E l m é l e t „A S Z E M T A N A” „A S Z Í V T A N A” KÖNYV – TUDÁS

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Jártam a hegyeket, a hegyoldalakat borító erdőket, és csodáltam a természet szépségét, a fenséges tájakat…
Advertisements

Néhány gondolat Adam Jackson könyvéből:
Az Isteni Erények és a Szentlélek Ajándékai
Az Élet Igéje április.
Pénz-Gyönyör-Szabadság
Értékeld az elmúlt évet: •Istenhez való hűséged, •a kegyelem megélése és •szíved szándékai alapján. 1.
Pedagógiai eszközök és módszerek a században
Mennyire ismered a csakráidat?
Külföldi módszerek? Mi az amit figyelembe kell vennünk: Hagyományaink, Céljaink. Cégünk összetétele, nagysága.
Új oktatási/nevelési célok: a kulcskompetenciák
SZERVEZETFEJLESZTÉS Dr. Magura Ildikó.
Napocska Napköziotthon
FERENCES ÉLETÜNK SZENT FERENC KISN Ő VÉREI KÖZÖSSÉGÉBEN.
Assisi Szent Ferenc Ima.
Zsikazsu Emlékkönyve.
A jó közérzet művészete
Mi a filozófia? bevezetés. Mi a filozófia? bevezetés.
Budapest, „Az ember csak azt érti meg, amire maga jön rá; amit készen kap, anélkül, hogy lélekben megdolgozna érte, az egyik fülén be, a másikon.
Világomban minden rendben van
Isten misztériumának előzetes kérdése
Szentlélek jöjj, a világ vár!. Egység Lelke Béke Lelke.
A jó közérzet művészete Maria Treben.
Óvodai tanterv a 3 és 7 évesek számára
ANTOINE DE SAINT- EXUPERY Gondolatok „A kis herceg” című könyvből.
Megújulás Szigete. Lelki szemeiddel képzeld el, amint feltűnik a messzeségben egy apró hajó, és fokozatosan közelít feléd. Amint egyre közelebb ér, két.
Amint fent, úgy lent. Amint belül, úgy kívül.
Különbözőek vagyunk!.
Uram, Istenem, tiéd az éjszaka és tiéd a nappal,
Boldog 2014-et !.
Biztoskezdet gondolat a falakon túl A gyerekházon túl is élnek.
F E J L Õ D É S É S K I B O N T A K O Z Á S
A k i s é n ÉS A N A G Y É n. K É T Á L L Í T Á S Leszületni jó, mert fejlôdünkLeszületni jó, mert fejlôdünk Leszületni kudarc és meg kell szabadulni.
Teozófiai válasz az erőszakra
A T E O Z Ó F I A A K T U A L I T Á S A
Marie Curie Skłodowska (Varsó,1867-Sallanches, 1934)
A nyár számomra tömény esszenciáját jelentette mindannak, amit a múltban szerettem, és ami hiányzott belőle.:)
Az Élet Igéje május Aki szeret engem, azt Atyám is szeretni fogja. S én is szeretni fogom, és kinyilatkoztatom magam neki. ( Jn 14,21)
Boldogok a szelídek, mert ők örökségül bírják a földet
A kriminálpszichológia
A BOLDOGSÁG TITKA.
Nehéz kérdések sorozat, Kaposvár, 2011., Jóföldi Endre.
Mindennapi veszteségeink
G y ö n y ö r k ö d j és N E V E S S ! ! ! Zene: Princess: Tavaszi hajnal.
Péter ma…. Péter ma nem lép ki a hajóból, megfontolt lett, gy ő zött az értelem:
”Ne szégyelld te azt, hogy szereted az állatokat. Ne röstelled, ha egy kutya közelebb van a lelkedhez, mint a legtöbb ember akit személyesen ismersz."
Azért, hogy az isteni kegyelem által megtaláljuk ezt az utat, nagyon segít, ha sok módon keresünk és próbálkozunk, hogy azon az úton járjunk, amely.
Innováció Intézményi fejlesztés Egyenlő hozzáférés
1 Továbblépés - Az üzenet.
Dr. Schiffer Csilla Társas interakciók a tanulók között
Módszertan A pedagógus feladatai. Útkereső tanulók Az erkölcstan a tanulókra nem közlések befogadóiként, hanem a tanulási folyamat aktív – gondolkodó,
A CSALÁDOK HITVALLÁSA.
A tanítás szolgálata GYHT2.. Tanítás Ismeret, tudás átadása; szokás, készség, magatartás elsajátíttatása (Magyar értelmező kéziszótár)
Az Élet Igéje szeptember.
Három hetet meghaladó projekt-hét Neked, rólad, hozzád szól a dal
A vezető személyisége – a ma követelményei és a holnap kihívásai.
Milyen szép a világ Készítette: Süni.
G y ö n y ö r k ö d j és N E V E S S ! ! !
Kiégés prevenció Testi-lelki-szellemi törvényszerűségek a betegség és az egészség hátterében dr. Darnói Tibor.
Erika F. Puni, PhD Stewardship Ministries Director General Conference.
„Ti a halál titkát szeretnétek meg- tudni. De miképpen találhatnátok meg, hacsak nem az élet szívében keresitek azt? „Ti a halál titkát szeretnétek meg-
Személyes életvitel. Tanácsok a személyes lelki szolgálathoz 1.Alapvető szempontok Hatékonyság titka a személyes kapcsolat Segítségedre, nevelésedre bízott.
„Diákok a munkaerő-piacon” NTP-SZKOLL
Konfliktuskezelő, egyéni megküzdő-képesség fejlesztése
Miért szükségszerű a változás a természettudományok oktatásában?
csodálatos festményei , és okos gondolatok az ÉLETRŐL.
Az Advent misztériuma - Spirituális felkészülés a Karácsonyra
A jó közérzet művészete
TUDATOSSÁG ÉLJÜNK A JELENBEN.
A Teozófiai Társulat küldetése
G y ö n y ö r k ö d j és N E V E S S ! ! !
Előadás másolata:

