Marketing szemléletű magyar egészségturizmus Előadás Nemzetközi balneológiai konferencia Szeged 2005 április 1-2. Dr. Rubovszky András elnök Magyar Egészségturizmus.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
HOL TARTUNK MOST? GÁRDONYI HELYI TDM TDM Szakmai Nap november 21.
Advertisements

A logisztika szerepe országunk és vállalataink versenyképességében Chikán Attila Igazgató, Versenyképesség Kutató Központ, BCE Társelnök, Magyar Logisztikai,
Utazás, szabadidő és turizmus csoport Az egészségturizmus éve Oláh László igazgató Stratégiai Termékek Igazgatósága Magyar Fürdőszövetség Közgyűlése.
Hogyan tovább egészségturizmus? Tények és vágyak a régióban
QUO VADIS TURIZMUS? MSZP kormányzati ígéretei •Dr. Kiss Elemér Kancellária miniszter: „reálértékén megőrizzük a turisztikai támogatásokat…” május.
Turisztikai és Vendéglátóipari Főosztály
HAJDÚSZOBOSZLÓ ⁄ Hajdúszoboszló Közép-Európában, Magyarország keleti részén található. Európa híres pusztája, a Hortobágy és a mozgalmas nagyváros, Debrecen.
Felelősségteljes idegenforgalmi fejlődés Bükön
GfK HungáriaMédia„ Egészségtudatos olvasók“. Bacher János Egészségtudatos olvasók,,Marketing, public relations és reklám az egészségügyben’’
Turizmus gazdaságtan 2..
Klaszterizáció A klaszter fogalma:
Az Észak-Alföldi régió energiastratégiája
Tájékoztató a települési túraútvonalak létrehozásával kapcsolatos tapasztalatokról Márta Attila.
Turisztikai helyzetkép a balatoni turisztikai régióban Siófok, október 2. Székely György Hivatalvezető.
ÉMOP 1.Prioritás Versenyképes helyi gazdaság megteremtése A turisztikai pályázatok gazdaságélénkítő hatása az Észak-Magyarországi régióban.
„Gyógyító Régiók” A MÁTRAI GYÓGYINTÉZET Munkacsoportja Vezető: Dr. Urbán László A MÁTRAI GYÓGYINTÉZET Munkacsoportja Vezető: Dr. Urbán László.
Egészségügyi szolgáltatóinkban rejlő turisztikai lehetőségek Dr. Ruszinkó Ádám előadása a „KILÁBALUNK” egészségügyi vezetői konferencián Zell am See, 2009.
Vargáné Gálicz Ivett PhD hallgató Szent István Egyetem
Wellness lehetőségek A wellness, mint az egészségturizmus része.
2. Piaci gazdálkodás a szálláshely szolgáltatásban
Idegenforgalmi statisztika
TDM Szakmai Nap november 21.
Dél-Alföldi Termál Klaszter
A Dél-alföldi régió népessége, népesedési folyamatai
Az APEH-hoz benyújtott bevallások adatai alapján
Európa népessége (egyéb elemek). A., Népsűrűség I. Meghatározó tényezők 1. természeti környezet a., domborzat b., éghajlat 2. gazdasági tényezők II.
Szállodagazdálkodás és vezetés I (2007 ősz)
Szállodagazdálkodás és vezetés I
Szállodagazdálkodás és vezetés I
Dr. L. Juhasz PhD 1 Szállodagazdálkodás és vezetés I. gyakorlat 7 Október 30 Alap tábla elkészítése 14 oszlop fejléc 4 sor nap * szoba = eladható szoba.
IV. Demográfia Halandóság
Az EU kohéziós politikájának 20 éve ( ) Dr. Nagy Henrietta egyetemi adjunktus SZIE GTK RGVI.
Prevenció, kuráció, rehabilitáció
Az oktatás az EU-ban Lisszaboni statégia: Célmeghatározás –mit –mikorra –ki által –milyen minőségben Az eszközök között kiemelt helyen az egész életen.
A régió kapacitásának bemutatása
A MAGYAR SZÁLLODAFEJLESZTÉSI TRENDEK
Egészségturizmus fogalma
Budapest turisztikai marketingje Készítette: Géra Gabriella.
