Vállalati webhely elemzés A 105. 106. 107. és 108-ik legnagyobb árbevételű hazai cég internetes megjelenése Vass Ildikó Emese ÜK/III.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Az agrár- és élelmiszeripar az Internet kapujában Előadó: Varga István avagy: az Internet a kapuk előtt.
Advertisements

Tudástár informatika digitális tananyagok linkgyűjteménye
bemutatása július 23. Kiss József IT igazgató.
Az IngatlanMax nyitó oldalának bal oldalán, a gyorsabb tájékozódást és információ-szerzést segítő „box”-k találhatók: A kiválasztott ajánlatokat.
EBusiness feladatok GINFO III őszi félév. Feladatok témakörei •A hirdetési piac elemzése: USA, EU, Magyarország; keresőmarketing •Iparág-specifikus.
Az internet használata a marketingmix-ben
AZ INTERNET ADTA LEHETŐSÉGEK AZ ALKOTÓKÖZÖSSÉGEK KAPCSOLATÉPÍTÉSÉNEK TÜKRÉBEN Dóri Éva MMIKL képzőművészeti szakreferens október 1.
B – csoport E-kereskedelem logisztikája és E-logisztika
Educatio Press Magyar Oktatási Hírügynökség. Előzmények, célok:  Az országban több mint 400 ezer felsőoktatási hallgató van.  A felsőoktatási területhez.
Hogyan tedd hatékonnyá weboldalad?
Intranet portál bemutató
TÁMOP projekt szakmai feladatai és eredményei Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet Topár Gábor szakmai projektvezető Minőségügyi Konferencia ZMNE.
 Hármas tagolás  Menü  Felül (fontos részletek)  Oldalt (Fő tartalom)  Alul (technikai jelleg)  Hasábok  Bal (tartalom.
Tájékoztató a Kormányzati Ügyféltájékoztató Központról
A Szociális Ágazati Portál (SZÁP)
Webshop Tuning - Szép Roland Mi az a Webshop Tuning?
Emeltszintű Etanácsadó Otthoni internetes ügyintézés Készítette: Horányiné Horváth Viktória Csilla.
Portálok Porta: kapu, bejárat, kirakat. Olyan web-alapú szolgáltatás, amely információkat biztosít a felhasználó mindennapi munkájához és szórakozásához.
Onlinemarketing.hu Kft. A Magyar Online Hirdetési Adatbázis rövid bemutatása. Készítette az Onlinemarketing.hu Kft.
CENTROSZET Szakképzés-szervezési Nonprofit Kft TÁMOP /1-2F KMOP-4.1.1/A Szoftverfejlesztés eredményei Közös szervezetmenedzsment.
Készítette: Madaras László János ÜK/N/III.
A web és működése A Világháló három szabványra épül:
Böngészők Internet Explorer Mozilla Firefox
2009. április 3. Ficzkó Ildikó Honlapelemzés április 3. Ficzkó Ildikó
Honlapelemzés. miért?  tanulmányok  tapasztalatszerzés  előkészítő munkálatok: honlaptervezés  fejlődés.
[ Internet marketing Logfile elemzés Készítették: Fejős András
Internetes böngészőprogram használata, beállításai
A Merlin Színház honlapjának bemutatása Tartalom és forma.
Web site design (formatervezés) Forrás: Bokor Péter szakdolgozata (2002) és a benne megadott hivatkozások. 1.
Is:energy kereskedelmi folyamatainak automatizációja Office System felhasználásával Turcsán Ferenc, sales és marketing igazgató, is:energy Hungary Kft.
Microsoft szoftverek a szakképzésben
Mitől jó a céges weboldal?
Pénziránytű pénzügyi ismeretterjesztő honlap fiataloknak Háttér információk Szalay György Pénzügyi Kultúra Központ november 27.
Domain Name System – DNS keresése az interneten.
Ergonómiai elvek prezentáció készítésekor
Keresőoptimalizáló eszközök ( S earch E ngine O ptimization tools )
Tananyagfejlesztés Weszely Orsolya Bertalan Tamás
Állami és önkormányzati vállalatok átláthatósága - a FŐTÁV Zrt. esetében Budapest, április 28.
A Palló információs rendszer bemutatása
Az internetes keresőkben a felhasználó az őt érdeklő szavakra, adatokra kereshet rá egy általában egyszerű oldalon, egy beviteli mező és egyéb szűrési.
Az internetről.
Vállalati tanácsadás pályázatainak értékelése
Kulturális honlapjaink minősége márciusi felmérés eredményei Szalóki Gabriella OSZK október 26. Miniszteriális Együttműködés a Digitalizálás.
APRÓSÁG Specifikus apróhirdetési oldal
A kis- és közepes vállalkozások információs rendszerei Erdős Ferenc.
A szolgáltatás technikájával – technológiájával kapcsolatos elemzések „EISZ Jövője” Konferencia június 22.
„KULTURÁLIS HONLAPJAINK MINŐSÉGE – EURÓPAI SZEMMEL” Honlapnézőben: megyei könyvtáraink az interneten (Fejős László) Műhelykonferencia az Országos Széchényi.
Front office a közigazgatásban
Készítette: Derecskei Nikolett
A böngészőprogram használata. A böngészők értelmezik a html nyelvet, a javascript kódokat és a php kódokat is. Majd ezeket lefuttatja, és azok alapján.
A web site minősítése Források: Bokor Péter szakdolgozata (2002) és a benne megadott hivatkozások: Dotkom Internet Consulting: Üzleti weboldalak elemzése,
Nagy Regina Az információkat tartalmazó interaktív eszközökre, mint félkész termékekre kell tekintenünk, amiből a felhasználó saját.
E LEKTRONIKUS LEVELEZÉS . E LEKTRONIKUS LEVELEZÉS Az elektronikus posta ( ) olyan rendszer, amelynek segítségével más felhasználók számára.
Pedagógiai Információ források
1. Internetes kutatás: a 100 legnagyobb árbevétel ű magyarországi vállalat internetes megjelenésének – honlapjainak – elemzése (4 db). 2. Egy szabadon.
Előadássorozat a Független Pedagógiai Intézetben fupi.hu Az internet: miért, hogyan? 2 / 10. Csada Péter Csada Bt. cspc.hu.
Információ és kommunikáció Gellér Zoltán 2015 Számítógépes ismeretek.
Virtuális egészségügyi információk szakembereknek, laikusoknak Barangolás a Zala Megyei Kórház Egészségügyi Szakkönyvtárának honlapjánhttp://
Webáruház rendszerek Reisz Péter G-3S
Cégbemutató, Memoriter ismertető
TELEPÜLÉSI ÖNKORMÁNYZATOK ORSZÁGOS SZÖVETSÉGE Roadshow
„Adatbázis építés, adatállományok felhasználása, frissítése, targetálás; egy sikeres DM esettanulmány bemutatása” Vörös Gergely online média értékesítési.
Digitális világ Online márkaépítés Kereskedelmi márkák és Nem kereskedelmi márkák Az óra célja: megérteni, hogyan segítik a honlapok a márkák ismertségét.
DRUPAL Előadja: Nagy Nikoletta :05.
Internet és kommunikáció
Internet és kommunikáció
dr. Geges József Ovidius Co. Ltd.
Az online siker feltételei
Az online siker feltételei
AVON CAREER SITE FELÉPÍTÉSE
Előadás másolata:

Vállalati webhely elemzés A és 108-ik legnagyobb árbevételű hazai cég internetes megjelenése Vass Ildikó Emese ÜK/III.

Általános információk  Magyarország egyetlen széles acélszalag hideghengerlő bázisa, vagyis…  Autó alkatrészeket, polcokat, tartó szerkezeteket, mosogatókat, tűzhelyeket és egyéb háztartási eszközöket gyárt.  szeptemberétől a Dunaferr tulajdona  A 105. helyet foglalja el az 500-as toplistán

URL:  A webhely funkciója  Információ szolgáltató webhely Vállalat ismertetése Részletekbe menő termék bemutatás Technológiák, fejlesztések Minőség és a környezettel való kapcsolat Kereskedelem Kapcsolat, megközelítés, vezetőség

A webhely szerkezete  Fa struktúrájú  A főoldalról elérhető mindegyik alárendelt oldal  (felépítése az előző dián látható)  Szerkezeti hiányok  Mivel nem tranzakciós webhelyről beszélünk, egyáltalán nincsen interaktivitást célzó menüpont (sajtószoba, megrendelő oldal,stb.)  Virtuális ügyfélszolgálat hiánya  Nincsenek linkek, amik kapcsolódó oldalakra vezetik az olvasót  Eligazodást segítő eszközök nem léte

