MÉRLEGEN: a ”HUMÁNBIZTONSÁG”

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Lukács Oktatási Központ -
Advertisements

Iskolai tehetséggondozás a Rendőrképzésben TÁMOP / Előadó: Nemes Ferenc r. alezredes.
KARRIER VAGY AMIT AKARTOK
Pályaorientációhoz kapcsolódó kompetencia mérések és értékelés (mit, miért mérünk, eredmények)
„Ezt egy életen át kell játszani”
AZ AUTIZMUSSAL ÉLŐ GYERMEKEK FEJLESZTÉSÉNEK ALAPELVEI Őszi Tamásné Autizmus Alapítvány.
Nyerjünk együtt! Esély a megváltozott munkaképességűek sikeres foglalkoztatásáért TAMOP /
Nyerjünk együtt! TAMOP /
Speciális szükségletek a foglalkoztathatóság nézőpontjából …a szociális munka lehetőségei és korlátai.
III. LÉTKÉRDÉS KONFERENCIA EGYÜTT-LÉT A kapcsolatok természetrajza
KBSZ STRATÉGIA KBSZ SZAKMAI NAPOK - VASÚT Siófok, április 10. Bajkó Erika kommunikációs vezető.
Grafológia – SZIE Ybl Miklós Építéstudományi Kar
Kihallgatási taktika I.
A kooperatív Tanulás ( Tanítva tanulás)
A munka világával kapcsolatos tudás
Szervezetfejlesztés Töviskes Imre.
Kompetencia alapú oktatás bevezetése az alsó tagozaton
A SZEMÉLYPERCEPCIÓ, SZTEREOTIPIÁK, ELŐITÉLETEK
Családi vállalkozás.
1 A VAJDASÁGI PÁLYAKEZDŐ DIPLOMÁSOK MUNKÁBA ÁLLÁSI MODELLJE 7. Vajdasági Magyar Tudományos Diákköri Konferencia Újvidék, november Jenei Ervin.
Óvodai tanterv a 3 és 7 évesek számára
A szociális kompetenciák fejlesztése drámapedagógiai módszerekkel
A szolgáltatói jelleg erősítése a postai szakképzésben Rosta Péter.
Humánkontrolling Kiélezett verseny→ legjobb munkaerő
Pályaorientációs tapasztalatok, hiányszakmák népszerűsítése Győrben
A PEDAGÓGIAI KUTATÁS Dr. Molnár Béla Ph.D.. 1. PEDAGÓGIAI KUTATÁS CÉLJA, TÁRGYA Célja, hogy az új ismeretek feltárásával, pontosabbá tételével, elmélyítésével.
TÁMOP /2 ISKOLAI TEHETSÉGGONDOZÁS
„A kulcskompetencia az ismeretek, készségek és attitűdök transzferábilis, többfunkciós egysége, amellyel mindenkinek rendelkeznie kell ahhoz, hogy személyiségét.
Rendészeti vezető-kiválasztás
Molnár László mk. alezredes
Szempont Alapítvány Foglalkozási rehabilitáció 2008 december 10.
Önéletrajzírástól a munkába állásig - gyakorlati tanácsok a szakképzett munkaerő és a munkáltatók eredményes találkozásához június 24.
MENTORI MEGSEGÍTÉS A GÖLLESZ VIKTOR SPECIÁLIS SZAKISKOLÁBAN.
Emberi erőforrás menedzsment Munkakörök elemzése, tervezése
A JÓ PAP IS… – Képzések és tanácsadások szakembereknek, munkáltatóknak Előadó: Garadnay Tea FEMI vezető Budapest Esély Nonprofit Kft.
A pszichikumról általában
Székely István fejlesztési tanácsadó
VÁLTOZÁSOK MENEDZSELÉSE A FELSŐOKTATÁSBAN DINYA LÁSZLÓ: VÁLTOZÁSOK MENEDSZELÉSE A FELSŐOKTATÁSBAN TANULMÁNYA ALAPJÁN A BEMUTATÓT KÉSZÍTETTE SARIC DÁNIEL.
Biztos Kezdet and the Early Years Foundation Stage
A pszichológia tárgya mentális folyamatok viselkedés.
A pszichológia a személyiség vizsgálatának tudománya
Hiány-szakképesítések ösztöndíjrendszere
Speciális célcsoportok a szakmai protokollban Biró Dániel Budapest május 7.
Kompetenciák.
2010. november 19. Ráczné Németh Teodóra: Egészséges életmód szociális dimenziói.
Lukács Oktatási Központ
Pedagógiai szempontok a szakmai vizsga során
Dr. SEDIVINÉ BALASSA ILDIKÓ SZÁMALK OKTATÁSI ÉS INFORMATIKAI ZRT. KORSZERŰ STRUKTÚRA ÉS TARTALOM, INNOVATÍV MÓDSZEREK A FELSŐFOKÚ SZAKKÉPZÉSBEN Szolnok,
Mire jó a grafológia? Grafológia a cégek humánpolitkájában Előadó:
GRAFO-LIFE hatékony segítség a mindennapokban. GRAFO-LIFE A hétköznapokban felmerülő stressz- és krízishelyzetek három csoportba vezethetőek vissza: 1.
Kooperatív oktatással a befogadás támogatásáért
Személyiségünk szerepe - a lelki-, és energiaegyensúly megtartásában
A nevelési program, mint a fejlesztés stratégiája
Az egyéni és Szociális kompetenciák szerepe a karrierindításban
Inessza Goldberg Izraeli Tudományos Grafológiai Társaság.
Outplacement, azaz „gondoskodó elbocsátás”
A sporttudomány helye a tudományok rendszerében
Érzelmi intelligencia
MEDIÁTOROK GYAKORLATORIENTÁLT KÉPZÉSE
Mentálhigiénés team működése kórházunkban
Munkatársak alkalmasságának vizsgálata „Szolgálni, mint a fény”
Hiány-szakképesítések ösztöndíjrendszere Dr Baloghné Nagy Katalin pályaorientációs tanácsadó 2013 / 2014.
GÁVRILYUK ILONA. A KONFLIKTUS FOGALMA A „konfliktus” a latin confictus szóból származik, ami fegyveres összeütközést jelent, de a mindennapi szóhasználatban.
Kamarai HR Konferencia GYMSKIK 2012.április 19..
Nemi sajátosságok a vállalkozói készségekben
Balogh Andrea Johanna MKSZ, Siófok április 27.
Értékek.
SZFP II Kompetenciamérés
Szociális kompetencia
Kompetencia kézikönyv A szakmai és személyes bemeneti kompetenciák mérésére vonatkozó módszertani ajánlások munkaadók számára.
Előadás másolata:

MÉRLEGEN: a ”HUMÁNBIZTONSÁG” HAKKEL HEDVIG igazságügyi írás-, és grafológus szakértő kriminalisztikai írásszakértő www.grafologusOK.hu www.irasszakertOk.hu Humánbiztonság ea: Hakkel Hedvig MBF 2014.03.

Humánbiztonság Ea: Hakkel Hedvig MBF 2014.03. ÉRINTETT TÉMÁK: Az Írásszakértöi terület ágai Szerepük a „humánkockázat” csökkentésében Egy speciális grafológiai vizsgálat Humánbiztonság Ea: Hakkel Hedvig MBF 2014.03. Humánbiztonság ea: Hakkel Hedvig MBF 2014.03.

AZ ÍRÁS-SZAKÉRTÉS FOGALMA Azon kézírásvizsgálatok összessége, melyek célja: - a kézeredet, ill. személy-azonosítása, vagy - személyiségrajz (-profil) készítése, - a lelki-fizikai állapot, - esetleges kényszerítettség, befolyásoltság, - hazugság feltárása a kézírásjellemzök alapján. Humánbiztonság ea: Hakkel Hedvig MBF 2014.03.

I. AZ ÍRÁS-SZAKÉRTÖI TERÜLET ÁGAI „írás-azonosítás” grafológia tárgyuk eszközeik módszereik céljuk Kézeredet-, hitelesség-, műszeres technikai vizsgálat Személyiség-, állapot-, befolyásoltság-, hazugság- vizsgálat Humánbiztonság ea: Hakkel Hedvig MBF 2014.03.

