„Jövőképek, realitások” Az Új Magyarország Vidékfejlesztési Program Dr. Maácz Miklós főovh. FVM.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
ÚMFT – a foglalkoztatás növeléséhez kapcsolódó hazai és EU-s források elérése mikro-, kis-, és középvállalkozások részére.
Advertisements

1 ‘Bakonyalja-Kisalföld kapuja’ Vidékfejlesztési Egyesület évi ÚMVP monitoring adatszolgáltatási kötelezettség Kisbér,
Bakony és Balaton Keleti Kapuja Leader Helyi Akciócsoport május 33/2011. (IV.28.) VM rendelet a mikrovállalkozások létrehozására és fejlesztésére.
Bozzay Andrásné szakmai főtanácsadó
© Copyright 2013 Hewlett-Packard Development Company, L.P. The information contained herein is subject to change without notice. Önkéntes oktatói tapasztalatok.
Magyarország fejlesztési forrásai Aktuális hírek •2006. október 16. –OP társadalmi egyeztetése •2006. október 17. –ÚMFT parlamenti vitája.
Támogatási lehetőségek a Nemzeti Vidékfejlesztési Terv alapján.
Tájékoztatás a as EMVA társfinanszírozású vidékfejlesztési program évi éves végrehajtási jelentésben foglalt eredményekről ÚMVP MB 2013.
Pannónia Kincse LEADER Egyesület május 21. Pannonhalma A mikrovállalkozások létrehozására és fejlesztésére nyújtandó támogatások részletes feltételeiről.
Agrár- és Vidékfejlesztési Operatív Program Budapest, február 9.
NAPII. - mikrogazdaság Jobbágy Valér GKM. Iránymutatások - mikrogazdaság Tudással és innovációval a növekedésért 7. A K+F célú beruházások növelése és.
AZ ÚJ gazdaságfejlesztési programról
Az Európai Mezőgazdasági Vidékfejlesztési Alapból a szaktanácsadási szolgáltatások igénybevételéhez nyújtandó támogatások Ersók Norbert Főosztályvezető-helyettes.
Tájékoztató az Új Magyarország Vidékfejlesztési Program mezőgazdasági szaktanácsadási intézményrendszeréről, s az igénybevehető szolgáltatásokról Tisza.
LEADER Közösségek határon átnyúló együttműködésének lehetőségei Bodnár János Munkaszervezet vezető szeptember 10.
GINOP 1. prioritás A vállalkozások versenyképességének javítása
I. Nemzeti Fejlesztési Terv ( ) Készítette: Koczka Csaba (M6MGTO)
Az Új Magyarország Vidékfejlesztési Program (ÚMVP)
Az agrár-, és vidékfejlesztési igazgatás alapkérdései „Európai Mezőgazdasági Vidékfejlesztési Alap: a vidéki területekbe beruházó Európa” Az Európai.
Agrár-környezetvédelmi Modul Agrár-környezetvédelem, agrotechnológia KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek I. Üzemtan KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek I. Üzemtan KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
A regionális politika és az agrárpolitika kapcsolata
Vidékfejlesztési Program
Agrárfejlesztési Főosztály december 13.
AaAa ÚJ MAGYARORSZÁG VIDÉKFEJLESZTÉSI PROGRAM ÉVES JELENTÉS 2008.
A Stratégiai Monitoring Jelentés ÚMVP Monitoring Bizottság június 28., Budapest Dr. Maácz Miklós Főosztályvezető-helyettes Vidékfejlesztési Minisztérium.
2009. évi éves előrehaladási jelentés
Tájékoztatás az ÚMVP TS keret felhasználásáról Szarvas, december 11.
Az ÚMVP intézményrendszere
Az Európai Unió környezetpolitikája Asszisztens hallgatók 19. tételéhez
Gazdaságfejlesztési Programok Helyettes Államtitkársága
Az infokommunikáció szerepe az Új Magyarország Fejlesztési Tervben és az Operatív Programokban Dr. Bálint Ákos Igazgató Közigazgatás Operatív Programok.
Alsó-Tisza Menti PritavitCa Akciócsoport Előadó: Forgó Henrik polgármester polgármester.
Tájékoztató az Új Magyarország Vidékfejlesztési Program mezőgazdasági szaktanácsadási intézményrendszeréről és az igénybevehető szolgáltatásokról Pataki.
NVT AKG kötelező képzés 2006 FVM Képzési és Szaktanácsadási Intézet 1.Modul: 1.Modul: Általános kérdések, jogszabályok, eljárásrend Lukács-Lőrincz Rita.
