A PR és a Reklám hatása a Kiskun Autósiskola tevékenységére Készítette: Sutus Csabáné Gyönygyös 2006
Miért aktuális téma a Reklám és a PR hatásának vizsgálata egy autósiskola életében? A marketing és a marketingkommunikáció összefüggései A reklámcélok megfogalmazása Reklámcélok megfogalmazása, reklámüzenet kiválasztása Döntés a médiumról Reklámhatékonyság értékelése A PR helye a vállalat tevékenységében A hatékony kommunikáció jelentősége
A Kiskun Autósiskola bemutatása Mélyinterjú az iskola ügyvezetőjével Az autósiskola földrajzi elhelyezkedése A Kiskun Autósiskola története és szervezeti felépítése Tevékenységeinek köre Mikro-makro környezete
Reklámtevékenység Szórólap Plakát, újsághirdetés Televízió, rádió Alkoholos forgó Mozgó reklámok
Eladásösztönzés Mikulás, nőnapi, húsvéti akciók 10.000 Ft - os visszatérítés Gépkocsi nyereménybetétkönyv
Public Relations Belső PR * Belső kommunikáció; Vállalati rendezvények Arculati kézikönyv; Továbbképzések Külső PR * Arculatépítés
Kiképzett tanulók magán amatőr és a katonai képzés viszonylatában Amatőr (fő) Katonai (fő) Összesen (fő) Amatőr % Katonai% 2005 2107 24 5458 38,6 0,4 2004 2102 23 5583 37,7 2003 2014 49 5095 39,5 1,0 2002 1859 261 5178 35,9 5,0 2001 1720 665 5417 31,8 12,3 2000 1790 290 4116 43,5 7,0 1999 1849 366 3132 59,0 11,7 1998 2244 214 3978 56,4 5,4 1997 2047 461 4372 46,8 10,5 1996 1870 700 4126 45,3 17,0 1995 2311 632 4231 54,6 14,9 1994 2130 800 5318 40,1 15,0 1993 2273 600 4825 47,1 12,4 Összesen 26316 5085 60829 44,3 8,7
Kiképzett amatőr tanulók (fő) Év "M"; "A" "B" "C" "D" "E" "SZT" UT összesen 2005 323 1407 160 57 3327 247 5458 2004 275 1504 129 37 157 3222 236 5583 2003 222 1464 141 43 144 2901 131 5095 2002 284 1263 139 41 132 2931 127 5178 2001 314 1044 128 51 183 2919 113 5417 2000 273 1084 201 32 200 1826 210 4116 1999 1144 199 54 230 856 61 3132 1998 1408 248 49 309 1374 146 3978 1997 269 1406 155 42 175 1672 192 4372 1996 223 1261 110 47 229 1352 204 4126 1995 218 1692 133 33 235 1023 265 4231 1994 215 1483 60 262 1946 442 5318 1993 228 1430 77 1345 607 4825 Összesen 3296 17590 2068 623 2739 26694 2981 60829
Kérdőíves megkérdezés mint a véleményvizsgálat eszköze Kérdőív a beiratkozáskor Leghatékonyabb reklámeszköz, médium Ügyfélfogadás vevő orientáltsága Látens igények kielégítése Kérdőív az elméleti tanfolyam után Az oktatási eszközök minősítése Tantermek állapota Az oktatók felkészültsége
Tanulói elégedettség az oktatás minőségéről és az elméleti oktatókról
Reklámeszközök és médiumok az életkor függvényében (%-ban) Újság Hirdetés Szórólap Plakát Tv Rádió Internet Egyéb Összesen 17-18 4,5 5,2 22,5 8,2 4,8 6 38,8 10 100 19-24 3,9 6,2 20,5 9,5 5 7,2 37,3 11 25-40 5,6 7,5 32,5 5,4 6,5 8 26,5 15 40 felett -
A reklámeszközök és a médiumok lakhely függvényében (%)
Reklámeszközök és médiumok a foglalkozás függvényében ( % )
Következtetések és javaslatok Reklám Honlap bővítés a korosztály igénye szerint (iwiw, myvip..) Reklám költségek felosztásának megváltoztatása Technikai eszközök fejlesztése Újtermék bevetése Külső és belső PR: Szakoktatói továbbképzések Konfliktuskezelő tréning Mikro és makro környezet: A vevői igények nyomon követése értékálló Érdekképviselet hatékonyabb működése
Köszönöm megtisztelő figyelmüket