Leszkó Hajnalka SZTE – JGYPK Felnőttképzési Intézet

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Egymásért fordítsuk meg a napot!. Célok •a fogyatékos emberek elfogadottságának növelése érdekében: ▫integrált események szervezése, ▫a fogyatékos emberek.
Advertisements

Tájékoztatás a szakmai programok megvalósításáról június 26. BARTÓK TAMÁSNÉ.
A képzett szakemberekért A HEFOP és programok szinergikus eredményei Budapest május 20.
Felnőttképzés az új OKJ rendszerében
A Leonardo kísérleti projekt célja: Az AIFSZ (illetve az ISCED szintnek megfelelő) képzések európai és hazai felmérése, elemzése Egy konkrét AIFSZ képzés.
A tanácsadó képzés regionális munkaerő-piaci hatásai
A TÁMOP projekt hasznosulása egy tagiskolában Kazincbarcika, TÁMOP / Országos Egyházi TISZK.
Felnőttképzési tv. és a felsőoktatás Sum István OM
A FELNŐTTKÉPZÉS SAROKKÖVEI:
FELSŐOKTATÁSI SZAKKÉPZÉSI SZAKÉRTŐK FELKÉSZÍTÉSE
1 Hasznosítható pedagógiai konzekvenciák a K+F területén Veszprém Workshop Prof. Dr. Bábosik István Prof. Dr. Bábosik István
Heves megye civil szervezeteinek szervezetfejlesztése A program az Európai Unió támogatásával valósul meg. K á rp á tok Alap í tv á ny – Magyarorsz á g.
Új utakon a szaktanácsadás, tantárgygondozás A TÁMOP 3. 1
„ÚTRAVALÓK” Molnár Mónika DUF. •Tuning Tervezési Formanyomtatvány –Modulprogram –Fejlesztendő kompetenciák –Tanulási eredmények –Oktatási-tanulási tevékenységek.
ÚJ DIMENZIÓK A FELSŐFOKÚ SZAKKÉPZÉSBEN Dr. Sediviné Balassa Ildikó: A FELSŐFOKÚ SZAKKÉPZÉS SZERKEZETI, TARTALMI ÉS MÓDSZERTANI FEJLESZTÉSE A LEONARDO KÍSÉRLETI.
Az Esőemberekért Egyesület által gondozandó elemek bemutatása.
Szeretettel köszöntjük a TÁMOP „Jó pályán”! projekt békéscsabai TÁMOP „Jó pályán”! projekt békéscsabai szakmai fórum résztvevőit! szakmai fórum résztvevőit!
A kutatási program rövid bemutatása
TÁJÉKOZTATÓ a Nemzeti Felnőttképzési Intézet tevékenységéről.
Dr. Nyitrai Ágnes, AVKF Paradigmaváltás a családi napközi ellátásra való felkészítésben június 1.
TÁMOP /2/B PROJEKT Network-Együttműködés-Tudástár szakmai támogató hálózat kiépítése a Dél-Dunántúli Régióban Szénássy Gábor projektmenedzser 2010.
Feln ő ttképzés és regionalitás Juhász Erika Ph.D. F ő iskolai docens Debreceni Egyetem TEK BTK.
GYERMEK- ÉS IFJÚSÁGPOLITIKA – JÓ képzettséget és JÓ munkát minden gyermeknek, mire felnő! Debreceni Egyetem Szociológia és Szociálpolitika Tanszék Czibere.
A sikeres tréning jellemzői A képzés szükségessége  gazdasági igények  piaci viszonyok  a munkakör is más lesz  vezetői, munkatársi elvárások.
A pedagógiai értékelés „tantárgy” megvalósítása a Mérnöktanár-képzésben a Széchenyi István Egyetemen Dr. Nagy Tamás főiskolai docens május 31.
Pedagógusképzést segítő szolgáltató és kutatóhálózatok kialakítása
Pedagógusképzést segítő szolgáltató és kutatóhálózatok kialakítása TÁMOP /1/B.
TÁMOP /1/B A kompetencia-alapú pedagógusképzés regionális szervezeti, tartalmi és módszertani fejlesztése Tájékoztatás az 1. pécsi konzultáció.
1 A VAJDASÁGI PÁLYAKEZDŐ DIPLOMÁSOK MUNKÁBA ÁLLÁSI MODELLJE 7. Vajdasági Magyar Tudományos Diákköri Konferencia Újvidék, november Jenei Ervin.
Mit tud? Mire képes? Kompetencia alapú szakképzés
TÁMOP 3.1.5/ – 0001 PEDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA
TÁMOP szakmai támogatás Educatio Nonprofit Kft
SZTE BTK Spanyoltanár MA
Az egészségügyi szakképzés fejlesztésének lehetséges irányai Kiss Mária Balatonfüred, augusztus 25.
Távmunka tanácsadói képzés a BME-n
