövetési rendszer modelljének, ezen belül a partneri igény és elégedettség mérési rendszerének kidolgozása. Salgótarján.
Tudományos konferencia Nyíregyháza Október
KOMPETENCIÁK ÉS A HAZAI FELNŐTTOKTATÁSI RENDSZER
Szakismeret, kompetencia és képzés a szociális szakmákban
Brettner Zsuzsanna PTE BTK Szociális Munka és Szociálpolitika Tanszék
TÁMOP /2/C „Reflektív szociális képzési rendszer a 21. században” TÁMOP /2/C Vojtek Éva Képzésfejlesztési referens.
2010. november 19. Ráczné Németh Teodóra: Egészséges életmód szociális dimenziói.
TÁMOP / „Karöltve” Integrációs közoktatási referencia intézmény kialakítása hálózati együttműködés keretében a Csertán Sándor Általános.
A gyakorlati képzés megújítása a pedagógia szakos képzésben
TÁMOP /1/A Interdiszciplináris és komplex megközelítésű digitális tananyagfejlesztés a természettudományi képzési terület alapszakjaihoz.
Dr. SEDIVINÉ BALASSA ILDIKÓ SZÁMALK OKTATÁSI ÉS INFORMATIKAI ZRT. KORSZERŰ STRUKTÚRA ÉS TARTALOM, INNOVATÍV MÓDSZEREK A FELSŐFOKÚ SZAKKÉPZÉSBEN Szolnok,
Educatio Társadalmi Szolgáltató Nonprofit Kft.
A szakképzés és felnőttképzés struktúrájának átalakítása a TÁMOP /2-2F projekt Az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Fejlesztési.
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. Pannon Egyetem Georgikon Kar Szegedi Tudományegyetem.
A HEFOP PÁLYÁZAT EREDMÉNYEI A GYAKORLATI KÉPZÉSBEN.
A szakképzés és felnőttképzés struktúrájának átalakítása a TÁMOP /2-2F projekt Az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Fejlesztési.
Készítette: Tóth Györgyné Szakmai konferencia HEFOP Felkészítés a kompetencia alapú oktatásra.
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
Barankovics István Alapítvány Tanári Kerekasztal Kiss Mária Rita BIA Ifjúsági projekt vezető.
Dr. Németh Gábor egyetemi docens Faipari mérnöki alapszak duális képzésének szakfelelőse Duális képzés a faipari mérnöki alapszakon.
A kiemelt projekt eredményei: a módszertani feladatok és a hálózatépítés tükrében Avagy az „emberorientált” hálózat működése a hajléktalan-ellátáson belül.
A pedagógia mint tudomány Dr. Molnár Béla Ph.D. főiskolai docens.
A kistérségi gyerekesély programok tervezési folyamata Kalmár Ildikó - Dandé István - Herman Szabolcs Regionális koordinátorok Magyar Tudományos Akadémia.
TÁMOP /1-A : Integrált terepképzési modell kialakítása a szociális szakemberek képzése során Projektindító konferencia szeptember.
Az OEFI TÁMOP / számú ”Egészségfejlesztési szakmai hálózat létrehozása” című kiemelt projekt köznevelési alprojektje ELKÉSZÜLT SZAKMAI.
Fehér könyv a magyar gyakorlat-orientált felsőoktatás helyzetéről (a felsőfokú szakképesítések nélkül) SZFK/13/2008 Előadó : Dávid János.
Pedagógusok felkészítése a pedagógusok előmeneteli rendszeréhez kapcsolódó feladatok ellátására Kontakt képzés TÁMOP „Köznevelési.
DE BTK Nevelés- és Művelődéstudományi Intézet
Infó-Kommunikáció a békés(i) jövőért. EFOP
TUDOMÁNYOS KONFERENCIA
Előadás másolata:

GYAKORLAT-ORIENTÁLT KURZUSOK/ TANANYAG-TARTALMAK A SZOCIÁLIS MUNKÁS ÉS SZOCIÁLPOLITIKUS KÉPZÉSBEN ( a jelenlegiek, ill. az 544c projekt ez irányú fejlesztései) MÁNDI NIKOLETTA PTE BTK Szociális Munka és Szociálpolitika Tanszék egyetemi tanársegéd „Reflektív szociális képzési rendszer a 21. században” TÁMOP /2-C számú pályázat KOMPETENCIÁK ÉS A HAZAI FELNŐTTOKTATÁSI RENDSZER (A SZOCIÁLIS SZAKMACSOPORTBA TARTOZÓ KÉPZÉSEK)

A KÉPZÉS „ FORRÁS AI ” A szociális munka oktatásában általában alkalmazott - Macht és Quam (1986) által leírt - teória-, praxeológia- és modell- forrás jelentősen tükrözi a tanszék képzési koncepcióját. A hármas felosztás egyértelműen reprezentálja, kijelöli a készségfejlesztésre épülő modalitások helyét a képzési szisztémában.

A HÁRMAS FELOSZTÁS A. A szociális munkához kapcsolódó diszciplínákból táplálkozó általános ismeretelmélet, teoretikus tudás az axiómák, tények és hipotézisek rendszere. Ilyen tudományterület pl. a szociológia, a szociálpolitika, a filozófia, az etika, a pedagógia, a közgazdaságtan, a jog, az antropológia, a pszichológia, vagy a kommunikációelmélet. B. A praxiselmélet a gyakorlati tevékenység megalapozója. Ez a munka során alkalmazható módszerek, eljárások és technikák rendszere. C. A szakmai módszertanra vonatkozó ismeretek a módszerekben és praxis- modellekben körvonalazódnak. A minták, a modellek, a szakmai szerepek, és az identitás - a szakmai személyiség kialakulásához és a hivatásgyakorlat megalapozásához elengedhetetlen kérdések.

A KÉSZSÉGFEJLESZTÉS A szociális munka BA képzés keretein belül zajló oktatás kiemelt területe a szakmai identitás fejlesztése és a készségfejlesztés. A kidolgozásra kerülő tárgyak, szemeszterekre lebontva, és azok - a képzési tematika kronológiájában elfoglalt - helye: 1.Pszichoszociális készségfejlesztés I. (1. szemeszter) 2.Szakmai identitás fejlesztése (2. szemeszter) 3.Pszichoszociális készségfejlesztés II. (2. szemeszter) 4.Szakmai módszertani készségfejlesztés I. (3. szemeszter) 5.Szakmai módszertani készségfejlesztés II. (4. szemeszter) 6.Szakmai módszertani készségfejlesztés III. (5. szemeszter) 7.Szakmai módszertani készségfejlesztés IV. (6. szemeszter)

CÉLOK ÉS KOMPETENCIÁK A kurzus „dimenziói” A kurzus „tematikai irányultsága” A kompetenciák Pszichoszoc. kf. I. II. Intrapszichés, interperszonális szociális és mentálisSzemélyes és szociális kompetencia Szakmai id. fejl. Intrapszichés, interperszonális személyes és szakmaiÚjszerűség, helytállóság Szakmai mt. kf. I. InterperszonálisegyénKapcsolati kompetencia, empowerment Szakmai mt. kf. II. InterperszonáliscsaládNarratív és interpretatív kompetencia Szakmai mt. kf. III. SzociokulturáliscsoportCsoportvezetői és kapcsolati kompetencia Szakmai mt. kf. IV. SzociokulturálisközösségKapcsolat teremtő- és fenntartó k., döntésképesség, gyakorlatias feladat értelmezés

A FELMERÜLT KÉRDÉSEK  Mit is fejlesszünk?  Laboratóriumi körülmények között hogyan tegyük élővé a gyakorlatot?  Az elmélet és a gyakorlat dichotómiája.  A paradigmákban való gondolkodás: az áttérés nehézségei.  A „kánon” és az értelmezés: a reflektivitás szerepe.  „Általános” szociális munkás vs. módszerspecifikusság? (Az esetmunka, csoportmunka, közösségi munka módszertriász kompetenciái egyesüljenek, avagy preferált, speciális kompetenciák az elvárások?)  Reflektív pályakezdő szakember - erre van szüksége a szakmának?

KÖSZÖNÖM A FIGYELMET!