Tartalmi kitekintés a webhelyre I.  Pozitívumok  Egyszerű, a cég elnevezéséből eredő domain-név és ebből következő URL-cím (  A névválasztáshoz igazodó címek  Hasznos tartalmi tájékoztatók a cég tevékenységéről, termékeiről, technológiájáról  Átlátható webhely felépítés, könnyű eligazodás

Tartalmi kitekintés a webhelyre II.  Hiányosságok  Helyi kereső, „site- map”  Ingyenes szolgáltatások  Interaktív elemek  Archívum  Többlet információk az eltérő látogatói csoportoknak Ezek az elmaradások, nem minősítik vissza a webhelyet, abból a szempontból, hogy egyértelmű célja az informálás és nem az interaktivitás, és ennek az elgondolásnak megfelel.

A webhely formai megjelenése  Pozitívumok  Kis méretű képek, gyorsan letölthető anyagok  Formai és tartalmi egység  A cég designnal megegyező web arculat  Letisztult oldalak  Nincsenek reklámok vagy azokra emlékeztető elemek

A hibáiwww.dwa.hu  Túl hosszú legördülő oldalak  Elavultság problémája  Látogatók számára unalmas, egysíkú  Nincs külön menüpont, ami ösztönzi a mi hamarabbi visszatérést  Navigáció hiánya (nagyon egyszerű szerkezeti felépítés, így nem igazán van szükség rá)

Az oldal, mint e-pr eszköz  A közvéleményt tájékoztatja,  megérteti az üzenet tartalmát és célját, azonban  a szervezet és a közvélemény ill. a közvélemény és a szervezet közötti magatartást nem koordinálja.

Glencore Grain Hungary Kft.

Általános információk  Budapesti székhelyű mezőgazdaságban tevékenykedő vállalat.  Nagykereskedelmi és importőr besorolás.  Takarmány, vetőmag, gabona nagykereskedelme.  Termékei: búza, kukorica, napraforgó, stb.

URL: c.cegbongeszo.huhttp://glencoregrain- c.cegbongeszo.hu  A webhely funkciója  Jelenlétet biztosító webhely Egy nyitóoldal, amely csupán a világhálón való megjelenést szolgálja Néhány adat feltüntetése a cégről Tovább irányítás más lapra (minimális többlet információk)

„Hiúsági webhely”  A vállalat Interneten történő elérhetőségéhez elegendő  Az ehhez szükséges követelményeknek megfelel  URL cím a cég nevéből következik (könnyen megtalálható)  Alacsony sávszélességgel letölthető  Az oldalra mutató hiperhivatkozások (  Vizuális segítség, standard link színek használata

Hibák és hiányok  Figyelem, érdeklődés felkeltésének hiány a webhely által  Karbantartási elmaradások  Csak postacím feltüntetése, elérhetőség szempontjából

Az oldal, mint e-pr eszköz  A webhely nem felel meg az e-pr által állított egyik kritériumnak sem.  Az üzenet nem hordoz hírértéket.  Elmarad a megértetés az üzenet tartalmát és célját illetően.  A szervezet és a közvélemény ill. a közvélemény és a szervezet közötti magatartást sem koordinálja.

E. On Közép-dunántúli Gázszolgáltató Zrt.

Általános információk  Fő tulajdonosa az E. On Hungária Zrt.,1995. óta van jelen hazánkban.  Elsődleges tevékenysége a vezetékes földgáz szolgáltatás.  Feladatai közé tartozik még a hálózatok kiépítése, fejlesztése, a leolvasások és az ellenőrzések elvégzése.  Zala, Somogy és Veszprém megyében 445 települést lát el.