Szakmai tanulási utak Előadás S truktúrák és folyamatok szekció SZABÓNÉ DR. BERKI ÉVA szakképzési és felnőttképzési szakértő VII. Nevelésügyi Konferencia.
A képzett szakemberekért HEFOP központi program „ KORSZERŰ FELNŐTTKÉPZÉSI PROGRAMOK KIDOLGOZÁSA ÉS ALKALMAZÁSA” Záró rendezvény MEGNYITÓ.
Székely István fejlesztési tanácsadó
TANÁR-TOVÁBBKÉPZÉSI ALPROGRAM
Felnőttképzési bázisközpontok és hálózat fejlesztése projekt K o d o l á n y i János Főiskola.
Disszeminációs Konferencia Budapest, december 2. dr. Sediviné Balassa Ildikó TANÁRTOVÁBBKÉPZÉS A FELSŐFOKÚ SZAKKÉPZÉSHEZ.
Dr Sediviné Balassa Ildikó: JUBILEUM UTÁN A FELSŐFOKÚ SZAKKÉPZÉS JÖVŐJE Munkakultúra – Szakképzési Modellek OKTÁV RÁCIÓ február 4-6.
A szakképzés fejlesztés jelenlegi állása
A szakképzés változása napjainkban Feigl Ágnes 2006 ETI.
Az európai országok eredményei és tapasztalatai Szigeti Tóth János © Magyar Népfőiskolai Társaság 2009.
A képzés fejlesztését, korszerűsítését indokolttá tevő szakmai fejlődésről Sz. dr. Nyitrai Ágnes Apor Vilmos Katolikus Főiskola,
TÁMOP /2/C „Reflektív szociális képzési rendszer a 21. században” TÁMOP /2/C Vojtek Éva Képzésfejlesztési referens.
Dél-alföldi SZAK-TÁR Dél-alföldi SZAK-TÁRTÁMOP /2/B Projekttájékoztató nap Szakmai program bemutatása Béthel Alapítvány.
Dr. SEDIVINÉ BALASSA ILDIKÓ SZÁMALK OKTATÁSI ÉS INFORMATIKAI ZRT. KORSZERŰ STRUKTÚRA ÉS TARTALOM, INNOVATÍV MÓDSZEREK A FELSŐFOKÚ SZAKKÉPZÉSBEN Szolnok,
A duális felsőoktatási képzés „kecskeméti” modellje
Kutatás, fejlesztés és innováció az oktatásban: javaslat egy ágazati innovációs stratégiára Halász Gábor Innováció az oktatásban Szakmai konferencia.
„A” munkacsomag bemutatása Képzésfejlesztési javaslatok, finanszírozási alternatívák
Az OKKR-projekt várható eredményei Temesi József pillérvezető Az Országos Képesítési Keretrendszer kialakítása: helyzetkép és javaslatok január 21.
A felnőttképzés tervezése, szervezése szervezeti formái Összeállította: Marton Eszter.
Az Emelt szintű eTanácsadó akkreditált felnőttképzés tapasztalatai Dr. Tóth András - Herpainé Lakó Judit AGRIA MEDIA 2011 KONFERENCIA OKTÓBER ,
A szakképzés és felnőttképzés struktúrájának átalakítása a TÁMOP /2-2F projekt Az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Fejlesztési.
Duális képzés „kecskeméti” modellje és tapasztalatai
ÉRTÉKELÉSI GYAKORLAT A SZAKISKOLÁKBAN konferencia előadás október 4. Dr. Ranschburg Ágnes
Gyakorlás – gyakorlat – gyakornok Sokszor egyetlen élmény egész életére megnyitja a fiatal lelket a zenének. Ezt az élményt nem lehet a véletlenre bízni:
1 Szervezet és minőség 2. előadás 1. 2 Az előadás tartalmi elemei Alapfogalmak A minőségfejlesztés jogszabályi háttere Minőségfejlesztési megközelítések.
Mérés-értékelés konferencia március 28. Eger.
Csík Orsolya, Horváth László TÁMOP X. Pedagógiai Értékelési Konferencia Szeged április Kompetencia- és tanulási eredmények alapú képzési.
ORSZÁGOS FELNŐTTKÉPZÉSI TANÉVNYITÓ KONFERENCIA
Pedagógusok felkészítése a pedagógusok előmeneteli rendszeréhez kapcsolódó feladatok ellátására Kontakt képzés TÁMOP „Köznevelési.
tananyagfejlesztés TÁMOP E-13/1/KONV
Tájékoztató a Református Tananyagfejlesztő Csoport munkájáról
Kompetencia alapú szakoktatás
Stratégiai emberierőforrás-fejlesztés
SZÖM II. Fejlesztési szint folyamata 3
Stratégiai emberierőforrás-fejlesztés
Előadás másolata:

Az előzetes tudás mérésének, elismerésének módszertana The Methodology of Recognizing Prior Learning Leszkó Hajnalka SZTE – JGYPK Felnőttképzési Intézet lhajnica@gmail.com 7. Magyar Nemzeti és Nemzetközi Lifelong Learning Konferencia Veszprém, 2011. április 21-22.