„törvényszéki írásszakértés” 1.1. AZ ÍRÁS-AZONOSÍTÓI ÁG Régen: „törvényszéki írásszakértés”

I.1. HOL SEGÍTHET AZ ÍRÁS(azonosító)SZAKÉRTÖ? Az élet számos területén, „esö után köpönyegként”-ként, ha tétje van! Prevencióként: csak bizonyos pénzintézetek (alkalmazottak célirányos képzési programjai; pl. aláírás-azonosítói kurzusok)

I.1. Az írás-azonosítói ág segítö szerepe visszaélések megelözése, leleplezése biztonságos aláírások alkalmazási gyakorlata a cégbiztonság pozitív megítélése

Az írásszakértö (írás-azonosító)kompetenciájába tartozó szakkérdések: Az a személy írta-e, akinek a neve aláíróként szerepel? (pl. szerzödéseken, utalványokon) Különbözö iratok aláírásai egyazon személytöl származnak-e? Hamisítások tettenérése „fedett írások” vizsgálata

GRAFOLÓGIA ≠ ASZTROLÓGIA! I.2. A GRAFOLÓGIAI ÁG GRAFOLÓGIA ≠ ASZTROLÓGIA! GRAFOLÓGIA ≠ JÓSLÁS!

OBJEKTIVITÁSÁNAK ALAPJAI Tudományosan elfogadott módszerekkel Kontrolleszközökkel dolgozik Egyszerre több szempontból vizsgál Reprodukálható vizsgálati módszer

DÖNTÉS TÁMOGATÓ ESZKÖZ Átfedést/illeszkedést mér beválási esélyeket fejlesztési irányokat elöre jelzi kockázati tényezöket Humánbiztonság ea: Hakkel Hedvig MBF 2014.03.

I.2. HOL SEGÍTHET A GRAFOLÓGUS SZAKÉRTÖ? Preventív jelleggel a humánpolitikai munka bármely szakaszában.

A kiválasztásban Karrier-tervezésnél Elbocsátásoknál „Tét” helyzetekben

A GRAFOLÓGIAI VIZSGÁLATOK ELÖNYEI 1. OBJEKTÍV – Valós kvalitásokat mér! Nem becsapható! 2. ÜGYFÉLBARÁT – idötakarékos eljárás 3. GAZDASÁGOS – olcsó, hosszú távú anyagi elönyökhöz juttat

A GRAFOLÓGIAI VIZSGÁLATOK MEGBÍZHATÓSÁGA Hogyan mérhetö? A pszichológiai tesztek eredményeivel 90-95% átfedés

A GRAFOLÓGIAI VIZSGÁLATOK minimum FELTÉTELEI Kompetens szakértö A vizsgálat céljának ismerete Megfelelö írásminta Vizsgálati alany adatai Hozzájáruló (írásbeli) nyilatkozata Szerzödéskötés

MIT KÉPES FELTÁRNI EGY GRAFOLÓGIAI VIZSGÁLAT? 5 nagy személyiségterületet: I. Mentális képességek II. Szociális kapcsolati müködés III. Munkavégzés jellemzöi IV. Érzelmi müködés V. Önmagához való viszony

FELTÁRHATÓ SZEMÉLYISÉGJELLEMZÖK (részlet) Mentális képességek: Gondolkodás tempója Gondolkodás módja Strukturáló képesség Érdeklödés irányultsága Következtetö képesség, logika Intuitív képesség Rugalmasság Kombinatív képesség Kreativitás, fantázia Kommunikációs képesség Koncentráló képesség Lényegkiemelö képesség Kritikai érzék Szociális kapcsolati müködés: extraverzió – introverzió alkalmazkodó képesség tolerancia empátia együttmüködési készség kötödési igény, autonómia dominancia igény kapcsolatfelvétel, kapcsolattartás

FELTÁRHATÓ SZEMÉLYISÉGJELLEMZÖK (részlet) Munkavégzés jellemzöi Munkához való hozzáállás Energiakészlet, fizikai terhelhetöség Pszichés terhelhetőség, stressz-türés Tervezökészség Önállóság Szorgalom Kitartás Ambíció, vállalkozó kedv Monotóniatürés Szervezökészség Precizitás, pontosság Vezetöi képességek Motivációs bázis Döntéshozatal módja Érzelmi élet Érzelmek kezelése Impulzivitás Érzelmek stabilitása Makacsság-akarat Önmagához való viszony Énkép, önelfogadás Önbizalom, határozottság Önkontroll Szerepjátszásra való hajlam

MI NEM ÁLLAPÍTHATÓ MEG EGY GRAFOLÓGIAI VIZSGÁLAT RÉVÉN? A vizsgált személy Biológiai neme pontos életkora külsö tulajdonságai Jövöbeli cselekedetei, vagy sorsa!