1 A vidékfejlesztés esélyei az Új Magyarország Vidékfejlesztési Program tükrében Pásztohy András Miniszteri Biztos Budapest, április 14.
ÚMVP III-IV.tengely Budapest, Dr. Horváth Zita Agrár-vidékfejlesztési Főosztály.
LEADER Közösségek határon átnyuló együttműködésének lehetőségei. Mártha Tibor április 24.
Teleházak pályázati lehetőségei. TIOP 3-as prioritás A munkaerő-piaci részvételt és a társadalmi befogadást támogató infrastruktúra fejlesztése
Dr. Kozári József egyetemi docens, igazgató Szent István Egyetem Közép-Magyarországi Regionális Szaktanácsadási Központ V. Országos Tanácsadási Konferencia.
DIT-ÚMVP III. és IV. tengelyét, illetve a TS intézkedést érintő programmódosítási javaslatok Dr. Maácz Miklós főosztályvezető Vidékf ejlesztési Főosztály.
Agrártámogatások Készítette: Gulácsi Edit V.évfolyam Szeged, április 13.
Pénzesné Tóth Márta kistérségi tanácsadó Észak-Alföldi Regionális Fejlesztési Ügynökség Kht. „Civil pályázati lehetőségek a időszakban”
Integrált közösségi szolgáltató terek
Bikal, október 18. Közösségi alapú tervezés az uniós finanszírozású területfejlesztésben Péti Márton NTH Október 28.
1 MEZŐGAZDASÁGI ÉS VIDÉKFEJLESZTÉSI HIVATAL Fővárosi és Pest Megyei Kirendeltség 1054 Budapest, Alkotmány u Budapest, Pf.: 248 Tel.: + 36 (1)
Ilyés Szabolcs, Félixfürdő, 2007 Európai Alapok 2007 után Új lehetőségek vagy bürokratikus buktatók?
Gazdasági kapcsolatok és regionális együttműködések Félixfürdő május 17. Miklóssy Ferenc alelnök Magyar Kereskedelmi és Iparkamara.
Agrár- és vidékfejlesztési támogatások 2004 I. félévében 1. SAPARD 2. NFT, Agrár és Vidékfejlesztési Operatív Program Intézkedései.
Mátrai Balázs vidékfejlesztési szakértő Magyarországi LEADER Központ
Pályázatírás módszertana
Fás szárú energiaültetvények támogatása. Támogatás igénybevételének feltételei:  A termelő mezőgazdasági üzemének mérete meghaladja a 4 EUME-t (induló.
2003. november 25.FVM e-agrárium1 Magyar Információs Társadalom Stratégia e-agrárium Földművelésügyi és Vidékfejlesztési Minisztérium Informatikai Főosztály.
vidékfejlesztési szakmai igazgató Bükk-Térségi LEADER Egyesület
A NAKVI szaktanácsadási feladatai október 1-től Dr. Mezőszentgyörgyi Dávid főigazgató ”A szaktanácsadás szervezeti átalakulása” Budapest, október.
A Nemzeti Agrárgazdasági Kamara szerepe a vidékfejlesztésben
Az EU Agrár- és Vidékfejlesztési Politikája Dr. Tóth Sándor irodavezető, Pécsi Helyi Vidékfejlesztési Iroda Területfejlesztők és Polgármesterek Klubja.
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek I. Üzemtan KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek I. Üzemtan KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
1 Kézfogás a Magyar Vidék fejlődéséért : Magyar Nemzeti Vidéki Hálózat (MNVH)
Agrár-környezetvédelmi Modul Agrár-környezetvédelem, agrotechnológia KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
A szociális munka fő fejlődési irányai Az EU stratégia és Magyarország stratégiájának hatása a szociális munka gyakorlatára.
A Strukturális Alapok Cél: a régiók közötti társadalmi és gazdasági kohézió elősegítése Költségvetés: 195 mrd EUR  Európai Regionális Fejlesztési.
1 Tájékoztató a Magyar Nemzeti Vidéki Hálózatról (MNVH) Pásztohy András Miniszteri Biztos Az MNVH főtitkára.
AZ IDŐS ÉS FOGYATÉKOS ELLÁTÁS FEJLESZTÉSI LEHETŐSÉGEI A HELYI ESÉLYEGYENLŐSÉGI PROGRAMOKBAN JÚLIUS 3.
Az új Vidékfejlesztési Program
Vidékfejlesztési Program Vidékfejlesztési Program ( )
Az Integrált Közösségi és Szolgáltató Tér program bemutatása Rózsa Judit IKSZT programkoordinátor
HVS felülvizsgálat 6/2011. (II. 04.) IH közlemény.
Előadás másolata:

„Jövőképek, realitások” Az Új Magyarország Vidékfejlesztési Program Dr. Maácz Miklós főovh. FVM

Az alapvető célok Göteborgi fenntarthatósági célok (2001) Növekedést és munkahelyteremtést célzó, megújult lisszaboni stratégia (2005. február 2.) –Európát vonzóbb befektetési célponttá és munkahellyé kell tenni –Elő kell mozdítani a növekedés motorjának számító tudást és innovációt –Versenyképesség a világ többi gazdasági centrumával szemben

Egységes vidékfejlesztési politika A vidékfejlesztés egységes politika, amely a három tematikus tengelynek megfelelő célokat öleli fel A tagországoknak a hét évre szóló egységes vidékfejlesztési stratégiát, illetve arra épülő egységes programot kell benyújtaniuk

A vidékfejlesztési programok tengelyei A vidékfejlesztési stratégiák és programok négy tengely mentén épülnek fel, nevezetesen: Tematikus tengelyek 1. tengely: a mezőgazdasági és az erdészeti ágazat versenyképességének javítása 2. tengely: a környezet minőségének javítása 3. tengely: a vidéki élet minőségének javítása és a vidéki gazdaság diverzifikálása Módszertani tengely 4. tengely: Leader helyi kezdeményezések

A magyar vidékfejlesztési program Új Magyarország Vidékfejlesztési Program 1. tengely 47% 2. tengely 32% 3. tengely 17% Technikai segítségnyújtás 4% LEADER 5%

ÚMVP Fő célkitűzés: a mezőgazdasági termelés ágazati között egészségesebb arány megteremtése Alapvetés: Magyarországnak a gabona termelésére kell alapoznia stratégiáját, ezzel együtt a termelés szerkezetén lehet és kell is változtatni (gabonatárolás, intervenció nehézségei): -gabonatermő területek csökkentése -erdősítés -kertészet -megtermelt gabona felhasználása -bioetanol és biodízel -állattenyésztés Alternatív energiaforrások felhasználása: biomassza (energiaerdők), biogáz (trágyatárolók)

Versenyképesség (1. tengely) Beruházás (65% az ÚMVP 1. tengelyen belül) Kutatás-fejlesztés Innováció Képzés, ismeret-átadás

2. tengely támogatásai A tengely intézkedéseinek általános megközelítése azon a felismerésen alapszik, hogy a környezetvédelmi szolgáltatások fejlesztése és az állatbarát gazdálkodási gyakorlat előmozdítása céljából a gazdálkodókat térítésben kell részesíteni, különösen, ha a kötelező előírásokon túlmutató kötelezettségeket vállalnak.

A 2. tengely jelentősége A nem mezőgazdaságból, és nem is vidéken élők jólétében és közérzetének javításában való szerepe elvitathatatlan A tanácsi rendelet alapján a 2. tengely kötelező minimális súlya a vidékfejlesztési programokon belül 25%, míg a másik két tengelyé %.

Környezeti állapot Három EU-szintű prioritási terület: –biológiai sokféleség (biodiverzitás), –a hagyományos vagy jelentős természeti értéket képviselő mezőgazdasági vidékek megóvása és fejlesztése, –éghajlatváltozás és vízgazdálkodás.

A vidéki élet minőségének javítása és a vidéki gazdaság diverzifikálása A 3. tengely intézkedéseinek alapvető célja a munkahelyteremtés, ezáltal a lisszaboni célkitűzések megvalósítása –A 3. tengely mutat túl a mezőgazdaságból élők igényein, intézkedései a vidéki lakosságot célozzák meg, függetlenül attól, hogy mi az egyes szereplők jövedelmének forrása. –A munkahelyteremtésen, vállalkozásfejlesztésen túl nagy jelentősége van a falvak, kistérségek, mint vidéki közösségek fejlesztésének, az élhető környezet kialakításának, továbbá a vidéken élők helybenmaradását lehetővé tévő helyi szolgáltatások támogatásának.