A magyar tudomány az Országgyűlés előtt Vizi E. Szilveszter a Magyar Tudományos Akadémia elnöke.
HÚZ-E AZ ÁGAZAT? A MAGYAR TURIZMUS VERSENYKÉPESSÉGE
A közúti fuvarozás helyzete Napi Gazdaság Konferencia Karmos Gábor - főtitkár.
Határon átnyúló együttműködések – a KKV-k hálózatépítésének egy lehetősége Előadó: Firtl Mátyás általános alelnök Győr-Moson-Sopron Megyei Önkormányzat.
1 Foglalkoztatási kihívások (1), avagy mitől beteg a magyar gazdaság és a társadalom LIGA REGIONÁLIS TANFOLYAM 2010.OKTÓBER 5-6 HAJÓS Dr. Szabó Imre VDSzSz/LIGA.
Hódmezővásárhely az alföldi művészváros
Tőzsdeklub RICHTER március 31. Bogsch Erik vezérigazgató Vágó Attila vezető elemző (Concorde)
Gazdasági kapcsolatok és regionális együttműködések Félixfürdő május 17. Miklóssy Ferenc alelnök Magyar Kereskedelmi és Iparkamara.
Magyar Turizmus Zrt. Dél-Dunántúli RMI Marketingterv prezentáció
Forrás allokáció LHH Ft/ 1 Euro HPME katalógus III. tengely Összforrás: Euro Ft LHH forrás: Euro Ft nem LHH.
Lépésről lépésre… Szita Gábor elnök Magyar Geotermális Egyesület.
1 Gyarapodó Köztársaság Növekvő gazdaság – csökkenő adók február 2.
Foglalkoztatás-politika
A Magyar Turizmus Zrt. egészségturisztikai marketing tevékenysége Dr
INNOVÁCIÓ NYUGAT-MAGYARORSZÁG EGÉSZSÉGTURIZMUSÁBAN – Kutatási részeredmények- Printz-Markó Erzsébet „Cooling Cubes - Fürdőfejlesztési Stratégiák és Hálózatok”
A gyógy- és wellness szállodák működtetésének tapasztalatairól Dr. Niklai Ákos, a Magyar Szállodaszövetség elnökének előadása a „Termálvíz alapú nemzeti.
A helyzetfeltárás ágazathoz kapcsolódó következtetései és az előzetes célrendszer bemutatása - Idegenforgalom Bujdosó Zoltán - Molnár Ernő - Patkós Csaba.
Azért egészségturizmus, mert:  Dinamikus fejlődés,  Rohanó életmód,  Célcsoport bővülés,  Pozitív gazdasági hatások,  2000.,  2003.,  ,
A turizmus és a nemzetközi konferenciák alakulása között SZEKUNDER KUTATÁS DÁNIELNÉ GARAI ÁGNES LEV69128.
DESZTINÁCIÓK TURISZTIKAI TELJESÍTMÉNYÉNEK TELEPÜLÉS-SZEMPONTÚ MEGKÖZELÍTÉSE Dr. Szalók Csilla „TDM Workshop”
EURÓPAI AUTÓSZERVIZEK MAGYARORSZÁGI EGYESÜLETE
Az Országos egészségturizmus fejlesztési stratégia gyakorlati alkalmazása Mosonmagyaróvár példáján bemutatva Printz-Markó Erzsébet NYME-AK, Turizmus Intézet,
KERESLET ÉS KÍNÁLAT AZ EGÉSZSÉGTURIZMUSBAN 3. Előadás/Szeminárium
Balaton „Tengernyi élmény itthon”. A legjelentősebb belföldi fogadóterület I-IX. hó: (22,2,%) A teljes vendégforgalom alapján második I-IX.
„A fürdő és a marketing kapcsolata”. Amire a válaszkeresés irányul:  Hogyan lehet túlélni és kiemelkedni az egészségturizmust jellemző erős versenyben?
A Tourism4C project bemutatása Nagy András Ügyvezető igazgató ZMVA Kick-off találkozó Zalaegerszeg, május
Gyógyturisztikai szekció április 1. Bozzay Andrásné Nemzetközi Balneológiai Konferencia.
Dr. Bienerth Gusztáv prezentációja 2016.december 12.
362 fő Terület 804 Ha 1 CKÖ 1 Mozgókönyvtár, e-Magyarország pont 1 Óvoda 1 Falugondnoki Szolgálat 4 legnagyobb foglalkoztató Csák Istvánné (kereskedelem)
Turizmusfejlesztési és együttműködési tapasztalatok a Debrecen és Hortobágy helyi TDM szervezet elmúlt 4 és fél éve kapcsán Halasi Csaba egyesületi elnök.
APEH Észak-magyarországi Regionális Igazgatósága Igazgató
Dr. Papanek Gábor Európa versenyképessége
Előadás másolata:

Marketing szemléletű magyar egészségturizmus Előadás Nemzetközi balneológiai konferencia Szeged 2005 április 1-2. Dr. Rubovszky András elnök Magyar Egészségturizmus Marketing Egyesület

Természetes gyógytényezőket igénybe vevők OEP finanszírozott betegellátás Piaci alapon működő és igénybe vett gyógyszolgáltatások Fittness és wellness szolgáltatások

Szervezetek és egyesületek, a magyar egészségmegőrzés és egészségturizmus támogatására, promóciójára -professzinális szervezetek nonprofit céllal -kereskedelmi struktúrák profitorientáltan Ezek kooperációja és versengése A MEME célja: -Együttműködés -Versenyképesség

360 db közfürdő db medence ebből 600 termálvizes 57 gyógyszálloda 39 gyógyfürdő 18 wellness szálloda 4 gyógybarlang 1 mofetta

Index 2003 / I –III. negyed év Index I-III. negyedév / 03 Gyógy-wellness szállodák száma , ,6 Gyógy-wellness szállodák szoba száma 3,8285,4555,812151, 88,395143,8 Gyógy-wellness szállodák férő- hely száma 8,56811,75012,510146, 018,652149,1 Aránya az összes szállodák számá- ból Szállodák darab számából 3, 35, 67, 1 10,2 Szállodai szobák számából 8, 611, 915, 0 18,9 Szállodai férő- helyek számából 8, 210, 813, 9 17,9 GYÓGY ÉS WELLNESS SZÁLLODÁK KAPACITÁS ALAKULÁSA Forrás: Dr. Gellai Imre Aquaprofit Rt.

A SZÁLLODÁK ÁTLAGOS ÉS A GYÓGY-WELLNESS SZÁLLODÁK FOGLALTSÁGA Átlagos %Gyógy-szállodákWellness- szállodák , 565, , 162, , 063, , 461, , 157, I-III. negyed év47,761,651,6 - Gyógy- wellness szállodák együttes száma 2004 I-III. negyedévében 75 működő szálloda, ami, ami 10,2 %- a az összes működő szállodának A szoba szám 18,9 %-a a férőhely pedig 17,9 %-a a hasonló összesennek. Forrás: Dr. Gellai Imre Aquaprofit Rt.

A GYÓGYTURIZMUS ARÁNYAI A GYÓGY ÉS WELLNESS SZÁLLODÁKVENDÉG SZÁMA ALAPJÁN Index 2003 /2002 % 2004 I.- III negyed év Index 04/03 I – III. n. év Összes szállodai vendég szám 3, 988, 000 4, 060, 294 4, 041, , 63, 441,000109, 5 Gyógy-wellness szállodai vendég szám 377, , , , 7591, , 7 Aránya az összesenből 9, 512, 213,1 17, 2 Ebből: külföldi230, , , , 5271, , 9 belföldi147, , ,000113, 3320, , 4 Aránya az összes külföldi vendég számból 9, 511, 512, 0 12, 9 Aránya az összes belföldi vendég számból 9, 413, 414, 7 24, I. fél évében az összes szállodai vendég szám 17, 2 % - a a gyógy-wellness szállodai vendég volt. - A külföldi vendégek 12, 9 % -a lakott ilyen kategóriájú szállodákban, míg a belföldi vendégek 24, 0 % -a. Forrás: Dr. Gellai Imre Aquaprofit Rt.