III. A grafológiai „tartalom validitás-vizsgálat” bemutatása avagy „A GYANÚ ÁRNYÉKÁBAN”

Kriminalisztikai módszertani elvárások ÜGYTÍPUSOK tartalom validitás (hazugság) vizsgálat, kényszer-, fenyegetettség, félelem, stressz vizsgálata Kriminalisztikai módszertani elvárások Humánbiztonság ea: Hakkel Hedvig MBF 2014.03.

Mely esetekben alkalmazható? Nagy kárértékü, vagy kiemelt fontosságú ügyekben ellentmondásos állítások/vallomások esetén más eljárással nem közelíthetö az objektív igazság

A vizsgálat elvégezhetöségének feltételei alapos ügyismeret használható információk Ügyspecifikus forgatókönyv a vizsgálati alany aktív együttmüködése Humánbiztonság ea: Hakkel Hedvig MBF 2014.03.

A forgatókönyv sajátossága Mindig adott ügyhöz igazodik, EGYEDI A Megbízóval egyeztetett 2-3 db Inkriminált információ vizsgálatára épül Humánbiztonság ea: Hakkel Hedvig MBF 2014.03.

A TARTALOM VALIDITÁS VIZSGÁLAT EGYSÉGEI Hagyományos grafológiai eljárás Speciális „3-próba” eljárás módszer-együttes

3 különféle ingerre adott írásos reakciókat rögzítö minta-csoport A „3-PRÓBA” ELJÁRÁS ALAP ELEMEI: 3 különféle ingerre adott írásos reakciókat rögzítö minta-csoport Igazoltan igaz válaszreakciók viszonyitási Igazoltan hamis válaszreakciók alap Kérdéses válaszreakciók Humánbiztonság ea: Hakkel Hedvig MBF 2014.03.

Matematikai-statisztikai feldolgozás szakasza Kizárólag a mérési számadatokkal dolgozunk! Student-féle t’-próba: az adott személytöl származó produktumok közötti eltérés mértékét vizsgálja, meghatározza annak véletlenszerüségét. Humánbiztonság ea: Hakkel Hedvig MBF 2014.03.

Mérési jegyzökönyv részlet dőlés adatai dőlés átlag „nem” szó törzsvonalainak dőlése soronként az adott egységben 60 68 70 65,6 71,9 80 66 76 75 72 71,4 78 75,6 85 69 90 82 79,4

TARTALOM VALIDITÁS-VIZSGÁLATI ESETEK 5,8% értékelhetetlen volt 25,8% a vizsgálati alanyok valós állításait igazolta 68,4% esetben azok állításai valótlannak bizonyultak A vizsgálat eredményei minden értékelhetö esetben átfedést mutattak a párhuzamosan folytatott más (pl. orvos-, pszichológus, nyom-) szakértöi vizsgálatok eredményeivel Humánbiztonság ea: Hakkel Hedvig MBF 2014.03.

SZAKIRODALOM Hakkel H. - Szöllössy-Cs.E.: A „Három-próba eljárások” alkalmazási lehetösége, az igazságügyi grafológus szakértöi vizsgálatokban, 2008. (www.grafologusOK.hu / publikációk) Agárdi T. dr. - Kármán G. dr.: A hazugságvizsgálatról más szemmel, Belügyi Szemle 1999/10, Agárdi T. dr. - Szidnai L. dr. szerk.: A grafológia kézikönyve, 1998. p. 239. Agárdi T. dr.: „Hazugságvizsgálat” a grafológia segítségével in: A mai magyar grafológia (szerk: Agárdi T.- Gulyás J.I.) 1993. p. 229. Humánbiztonság ea: Hakkel Hedvig MBF 2014.03.

Köszönöm a figyelmet! HAKKEL HEDVIG igazságügyi írás-, és grafológus szakértő kriminalisztikai írásszakértő GRAFI Szolgáltató Bt. Tel: 30/9192-588 E-mail: hakkel@t-online.hu www.grafologusOK.hu www.irasszakertOK.hu Humánbiztonság ea: Hakkel Hedvig MBF 2014.03.