A probléma megfogalmazása „Hogyan mérjük fel és ismerjük el az előzetes tudást?” „Hogyan mérjük fel és ismerjük el az előzetes tudást?” A „hol tartunk?” A „hogyan kellene?” helyzetelemzés problémák eredmények példák minták útmutatás

Saját fejlesztésű képzési program, mérőeszközök Kutatási módszerek Kutatás típusa: Primer – teljes körű mintavételen alapuló strukturált kérdőíves lekérdezés A kutatási tárgya: A Dél-alföldi régió akkreditált felnőttképzési intézményeinek felmérése Lekérdezés ideje: 2010. április – június Kutatást lefolytatta: SZTE – JGYPK FI Andragógiai Kutatócsoport Kutatási jelentés várható megjelenési ideje: 2011. április Szekunder – tartalomelemzés (szakirodalmak, háttéranyagok, szakértői tanulmányok, szakfolyóirati cikkek, jogszabályok) Saját fejlesztésű képzési program, mérőeszközök

„Hogyan mérjük fel és ismerjük el az előzetes tudást?” A „hol tartunk?” Eredmények Problémák „Szigetszerűen” működő eljárások „Az idegennyelvi és számítástechnikai oktatás vezet” Felsőoktatás kreditrendszere Szakképzés moduláris rendszere Kiemelendő fejlődés: Felsőoktatási Validációs Rendszer Mérőeszközök és a tartalomfejlesztés TÁMOP 2.2.1. Fogalmi tisztázatlanság Berögzült és elavult gondolkodásmód Képzésben résztvevők tájékozatlansága Képző intézmények ellenérdekeltsége Mérőeszközök hiánya Mérés-metodikai tudás hiánya Kompetenciák mérése körüli teljes bizonytalanság

„Hogyan mérjük fel és ismerjük el az előzetes tudást?” A „hogyan kellene?” francia gyakorlat Finanszírozás? holland rendszer Fogalmak? OECD Külföldi minták ismerete Jogszabályok módosítása Lépések? ECOTEC Szankciók? Saját megoldási út Módszertani útmutatás Képzett szakemberek

Felnőttoktatók képzése Követelménymodul azonosítója Követelménymodul megnevezése 5001-06 A felnőttképzés stratégiai- és feltételrendszere 5002-06 Általános célú felnőttképzés, a kulcskompetenciák, felnőttképzés szolgáltatások 5003-06 A szakképzés tartalma és rendszere 5004-06 Az andragógia elmélete, a felnőttoktatás módszertana 5005-06 A képzési folyamat tervezése és irányítása, minőségbiztosítás Saját fejlesztésű tudásmérő eszköz-csomag

Tudásféleségek és mérőeszközök deklaratív, leképező jellegű ismeret lexikális tudás procedurális, folyamat jellegű készség képesség jártasság Tudásmérő teszt Prezentáció Interjú Szóbeli feladatsor AC módszer Módszerek együttes alkalmazása! Gyakorlati alkalmazás Tényközlő gyakorlatok Projektmunka Szituációs gyakorlatok Megfigyelés Csoportos gyakorlatok Tudásmérő tesztek Kompetenciamérés

Tudásmérő tesztek Objektivitás Reliabilitás Validitás Tesztek feladattípusai Felelválasztó Alternatív választás Többszörös választás Válaszok illesztése Feleltalkotó Kiegészítés Rövid válasz Hosszú válasz Esszé típusú válasz Validitás Tudásmérő tesztek jóságmutatói

Kompetenciamérő eszköz Lépések Meghatározni a vizsgálni kívánt kompetenciát Mérőeszközt(öket) rendelni a kompetenciákhoz Lefolytatni a mérést Értékelés Beszámítás módja, lehetőségek Portfolió, dokumentumcsomag készítése Önismeret Önismereti teszt Együtt-működési készség AC módszer Megfigyelés Kommu-nikációs készségek Szitucációs gyakorlat Önismereti teszt Értékelési, visszacsatolási képesség AC módszer

Összesített értékelés Feladat száma Vizsgált kompetenciák Elért szint, eredmény Kiemelt képességek Fejlesztendő képességek 1. Fogalmazási készség Prezentációs készség Értékelési, visszacsatolási készség 2. 3. 1-2. feladat kompenzálása 4. Konfliktuskezelési stratégia 5. Kommunikációs rugalmasság Kompromisszumkészség Konfliktuskerülő készség Rivalizáló készség Konfliktusmegoldó készség Engedékenység 6. Kommunikációs kompetenciák Összesített értékelés

a megtisztelő figyelmet! Záró gondolatok Pozitív eredmények hangsúlyozása Információáramlás javítása minden irányban Problémák azonosítása az egyes szinteken Megoldási javaslatok Köszönöm a megtisztelő figyelmet! „Hinni valamiben még nem megoldás, de a megoldás kezdete.” (Csoóri Sándor)