Új intézkedések a 3. tengelyen belül Vidéki alapszolgáltatások –1. Integrált kistelepülési közösségi és szolgáltató terek, ezen belül: –Integrált kistelepülési közösségi és szolgáltató tér kialakítása a hiányzó és szükséges szolgáltatások biztosításához fő alatti, szolgáltatáshiányos vagy ellátásszervező funkció nélküli kistelepüléseken egészségügyi, szociális és kulturális szolgáltatásoknak egyaránt helyt adó ún „életházak”. –A jelenleg létező Általános Művelődési Központok intézményeinek külső-belső felújítása, épületegyüttesek funkcióiknak megfelelő összekapcsolása és integrált közösségi és szolgáltató térré való átalakítása. –2. Tanyás térségek villamosítása és egyéb alapszolgáltatások kialakítása –3. Szociális földprogram –4. Egyéb szolgáltatások (adminisztratív és kereskedelmi szolgáltatások; kulturális, kommunikációs és rekreációs szolgáltatások; egészségügyi szolgáltatások; szociális szolgáltatások) Helyi vidékfejlesztési irodák – Helyi vidékfejlesztési közösségek – Helyi vidékfejlesztési tervek –Magán és közszféra együttműködése, PPP projektgenerálás információs szolgáltatás tanácsadás HVK titkársági és adminisztrációs feladatai Adatgyűjtés, utánkövetés

LEADER tengely Helyi vidékfejlesztési stratégiák Magyarországon sikeres – 78 akciócsoport További fejlődés előtt áll – kapcsolat a HVK-kal

A 2007-ben induló jogcímek 1.Állattartótelepek korszerűsítése 2.Gépek, technológiai berendezések beszerzése 3.Rövid vágásfordulójú fás szárú energiaültetvények telepítése 4.Mikrovállalkozások létrehozása és fejlesztése 5.Növénytermesztés és kertészet korszerűsítése 6.A fiatal mezőgazdasági termelők elindítása 7.Mezőgazdasági termékek értéknövelése 8.Termelői csoportok működése 9.Félig önellátó gazdaságok szerkezetátalakítása 10.Mezőgazdasági bekötő- és feltáró utak fejlesztése 11.A kedvezőtlen adottságú területeken történő gazdálkodás

ÚMVP intézményei Irányító Hatóság - FVM Kifizető Ügynökség - MVH Igazoló szerv - KPMG Monitoring bizottság

ÚMVP lebonyolítása Jogcím-rendelet Kérelem Támogatási határozat

Jogszabályok – jogcím- rendeletek évi XVII. tv. a mezőgazdasági, agrár-vidékfejlesztési, valamint halászati támogatásokhoz és egyéb intézkedésekhez kapcsolódó eljárás egyes kérdéseiről 23/2007. (IV.17.) FVM r. Az EMVA társfinanszírozásában megvalósuló támogatások igénybevételének általános szabályairól 24/2007. (IV.17.) FVM r. Az EMVA társfinanszírozásában megvalósuló támogatások esetében a kedvezőtlen adottságú területek és az azokhoz tartozó települések megállapításáról 25/2007. (IV:17.) FVM r. Az EMVA-ból a kedvezőtlen adottságú területeken történő gazdálkodáshoz nyújtandó kompenzációs támogatások részletes szabályairól 26/2007. (IV.17.) FVM r. Az EMVA-ból önálló, építéssel nem járó gépek, technológiai berendezések beszerzéséhez nyújtandó támogatások részletes feltételeiről 27/2007. (IV.17.) FVM r. Az EMVA-ból az állattartó telepek korszerűsítéséhez nyújtandó támogatások részletes feltételeiről 82/2007. (IV.25.) Korm. r. Az EMVA-ból, az EHA-ból, valamint az EMGA- ból támogatott programok és intézkedések pénzügyi, számviteli és ellenőrzési rendszerek kialakításáról, lebonyolításának rendjéről

Köszönöm a figyelmet! Dr. Maácz Miklós főosztályvezető-helyettes FVM