„EU-s tartalmak az oktatásban" Pedagógustovábbképzési program Budapest, 2008 április 1 TANTÁRGYKÖZI FEJLESZTÉSI TERV.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
KATONAI ALAPISMERETEK Előadó: Dr. Felházi Sándor mk. ezredes dékán.
Advertisements

„EU-s tartalmak az oktatásban" Pedagógustovábbképzési program Budapest, 2008 április 1 DISSZEMINÁCIÓ.
A Dalton-terv létjogosultsága és megvalósításának gyakorlata a nyugat-dunántúli régióban
A Leonardo kísérleti projekt célja: Az AIFSZ (illetve az ISCED szintnek megfelelő) képzések európai és hazai felmérése, elemzése Egy konkrét AIFSZ képzés.
Tantervi műfajok, a tanterv történeti fejlődése
„Ezt egy életen át kell játszani”
Félévi értekezlet a Than Károly Gimnázium és Szakközépiskolában
VII. NEVELÉSÜGYI KONGRESSZUS augusztus A pedagógus kollektíva az iskolában, az iskolafejlesztés személyi feltételei dr. Várnai Andrásné.
Tanulók szabad és felelősségteljes egyéni munkája Dalton-tervvel
Tanfolyam megszervezése Képzés módszerei SZTE JGYPK Felnőttképzési Intézet 2009/2010. I. félév Szeged.
ÚJ DIMENZIÓK A FELSŐFOKÚ SZAKKÉPZÉSBEN Dr. Sediviné Balassa Ildikó: A FELSŐFOKÚ SZAKKÉPZÉS SZERKEZETI, TARTALMI ÉS MÓDSZERTANI FEJLESZTÉSE A LEONARDO KÍSÉRLETI.
„EU-s tartalmak az oktatásban" Pedagógustovábbképzési program Budapest, 2008 április 1 EU-S TÉMÁK FELDOLGOZÁSA PEDAGÓGIAI PROJEKTEKKEL Rádai Péter (Nyíregyházi.
A Magyar Köztársaság kormánya. Folytatódnak a kormány oktatási esélyegyenlőségi programjai Arató Gergely államtitkár prezentációja Budapest, augusztus.
PROJEKTMÓDSZER „Copernicus az égitestek középpontjává
Magyar Pedagógiai Társaság Somogy Megyei Tagozata november 21. Kis Jenőné dr. Kenesei Éva megyei elnök.
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
A vezetőtanáron „innen és túl” Szivák Judit ELTE PPK
e-Learning a tanárképzésben
A testnevelési tanterv.
„EU-s tartalmak az oktatásban" Pedagógustovábbképzési program Budapest, 2008 április „Mondd el és meghallgatom. Írd le és elolvasom. Vonj be és megtanulom.”
„EU-s tartalmak az oktatásban" Pedagógustovábbképzési program Budapest, 2008 április 1 EU-S TARTALMAK AZ OKTATÁSBAN A képzés célkitűzései.
„EU-s tartalmak az oktatásban" Pedagógustovábbképzési program Budapest, 2008 április 1 SZTEREOTÍPIÁK Feladat minta Tóth Veronika (OKM)
„EU-s tartalmak az oktatásban" Pedagógustovábbképzési program Budapest, 2008 április 1 MIT KEZDÜNK AZ EU-VAL? Az unió megjelenési formái az oktatási intézményekben.
REFORMÉRTÉKŰ LÉPÉSEK A SZAKKÉPZÉS TERÉN MAGYAR SZAKKÉPZÉSI TÁRSASÁG május 30.
KÖZÖSEN AZ UNIÓS FEJLESZTÉSI FORRÁSOK FELHASZNÁLÁSÁÉRT Környezetpolitikai Fórum Budapest, Március 20. Partnerség és fenntarthatóság Dr. Szegvári.
SZTE BTK Spanyoltanár MA
A dráma- és színházismeret-tanár képzési és kimeneti követelményei
Falus Iván 7. Nevelésügyi Kongresszus Budapest Augusztus 26.
A szakképzés jelene és jövője 7. Nevelésügyi Kongresszus augusztus 27. Dr. Szenes György főtitkár.
Nat(ok), pedagógiai program(ok), helyi tanterv(ek)
Disszeminációs Konferencia Budapest, december 2. dr. Sediviné Balassa Ildikó TANÁRTOVÁBBKÉPZÉS A FELSŐFOKÚ SZAKKÉPZÉSHEZ.
A szakképzés változása napjainkban Feigl Ágnes 2006 ETI.
Tantervek összehasonlítása gyakorlati megközelítésből
Bőrdíszműves munkacsoport
Kémia szakmódszertani kutatások a Debreceni Egyetemen Tóth Zoltán.
2010. november 19. Ráczné Németh Teodóra: Egészséges életmód szociális dimenziói.
TÁMOP / „Karöltve” Integrációs közoktatási referencia intézmény kialakítása hálózati együttműködés keretében a Csertán Sándor Általános.
A középiskolai közösségi szolgálatban rejlő pedagógiai és intézményi lehetőségek - Pavlics Tamás - „Önkéntesség – közoktatás – közösségi szolgálat” szakmai.
A gyakorlati képzés megújítása a pedagógia szakos képzésben
A tehetségtantervek készítésének módszertana
A komplex tehetségfejlesztő program
Dr. SEDIVINÉ BALASSA ILDIKÓ SZÁMALK OKTATÁSI ÉS INFORMATIKAI ZRT. KORSZERŰ STRUKTÚRA ÉS TARTALOM, INNOVATÍV MÓDSZEREK A FELSŐFOKÚ SZAKKÉPZÉSBEN Szolnok,
Avagy: Mit lát a pitypang magja repülés közben?
Kooperatív oktatással a befogadás támogatásáért
Az oktatási gyakorlat fejlesztése
2009/2010. tanév Pestszentimre Ady Endre Utcai Általános Iskola.
TÁMOP / Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés –a szobi innovatív intézményekben.
MTT MA Mérnöktanár mesterszak Elektronikus tanulás 3. konferencia.
DIDAKTIKA ÉS OKTATÁSSZERVEZÉS II.
A HEFOP PÁLYÁZAT EREDMÉNYEI A GYAKORLATI KÉPZÉSBEN.
Dr. Schiffer Csilla: Kooperáció és koordináció
Szaktanári Segédlet Tananyagfejlesztés A TÁMOP /2 projekt keretein belül.
Pedagógus értékelési rendszer
DIDAKTIKA: témák, szakirodalmak 2008/2009. TANÉV 1. FÉLÉV.
Készítette: Tóth Györgyné Szakmai konferencia HEFOP Felkészítés a kompetencia alapú oktatásra.
A társadalomismereti tartalmak tanításának lehetséges gyakorlata…
Képzési programok kidolgozottsága Csányi Róbert
A NAT 2007 implementációja Dr. Vass Vilmos Pannon Egyetem,
A TÁVOKTATÁS LEHETŐSÉGEI ÉS TAPASZTALATAI A FELNŐTTKÉPZÉSBEN DR. ZÁRDA SAROLTA A FELNŐTTKÉPZÉS KIHÍVÁSAI … DEC. 15.
Didaktika-II. M. Nádasi Mária. Kooperatív és Kollaboratív módszer.
Projektorientált matematikaoktatás
PROCSEE projekt 1. Szakértői Fórum disszeminációs esemény Racsko Réka
Miért szükségszerű a változás a természettudományok oktatásában?
Osztatlan tanárképzés kompetenciái
A curriculumelmélet műfaji fejlődése
Fiatalok társadalmi részvétele és érdekképviselete
KÉSZÍTETTE: DORKA PÉTER ALPROGRAM FELELŐS
PROJEKTMÓDSZER Tratnyek Magdolna PhD
Az SZMBK Intézményi Modell
Előadás másolata:

„EU-s tartalmak az oktatásban" Pedagógustovábbképzési program Budapest, 2008 április 1 TANTÁRGYKÖZI FEJLESZTÉSI TERV

„EU-s tartalmak az oktatásban" Pedagógustovábbképzési program Budapest, 2008 április TANTERVI TÉRKÉP A tananyag problematikájaA tananyag problematikája Tér és időTér és idő Miért térkép?Miért térkép? Heidi Hayes Jacobs (Mapping the Big Picture, 1997., Getting Results with Curriculum Mapping, 2004.)Heidi Hayes Jacobs (Mapping the Big Picture, 1997., Getting Results with Curriculum Mapping, 2004.)

„EU-s tartalmak az oktatásban" Pedagógustovábbképzési program Budapest, 2008 április „Így jutottunk oda, hogy mai nap csaknem minden különvált szak helyt nyert az iskolában - de nincs tanár, aki meg volna elégedve a térrel, melyet tantárgya az iskola keretében elfoglal, az óraszámmal, mely rendelkezésére áll.” (Kármán Mór, 1874)

„EU-s tartalmak az oktatásban" Pedagógustovábbképzési program Budapest, 2008 április CÉLOK A tanulók tanulásának fejlesztéseA tanulók tanulásának fejlesztése Tanulói érdeklődés, adatokTanulói érdeklődés, adatok A tanulás tervezése és operacionalizálásaA tanulás tervezése és operacionalizálása 21.sz. technológia21.sz. technológia Tanári professzió, együttműködés, közös döntésekTanári professzió, együttműködés, közös döntések Akció tervek (tervezés, fejlesztés, visszacsatolás, revízió)Akció tervek (tervezés, fejlesztés, visszacsatolás, revízió) Folyamatos fejlesztés, szisztematikus változásokFolyamatos fejlesztés, szisztematikus változások

„EU-s tartalmak az oktatásban" Pedagógustovábbképzési program Budapest, 2008 április KÉT ALAPELV Chris: „üres szék”Chris: „üres szék” Gyakorlat, adatokGyakorlat, adatok

„EU-s tartalmak az oktatásban" Pedagógustovábbképzési program Budapest, 2008 április A TÉRKÉP Kérdések Főbb témák, fogalmak Fejlesztendő képességek Értékelés Célkitűzés Időtartam 

„EU-s tartalmak az oktatásban" Pedagógustovábbképzési program Budapest, 2008 április A FEJLESZTÉS ALGORITMUSA TémaválasztásTémaválasztás Kérdések meghatározása, összehasonlításaKérdések meghatározása, összehasonlítása Témák, fogalmak listázásaTémák, fogalmak listázása A fejlesztendő képességek meghatározásaA fejlesztendő képességek meghatározása Értékelési elvek, módszerek egyeztetéseÉrtékelési elvek, módszerek egyeztetése ÖsszegzésÖsszegzés

„EU-s tartalmak az oktatásban" Pedagógustovábbképzési program Budapest, 2008 április A FELADAT KérdéshálóKérdésháló TémahálóTémaháló Tantárgyi hálóTantárgyi háló TevékenységhálóTevékenységháló KövetelményhálóKövetelményháló Fogalmi hálóFogalmi háló KépességhálóKépességháló