„EU-s tartalmak az oktatásban" Pedagógustovábbképzési program Budapest, 2008 április 1 TANTÁRGYKÖZI FEJLESZTÉSI TERV
„EU-s tartalmak az oktatásban" Pedagógustovábbképzési program Budapest, 2008 április TANTERVI TÉRKÉP A tananyag problematikájaA tananyag problematikája Tér és időTér és idő Miért térkép?Miért térkép? Heidi Hayes Jacobs (Mapping the Big Picture, 1997., Getting Results with Curriculum Mapping, 2004.)Heidi Hayes Jacobs (Mapping the Big Picture, 1997., Getting Results with Curriculum Mapping, 2004.)
„EU-s tartalmak az oktatásban" Pedagógustovábbképzési program Budapest, 2008 április „Így jutottunk oda, hogy mai nap csaknem minden különvált szak helyt nyert az iskolában - de nincs tanár, aki meg volna elégedve a térrel, melyet tantárgya az iskola keretében elfoglal, az óraszámmal, mely rendelkezésére áll.” (Kármán Mór, 1874)
„EU-s tartalmak az oktatásban" Pedagógustovábbképzési program Budapest, 2008 április CÉLOK A tanulók tanulásának fejlesztéseA tanulók tanulásának fejlesztése Tanulói érdeklődés, adatokTanulói érdeklődés, adatok A tanulás tervezése és operacionalizálásaA tanulás tervezése és operacionalizálása 21.sz. technológia21.sz. technológia Tanári professzió, együttműködés, közös döntésekTanári professzió, együttműködés, közös döntések Akció tervek (tervezés, fejlesztés, visszacsatolás, revízió)Akció tervek (tervezés, fejlesztés, visszacsatolás, revízió) Folyamatos fejlesztés, szisztematikus változásokFolyamatos fejlesztés, szisztematikus változások
„EU-s tartalmak az oktatásban" Pedagógustovábbképzési program Budapest, 2008 április KÉT ALAPELV Chris: „üres szék”Chris: „üres szék” Gyakorlat, adatokGyakorlat, adatok
„EU-s tartalmak az oktatásban" Pedagógustovábbképzési program Budapest, 2008 április A TÉRKÉP Kérdések Főbb témák, fogalmak Fejlesztendő képességek Értékelés Célkitűzés Időtartam
„EU-s tartalmak az oktatásban" Pedagógustovábbképzési program Budapest, 2008 április A FEJLESZTÉS ALGORITMUSA TémaválasztásTémaválasztás Kérdések meghatározása, összehasonlításaKérdések meghatározása, összehasonlítása Témák, fogalmak listázásaTémák, fogalmak listázása A fejlesztendő képességek meghatározásaA fejlesztendő képességek meghatározása Értékelési elvek, módszerek egyeztetéseÉrtékelési elvek, módszerek egyeztetése ÖsszegzésÖsszegzés
„EU-s tartalmak az oktatásban" Pedagógustovábbképzési program Budapest, 2008 április A FELADAT KérdéshálóKérdésháló TémahálóTémaháló Tantárgyi hálóTantárgyi háló TevékenységhálóTevékenységháló KövetelményhálóKövetelményháló Fogalmi hálóFogalmi háló KépességhálóKépességháló