A R A N Y L É P C S Õ T I S Z T A É L E T , N Y Í L T E L M E , M E G T I S Z T U L T S Z Í V …

E l m é l e t „A S Z E M T A N A” „A S Z Í V T A N A” KÖNYV – TUDÁS Az érzékelt (“látott”) világhoz kötött ismeretek halmaza Az ismeretek – megtanulhatók/taníthatók – felvett alaptételek köré – logikával rendezhetõk – szembeállíthatók Az intellektus világa: – okos(kodó) emberek vitatkozás/fanatizmus a formával foglalkozik – a részletek elfedik az egészet „A S Z E M T A N A” SZELLEMI TUDÁS Az élményekből, felismerésekbõl származó/felépülõ belsõ tudás Ez a tudás – megszerezhetõ – de nem tanítható – bölcs mondásokba, hasonlatokba befoglalható – nincs szembenállás Az intuíció világa – bölcs emberek, bölcs mosoly – a tartalommal foglalkozik – az egész tartalmazza a részleteket „A S Z Í V T A N A” . .

A R A N Y L É P C S Õ Tiszta élet, nyílt elme, megtisztult szív, élénk értelem, világos szellemi meglátás, testvéries érzés tanulótársunk iránt, készség tanítást és tanácsot adni és kapni, lojális kötelességérzés a Tanító iránt, készséges követése az Igazság követelményeinek, ha egyszer bizalmunkat az Igazságba helyeztük és hisszük, hogy a Tanító annak birtokában van, személyes igazságtalanságok bátor elviselése, elveinkért való bátor helytállás, félelem nélküli védelme azoknak, akiket igazságtalanul bántanak és folytonos éber szemmeltartása az emberi haladás és tökéletesedés eszményének, amit a titkos tudomány elénk tár, – ez az az Arany Lépcsõ, amelynek fokain a tanuló felhághat az Isteni Bölcsesség templomához.

A R A N Y L É P C S Õ Négy fõ egység: felkészülés (1 – 4) felismerés és meglátás (5) kapcsolat másokkal és gyakorlás (6 – 9) a belsõ Én felfedezése és kibontása (10 – 13)

A R A N Y L É P C S Õ Elsõ egység: felkészülés nyílt elme tiszta élet nyílt elme megtisztult szív élénk értelem

A R A N Y L É P C S Õ Tiszta élet „rendes ember” elõkészülés „rendes ember” ez minden belsõ fejlõdés alapja fizikai, érzelmi és gondolati tisztaság belsõ felismerésen alapuló életmód kialakítása a higiénia és az étrend önmagában nem sokat ér

A R A N Y L É P C S Õ Nyílt elme befogadás mentesség a gondolkozási sémáktól a rögeszméktõl az elõítéletektõl a vitázási hajlamtól a személyes én különváltságának és fontosságának tudatától az elme elfogad vagy elutasít, visszatart vagy továbbad

A R A N Y L É P C S Õ Megtisztult szív átalakítás mentesség a szenvedélyektõl, vágyaktól, rosszindulatoktól helytelen indítóokoktól a szív érzékeny, felfogó és megértõ a szív átalakít és az elmének csak az igaz továbbadását engedi „Boldogok a tisztaszívûek…”