URL:  A webhely funkciója  Dinamikus, interaktív weblap  Információszolgáltató és tranzakciós elemek keveredése Vállalat, szolgáltatás ismertetése Elérhetőségek Társadalmi jelenlét Interaktív eszközök

A webhely szerkezete  Fa-struktúra  Főoldal (kiindulópont + legfrissebb hírek) Főmenű – Ügyfélszolgálat – Karrier – Társadalmi szerepvállalás – Sajtószoba – Vállalatcsoport

A webhely szerkezete folyt.  Fa-struktúra  Főoldal Egyéb menüpontok – Oldaltérkép – Kapcsolat – Nyelvmódosítás – Keresés Kiegészítő információk – Jogi nyilatkozat – Adatvédelem – Impresszum

Tartalmi kitekintés a webhelyre I.  Cégnévből eredő domain-név és URL-cím, az említettekhez illeszkedő címek  Minden látogató számára érdekes és fontos információk a cégről, szolgáltatásairól  Strukturált tartalmi, képi elrendezés  Rendszeres karbantartás  Ingyen letölthető nyomtatványok

Tartalmi kitekintés a webhelyre II.  A webhely összetettsége által indokolt  Site-map  Helyi kereső  Navigációs gombok  Interaktív elemek alkalmazása  Hírlevél  Gyakori kérdések  Archívum (sajtó közlemények, Éves Jelentés)

A webhely formai megjelenése  Forma és tartalom egymásra épülése  A céges arculat és a webes design egymáshoz való illeszkedése (pl. Éves Jelentés)  Egységes, követhető szín és betűhasználat  Reklámra emlékeztető képek és szövegek nélküli oldalak

Webhely meglátogatásának ösztönzése  Az oldalra mutató hiperhivatkozások (pl. Apertus Linktár, Dunaújváros Online)  Hírlevélre való feliratkozás lehetősége  Folyamatos frissítés, új információk  Online ügyintézés  Kapcsolódó weboldalakra mutató linkek  Játék

A hibáihttp://  Nehéz eligazodás, átláthatóság hiánya  Oldaltérkép felületessége  Hosszan legördülő oldalak  Látogatói csoportok elkülönítésének hiánya

Az oldal, mint e-pr eszköz  A közvéleményt tájékoztatja,  megérteti az üzenet tartalmát és célját,  a szervezet és a közvélemény, illetve a közvélemény és a szervezet közötti magatartás koordinálását is ellátja.  Tehát megfelel az e-pr által támasztott összes kritériumnak!

Donau Brennstoffkontor Kft.

Általános információk  Ausztriai leányvállalat, ami 1991-ben kezdte meg a tevékenységét.  Magyarország szénpiaci igényeit és az egyetlen kokszoló üzemét igyekszik ellátni.  Nagyipari, kisipari és lakossági szén és tűzifa keresletet bonyolít.  Két fő tevékenysége: a koksz üzletág és a lakossági és energetikai szén üzletág.

URL:  A webhely funkciója  Információ szolgáltató és tranzakciós webhely Tájékoztatás a vállalatról és tevékenységéről Kapcsolatfelvétel a munkatársakkal Egyéb elérhetőségek (cím, telefon, stb.) Az oldal interaktív eleme a közvetlen levelezőrendszer

A webhely szerkezete  Fa-struktúra  Főoldal (kiindulópont) Cégismertető Tevékenységük Munkatársaik Telephelyek Elérhetőségek (a céggel történő kapcsolatfelvétel lehetőségei és közvetlen levelezőrendszer)

Tartalmi kitekintés a webhelyre I.  Pozitívumok  A cég nevének kezdőbetűiből összeállított URL-cím (  Hasznos információk a cégről és tevékenységéről  Strukturáltság, áttekinthetőség  Interaktív elem

Tartalmi kitekintés a webhelyre II.  Hiányosságok  Site-térkép  Tartalom elérhetősége felhasználói csoportok szerint  Letölthető anyagok, szolgáltatások  Régebbi tartalmak visszakereshetősége

A webhely formai megjelenése  Pozitívumok  Alacsony sávszélességgel letölthető oldalak  Egységes megjelenés és tartalom  Egyszerű formavilág  Reklámelemek elmaradása

A hibáihttp://  Az oldalra mutató hiperhivatkozások elmaradása  A webhelyre történő visszatérés ösztönzésének hiánya  Régi frissítés  Navigációs támogatás kihagyása  Többlet információk hiánya

Az oldal, mint e-pr eszköz  Tájékoztat  A közvéleménnyel megérteti az üzenet tartalmát.  Kezdetlegesen koordinálja a közvélemény és a szervezet, a szervezet és a közvélemény közötti magatartást.