AZ EGÉSZSÉGTURIZMUS ARÁNYAI AZ ÖSSZES SZÁLLODAI SZÁLLÁS ÁRBEVÉTEL ÉS A GYÓGY-WELLNESS SZÁLLODÁK SZÁLLÁS ÁRBEVÉTEL ALAKULÁSA ALAPJÁN Index 03/ I.- III. negyed év Index 04/03. I I – III n. év Összes szállodai szállás árbevétel 73, 38974, 07573, 73899, 664, , 3 Gyógy-szállodai szállás árbevétel 9, 30112, 48312,969103, 910, ,3 Aránya az összesenből 12, 716, 917, 6 16, 9 Wellness száll-i szállás árbevétel -- 1, 554 Aránya az összesenből -- 2, 4 Gyógy-wellness /eu.turizmus/ összes száll. árb. 9, 30112, 48312, , 912, , 8 Arány az összesenből 12, 716, 917, 6 19, 3 - Az összes szállodai szállás árbevétel 2004 I –III. negyed évében 112, 3 % -kal nőtt, a gyógy-szállodáké pedig 113, 3 % -kal. - A wellness szállodák az összes szállodai árbevétel 2, 4 %-át érték el. - Az egészségturizmus együttesen 124, 8 % - os szállás árbevétel növekedést produkált. - Az egészségturizmus együttes szállás árbevétele az összes szállodai szállás árbevétel 19, 3 % - át érte el. Forrás: Dr. Gellai Imre Aquaprofit Rt.

AZ EGÉSZSÉGTURIZMUS RÉSZARÁNYA MAGYARORSZÁG TURIZMUSÁBAN A GYÓGY - WELLNESS SZÁLLODÁK ARÁNYSZÁM MUTATÓI ALAPJÁN Összes szálloda/ Gyógy-wellness sz I – III n. év. Szállodák száma3, 35, 67, 110, 2 Szobák száma8, 611, 915, 018, 9 Férőhelyek száma8, 210, 813, 917, 9 Vendégek száma9, 512, 213, 117, 2 Vendég éjszakák száma 12, 117, 918, 422, 6 Szállodai szállás árbevétel 12, 716,917, 619, 3 Valamennyi arány mutató a gyógy – wellness turizmus folyamatos és dinamikus emelkedését és Részarány növekedését jelzi, abszolút számokban és a magyar turizmus országos teljesítményén belül is. A részarány minden mutató száma közel megduplázódott az elmúlt három év alatt és a legjellemzőbb mutatók közelítik ill. meghaladják a 20 % -ot. Forrás: Dr. Gellai Imre Aquaprofit Rt.

Nemzetközi vonzáskörrel rendelkező kiemelt közfürdők főbb forgalmi adatai Forrás: Dr. Gellai Imre Aquaprofit Rt.

Az egészségturizmus feladata, természeti adottságok kiegészítése Turisztikai infrastruktúrával Szolgáltatásokkal Megelőző és aktív programokkal

Célok: Európai együttműködés Turisztikai bevételek növelése Területkiegyenlítés Szezonalitás csökkentése Magyar lakosság egészségi állapotának javítása Vendégszám növelése és ezen belül a külföldi és belföldi vendégek minimum 30-70%-os aránya

Feladatok -Termékfejlesztés -Piaci pozíciók -Humán erőforrás -Vízbázisvédelem -Környezetvédelem

A marketingmunka területei Országos Települési és regionális Vállalkozási

Gyógyhelyek, gyógyfürdők Kevés a nemzetközi mércével mérhető gyógyhely Nincs markáns jellege a gyógyvizeknek és gyógyfürdőknek Elégtelen az orvosi kutatás Minimális a térségi összefogás, a piaci együttműködés

Köszönöm a figyelmüket! Váljék egészségükre!