A R A N Y L É P C S Õ Élénk értelem keresés törekvés a világ megismerésére mások véleményének megértésére hajlam a régi nézetek újra-értékelésére készség a megértettek alkalmazására

A R A N Y L É P C S Õ Második egység: felismerés és meglátás világos szellemi meglátás ez a fordulópont: bentrõl kifelé

A R A N Y L É P C S Õ Világos szellemi meglátás megvalósítás a Nagy Terv létezésének felismerése az Én természetének kutatása megnyílás az új, nagyobb életre a belsõ valóság felismerése az igaz, szép és nemes felismerése a formák mögött

A R A N Y L É P C S Õ Harmadik egység: kapcsolat másokkal és gyakorlás testvéries érzés tanulótársunk iránt készség tanítást és tanácsot adni és kapni lojális kötelességérzés a Tanító iránt készséges követése az Igazság követelmé- nyeinek, ha egyszer bizalmunkat az Igazságba helyeztük és hisszük, hogy a Tanító annak birtokában van

A R A N Y L É P C S Õ Testvéries érzés tanulótársunk iránt egymás elfogadása a világban mindenki a tanulótársunk a világ egységének megsejtése nemcsak az emberek, hanem minden létezõ – élõ és ‘holt’ – a testvérünk

A R A N Y L É P C S Õ Készség tanítást és tanácsot adni és kapni a testvériesség próbája adni: csak azt lehet, amink van elsõ lépés: önmagunk fejlesztése következõ lépés: kinek adhatunk kapni: meg kell tanulni elfogadni a tanácsot a helyes tanácsot alkalmazni kell

A R A N Y L É P C S Õ Lojális kötelességérzés a Tanító iránt szükséges a hajlandóság a tanulásra a tanító-tanítvány kapcsolat csak a bizalmon alapulhat az igazi tanító a belsõ énünk ‘külsõ’ tanító lehet a természet és a környezet egésze személy szerint bárki elõttünk járó a szellemi vezetõnk (guru, mester)

A R A N Y L É P C S Õ Készséges követése az Igazság követelményeinek, ha egyszer bizalmunkat az Igazságba helyeztük és hisszük, hogy a Tanító annak birtokában van bizalom és hit engedelmesség, amit a felismert igazság vezérel nem vak és passzív, ami a vágyak és hajlamok következménye

A R A N Y L É P C S Õ Negyedik egység: a Belsõ Én felfedezése és kibontása személyes igazságtalanságok bátor elviselése elveinkért való bátor helytállás félelem nélküli védelme azoknak, akiket igazságtalanul bántanak folytonos éber szemmeltartása az emberi haladás és tökéletesedés eszményének, amit a titkos tudomány elénk tár

A R A N Y L É P C S Õ Személyes igazságtalanságok bátor elviselése csak a személyiség érzi igazságtalannak belsõ énünkben tudjuk, hogy az ilyesmi múltbeli hibáink visszahatása tanulni kell belõle és nem harcolni ellene

A R A N Y L É P C S Õ Elveinkért való bátor helytállás ‘ellenséges környezet’-ben lehet szükséges a belsõ biztonságunk próbája korábbi tétovaságaink visszahatása „… háromszor tagadsz meg engem…” a ‘nyilvános igehirdetés’ és a meggondolatlan merészség nem bátorság, hanem a belsõ bizonytalanságunk túlkompenzálása

A R A N Y L É P C S Õ Félelem nélküli védelme azoknak, akiket igazságtalanul bántanak minden esetben biztosan kell ismerni az indítékainkat miért és mi ellen akarunk valakit védeni? a nemes eszméket – személytelenül – lehet védelmezni

A R A N Y L É P C S Õ Folytonos éber szemmeltartása az emberi haladás és tökéletesedés eszményének segítõkész tevékenység, nem passzív megfigyelés a világosan felismert, megértett és elfogadott Nagy Terv szolgálata mindenki a saját útját járja és önmaga felelõs a saját cselekedeteiért

A R A N Y L É P C S Õ Ez az az Arany Lépcsõ, amelynek fokain a tanuló felhághat az Isteni Bölcsesség templomához.

Óh, Rejtett Élet, amely ott rezegsz minden atomban, Óh, Rejtett Világosság, amely ott ragyogsz minden teremtményben, Óh, Rejtett Szeretet, amely egységben mindent átölelsz, Tudja meg mindenki, aki magát Veled egynek érzi, hogy M I N D E N M Á S S A L I S E G Y !